280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Paavo Pesusieni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 07.10.2011 19:58

280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Paavo Pesusieni »

Auto e280cd automaattii vm2007. Toisinaan reippaassa kiihdyttäessä nykii voimakkaasti, jää junnaamaan ellei höllää kaasua.

Mersutesterin kertomaa: Tarkasta rakenneosa B2/7 ( kuumakalvo-ilmamassan mittain oikea) Raja-arvo ylittynyt.
Olemassa ja tallennettu


Vaihdettu uusi ilmamäärämittari (itseasiassa molemmat) vika ei suostu poistumaan testerillä eikä ajossakaan.
Testerillä kaikki arvot näyttää olevan raja-arvojen sisällä, mutta silti herjaa edelleen. Testattu mm. egr järjestelmän toiminta ja hiukkassuodatin.

Hyviä neuvoja kaivataan.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1642
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Muistaakseni antoi tuota koodia kun softavika. tietenkin jos lastutettu jo tai muuta niin tämän voi sulkea pois
Paavo Pesusieni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 07.10.2011 19:58

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Paavo Pesusieni »

Tarina jatkuu:

Vian etsintämielessä kokeiltu irroittaa ilmamäärämittarin johdot. Ko. moottorissahan on kaksi ilmamäärämittaria.
Auto kulkee hienosti vaikka molemmat ilmamäärämittareiden johdot ovat irtikytketty. Voiko tästä vetää johtopäätöksen että ko. anturit ovat tarpeettomia!?
Volkkarin moottorinohjaus menee kotiipaluumoodille jos ilmamäärämittarissa on vikaa. MB:ssa ei vaikutusta?

Tunteeko joku ilmamäärämittarin vaikutusta moottorin ohjaukseen paremmin?
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 16.05.2004 15:43

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Mutsaileppas toi egr venttiili ja se kohta jossa yhdistyy imuputkistoon..Vois jotenkin jumitella tuota venttiiliä,niin saattaa tulla tollasia herjoja..
Paavo Pesusieni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 07.10.2011 19:58

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Paavo Pesusieni »

MB testerillä näyttää että egr on ok. On se silti mahdollista että tietyssä ajotilanteessa (täyskaasu) jumittaa?
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Crea »

En tiedä voiko liittyä asiaan mitenkään mutta samanlaisia oireita aiheuttaa huonot laatikkoöljyt. Vaihtaako suurempaa vaihdetta vai jääkö kiihdyttessä junnaamaan samalle vaihteella ja höllättessä taas alkaa toimimaan normaalisti? Yhdessä X164 320CDI -08 saman tyylinen vika poistui öljynvahdolla. Autolla oli ajettu vasta noin 35tkm.
Paavo Pesusieni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 07.10.2011 19:58

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Paavo Pesusieni »

Moro,

Laatikkopuolelta vikaa etsittiin aluksi ja vaihdettiin öljyt jne. Sama meininki jatkui ja nyt ollaan moottorinohjauspuolelta syyllistä etsimässä. Hyvä pointti kuitenkin.
Crea
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 12.01.2005 21:17
Paikkakunta: Kaakana

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Crea »

Yks tarkistus kohta tuli mieleen vielä. Omassa X164 oli polttoaineaine putkessa vikaa ja veti ilmaa välistä. Oireena oli sitten pientä nykimistä ja muutakin ihmetystä. Muiltakin mennyt sama putki joten laitetaan sekin tähän vaihtoehdoksi. Putki sijaitsee PA- suodattimen päällä 90 asteen kulmalla oleva pieni putken pätkä. Kuva alla paukahtaneesta putkesta. Putki tosiaan "räjähti" lopuksi ajossa.

Kuva
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tarkista eropaine anturi, pakokaasun paineanturi

E:ja ahto putkiston vuodot
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Paavo Pesusieni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 07.10.2011 19:58

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Paavo Pesusieni »

Polttoaineputki tsekattu. Oli ok.
Omat konstit loppui ja vein auton Veholle. Tuomio tuli että moottorinohjausyksikkö pitää vaihtaa.
Pienestä harmista on tulossa ISO lasku. En oikein osaa päättää että pyytäisinkö vehoa tutkimaan muita mahdollisia vian aiheuttajia, vai uskonko että moottorinohjausyksikkö tosiaan pitää vaihtaa. Kuulemma yksi vastaava tapaus on maahantuojan tiedossa.

Ilmassa leijuvia kysymyksiä.

Voisiko esim. imusarjan läppämoottorin vikatila aiheuttaa ko. oireita. (vasen maf vikatilassa, ei saa nollattua)
Onko autoni ollut kokoajan rikki, ja saanut polttoaine ja ahtopainetiedot ns. viitearvoista. Kulutus on ollut jatkuvasti n. 7,5-8,2L. Mahtaisiko pienentyä kun auto tulee kuntoon.
Onko veho vuorenvarmasti oikeilla jäljillä, osan vaihto maksaa kuitenkin 2000€, joten sapettaisi rajusti jos vika olisikin toisaalla..
lkosso
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 21.05.2009 13:36
Paikkakunta: Espoo

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja lkosso »

No kulutuspuolella ei vikaa, ainakaan suurta. Normikulutus ainakin omassa S211, joka tieten farkkuna hörsii hieman enemmän. Löytysköhän foorumilta diagnoosintekijää...luulisin niin, ja parempiakin kuin V..o. Kuusen juurelta, vai liekö liian kaukana?
EQB 300 4-matic -23
Paavo Pesusieni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 07.10.2011 19:58

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Paavo Pesusieni »

Kuusen juurella käyty pariinkiin otteeseen. Jos foorumilta löytyy "parempaa", niin voin ajella vähän kauemmaksikin.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Älä h....tissä vie Veholle tuon hintaiseen remonttiin! Ainakaan ennen kuin vika on todettu jonkun muittenkin toimesta! Tai neuvottele ainakin valmiiksi, että mitä tapahtuu sen jälkeen jos ilmenee että vika ei ollutkaan moottorinohjausboksissa...
Pelkästään jo tällä palstalla kirjoittelee niin paljon ammattitaitoa näistä laitteista, että nuo Vehon arvaukset ja hinnat (anteeksi) jättäisin viimeiseksi oljenkorreksi.
Paavo Pesusieni kirjoitti:Polttoaineputki tsekattu. Oli ok.
Omat konstit loppui ja vein auton Veholle. Tuomio tuli että moottorinohjausyksikkö pitää vaihtaa.
Pienestä harmista on tulossa ISO lasku. En oikein osaa päättää että pyytäisinkö vehoa tutkimaan muita mahdollisia vian aiheuttajia, vai uskonko että moottorinohjausyksikkö tosiaan pitää vaihtaa. Kuulemma yksi vastaava tapaus on maahantuojan tiedossa.

Ilmassa leijuvia kysymyksiä.

Voisiko esim. imusarjan läppämoottorin vikatila aiheuttaa ko. oireita. (vasen maf vikatilassa, ei saa nollattua)
Onko autoni ollut kokoajan rikki, ja saanut polttoaine ja ahtopainetiedot ns. viitearvoista. Kulutus on ollut jatkuvasti n. 7,5-8,2L. Mahtaisiko pienentyä kun auto tulee kuntoon.
Onko veho vuorenvarmasti oikeilla jäljillä, osan vaihto maksaa kuitenkin 2000€, joten sapettaisi rajusti jos vika olisikin toisaalla..
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tenutähti kirjoitti:Älä h....tissä vie Veholle tuon hintaiseen remonttiin! Ainakaan ennen kuin vika on todettu jonkun muittenkin toimesta! Tai neuvottele ainakin valmiiksi, että mitä tapahtuu sen jälkeen jos ilmenee että vika ei ollutkaan moottorinohjausboksissa...
Pelkästään jo tällä palstalla kirjoittelee niin paljon ammattitaitoa näistä laitteista, että nuo Vehon arvaukset ja hinnat (anteeksi) jättäisin viimeiseksi oljenkorreksi.
Paavo Pesusieni kirjoitti:Polttoaineputki tsekattu. Oli ok.
Omat konstit loppui ja vein auton Veholle. Tuomio tuli että moottorinohjausyksikkö pitää vaihtaa.
Pienestä harmista on tulossa ISO lasku. En oikein osaa päättää että pyytäisinkö vehoa tutkimaan muita mahdollisia vian aiheuttajia, vai uskonko että moottorinohjausyksikkö tosiaan pitää vaihtaa. Kuulemma yksi vastaava tapaus on maahantuojan tiedossa.

Ilmassa leijuvia kysymyksiä.

Voisiko esim. imusarjan läppämoottorin vikatila aiheuttaa ko. oireita. (vasen maf vikatilassa, ei saa nollattua)
Onko autoni ollut kokoajan rikki, ja saanut polttoaine ja ahtopainetiedot ns. viitearvoista. Kulutus on ollut jatkuvasti n. 7,5-8,2L. Mahtaisiko pienentyä kun auto tulee kuntoon.
Onko veho vuorenvarmasti oikeilla jäljillä, osan vaihto maksaa kuitenkin 2000€, joten sapettaisi rajusti jos vika olisikin toisaalla..
Paa yv:tä cdi203 hän on korjaillut noita ecuja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Paavo Pesusieni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 07.10.2011 19:58

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Paavo Pesusieni »

yv:llä lähestytty.
Veholtakin soittivat kun pyysin päivittämään moottorinohjauksen softan ennen kuin tilaisivat uuden boxin.
Vikakoodi on kuulemma saatu kuin saatukkin poistumaan "parametroimalla uudelleen" ilmämäärämittarit. Auto takaisin ajoon, kuulemma saattaa uusia koska heidän mielestään ohajusboxi on rikki.
Temekki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 13.11.2004 22:41
Paikkakunta: Espoo

Re: W164 320cdi vikatilassa, ilmamassamittarivika

Viesti Kirjoittaja Temekki »

Terve!

Auto on W164 320CDI, vm. 2008 (valm. 12/2007), ajettu 105tkm.

Olen kai asiassa pitkälti kohtalotoveri:
Vika ilmeni viime syksynä jo, kun tuli käytyä parkkianturivian vuoksi Autoasi-liikkeessä, jossa ottivat Star´illa vikakoodit. Kaikki muu oli kunnossa parkkianturivian jälkeen, mutta tuli seuraava rivi esille:

"Check component B2/6 (Left hot film mass air flow sensor). Value is above limit."

Olin pirun kiireinen etten ehtinyt koskaan asiaan puuttua, ajelin läpi talven ilman oireita. En myös halunnut viedä pikkuvian takia autoa aivan korjaamolle asti, uskoin että yhden ilmamassamittarin vaihto hoituu itseltäkin. (Olin hakenut sen Saksasta 8/2011, ja tavallaan auton toiminta oli odotettuakin. Kulutus oli läpi vuoden ollut 8-10L/100km, riippuen oltiinko motarilla vai kaupungissa.)
Nyt kesäkuussa kerran täyskaasukiihdytyksessä (, joita en ole juuri koskaan edes tehnyt), auto alkoi nykyä rajusti, rynkytti kunnolla. Kun kaasua hölläsi, jo helpotti ja jatkoi kiihtymistä edelleen kuitenkin taas tuttuun tapaan ihan reippaasti. Vain nykiminen hidasti menoa ja se tuntui aika karmealta.
Auto muuten kuitenkin pelasi viime viikon lopulle asti, mutta sitten mittaristoon tuli keltainen moottorin varoitusvalo, ja yllättäen nyt olen ajellut jopa pienemmällä kulutuksella, n. 7,5L/100km, ja auto tuntuu pelaavan yhä asiallisesti, mutta tietty tuo varoitusvalo on merkki siitä että jotain tarttis tehdä ja pian. Valo tuli päälle sen jälkeen kun ilmamassamittarin irti jotta näen varmasti oikean osanumeron tilausta varten. (Huom! kun Y-imuputken kun otti pois, viallisen oikean puolen anturin ympärillä oli öljymäistä töhkää. Jotain putkeen oli mennyt; mitä, mistä ja miksi, sitä en osaa sanoa.)

Luin forumeilta, että tämä Y-mallinen putki jossa on ilmamassa-/määrämittarit kiinni, onkin ostettavissa vain kokonaisuutena, ellei anturiosia saa ostettua purettuna. Tämä lienee totuus.
Eli, nyt tässä mietin että ostaisinko käytetyn viallisen oikean ilmaputken anturin, ja korjautuisiko sillä, vai pitäisikö hankkia koko putki? Kyseessä osa numerolla A6420943497.

Ja toisaalta, mahdollinen vaihtoehtoinen oireen syy eli moottorinohjausyksikkövika (taas tässä samassa ketjussa mainittuna) kuulostaa aikamoisen painajaismaiselta ongelmalta. Mitä tässä nyt kannattaisi uskoa? Pikkujuttuja osaan tehdä ja peukku ei ole keskellä kämmentä, mutta enemmänkin osaamiseni on sellaista triviaalitietoa autoista, ei MB-kohtaista tyyppivika- ja tekniikkatuntemusta.

Neuvoja kaivaten:
Teemu, Espoosta
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W164 320cdi vikatilassa, ilmamassamittarivika

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Temekki kirjoitti:Terve!

Auto on W164 320CDI, vm. 2008 (valm. 12/2007), ajettu 105tkm.

Olen kai asiassa pitkälti kohtalotoveri:
Vika ilmeni viime syksynä jo, kun tuli käytyä parkkianturivian vuoksi Autoasi-liikkeessä, jossa ottivat Star´illa vikakoodit. Kaikki muu oli kunnossa parkkianturivian jälkeen, mutta tuli seuraava rivi esille:

"Check component B2/6 (Left hot film mass air flow sensor). Value is above limit."

Olin pirun kiireinen etten ehtinyt koskaan asiaan puuttua, ajelin läpi talven ilman oireita. En myös halunnut viedä pikkuvian takia autoa aivan korjaamolle asti, uskoin että yhden ilmamassamittarin vaihto hoituu itseltäkin. (Olin hakenut sen Saksasta 8/2011, ja tavallaan auton toiminta oli odotettuakin. Kulutus oli läpi vuoden ollut 8-10L/100km, riippuen oltiinko motarilla vai kaupungissa.)
Nyt kesäkuussa kerran täyskaasukiihdytyksessä (, joita en ole juuri koskaan edes tehnyt), auto alkoi nykyä rajusti, rynkytti kunnolla. Kun kaasua hölläsi, jo helpotti ja jatkoi kiihtymistä edelleen kuitenkin taas tuttuun tapaan ihan reippaasti. Vain nykiminen hidasti menoa ja se tuntui aika karmealta.
Auto muuten kuitenkin pelasi viime viikon lopulle asti, mutta sitten mittaristoon tuli keltainen moottorin varoitusvalo, ja yllättäen nyt olen ajellut jopa pienemmällä kulutuksella, n. 7,5L/100km, ja auto tuntuu pelaavan yhä asiallisesti, mutta tietty tuo varoitusvalo on merkki siitä että jotain tarttis tehdä ja pian. Valo tuli päälle sen jälkeen kun ilmamassamittarin irti jotta näen varmasti oikean osanumeron tilausta varten. (Huom! kun Y-imuputken kun otti pois, viallisen oikean puolen anturin ympärillä oli öljymäistä töhkää. Jotain putkeen oli mennyt; mitä, mistä ja miksi, sitä en osaa sanoa.)

Luin forumeilta, että tämä Y-mallinen putki jossa on ilmamassa-/määrämittarit kiinni, onkin ostettavissa vain kokonaisuutena, ellei anturiosia saa ostettua purettuna. Tämä lienee totuus.
Eli, nyt tässä mietin että ostaisinko käytetyn viallisen oikean ilmaputken anturin, ja korjautuisiko sillä, vai pitäisikö hankkia koko putki? Kyseessä osa numerolla A6420943497.

Ja toisaalta, mahdollinen vaihtoehtoinen oireen syy eli moottorinohjausyksikkövika (taas tässä samassa ketjussa mainittuna) kuulostaa aikamoisen painajaismaiselta ongelmalta. Mitä tässä nyt kannattaisi uskoa? Pikkujuttuja osaan tehdä ja peukku ei ole keskellä kämmentä, mutta enemmänkin osaamiseni on sellaista triviaalitietoa autoista, ei MB-kohtaista tyyppivika- ja tekniikkatuntemusta.

Neuvoja kaivaten:
Teemu, Espoosta
Jep sitä yksitäistä ilmamassa mittaria ei myydä(v6 koneisen pakun 07/06 mittaria voi koitaa sovittella)
öljyinen möhnä todennäköisesti huohotus töhnää
(aika usein näkke myös että se y haaran jompi kumpipää ei huollon jäljiltä
ole kunnolla putsarissa kiinni ja sieltä sitten töhnää imeksii)

vas mittarista herjaamiselle tosiaan(usempia) on muitakin mahdolisia syitä kuin itse mittari,
sitten on myös ollut jokunen tapaus että mittaari on ollut jotenkin oiksulussa tms ja kun on ajeltu vaan on lopulta tullut ecu vamma

se mitä nyt kannatta tehdä
kannatta tutkia se mittari ja jos vika on siinä vaihta se
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Paavo Pesusieni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Pe 07.10.2011 19:58

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Paavo Pesusieni »

Mulla on ylimäärisenä yksi y-haarallinen ilmamäärämittari (sis 2kpl anturia) Pitäisi olla kunnossa. Ota YV:lla yhteyttä.
Temekki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 13.11.2004 22:41
Paikkakunta: Espoo

Ja taas on ilmam.mittari p*sk*na!

Viesti Kirjoittaja Temekki »

Uskomatonta! Taas ilmamassamittarivika! Viimeinen jumppa käytiin keväällä..

Motomer Oy vaihtoi ruiskusuuttimien pohjatiivisteet (ML 320 CDI, vm. 2008, ajettu nyt 125tkm.) Sanoivat että siellä näyttää olevan toinen ilmamassamittari rikki, vikakoodi päällä. Työ tehtiin muistaakseni tiistaina, sain auton pois keskiviikkona.
Viikonloppuna vaimo raportoi että auto sammui ajossa, tai tyhjäkäynnillä. Ja sai sitten käyntiin kuitenkin. Tänään aamulla ruuhkassa Turun tien ja Munkkivuoren risteyksessä auto päätti sitten sammua kunnolla. Sai lopulta vartin päästä käyntiin, mutta ei tuolla pitkälle uskalla lähteä. Itse en ehtinyt viikonloppuna edes olemaan kotona, joten en voinut autoa tutkiskella mitenkään. Nyt sitten pitää ottaa Veholta uusi ilmaputki toimivilla ilmamassa-antureilla.

Autoasi-korjaamo Motomer halusikin soiton jälkeen ottaa auton tutkittavaksi, vaikuttivat ottavan heti jotain vastuuta. Jatkokommentteja tulee kunhan vain saan kokemuksia lisää.
------------

Aiemmin uhosin että menee Mersu lihoiksi = rahoiksi. Nyt taas alkaa olemaan oma mittari täynnä tätä ongelmaa, ja ei jaksaisi pelata vielä noin hintavalla autolla tuollaisen naurettavan vian kanssa. Uskallan sanoa että n. 15 autoa kokeneena, tämä on se pohjanoteeraus yksittäisessä laatuongelmassa.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja xr »

ilmamassa mittari vika ei sammuta autoa polttoaine puolella vikaa jos auto ajosta sammuu
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

CDI-tekniikan auto voi sammua ajosta kymmenien erilaisten vikojen perusteella.
Täydellisen varmuuden asiata saa kun testaa auton Starilla.
Mitään ei kannata vaihtaa, ennekuin diagnoosiveto on tehty.
Oirekuvauksen perusteella autossa voi olla YKK-tunnistinvika tai nokka-akeselin tunnistivika....mutta tämäkin on vain arpomista mahdollisen vian aiheuttajasta. Sellaista gurua ei ole olemassakaan, joka pystyy mainitussa tekniikassa sata varmasti kertomaan missä vika on, jos ei ole Staria käytettävissä.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mesemies89 kirjoitti:CDI-tekniikan auto voi sammua ajosta kymmenien erilaisten vikojen perusteella.
Täydellisen varmuuden asiata saa kun testaa auton Starilla.
Mitään ei kannata vaihtaa, ennekuin diagnoosiveto on tehty.
Oirekuvauksen perusteella autossa voi olla YKK-tunnistinvika tai nokka-akeselin tunnistivika....mutta tämäkin on vain arpomista mahdollisen vian aiheuttajasta. Sellaista gurua ei ole olemassakaan, joka pystyy mainitussa tekniikassa sata varmasti kertomaan missä vika on, jos ei ole Staria käytettävissä.
Eihän tuo kampiakselin asento tunnistimen viallisuus sammuta autoa estää vaan käynnistymästä. Tai ei itselleni ole semmoista tullut vastaan jossa tuo vika sammutaisi auton :?:
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

arska10 kirjoitti:Eihän tuo kampiakselin asento tunnistimen viallisuus sammuta autoa estää vaan käynnistymästä. Tai ei itselleni ole semmoista tullut vastaan jossa tuo vika sammutaisi auton :?:
Kyllä moottori sammuu YKK-tunnistimen viallisuudesta ajosta sekä paikallaan käyvästä .
Viimeinen tuore tapaus kolmen viikon takainen.
Muutamia minuutteja kun lepäilee, lähtee taas käyntiin....sen vuoksi aikaisemmin kerroin tämän mahdollisuuden olevan olemassa.
Tässä tapauksessa YKK-anturi tutkittiin Starin ilmoituksen perusteella, jossa anturia jäähdytettiin ja lämmitettiin, jolloin yhteys katkesi anturinlta lämmetessään.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mesemies89 kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Eihän tuo kampiakselin asento tunnistimen viallisuus sammuta autoa estää vaan käynnistymästä. Tai ei itselleni ole semmoista tullut vastaan jossa tuo vika sammutaisi auton :?:
Kyllä moottori sammuu YKK-tunnistimen viallisuudesta ajosta sekä paikallaan käyvästä .
Viimeinen tuore tapaus kolmen viikon takainen.
Muutamia minuutteja kun lepäilee, lähtee taas käyntiin....sen vuoksi aikaisemmin kerroin tämän mahdollisuuden olevan olemassa.
Tässä tapauksessa YKK-anturi tutkittiin Starin ilmoituksen perusteella, jossa anturia jäähdytettiin ja lämmitettiin, jolloin yhteys katkesi anturinlta lämmetessään.
Kyllähän se, kun loogisesti ajattelee niin jos singnaali katkeaa kokonaan niin sammuuhan tuo itselleni vaan ei ole sattunut tuommoista tapausta kohdalle. Taas on jotain opittavaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

arska10 kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Eihän tuo kampiakselin asento tunnistimen viallisuus sammuta autoa estää vaan käynnistymästä. Tai ei itselleni ole semmoista tullut vastaan jossa tuo vika sammutaisi auton :?:
Kyllä moottori sammuu YKK-tunnistimen viallisuudesta ajosta sekä paikallaan käyvästä .
Viimeinen tuore tapaus kolmen viikon takainen.
Muutamia minuutteja kun lepäilee, lähtee taas käyntiin....sen vuoksi aikaisemmin kerroin tämän mahdollisuuden olevan olemassa.
Tässä tapauksessa YKK-anturi tutkittiin Starin ilmoituksen perusteella, jossa anturia jäähdytettiin ja lämmitettiin, jolloin yhteys katkesi anturinlta lämmetessään.
Kyllähän se, kun loogisesti ajattelee niin jos singnaali katkeaa kokonaan niin sammuuhan tuo itselleni vaan ei ole sattunut tuommoista tapausta kohdalle. Taas on jotain opittavaa
Kyllähän tuontyyppinen vika on hakala paikallistaa ilman Starin apua. Starikin kertoo joissakin tapauksissa komminikaatio-yhteysviasta kahden tai useamman komponentin osalta, mutta kun osaa Starin käytön, niin viat pystyy rajaamaan ja paikallistamaan.
Jos YKK-tunnistin on kaput kokonaan, niin vika on helpompi paikallistaa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mesemies89 kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Eihän tuo kampiakselin asento tunnistimen viallisuus sammuta autoa estää vaan käynnistymästä. Tai ei itselleni ole semmoista tullut vastaan jossa tuo vika sammutaisi auton :?:
Kyllä moottori sammuu YKK-tunnistimen viallisuudesta ajosta sekä paikallaan käyvästä .
Viimeinen tuore tapaus kolmen viikon takainen.
Muutamia minuutteja kun lepäilee, lähtee taas käyntiin....sen vuoksi aikaisemmin kerroin tämän mahdollisuuden olevan olemassa.
Tässä tapauksessa YKK-anturi tutkittiin Starin ilmoituksen perusteella, jossa anturia jäähdytettiin ja lämmitettiin, jolloin yhteys katkesi anturinlta lämmetessään.
Kyllähän se, kun loogisesti ajattelee niin jos singnaali katkeaa kokonaan niin sammuuhan tuo itselleni vaan ei ole sattunut tuommoista tapausta kohdalle. Taas on jotain opittavaa
Kyllähän tuontyyppinen vika on hakala paikallistaa ilman Starin apua. Starikin kertoo joissakin tapauksissa komminikaatio-yhteysviasta kahden tai useamman komponentin osalta, mutta kun osaa Starin käytön, niin viat pystyy rajaamaan ja paikallistamaan.
Jos YKK-tunnistin on kaput kokonaan, niin vika on helpompi paikallistaa.
Luulisin osaavani käyttää tuota *.ria aika hyvin. Joten se siitä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Temekki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 13.11.2004 22:41
Paikkakunta: Espoo

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Temekki »

Motomer otti auton työn alle. Löytyi jokin moinen osa kuin turboahtimen esikammio/-kotelo, joka oli muovia. Se oli kahden asentajan yhteistyöllä, kaasutellessa havaittu falskaavan reippaasti ilmaa. Eli jonkinlainen paineen kasvu lopahdun kaasu päästettäessä vapaalle aiheutti aina sammumista. Tämä osa on nyt vaihdettu, ja auto on sen jälkeen pelannut.

Nyt onkin seuraava asia korjata jo taas vikaantunut ilmamassamittari. Jos jollakulla olisi osa tarjolla ehjänä, voisin ostaa pois. Eli joko toinen antureista, tai sitten koko Y-putki. Veholla osalla on osa aika kallis, joten ostaisi mieluusti käytettynä, henkilöltä jolla olisi Star käytössä jotta voi testata että pelaa todella.

Y-putki (ilmamassa-antureilla), osanumero: A6420908237
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja koyama »

Temekki kirjoitti:Motomer otti auton työn alle. Löytyi jokin moinen osa kuin turboahtimen esikammio/-kotelo, joka oli muovia. Se oli kahden asentajan yhteistyöllä, kaasutellessa havaittu falskaavan reippaasti ilmaa. Eli jonkinlainen paineen kasvu lopahdun kaasu päästettäessä vapaalle aiheutti aina sammumista. Tämä osa on nyt vaihdettu, ja auto on sen jälkeen pelannut.

Nyt onkin seuraava asia korjata jo taas vikaantunut ilmamassamittari. Jos jollakulla olisi osa tarjolla ehjänä, voisin ostaa pois. Eli joko toinen antureista, tai sitten koko Y-putki. Veholla osalla on osa aika kallis, joten ostaisi mieluusti käytettynä, henkilöltä jolla olisi Star käytössä jotta voi testata että pelaa todella.

Y-putki (ilmamassa-antureilla), osanumero: A6420908237
Tilaa tuolta.Asiasta paremmin tietävät voivat kertoa onko tuo kunnossa oleva.Yhdessä kuvassa jotain halkeamia,putkien yhtymäkohdassa
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-E- ... 20da566575" onclick="window.open(this.href);return false;
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Temekki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 13.11.2004 22:41
Paikkakunta: Espoo

Re: 280cdi herjaa maf, uusi vaidettu ei auttanut missä vika?

Viesti Kirjoittaja Temekki »

koyama kirjoitti:
Temekki kirjoitti:Motomer otti auton työn alle. Löytyi jokin moinen osa kuin turboahtimen esikammio/-kotelo, joka oli muovia. Se oli kahden asentajan yhteistyöllä, kaasutellessa havaittu falskaavan reippaasti ilmaa. Eli jonkinlainen paineen kasvu lopahdun kaasu päästettäessä vapaalle aiheutti aina sammumista. Tämä osa on nyt vaihdettu, ja auto on sen jälkeen pelannut.

Nyt onkin seuraava asia korjata jo taas vikaantunut ilmamassamittari. Jos jollakulla olisi osa tarjolla ehjänä, voisin ostaa pois. Eli joko toinen antureista, tai sitten koko Y-putki. Veholla osalla on osa aika kallis, joten ostaisi mieluusti käytettynä, henkilöltä jolla olisi Star käytössä jotta voi testata että pelaa todella.

Y-putki (ilmamassa-antureilla), osanumero: A6420908237
Tilaa tuolta.Asiasta paremmin tietävät voivat kertoa onko tuo kunnossa oleva.Yhdessä kuvassa jotain halkeamia,putkien yhtymäkohdassa
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-E- ... 20da566575" onclick="window.open(this.href);return false;
No juuri Ebay.de:stä kyseistä kohdetta katselinkin!

Motomerille huomautin tuosta sammumisviasta ja vian ilmenemisestä sen jälkeen kun oikean lohkon ruiskutussuuttimien pohjatiivisteet oli vaihdettu (, jonka yhteydessä myös joutuivat tietty irrottamaan tuon kirotun Y-putken,) he sanoivat että Y-putken kiinnityksethän heillä oli priimasti laitettu (josta en kyllä toisaalta ollut yllättynyt). Niinpä nyt, kun putken kiinnitys on oikeasti aika vaikeaa mielestäni, ja on luvattu että on kondiksessa, haluaisin vain vaihtaa tuon viallisen anturin. Tuo Ebay-kohdehan kelpaa mulle vain noiden antureiden osalta, itse muovitorvesta viis veisaan. Motomer kun luvallani uusi varmuudeksi ne kaksi tiivistettä ahdinpäässä (= ahdin ja huohotinputkin). Ts. Y-putki ja sen runko on ihan iskussa.
Pitänee tilata huomenissa tuo Saksan osa, kunhan ensin teen vielä parit kartoitukset, esim. Ruotsin purkuautojen tilanteen.
Vastaa Viestiin