270 cdi w210 suuttimet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

270 cdi w210 suuttimet

Viesti Kirjoittaja theace »

Apua kaivataan AO- asiaan.

AUTO: w210 270 cdi Farmari 2001

1. Auto ei välillä lähde käyntiin lainkaan. Hehkuista tuskin on kyse kun ei yski/hehkuvarovalot ei pala. Välillä pitkän jurnutuksen jälkeen käynnistyy, välittömästi käynnistymisen jälkeen ei myöskään yski... Välillä... täysin randomisti/silloin tällöin tyhjäkäynti heijaa... Onko tyhjäkäynnin seilaamisella osuutta asiaan?

2. Kannattaako viedä ensin vikakoodi lukuun, esim suutinten tai muiden painevuotojen takia?

3. Mistä saisi edullisesti suuttimia, jos siitä on kyse? Esim. Netti tilauksella. Itse olen taipumassa suutinten vaihtoon, mutta koska suuttimet ovat omassa arvossaan, ajattelin nyt ensin kysäistä viisaammilta...

4. Jos suuttimet tilaa bulkkeina, tuleeko ottaa jotain eirityistä huomioon? Esim. mistä tilaan? nettilinkki olisi kiva bonari joltain kokeneelta/aikaisemin tilanneelta ;-)

5. Kannattaako käynnistymisen vikaa etsiä jostain muulalta?

... Ainiin ja sitten vielä extrakysymys. Olen aina silloin tällöin miettinyt katalysaattorin avaamista... Kannattaako tämä tehdä, vai hitsata suoraan uusi tilalle... Yms. Mitkä syyt jne. voisi antaa aihetta katalysaattorin kopeloimiseen? Auto kun toimii (aina kun käynnistyy) ja voimat tuntuu olevan tallella... Tuoksu pakoputkesta vaan on vähän omituinen/tunkkainen, siksi olen miettinyt katalysaattoria silloin tällöin. Olen katalysaattori asiassa aivan tutkalla, eli perin juurin saa opastaa/selittää/valistaa ;-))

Kiitos valtavasti opastuksesta ja avusta...
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 270 cdi w210 suuttimet

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Oletko katsonut nuo kirkkaat polttoaine putket, ettei niissä kulje ilmaa, kulkee niin o-renkaat vaihtoon noista putkista
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270 cdi w210 suuttimet

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

theace kirjoitti:Apua kaivataan AO- asiaan.

AUTO: w210 270 cdi Farmari 2001

1. Auto ei välillä lähde käyntiin lainkaan. Hehkuista tuskin on kyse kun ei yski/hehkuvarovalot ei pala. Välillä pitkän jurnutuksen jälkeen käynnistyy, välittömästi käynnistymisen jälkeen ei myöskään yski... Välillä... täysin randomisti/silloin tällöin tyhjäkäynti heijaa... Onko tyhjäkäynnin seilaamisella osuutta asiaan?

2. Kannattaako viedä ensin vikakoodi lukuun, esim suutinten tai muiden painevuotojen takia?

3. Mistä saisi edullisesti suuttimia, jos siitä on kyse? Esim. Netti tilauksella. Itse olen taipumassa suutinten vaihtoon, mutta koska suuttimet ovat omassa arvossaan, ajattelin nyt ensin kysäistä viisaammilta...

4. Jos suuttimet tilaa bulkkeina, tuleeko ottaa jotain eirityistä huomioon? Esim. mistä tilaan? nettilinkki olisi kiva bonari joltain kokeneelta/aikaisemin tilanneelta ;-)

5. Kannattaako käynnistymisen vikaa etsiä jostain muulalta?

... Ainiin ja sitten vielä extrakysymys. Olen aina silloin tällöin miettinyt katalysaattorin avaamista... Kannattaako tämä tehdä, vai hitsata suoraan uusi tilalle... Yms. Mitkä syyt jne. voisi antaa aihetta katalysaattorin kopeloimiseen? Auto kun toimii (aina kun käynnistyy) ja voimat tuntuu olevan tallella... Tuoksu pakoputkesta vaan on vähän omituinen/tunkkainen, siksi olen miettinyt katalysaattoria silloin tällöin. Olen katalysaattori asiassa aivan tutkalla, eli perin juurin saa opastaa/selittää/valistaa ;-))

Kiitos valtavasti opastuksesta ja avusta...
Tarkistele railipaineen säädin , suutimien paluu puolenvuoto,
jos kat on rikki sen voi tyhjentää, haju voi tulla miten sattu toimivasta kierrätyksestä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 270 cdi w210 suuttimet

Viesti Kirjoittaja theace »

arska10 kirjoitti:Oletko katsonut nuo kirkkaat polttoaine putket, ettei niissä kulje ilmaa, kulkee niin o-renkaat vaihtoon noista putkista
Hyvä idis! Vaihdan O-Renkaat! täytyy kipaista jostain hakees... Varmaan veholta helpoin? Onhan ne renkaat siellä istunut jo ties kuinka kauan ja littanat ovat eittämäti ;-))
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: 270 cdi w210 suuttimet

Viesti Kirjoittaja theace »

CDI203 kirjoitti:
theace kirjoitti:Apua kaivataan AO- asiaan.

AUTO: w210 270 cdi Farmari 2001

1. Auto ei välillä lähde käyntiin lainkaan. Hehkuista tuskin on kyse kun ei yski/hehkuvarovalot ei pala. Välillä pitkän jurnutuksen jälkeen käynnistyy, välittömästi käynnistymisen jälkeen ei myöskään yski... Välillä... täysin randomisti/silloin tällöin tyhjäkäynti heijaa... Onko tyhjäkäynnin seilaamisella osuutta asiaan?

2. Kannattaako viedä ensin vikakoodi lukuun, esim suutinten tai muiden painevuotojen takia?

3. Mistä saisi edullisesti suuttimia, jos siitä on kyse? Esim. Netti tilauksella. Itse olen taipumassa suutinten vaihtoon, mutta koska suuttimet ovat omassa arvossaan, ajattelin nyt ensin kysäistä viisaammilta...

4. Jos suuttimet tilaa bulkkeina, tuleeko ottaa jotain eirityistä huomioon? Esim. mistä tilaan? nettilinkki olisi kiva bonari joltain kokeneelta/aikaisemin tilanneelta ;-)

5. Kannattaako käynnistymisen vikaa etsiä jostain muulalta?

... Ainiin ja sitten vielä extrakysymys. Olen aina silloin tällöin miettinyt katalysaattorin avaamista... Kannattaako tämä tehdä, vai hitsata suoraan uusi tilalle... Yms. Mitkä syyt jne. voisi antaa aihetta katalysaattorin kopeloimiseen? Auto kun toimii (aina kun käynnistyy) ja voimat tuntuu olevan tallella... Tuoksu pakoputkesta vaan on vähän omituinen/tunkkainen, siksi olen miettinyt katalysaattoria silloin tällöin. Olen katalysaattori asiassa aivan tutkalla, eli perin juurin saa opastaa/selittää/valistaa ;-))

Kiitos valtavasti opastuksesta ja avusta...
Tarkistele railipaineen säädin , suutimien paluu puolenvuoto,
jos kat on rikki sen voi tyhjentää, haju voi tulla miten sattu toimivasta kierrätyksestä

Joo! Teen tämän! Paitti että ÖÖ! Milläs toi railipaineen säädin tarkistetaan? BOSS testerillä vaiko jollain muulla? Osaisitko suositella jotakuta joka pääkaupunkiseudulla olisi kunnostautunut suutinten railipainesäätimen tarkistuksessa? Aiheuttaisiko suuttimen paluuvuoto DIESEL katkua/diesel läikkiä? ainakan auton alle ei jää mitään!

... Nyt kun auto toimii/saa käyntiin vielä ;-)) sen voisi vielä viedäkin jollekin jolla mittareita/testereitä hyllyssä.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 270 cdi w210 suuttimet

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikös tuo nimimerkki CDI203 vaikuta tuolla pääkaupunki seudulla paa yv:tä sille. Osaa ainakin hommat
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin