200D:n ruiskusuuttimien paluuletkut / mitä oireita vuodosta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jouni74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: La 07.02.2004 11:52
Paikkakunta: Helsinki

200D:n ruiskusuuttimien paluuletkut / mitä oireita vuodosta?

Viesti Kirjoittaja jouni74 »

(Käytin hakua mutta en löytänyt vastausta)
Eli mitä oireita näiden ns.paluuletkujen vuoto aiheuttaa?

Itselläni näyttää pari letkua tihkuvan ja diesel haisee
auton ollessa mm. tyhjäkäynnillä parkissa tai liikennevaloissa.

Myös nytkyttävä/aaltoileva kulku, varsinkin kihhdyttäessä ja moottorijarrutuksessa häiritsee.
Kaasujalan kanssa pitää olla tarkkana :(

Ruiskut on vaihdettu n.40tkm sitten ja mm.taka-akselisto, iskarit, jouset, ym.ym.. laitettu melko vasta.
Ei siis nytkyttely voi johtua muusta kuin koneesta tai kytkimestä?
Auto kuluttaa 6L/100 km eli voisko olla myös liian laiha seos?
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Se paluu letkujen vuoto aiheuttaa juurikin dieselin tuoksua...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: 200D:n ruiskusuuttimien paluuletkut / mitä oireita vuodo

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

jouni74 kirjoitti:Itselläni näyttää pari letkua tihkuvan ja diesel haisee
auton ollessa mm. tyhjäkäynnillä parkissa tai liikennevaloissa.
Eikö tuo löpön tihkuminen ole vielä riittävä syy letkujen vaihtamiseen?
Samallahan tulisi käytännössä havaittua, vaikuttaako mihinkään muuhun.

Teoreettinen mahdollisuus ainakin on, että niistä pääsee ilmaa pa-kiertoon, ja se varmasti aiaheuttaa kuvaamiesi nytkyttelyoireitten lisäksi muitakin käynti- & kännistysoireita.

Nytkyttävään kulkuun on N+1 (N on jokin iso luku) muutakin syytä, mutta ainakin tuo paluuputkien vuotaminen tulisi eliminoitua.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
jouni74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: La 07.02.2004 11:52
Paikkakunta: Helsinki

Letkut vaihdettu, koeajoa vaille

Viesti Kirjoittaja jouni74 »

Nyt on letkut vaihdettu.
Raesade yllätti ja lähden kahvitauon jälkeen koeajolle.
Saa sitten nähdä vaikuttiko vaihto. Oli muuten sellaiset kangaspäällysteiset letkut aiemmin ja osa oli varmasti kokonaan poikki sisäpuolelta. Sen verran helposti napsahtivat poikki kun nätisti niitä yritin irrottaa.
jussi290
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 13.01.2004 11:52
Paikkakunta: viljakkala

Viesti Kirjoittaja jussi290 »

Se musta kangas päällysteinen letku kannattaa muuten kiertää kaukaa melkeen mikä hyvänsä muu letku on parempaa.
jouni74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: La 07.02.2004 11:52
Paikkakunta: Helsinki

koeajo suoritettu...

Viesti Kirjoittaja jouni74 »

Kävin perinkymmenen kilometrin lenkin ja kyllä sama nytkytys vaivaa edelleen :cry:
No, hyvä kuitenkin että tuli letkut vaihdettua.
Noista kangaspäällysteisistä letkuista ei kyllä päällepäin huomaa mitään, vaikka olis melkein poikki.
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

on mulla ollu joskus mersuja(kin).
jouni74
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: La 07.02.2004 11:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jouni74 »

Ei vuoda suihkuputket.

Paluuletkut ja kaasuvivuston
iskunvaimennin nyt uusittu mutta nytkyttely jatkuu.
Vastaa Viestiin