Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Moikka
Olen ostamassa vanhempaa w124 korimallin eemeli coupea...
Olen katsellut lähinnä 3,0l koneella olevaa mallia automaattina. Onko kenelläkään mitään hyviä neuvoja tai vinkkejä kun menee ostamaan mitä ottaa huomioon?
Entä onko ylipäätänsä jotain siihen kyseiseen M103.983 moottoriin tai koko autoon liittyen?
Onko kyseisen koneen jakopää muuten ketjulla vai hihnalla?
Kiitos jo etukäteen!
Olen ostamassa vanhempaa w124 korimallin eemeli coupea...
Olen katsellut lähinnä 3,0l koneella olevaa mallia automaattina. Onko kenelläkään mitään hyviä neuvoja tai vinkkejä kun menee ostamaan mitä ottaa huomioon?
Entä onko ylipäätänsä jotain siihen kyseiseen M103.983 moottoriin tai koko autoon liittyen?
Onko kyseisen koneen jakopää muuten ketjulla vai hihnalla?
Kiitos jo etukäteen!
http://www.pojatonpoikia.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Tervetuloa foorumille.
Tarkista ruosteet etuvilkkujen alta, pyöränkaarista, takavalojen alta, tunkinreiät (muovihelmoissa luukkujen takana). Yleisilme kertoo paljon. Miten karmittomat ovet sulkeutuvat? Ei pitäisi joutua paiskomaan hurjan kovaa. Pakkasella tosin voi olla vähän vaikeuksia.
Moottori on aika peruskauraa. Alavääntö ei ole hurjaa (automaatti tosin tasoittaa) ja meno käy maistumaan yli 3500 r/min. Joskus 1988-1989 nokka-akselin materiaali vaihtui vahvempaan, kannen pakosarjan puolella, etuosassa on kirjain "S" merkitsemässä tätä. Tsekkaa että moottori ottaa hyvin kierroksia kaikilla kierrosalueilla, käy tyhjäkäyntiä suht tasaisesti. Kaikissa W124:n moottoreissa on ketju, M103:ssa tosin vain yksirivinen. Automaatti voi vaihtaa nykäisten, parempi niin kuin luistaen.
Varusteiden toiminta?
Minkälainen ja miten varusteltu auto on kiikarissa?
Tässä omaa taivaltani seitsemättä vuotta C124:n kanssa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=45839" onclick="window.open(this.href);return false;
Tarkista ruosteet etuvilkkujen alta, pyöränkaarista, takavalojen alta, tunkinreiät (muovihelmoissa luukkujen takana). Yleisilme kertoo paljon. Miten karmittomat ovet sulkeutuvat? Ei pitäisi joutua paiskomaan hurjan kovaa. Pakkasella tosin voi olla vähän vaikeuksia.
Moottori on aika peruskauraa. Alavääntö ei ole hurjaa (automaatti tosin tasoittaa) ja meno käy maistumaan yli 3500 r/min. Joskus 1988-1989 nokka-akselin materiaali vaihtui vahvempaan, kannen pakosarjan puolella, etuosassa on kirjain "S" merkitsemässä tätä. Tsekkaa että moottori ottaa hyvin kierroksia kaikilla kierrosalueilla, käy tyhjäkäyntiä suht tasaisesti. Kaikissa W124:n moottoreissa on ketju, M103:ssa tosin vain yksirivinen. Automaatti voi vaihtaa nykäisten, parempi niin kuin luistaen.
Varusteiden toiminta?
Minkälainen ja miten varusteltu auto on kiikarissa?
Tässä omaa taivaltani seitsemättä vuotta C124:n kanssa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=45839" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Katso automaatin öljyn väri..sen kuuluu olla kirkkaat ei mustat tai tummat tällöin aski ok.
Muutenkin mersun osat on halpoja ja purku osaa esim. konetta löytyy 200-500e samoin automaattia.Kestäviä autoja ja laadukkaita.
Oisko sulla nettiauto linkkiä jos osto on sieltä niin päästään tutkailemaan.
Tervetuloa forumille.
Muutenkin mersun osat on halpoja ja purku osaa esim. konetta löytyy 200-500e samoin automaattia.Kestäviä autoja ja laadukkaita.
Oisko sulla nettiauto linkkiä jos osto on sieltä niin päästään tutkailemaan.
Tervetuloa forumille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Kuin myös tervetuloa foorumille.
Tuossa Timo ja Atlas noita perusjuttuja jo kertoilikin,samalla kun tarkistat vaihteistoöljyn,niin nuuhkaiseppa sitä myös ei saa haista palaneelle.
Samoin kannattaa konetta tutkia mahdollisilta öljy vuodoilta esim;venakoppa ympristöineen,kannen etupää ja takapää pikkuvuodot yleisiä,samoin kampiakselin etupää jos tuo kuiva niin hyvä!
Jos autossa kattoluukku,kannattaa katsoa etumattojen alustat,että ovat kuivat ja puhtaan näköiset ja kurkkaa mattojen alapuoli,mustat alapuolet juoruavat mahdollisesta kosteuden pääsystä!Samoin takaronkki kannattaa varapyörän alta tutkailla!
Kuten Timo jo totesikin varusteiden toiminta kannattaa huolella tukia,turvavöiden ojentajien toiminta molempien,selkänojien oikea toiminta,auto pysähdyksissä virta possa selkänoja kääntyy eteen ilman napin painallusta,kun taas käynnissä vain napista saa selkänoja taittua.
Kannattaa myös muistaa jokaisen 124 mallin auton olevan yksillöllinen monellakin tapaa varustetaso kun on riippunut alkuperäisen tilaajan mieltymyksistä ja kukkarosta!Aikanaan hinta haitari on noissa cupeissa varusteista riippuen pyörineen 400 000-900 000mk välillä, riippuen auton moottorin,vaihteiston ja varustetason mukaan.Jos autossa paljon varusteita on hinta voinut tuplaantua ja ylikin pelkistä varusteista!
Hyvin pidetty ja huollettu 124 cupee on aina hieno auto,ei nitise eikä natise ja on hiljainen jos kaikki on kunnossa!
Tuossa Timo ja Atlas noita perusjuttuja jo kertoilikin,samalla kun tarkistat vaihteistoöljyn,niin nuuhkaiseppa sitä myös ei saa haista palaneelle.
Samoin kannattaa konetta tutkia mahdollisilta öljy vuodoilta esim;venakoppa ympristöineen,kannen etupää ja takapää pikkuvuodot yleisiä,samoin kampiakselin etupää jos tuo kuiva niin hyvä!
Jos autossa kattoluukku,kannattaa katsoa etumattojen alustat,että ovat kuivat ja puhtaan näköiset ja kurkkaa mattojen alapuoli,mustat alapuolet juoruavat mahdollisesta kosteuden pääsystä!Samoin takaronkki kannattaa varapyörän alta tutkailla!
Kuten Timo jo totesikin varusteiden toiminta kannattaa huolella tukia,turvavöiden ojentajien toiminta molempien,selkänojien oikea toiminta,auto pysähdyksissä virta possa selkänoja kääntyy eteen ilman napin painallusta,kun taas käynnissä vain napista saa selkänoja taittua.
Kannattaa myös muistaa jokaisen 124 mallin auton olevan yksillöllinen monellakin tapaa varustetaso kun on riippunut alkuperäisen tilaajan mieltymyksistä ja kukkarosta!Aikanaan hinta haitari on noissa cupeissa varusteista riippuen pyörineen 400 000-900 000mk välillä, riippuen auton moottorin,vaihteiston ja varustetason mukaan.Jos autossa paljon varusteita on hinta voinut tuplaantua ja ylikin pelkistä varusteista!
Hyvin pidetty ja huollettu 124 cupee on aina hieno auto,ei nitise eikä natise ja on hiljainen jos kaikki on kunnossa!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Eihän kaikkea voi vaatia vanhalta autolta ja hintahan se määrää vähän kuntokin mutta mielellään jos kaikki varusteet toimisi.
Noita 300e koneisia ce malleja on kyllä paljon tarjolla eli on vara valkata omansa.
Mielellään ottaisin --87-92 mallisen koska ne ei silleen ruostu kun uudemmat.
Purettunahan näitä on paljon eli osaa löytyy foruminkin kautta ja korjaus jippoja tai neuvoja löytyy kanssa että tulee orkkis kuntoon.
Koneen kuuluisi toimia nätisti ja kyllähän näissä ruiskuissa on omat jipponsa mutta saa ne kuntoon...perus juttuja.
Noita 300e koneisia ce malleja on kyllä paljon tarjolla eli on vara valkata omansa.
Mielellään ottaisin --87-92 mallisen koska ne ei silleen ruostu kun uudemmat.
Purettunahan näitä on paljon eli osaa löytyy foruminkin kautta ja korjaus jippoja tai neuvoja löytyy kanssa että tulee orkkis kuntoon.
Koneen kuuluisi toimia nätisti ja kyllähän näissä ruiskuissa on omat jipponsa mutta saa ne kuntoon...perus juttuja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
tosissaan tervetuloa foorumille. Minä en mitään mistään tekniikoista tiedä, mutta coupe on mahtava cruisailu auto. Meno alkaa maistumaan vasta kun konetta kierrättää korkealle, ei kannata pelätä 6000rpm jos tarvii rivakasti ohittaa. Mutta kaupunkicruisailussa coupe on paras. AIvan kuin auto olisi tehty bulevardia varten. ei nyi, ei hötky eikä heilu vaan kulkee kuin sukkasillaan ilmastoinnin kompuran tahtiin huristen.
ja kun timo tuolla linkitti omaan huippuhienoon yksilöön niin minä tässä taas linkitän mun surkeaan ilmestykseen, siel on joitakin tyyppivikojakin käsitelty http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=55360" onclick="window.open(this.href);return false;
ja kun timo tuolla linkitti omaan huippuhienoon yksilöön niin minä tässä taas linkitän mun surkeaan ilmestykseen, siel on joitakin tyyppivikojakin käsitelty http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=55360" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Miten nuo luukut lähtee irti ilman mitään isompia toimenpiteitä kun autoa on katsomassa?tunkinreiät (muovihelmoissa luukkujen takana)
Onko porukka teettänyt näihin koneisiin jakopää remonttia huolimatta siitä,että se on ketjukone?Kaikissa W124:n moottoreissa on ketju, M103:ssa tosin vain yksirivinen.
Katso automaatin öljyn väri..sen kuuluu olla kirkkaat ei mustat tai tummat tällöin aski ok.
Mitäjos öljy on tummaa/mustaa onko vaihteisto capút ja ei kannata ostaa? Ajon jälkeen nuuhkaista vai?samalla kun tarkistat vaihteistoöljyn,niin nuuhkaiseppa sitä myös ei saa haista palaneelle.
Mitä yleisimpiä vmäisimpiä "tyyppivikoja autossa on"?
Katsoin Autowikistä, että autoa on ollut eri vuosina eri tehoisella 3,0l pannulla myynnissä. Onko toinen näistä koneista parempi vai?
300 E R6 2962 cm3 132 kW (180 hv) @ 5700 r/min 255 Nm @ 4400 r/min 1985–1992
300 E R6 2962 cm3 138 kW (188 hv) @ 5700 r/min 260 Nm @ 4400 r/min 1985–1989
http://www.pojatonpoikia.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Luukut lähtee, jollei ihan sormin, niin talttapää meisselillä.
Jotkut ovat ajaneet ketjulla 350.000, toiset vaihtavat "varmuuden vuoksi". Ns. varmaa lukemaa on vaikeaa antaa, tiedän autoja, joilla on puoli miljoonaa ajettu ilman vaihtoa.
300 E R6 2962 cm3 132 kW (180 hv) @ 5700 r/min 255 Nm @ 4400 r/min 1985–1992
300 E R6 2962 cm3 138 kW (188 hv) @ 5700 r/min 260 Nm @ 4400 r/min 1985–1989
Näissä koneissa erona kaiketi vain se, että pienempitehoisessa on Katti.
Jotkut ovat ajaneet ketjulla 350.000, toiset vaihtavat "varmuuden vuoksi". Ns. varmaa lukemaa on vaikeaa antaa, tiedän autoja, joilla on puoli miljoonaa ajettu ilman vaihtoa.
300 E R6 2962 cm3 132 kW (180 hv) @ 5700 r/min 255 Nm @ 4400 r/min 1985–1992
300 E R6 2962 cm3 138 kW (188 hv) @ 5700 r/min 260 Nm @ 4400 r/min 1985–1989
Näissä koneissa erona kaiketi vain se, että pienempitehoisessa on Katti.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Onko tossa 3,0l mallissa muuten lukkoperä vai onko se ollut ns. lisävaruste tai onko edes ollut saatavana? Ja jos niin näkeekö sen jostain ilman kokeilemista?
http://www.pojatonpoikia.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Siihen on saanut lisävarusteena automaattisen 100% lukkoperän (ASD, lisävarustekoodi SA 211). Mittaristosta näet toimintavalon nopeusmittarin keskellä, joka syttyy kun lukko menee päälle. Vikavalo on varoitusvalorivistön oikeassa laidassa, siinä lukee "ASD". Lisäksi konehuoneessa kuskinpuolen etunurkassa on hydraulinestesäiliö.
Jos autossa on esim. 200 tkm mittarissa, yksirivinen ketju kannattaa vaihtaa, jos ei ole tietoa koska se on vaihdettu. Halvempi henkivakuutus. En tosin ole kuullut liekö noita tavallisessa ajossa katkeillut.
V-mäisimpinä vikoina voitaneen mainita KE-Jetin ontumiset. Tosin itselläni on 2 kpl M103:a ja mitään vakavampaa probleemaa niissä ei ole ollut. Perä voi vinkua etenkin ASD:n ollessa kyseessä. Jos autossa on tasonsäätö taka-akselilla (SA 480), hydrauli-iskarien alapäät voivat olla väljistyneet ja paineakut voivat olla rikki. Silloin kuuluu kolinaa ja/tai takapää on kova kuin mikä.
Jos autossa on esim. 200 tkm mittarissa, yksirivinen ketju kannattaa vaihtaa, jos ei ole tietoa koska se on vaihdettu. Halvempi henkivakuutus. En tosin ole kuullut liekö noita tavallisessa ajossa katkeillut.
V-mäisimpinä vikoina voitaneen mainita KE-Jetin ontumiset. Tosin itselläni on 2 kpl M103:a ja mitään vakavampaa probleemaa niissä ei ole ollut. Perä voi vinkua etenkin ASD:n ollessa kyseessä. Jos autossa on tasonsäätö taka-akselilla (SA 480), hydrauli-iskarien alapäät voivat olla väljistyneet ja paineakut voivat olla rikki. Silloin kuuluu kolinaa ja/tai takapää on kova kuin mikä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Okei. Kiitoksia tiedoista. Eli siis peräpään kanssa tarkkana.Timo L. kirjoitti:Siihen on saanut lisävarusteena automaattisen 100% lukkoperän (ASD, lisävarustekoodi SA 211). Mittaristosta näet toimintavalon nopeusmittarin keskellä, joka syttyy kun lukko menee päälle. Vikavalo on varoitusvalorivistön oikeassa laidassa, siinä lukee "ASD". Lisäksi konehuoneessa kuskinpuolen etunurkassa on hydraulinestesäiliö.
Jos autossa on esim. 200 tkm mittarissa, yksirivinen ketju kannattaa vaihtaa, jos ei ole tietoa koska se on vaihdettu. Halvempi henkivakuutus. En tosin ole kuullut liekö noita tavallisessa ajossa katkeillut.
V-mäisimpinä vikoina voitaneen mainita KE-Jetin ontumiset. Tosin itselläni on 2 kpl M103:a ja mitään vakavampaa probleemaa niissä ei ole ollut. Perä voi vinkua etenkin ASD:n ollessa kyseessä. Jos autossa on tasonsäätö taka-akselilla (SA 480), hydrauli-iskarien alapäät voivat olla väljistyneet ja paineakut voivat olla rikki. Silloin kuuluu kolinaa ja/tai takapää on kova kuin mikä.
Täytyy tiedustella plajon maksaisi kyseiseen autoon mahdollinen jakopääremontti.
Mitäs muuten kyseinen vehje käytännössä noin kuluttaa kaupunki/maantie/sekoitus?
http://www.pojatonpoikia.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Sekalaisessa 9-12 l keskimäärin sataselle.Lowe low kirjoitti:Okei. Kiitoksia tiedoista. Eli siis peräpään kanssa tarkkana.Timo L. kirjoitti:Siihen on saanut lisävarusteena automaattisen 100% lukkoperän (ASD, lisävarustekoodi SA 211). Mittaristosta näet toimintavalon nopeusmittarin keskellä, joka syttyy kun lukko menee päälle. Vikavalo on varoitusvalorivistön oikeassa laidassa, siinä lukee "ASD". Lisäksi konehuoneessa kuskinpuolen etunurkassa on hydraulinestesäiliö.
Jos autossa on esim. 200 tkm mittarissa, yksirivinen ketju kannattaa vaihtaa, jos ei ole tietoa koska se on vaihdettu. Halvempi henkivakuutus. En tosin ole kuullut liekö noita tavallisessa ajossa katkeillut.
V-mäisimpinä vikoina voitaneen mainita KE-Jetin ontumiset. Tosin itselläni on 2 kpl M103:a ja mitään vakavampaa probleemaa niissä ei ole ollut. Perä voi vinkua etenkin ASD:n ollessa kyseessä. Jos autossa on tasonsäätö taka-akselilla (SA 480), hydrauli-iskarien alapäät voivat olla väljistyneet ja paineakut voivat olla rikki. Silloin kuuluu kolinaa ja/tai takapää on kova kuin mikä.
Täytyy tiedustella plajon maksaisi kyseiseen autoon mahdollinen jakopääremontti.
Mitäs muuten kyseinen vehje käytännössä noin kuluttaa kaupunki/maantie/sekoitus?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Ok aika samaa luokkaa kun edellinen auto.Timo L. kirjoitti:Sekalaisessa 9-12 l keskimäärin sataselle.
http://www.pojatonpoikia.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Ja kyllä sitä historiaa kannattaa yrittää penkoa. Vanhan mersun ostaminen ylipäätään on aina tarkan ihmisen hommaa, ja yhtään erikoisemman mallin kuten coupen osto etenkin. Siellä kun ovat sitten pakkaa sekoittamassa korin- ja tekniikanvaihdot, "uuteen vuosimalliin päivitetyt", osatekniikanvaihdot, ties mistä osista kokoon harsitut kiertopalkinnot ja kolariautot ja muut. Moni "huippuyksilö" jobbariliikkeessä on se sama auto, joka on maannut toista talvea liikkeen takapihalla kinoksessa - noin hiukan kärjistäen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Juuri niin, laita vaan tänne tarjokkaat näytille niin kyllä ne ammutaan heti alas...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Mistäs noi yleensä jää leimalla kiinni tuossa iässä? Mitä jengillä on ollut ylesimpinä hylkäyssyinä?
http://www.pojatonpoikia.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Hylkäyssyy? Mikä?
Ei vaan seisontajarrun tehottomuus lienee yleisin hylkäyssyy. Ja vain sen takia KUN SITÄ EI KÄYTETÄ. Siinä pitäisi olla joku esto että autosta ei pääse pois jos poljin ei ole painettuna. Vaijerit ja kengät jumittuu. Lisäksi ei se yksi kynsi siellä laatikossa tykkää siitä, jos koko auton massa on sen varassa ja sitten laitetaankin vaihde silmään.
Toinen yleinen hylkäyskohde on taka-akselin pyöräntuennan eri helojen/puslien väljyys. Siellä on siis 10 tukivartta.
Ei vaan seisontajarrun tehottomuus lienee yleisin hylkäyssyy. Ja vain sen takia KUN SITÄ EI KÄYTETÄ. Siinä pitäisi olla joku esto että autosta ei pääse pois jos poljin ei ole painettuna. Vaijerit ja kengät jumittuu. Lisäksi ei se yksi kynsi siellä laatikossa tykkää siitä, jos koko auton massa on sen varassa ja sitten laitetaankin vaihde silmään.
Toinen yleinen hylkäyskohde on taka-akselin pyöräntuennan eri helojen/puslien väljyys. Siellä on siis 10 tukivartta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Onko kenelläkään kokemuksia tosta 2.2l koneesta? Millasia koneita kestävyydeltään.
Katselin, että niilläkin ajettu monilla aika paljon.
Katselin, että niilläkin ajettu monilla aika paljon.
http://www.pojatonpoikia.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Minulla oli C220 eli 2,2 bensamoottori. Se on juuri oikea moottori käyttöautoon.Lowe low kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia tosta 2.2l koneesta? Millasia koneita kestävyydeltään.
Katselin, että niilläkin ajettu monilla aika paljon.
Coupeen kylläkin ottaisin mieluummin kuutosen. Tässä on jo moniventtiilitekniikka,
muuttuvat venttiiliajoitukset ja HFM-ilmamassamittari. Moottori on vääntävä ja
taloudellinen. Miinuspuolella on johtosarjaviat, kuten kaikissa 1993-1995-malleissa,
joissa on myös ruosteongelmia vesivärien takia.
Minulla on ollut myös vanha 2,3-litrainen moottori. Se on erinomainen ja kauniskäyntinen
moottori, muttei lähellekään niin vääntävä ja taloudellinen kuin uudempi 2,2-litrainen.
Miinuspuolella on suihkutusjärjestelmän vanhanaikaisuus ja siitä johtuva vikojen
melko hankala korjattavuus. Jos kaikki on kunnossa, moottori on oikein hyvä.
Käyttöautoon ottaisin mieluummin uudemman moottorin ja Coupeen edelleen kuutosen.
Noin vanhat auto alkavat olla jo yksilöitä ja täytyy ottaa, mitä on tarjolla.
Hyväkuntoinen on aina etusijalla ja paras valinta on täysin varusteltu kuusisylinterinen.
Pelkkään päivittäiseen ajon voi valita jotain muutakin, Coupe on luksusta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Ni eipä löytynyt hyvää yksilöä ja piti auto saada ni päädyin sit kuitenkin tommoseen w202 c280a: han.
Onhan se vähän erinlainen, mut nyt ainakin tyytyväinen kauppaan toimii ku kello ainakin vielä.
Onhan se vähän erinlainen, mut nyt ainakin tyytyväinen kauppaan toimii ku kello ainakin vielä.
http://www.pojatonpoikia.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Pe 06.09.2013 23:23
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Lainataas threadia.
Itekkin Coupe Merssua katsellut. Onko reiluun 3k€ mahollista saada järkipeliä? Kone joku 2-3 litrainen bensa. Hyviä asioita tuli jo ilmi tässä. Onko mitä remppoja kannattaa kysellä jos on +300tkm ajettu?
Vaikuttaako tämä esim pommilta teidän mielestänne?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/5758030" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai kantsiiko tuolla budjetilla katella sedaneita?
Tänks!
Itekkin Coupe Merssua katsellut. Onko reiluun 3k€ mahollista saada järkipeliä? Kone joku 2-3 litrainen bensa. Hyviä asioita tuli jo ilmi tässä. Onko mitä remppoja kannattaa kysellä jos on +300tkm ajettu?
Vaikuttaako tämä esim pommilta teidän mielestänne?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/5758030" onclick="window.open(this.href);return false;
Vai kantsiiko tuolla budjetilla katella sedaneita?
Tänks!
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Kyllä tohon hintaa varmasti löytyy hyviäkin kuuppia.
Vanhojahan nämä on ja on niitä uusiakin huonoja.
Monesti uudemmat huonompiakin...
Ruoste vanhojakin vaivaa ja tossa jotain paikkoja mitkä on normeja.
Monesti kaikki näyttää hyvälle mut kun terävällä meisselillä vetää orkkis saumamassan läpi niin ääni jo kertoo mitä siellä on.
http://s152.photobucket.com/user/Manu30 ... sort=3&o=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tolla omalla on ajettu 280tkm ja seittemän vuotta suomessa ympäri vuoden.
Jos osaa vähänkään tehä näille jotain niin ei passaa säikähtää.
Vanhojahan nämä on ja on niitä uusiakin huonoja.
Monesti uudemmat huonompiakin...
Ruoste vanhojakin vaivaa ja tossa jotain paikkoja mitkä on normeja.
Monesti kaikki näyttää hyvälle mut kun terävällä meisselillä vetää orkkis saumamassan läpi niin ääni jo kertoo mitä siellä on.
http://s152.photobucket.com/user/Manu30 ... sort=3&o=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tolla omalla on ajettu 280tkm ja seittemän vuotta suomessa ympäri vuoden.
Jos osaa vähänkään tehä näille jotain niin ei passaa säikähtää.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Vaikee sanoo tuosta linkin autosta mitään. Sen osaa sanoa että sisustus on harvinaisempaa mallia ja ilmastointi sekä sähköluukut on "plussaa". Vanteet sitten voi myydä pois ja ostaa hienommat tilalle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Ostamassa w124 300ce Mitä ottaa huomioon?
Voi olla oikeinkin hyvä peli ts ainakin tuhat kertaa parempi kun minkä ite ostin Mutta ei sitä voi oikein tietää ennen lähempää tutkimusta. Halutessaan voi kai sen jakoketjun vaihtaa jos ei ole vaihdettu, vaan ei sitä tietysti tarvii vaihtaa ennen kun alkaa pitämään ääntä... Auton historiasta voit tietysti kysellä. Henk.koht en koskaan luota mersujen mittarilukemiin mutta tuossa voi pitää paikkansa kun on kuitenkin realistiset lukemat ja coupet yleensä vähemmän ajettuja kuin sedanit.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89