Forumin siistein W124

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Itse en mene muodin mukaan koska ollut jo 5-6vuotta sitten isot vanteet ja madallettu piloille. Jos olisin menny muodin mukaan silloin, niin autoon olis ilmestynyt tommis billetilta siipi kontin päälle, överit korisarjat ja 20" vanteet alle.
Nyt tämä ns kliini ja matala tyyli on saapunut isosti suomeenkin isojen merien takaa.
Pitääkö kirjoittaa isolla tai tavuttaa että siellä landellakin ymmärretään?
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Jokainen valitsee itse pyörän kulmansa, jousensa ja renkaan koon. makuasioista ei voi kiistellä ja jos toinen tekee tarkoituksella jotaki hienoa ja toisen mielestä se on jotain aivan muuta niin voi olla hiljaa.

vakaaja raapii hidasteissa ja esim Jalasjärven abc pihassa.
Renkaat on edessä 195/40 tai 45/17. Epk:lta ostin joskus kumhot tais olla.
Tilaa olisi vielä laskea ja joustovaraa on iskarilla kyllä ja niinkun takanakin.
Kuva

Perjantaina jos keli sallii niin olisi tarkoitus mennä vähän kuvailemaan jotaki ketun taiteellista mersusta volvosta ja wolkkarista.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Ihmettelin vaan että ei tuo omasta matalempi ole niin miten vakaajaa saa kuitenkin maahan osumaan kun itsellä ei se ikinä ota kiinni vaikka oli tossa yhdessä vaiheessa enemmänki tontissa oma lintta.

Näin sen homman olisin toivonut mennä, enkä tota herra täydellisen trollaamista väliin. Tähän hymiö jotta jumalanselän taaksekkin tajutaan että huumoria pitää olla.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

napa kirjoitti:
EeKi kirjoitti:Sitä voi myös muokkailla vaikka iskarinpäitä ylemmäs jotta iskari toimii miten se on tarkoitettu. Näitä näkee myös ihan ns superautoissa kun iskari tulee "konepellistä" läpi. Kaiken maailman räpellyksiä sitä tehtaista tuleekin. :o
tuo on ihan ok, niin minäkin teen, jos rata-alustaa rakennan... usein vain ne madaltajat ei ymmärrä hölkkäsen pöläystä, miksi alustaa madalletaan ja mitä muita muutoksia se vaatii, että saadaan toimiva ratkaisu aikaan... se "rälläkällä 2 kierrosta pois ja pohjaanlyöntikumit pois", ei ole se oikea tapa, sitähän tässä olen yrittänyt toitottaa jo monta vuotta... ja mitä muutakaan esim. tuutteron autoon on tehty :wink:

mutta normaali maantielle nämä tiukat rata-alustat ei oikein kuulu, kun ne on suunniteltu toimimaan tuolla +200 km/h nopeuksissa vasta kunnolla...
Tähän lisätessä. Tuo 124 on vain käyttöautona ja se on tehty halvalla ja Vain omaan tyyliin/makuun. tenavassahan on sitte aivan toisenlainen alusta jne ja toisenlainen käyttötarkoitus. mutta linttaan en oo aikonut panostaa hirveitä, mutta turvallisempi tuo alusta on ajaa kuin semmoinen vaappuva korkea esim Yhen a4 audin ajoin hämeenlinnasta jossa alusta oli juurikin vaappuva ja ohitukset oli pelottavia kun ei tiennyt minne sukaisee.

Edit. Ja onhan tuossa lintassakin eibahin madallusjouset.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

EeKi kirjoitti: Nyt tämä ns kliini ja matala tyyli on saapunut isosti suomeenkin isojen merien takaa.
Pitääkö kirjoittaa isolla tai tavuttaa että siellä landellakin ymmärretään?
niin, itse olen siihen kyllä törmännyt jo siellä -90 luvulla, kun se tuli muotiin euroopassa... ja sinne se voi joten kuten sopiakkin, kun tiet ei jatkuvasti roudi ja ole kuin peruna peltoa :evil: taputtelitkos jo silloin omaa paskaas, vai olitko vielä edes vanhempies haaveissa :think: ei täällä kuitenkaan ihan pihalla olla maailman menosta, vaikka se välillä siltä kuulostaiskin...

mutta jo silloin -90 luvulla se näytti typerältä, eikä ole muuksi muuttunut :wink:

itsehän olen nykyisen jenkkimuodin linjoilla (tai sama suuntaus siellä on kai elänyt ihan -60 luvulta lähtien...), eli mitä muhkumpi kumi, sen parempi, vaikka en tiennytkään sen olevan niin kovaa huutoa jenkeissä, kuin vasta muutama viikko sitten :shock: luulin, että se on ihan pienten piirien juttu, mutta taitaa olla ihan ykkönen tällä hetkellä :think: (ne madallukset ja matalat kumit on sielläkin olleet out jo vuosia...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

offtopic taas, mutta jokku nyt vain ajaa töihin ja kotia asfaltti tietä melkeenpä pihasta pihaan. eikä runno mettä teitä pikkunevoille :D jos niille joutuisin itsekkin ajelemaan niin autovaihto ehto olisi patrooli tai lantikka hyvin vahvasti.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

TUUTTERO kirjoitti:offtopic taas, mutta jokku nyt vain ajaa töihin ja kotia asfaltti tietä melkeenpä pihasta pihaan. eikä runno mettä teitä pikkunevoille :D jos niille joutuisin itsekkin ajelemaan niin autovaihto ehto olisi patrooli tai lantikka hyvin vahvasti.
no, eipä ole ollut tarvetta nevalla kulkea enää heinäkuun puolivälin jälkeen, mutta jalasjärvellä kuitenkin melkein päivittäin :wink: tuo meidän nevatie on oikeasti paremmassa kunnossa, kuin kolmostie/19 paikoitellen, vaikka soratie onkin... mutta oletkos huomannut, että olisin joutunut paljoa hidastelemaan jalasjärven keskustassa tai edes siinä ABC:n pihalla...

mutta kaikkein surkein tiestö omalla reviirillä löytyy kyllä ihan seinäjoen keskustasta... eilenkin vetäisin johonkin 20 cm syvään kaivantoon ajatuksissani :evil:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

No toiset hidastaa toiset ei. Mulla ei ainakaa oo kiirus mihinkään ja sopivasti rauhottaa ajotyyliäkin, kun pitäisi vielä reilu vuosi ajaa ilman mitää rikettä kun lähtee jo kirjallisesta varoituksestakin kortti.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Petterii »

luulis ny vain että on parempi ku nuoriso lyllertää kahtakymppiä ettei vain puolet autosta jää hidasteeseen vertaa sitte näihin teiden ritareihin jokka vetää corollalla huippuja keskustas.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

TUUTTERO kirjoitti:No toiset hidastaa toiset ei. Mulla ei ainakaa oo kiirus mihinkään ja sopivasti rauhottaa ajotyyliäkin, kun pitäisi vielä reilu vuosi ajaa ilman mitää rikettä kun lähtee jo kirjallisesta varoituksestakin kortti.
niin, enhän minäkään mitään ylinopeutta aja, mutta vois sitä nyt yrittää edes rajoitusten mukaan edetä (useimmiten sen 40 km/h), eikä valua 5 km/h keskustan läpi jollain golfin retaleella, joka raapii maata :evil: niitäkin joutuu muutamaa välillä ohitella keskellä keskustaa, kun hyvä ettei mennä mittanauhan kanssa tutkimaan pääseekö sillä nyt siitä hidasteesta yli, vai jääkö etuakselista kiinni...
Petterii kirjoitti:luulis ny vain että on parempi ku nuoriso lyllertää kahtakymppiä ettei vain puolet autosta jää hidasteeseen vertaa sitte näihin teiden ritareihin jokka vetää corollalla huippuja keskustas.
liika on liikaa, totta... mutta ei myöskään kannata lähteä ajelemaan, jos ei pääse liikkumaan normaalia nopeutta...

jalasjärvellä taitaa olla oikeasti suomen lievimmät hidasteet nykyään tai ainakaan niistä ei normaali autolle ole mitään haittaa, toisin kuin ne MK1 versiot, joista ei meinannut päästä maasturillakaan kiroamatta yli :lol:
Viimeksi muokannut napa, Pe 14.09.2012 00:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Ei jaksa väitellä. madallan lisää ja ajan 4 kmh keskustassa. hajotkaa siihen. ÖITÄ.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

TUUTTERO kirjoitti:Ei jaksa väitellä. madallan lisää ja ajan 4 kmh keskustassa. hajotkaa siihen. ÖITÄ.
no, minä pusken sitten vauhtia, jos jaloissa olet :thumbup: (pitää vain vaihtaa ensin etupuskuri normaaliin... kun pitää tuota nykyistä vähän säästellä, kun on malliltaan niin omaan silmään sopiva...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Loistava topikki :clap: :lol:
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

EzKo kirjoitti:Loistava topikki :clap: :lol:
kuvista päätellen tämän topikin nimeksi vois kyllä vaihtaa vaikka "foorumin huonoimmat ajo-ominaisuudet w124 kopassa" :D kristus, kuinka joku edes kehtaa ajella tuon näköisillä w124 yleisessä liikenteessä, jossa vanteet/renkaat on kuin suoraan siitä goatse kuvasta (siis siitä, jossa joku äijä repii sitä persettään...)

kerran haukuin jonku ooppeli kuskin hong kongin parkkipaikalla, että menet nyt heti vaihtamaan kunnolliset vanteet/renkaat ja jouset tuohon ooppelliis tai alkaa läski tummumaan :evil: mun tulee niin kovaa pää kipeäksi siitä vitutuksesta, kun näkee noita vannegoatseja/lintaan madalletuja ruoskia liikenteessä :evil: :evil: :evil: :evil:

jos sanotaan, että anime lähtee lapsesta... hakkaamalla, niin kyllä tuo vannegoatse lähtee myös hakkaamalla...
Viimeksi muokannut napa, Pe 14.09.2012 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Kylläpäs napa on ollu kiukkuusella päällä pari päivää.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

TUUTTERO kirjoitti:Kylläpäs napa on ollu kiukkuusella päällä pari päivää.
niin, suunnilleen siitä lähtien on vituttanut ihan kybällä, kun se yksi vannegoatse golffi tuli alkuviikosta vastaan jalasjärvellä :D mutta nyt lähdetään taas liikenteeseen ja saatte edes päivän rauhan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5254
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja S202 »

Noh noh. Onhan Eekin auto hienon näköinen, mutta kyllä se totta on että esim. seinäjoen keskustassa tai ympäristön maanteillä tuollasella autolla ajo on tuskaa. Joko se hinkkaa pohjasta tai jostain johonkin, tai sitten joka ikinen asfaltin korjaussauma tms tuntuu 80-100 vauhdissa selkärankaan asti. Kyllähän auto hieno on madallettuna, enkä itsekkään aja vakioalustalla mutta ei näillä teillä vaan pysty vetämään kovin tonttiin :roll: Onneksi noi ylivitunsuuret vanteet on vähän pois muodista, pääasia että leveyttä löytyy ja pyörä istuu kaareen. Täysin järjetöntä mun mielestä että johonki C koppaan tungetaan 19-20" vanteet :x Mutta napa:lla nyt on omat erikoiset mielipiteet joka asiaan, ei kannataa ottaa liian tosissaan. Nyt niitä kuvia lisää ja paskanjauhanta vaikka offtopick puolelle :thumbup:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

napa kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Loistava topikki :clap: :lol:
kuvista päätellen tämän topikin nimeksi vois kyllä vaihtaa vaikka "foorumin huonoimmat ajo-ominaisuudet w124 kopassa" :D kristus, kuinka joku edes kehtaa ajella tuon näköisillä w124 yleisessä liikenteessä, jossa vanteet/renkaat on kuin suoraan siitä goatse kuvasta (siis siitä, jossa joku äijä repii sitä persettään...)

kerran haukuin jonku ooppeli kuskin hong kongin parkkipaikalla, että menet nyt heti vaihtamaan kunnolliset vanteet/renkaat ja jouset tuohon ooppelliis tai alkaa läski tummumaan :evil: mun tulee niin kovaa pää kipeäksi siitä vitutuksesta, kun näkee noita vannegoatseja/lintaan madalletuja ruoskia liikenteessä :evil: :evil: :evil: :evil:

jos sanotaan, että anime lähtee lapsesta... hakkaamalla, niin kyllä tuo vannegoatse lähtee myös hakkaamalla...
Se on sitä turku-tuningia. :clap:
Avatar
Mulsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Pe 29.10.2010 13:23

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Mulsu »

Petterii kirjoitti:luulis ny vain että on parempi ku nuoriso lyllertää kahtakymppiä ettei vain puolet autosta jää hidasteeseen vertaa sitte näihin teiden ritareihin jokka vetää corollalla huippuja keskustas.
On toki hyvä ettei keskustassa kaahata, mutta monesti se menee näin:

a) auto on niin matala että sillä on madeltava max 5km/h yli ettei auto siihen hajoa.
b) tehdään kuten kohdassa a, ja sen jälkeen kiihdytetään kaasu pohjassa kunnes tulee taas toinen hidaste.

Auton madaltaminen pelkkää normaaliajoa katsoen on kyllä täysin turhaa, sitä ei voi perustella oikein mitenkään.
Huvittavaa kun teinit laittaa 3- sarjan vanhoihin teinibemareihin 35/40 sarjan renkaita alle ja perustelee sen sillä että kääntyssä on parempi pito. Mitä kettua? Missä vaiheessa tai kohdassa siellä liikenteessä tarvitsee ajaa niin kovaa tai kääntyä niin jyrkästi että renkaan ääriominaisuuksia testataan?

Toinen oli jo tässä topicissa esitetty argumentti siitä, että ohittaessa "ei tiedä minne auto meinaa lähteä". Jos ei tosiaan ole mitään hajua mitä siellä ratin takana on tekemässä, kannattaa ehkä tyytyä vain istumaan kyydissä.

Katsoin viikonloppuna "Virittäjät" ohjelmaa ja ei voi kyllä muuta sanoa kuin että ei hyvää päivää. Ei ole olemassa sanoja sille myötähäpeä määrälle minkä koin sen bensalenkkarin selittäessä pinkin tuning opelinsa "hienouksia".

"Kerää muuten katseita, enemmän kuin ferrarit yms." Kerää, kerää taatusti, mutta kuinka moni älyää ettei ne katseet todellakaan ole aina ihailun merkki vaan sen että ihmiset ovat aidosti huvittuneita siitä mitä näkevät.
Jos minä laitan päälle puvuntakin ja pinkit stringit ja lähden kävelylle keskustaan niin totta helvetissä ihmiset tuijottaa, mutta eivät sen takia että pitäisivät siitä mitä näkevät.

"Kerrankin laskin niin tuli kuusi peukkua yhden reissun aikana"
Uskon. Itsekin näytän välillä "hyvin sä vedät" - peukkua ihmisille jotka ovat sen tosiaan ansainneet.

" Moottoria on laitettu, tuplaweberit, peltisarja... "102hp. :clap: Nyt onkin sitten aika asentaa se järkyttävä linnunpönttö sinne pakoputken päähän kun on päästy hevosvoimissa yli sataan.

Anteeksi avautuminen, mutta välillä leipoo kiinni huolella kun näkee miten käyttökelpoiset autot on raiskattu jonkun bensalenkkarin toimesta aivan järkyttävän näköiseksi ja kuuloiseksi. ketuttaa kun sellaisilla autoilla on laillista pilata suomen kauniita maisemia. Katsastuksessa ajokieltoon samantien +1.

e: toki autojen laittaminen siistiin kuntoon on ok, jopa suotavaa. Mutta tiettyyn rajaan asti.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

Mulsu kirjoitti:
Toinen oli jo tässä topicissa esitetty argumentti siitä, että ohittaessa "ei tiedä minne auto meinaa lähteä".
tähän mun piti puuttua jo eilen, mutta jätin tälle päivää... eli tuo oma farkku 124 on "korotetulla alustalla" (edessä normi jouset ja 2 + 4 kumit, takana sopivaan mittaan lyhennetyt etujouset + 3 kumit...) eikä se todellakaan vaapu tai ole epämääräinen ohituksissa tai muissakaan tiukoissa käännöksissä, renkainakin on niin peruskumit, kuin vai voi olla, eli 195/65 15"

lisäksi tuolla voi todellakin kantata aika reilusti tarvittaessa, eikä jouset pohjaa (ja rengas menetä pitoaan jousituksen pohjatessa...)

silloin kun tuon ostin, niin tuossa oli se perus lippispään tekemä madallus, eli jousista pari kierrosta pois ja nyt sen täytyy olla hyvä, koska on niin matala :D voi pillu, millainen se oli ajaa silloin :evil:

jotain mun on täytynyt tehdä toisin kuin muut, koska ei tuo ole mikään "leija", tietäis vain mitä, niin osais auttaa niitä jotka ei tiedä kuinka alusta tehdään hyväksi ajaa :think: no, luultavasti tuo on nyt kuitenkin aika lähellä sitä, mitä tehtaan insinööritkin on hakeneet :think: mukavan pintapehmeä, ettei ne tiestön viat lyö jatkuvasti läpi, mutta sopivan jämäkkä lähestyttäessä jousituksen ääripäätä, että ei pääse pohjaamaan ihan helpolla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

sillä pitää nimenomaa kantata. Tarkkana pitää olla ettei peilistä lähde maali.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Mulsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Pe 29.10.2010 13:23

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Mulsu »

Ajatko radalla vai haluatko omin sanoin kertoa missä sillä pitää niin hurjasti kanttailla?
Kerroit tosin että kortin lähteminen yhden huomautuksen päässä, tämä kielii kyllä jo jostakin.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

TUUTTERO kirjoitti:sillä pitää nimenomaa kantata. Tarkkana pitää olla ettei peilistä lähde maali.
jäin miettimän tätä kanttaus termiä... itse tarkoitan sillä tiukkaa käännöstä, en sitä, että auto kallistuu kääntäessä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

kylläpä on taas hyvät keskustelut :D joten jatkanpa tämän verran offtopiccia itsekkin;

Jospa nyt herrat hieman palaillaan takaisin maanpinnalle ja annetaan toisten tehdä autoilleen mitä tahansa.
Eikä todellakaan ole sinun asia mennä huutamaan parkkiksella toiselle ihmiselle auton ulkonäöstä/äänestä.. Kielii jo jonkin verran mitä ''tapahtuu'' päänsisällä jos toisille pitää rueta huutamaan aivan turhanpäiväisestä asiasta, josta vielä toinen tykkää... Sitten ymmärrän jos liityt omistajan kanssa huutamaan esimerkiksi nyt vaikka sille ooppelin rutkulle, auton renkaista yms. muista vioista.

Ja vielä kerran, onko aivan pakko rueta toisen autoa haukkumaan paskaksi jne.jjne. HÄN on itse rakentanut vaivalla sitä, ja toivottavasti tykkää siitä.. Jos ei itse tykkää, voi sanoa lyhyesti ja ytimekkäästi ''En pidä''.
Pää ulos persiistä kiitos.
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

zalolahti kirjoitti:kylläpä on taas hyvät keskustelut :D joten jatkanpa tämän verran offtopiccia itsekkin;

Jospa nyt herrat hieman palaillaan takaisin maanpinnalle ja annetaan toisten tehdä autoilleen mitä tahansa.
Eikä todellakaan ole sinun asia mennä huutamaan parkkiksella toiselle ihmiselle auton ulkonäöstä/äänestä.. Kielii jo jonkin verran mitä ''tapahtuu'' päänsisällä jos toisille pitää rueta huutamaan aivan turhanpäiväisestä asiasta, josta vielä toinen tykkää... Sitten ymmärrän jos liityt omistajan kanssa huutamaan esimerkiksi nyt vaikka sille ooppelin rutkulle, auton renkaista yms. muista vioista.

Ja vielä kerran, onko aivan pakko rueta toisen autoa haukkumaan paskaksi jne.jjne. HÄN on itse rakentanut vaivalla sitä, ja toivottavasti tykkää siitä.. Jos ei itse tykkää, voi sanoa lyhyesti ja ytimekkäästi ''En pidä''.
Pää ulos persiistä kiitos.
:lol: mä olen kettumainen ihminen ja saan kyllä sanotuksi, jos joku asia ei mua miellytä :wink: en ole siis mikään "joo joo mies", joka haluaa miellyttää kaikkia, vaikka olisikin itse ihan erimieltä asiasta... tuolla paapomisella nyt ei asiat muutenkaan edisty ja joku vielä luulee, että autoa ihastellaan, jos sitä tuijotetaan (lue nyt vaikka tuo Mulsu:n teksti ajatuksella :wink: )

sitäpaitsi tuollainen pieni vittuilu on ainakin täällä (pohjanmaalla, en siis tarkoittanut foorumia) aina kuulunut ihan normaali keskusteluun (autoista puhuttaessa, ja miksei muissakin asioissa...)

ja mitä ketun lampaita täälläkin tuntuu suurin osa keskustelijoista olevan...vähän jos sanoo räväkämmin mielipiteensä, niin heti ollaan ihan loukkaantuneita... välillä tuntuu, kuin olis eksynyt johonkin ämmien foorumille :think: nyyh, se sano mun autoa rumaksi, vaikka äitikin on sitä kehunut tyyliin, voi kyynel, ei voi muuta todeta... jättäkää ne rakentamiset sitten sellaisille, jotka kestää myös kritiikin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Maasturit on maastureita ja henkilöautot henkilöautoja, ja sitten on napa, jonka henkilöautot ovat maastureita. :) Eiköhän se ole paras, että kukin taplaa omalla tavallaan. Jos Napaa ärsyttää matalilla autoilla ajavat bensalenkkarit, jotka ovat, Navan mielestä, madaltaneet autonsa käyttökelvottomiksi paskoiksi, miksi edes selaat tätä topicia? Et voi väittää, ettetkö tietäisi millaisista Mersuista täällä on kuvia. :D Ei sua tietenkään kukaan voi kieltääkään täällä käymästä, onhan tämä vapaa maa. Mutta miksi silti tehdä näin paljon mielipahaa itselleen, kun kerran et voi kestää tätä ns. Germanstyleä? :D Itsekkään en kyllä ymmärrä niitä lasikuitu-pörinäputki -helvettejä, joita tuolla kaupungilla näkee. Germanstyle on asia erikeen.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

Jupezki kirjoitti:Maasturit on maastureita ja henkilöautot henkilöautoja, ja sitten on napa, jonka henkilöautot ovat maastureita. :) Eiköhän se ole paras, että kukin taplaa omalla tavallaan. Jos Napaa ärsyttää matalilla autoilla ajavat bensalenkkarit, jotka ovat, Navan mielestä, madaltaneet autonsa käyttökelvottomiksi paskoiksi, miksi edes selaat tätä topicia? Et voi väittää, ettetkö tietäisi millaisista Mersuista täällä on kuvia. :D
mistäs sinä tiedät millainen piilevä pussihousu minä olen :wink: ehkä tulin katselemaan niitä alkuperäiskuntoisten W/S124 kuvia, joita täällä myös on...

eikä mun mielipaha tästä lisäänny, päinvastoin, helpottaa vain, kun saa hieman päästellä höyryjä... enkä minä nyt ihan yksin näytä tätä mieltä olevan loppujen lopuksi :think: useimmat tuntuvat vain olevan niin "sivistyneitä" tai eivät vain muuten kehtaa sanoa ääneen mitä mieltä ovat... mulla ei tuota rasitetta ole ollut varmaan ikinä :lol: pyhäkouluunkin (niitä oli ennen maalla aina kesäisin) sain ikuisen porttikiellon alle 7 vuotiaana, kun tuli puhetta jostain, joka nyt ei ihan sopinut mun maailmankuvaan :D ylä-aste tais mennä pääasiassa "tarkkailuluokalla" ja ala-astettahan en ole käynyt ollenkaan, eikä kukaan muukaan meidän kylältä siinä -70 ja -80 luvulla... kyllä meillä todistukset on ala-asteeltakin, mutta käytännössä mentiin ylä-asteelle ihan pystymetsästä, siinä olikin sitten hitaammilla oppilailla sisäistämistä, useimmat sai aika nopeasti kiinni hommasta jo ennen 7 kevättä... kukaan ei jäänyt luokalle, vaikka jouluna tais olla mullakin yli puolet numeroista nelosia :? (äidinkieli, uskonto, historia, biologia, englanti, ruotsi, liikunta ja muut vähemmän tärkeät aineet) ja päästötodistuksessa oli monella jo ihan siedettäviä numeroita... itse oli jo tuossa 8 luokan paikkeilla niin kypsä ja kyyninen koko tätä paska yhteiskuntaa kohtaan, että ei ole paljon napannu mitkään käyttäytymisäännöt sen jälkeen... (en mikään häirikkö ollut koulussa varsinaisesti, harvemmin kun olin edes paikalla, mut kyllä tavoitti uimahallista tai kirjastosta pääsääntöisesti, jos jollakin oli tärkeää asiaa, opiskelin siis oma aloitteisti lähinnä niitä juttuja jotka kiinnosti enemmän, kuin joku uskonto jne.) mutta hyvin on pärjätty, eikä ole jäänyt epäselväksi, mitä mieltä olen jostain asiasta johon olen mielipiteeni tuonut julki... armeijassa olikin sitten jo ihan mukavaa, kun sai puhua kuuluvalla äänellä ja homma oli muutenkin enemmän mun makuun sopivaa, se sellainen turha neiteily oli ainakin vielä mun aikana sieltä pois...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
pavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 20.08.2011 22:47

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja pavee »

napa kirjoitti:kerran haukuin jonku ooppeli kuskin hong kongin parkkipaikalla, että menet nyt heti vaihtamaan kunnolliset vanteet/renkaat ja jouset tuohon ooppelliis tai alkaa läski tummumaan :evil: mun tulee niin kovaa pää kipeäksi siitä vitutuksesta, kun näkee noita vannegoatseja/lintaan madalletuja ruoskia liikenteessä :evil: :evil: :evil: :evil:

jos sanotaan, että anime lähtee lapsesta... hakkaamalla, niin kyllä tuo vannegoatse lähtee myös hakkaamalla...
Hyvä läppä hermanni. Älä ihmettele jos tulee nokka kipeeks tolla menolla. :wave:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

pavee kirjoitti:
Hyvä läppä hermanni. Älä ihmettele jos tulee nokka kipeeks tolla menolla. :wave:
ei ole ollut sitä pelkoa oikeastaan enää 25 vuoteen :think: ja luultavasti menee vielä ainakin 15 vuotta, että tarvitsee alkaa pelkäämään uusiksi... lisäksi olen niin hullu, että pelotan useimmat uhkaajat jo pelkällä huudolla :wink: harva sitä oikeasti lähtee kokeilemaan tälläisen 2 metrisen ja +120 kiloisen kanssa jolla heiluu puukko vyöllä jatkuvasti :wave:

edit: viimeksi suutahdin oikein kunnolla tuossa 2000 luvun alussa ja itsekkin vähän pelästyin, kun huomasin, että oli 4 järkkäriä pitkin pituuttaan maassa, mutta itseppähän hyökkäsivät takaapäin, ilmoittamatta olevansa järkkäreitä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Hage »

Pitäisikö jonkun moderaattorin siirtää tän viimesen sivun keskustelu omaan topikkiin?
Otsikoksi vaikkapa "Tässä aiheessa riitelemme ja väittelemme kaikesta" :silent:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Vastaa Viestiin