superturbotus osa 2

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Omasta oikasutin tuon lohkon niin yllätyksekseni oli vajaan kympin ollu keskeltä alempana tuo taso. Kutosessa tuo vielä korostuu kun pitkä lohko. Runkolaakerilinja oli viivasuora kun iskin kampiakselin kiinni niin pyöri kahdella sormella.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Paha oikoo kone hytissä kiinni. Kupariliimaa meinasin tarjota pahvin joka kerrokseen?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sultzi kirjoitti:Paha oikoo kone hytissä kiinni. Kupariliimaa meinasin tarjota pahvin joka kerrokseen?
Niinhän se on. Mutta jos lohko on kierossa niin kuin tuossa ylemmässä viestissä mainittiin ja se metallipahvi ei anna yhtä hyvin periks kuin massapahvi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

No, revitään kansi pois ja katotaan mitä syöny.

Mut kertokaa nyt silti ne momentit mihin ootte laittanu?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja veskola »

Normimomentit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kuitti.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Venäläiseen momenttiin. Sen verran että naksahtaa ja vartti takasin... :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja esko »

massapaffitiiviste olis sopiva sulake :thumbup: 603 motorissa jos sattuis ahtopaineineet karkaamaan :o '
....... ei tarttis vaihrella :cry: taipuneita kiertokankia ym , 606 kankilla ei taida tätä onkhelmaa olla :mrgreen:
superturboa alkaen 2003
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Massalla menee kasaan. Kansi halki, joten toista ehjää tilalle.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

oisko täällä muuten tosiaan semmosta seppää jolla ois yhteyksiä ruotsin puolelle että vois ettiä mulle semmosen 190 missä jäykkä taka-akseli?? ei meinaa minun konsteilla löytyä :) vittukun polttelis mennä huomenna motoparkkiin ajelee vaan tilinsaldo kertoo mulle että jäät kotia :D vai oisko sponsoreita? jos 200e ois rahaa nii ottaisin 6kpl takanakkeja matkaan :D
johtaja: Antti Peltomäki
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kylläpäs vastustaa. Ehjä ja koneistettu kansi kiinni, edelleen sama ongelma :( Eli heti kerää painetta vesitilaan.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja antti_k »

käytitkö kannen koeponnistuksesa :roll:
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Myyjän mukaan oli koeponnistettukin ja koneistettu. Enkä heti lähtis sanomaan että myyjä huijais, sen verta tunnettu tälläkin foorumilla :) Ei tullu lohkoa sen tarkemmin katteltua, kun vanha kansi oli kerran halki ponnistuksessa. Ei nyt luulis tälläsessä lelu turbossa lohkon antautuvan et keräis painetta. Lohkon tasokaan ei normaalia huonompi ollut. Kieroudesta ei toki osaa sanoa. Mut muuten käy aivan normaalisti, kerää vaan paineet heti järjestelmään. Korkin kun avaa niin paineet tulee pihalle ja sit alkaa tuleen ilmaa jostain päin konetta.

Yläpään tivarisarja tuli kl-varaosilta, kuten myös uudet kannenpultit jotka vetäsin ihan vakiomomentteihin kiinni.

Edit: eiköhän se ole vaan bloki halki. Tarvii kansi ottaa irti ja varmistaa. Kansi vois olla ylimääränen ja myynnissä, jos 606 tielle lähden.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kävin kannen taas ruuvaamassa irti, ainakin nelospytyn seinämissä melkosta perunapeltoa, jostain syystä syöpynyt. Selvää halkeamaa en nähnyt missään, mutta se lienee kuitenkin ainoa syyllinen, kun kansi on koeponnattu ja ehjä.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Kyttis-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Su 16.12.2007 11:05
Paikkakunta: Harjavalta

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Kyttis- »

Onko se kansi ponnistettu ennen vai jälkeen koneistuksen? itellä tehtiin ponnistus (sillon oli kuulemma ehjä) ja oikominen, löin kasaan ja painetta rupes heti lappaan ku kone oli käyny ittensä lämpimäks, käytin uudestaan ponnistuksessa ja halki oli...:o tuntuu jotenki maagiselta et siinä välissä olis kansi kerenny halkeen
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Kaikki halkeamat ei ole aina ilmenneet koeistus"penkissä", riippuu vähän myös millainen tuo ponnistus laite on. Kansi pitää muistaa lämmittää ponnistaessa.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eipä sen väliä, Vanha 603 ruuvattu irti autosta ja 606 hakemaan loppuviikosta.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

no joo. nytte ollu mersu hetken ajossa ja johan sulake löytyi.. kartaani meinaan (oli jo tiedossa) hieman lyhyt ja rupes vatkaamaan kuminpolton yhteydes.. pitäis saada 77-79cm ehkä jopa (80cm menis) kartaanin etupätkä.. löytyiskö suoraan semmoista vai pitääkö lyhennyttää. mulle tuli 2,6 190 kartaani vaan en muista oliko automaatti vai manuaali.. jos joltain pätkälöytyis tai tietäis mistä käy niin olisin kiitollinen.
johtaja: Antti Peltomäki
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jaahas, onkelma. Nyt on 606 vanhalla pumpulla, vanhalla ahtimella ja pakosarjalla autossa kiinni. Ahtaa vaan puoli kiloo, mustaa tulee kyllä. Hukkaportin ohjaus samalla lailla ja sama hukkiskin kun aiemmin. Aiemmin meni vaan rajapaineventtiilin kautta paine kalvon alapuolelle (eli aukasuun). Nyt samalla lailla niin vaan sen puoli kiloo ahtaa. Huomenna testaan kalvon päälipuolelle onko mitään vaikutusta. Sillä ei ollut mitään vaikutusta kun otin ohjausletkun irti kokonaan imusarjasta, joka menee hukkikselle. :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Sultzi, väärä ennakko tai ahtovuoto
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vuotoo ei kyllä oo, eikä siltä kuulostakaan. Nythän pumppu siinä 24jykk, kokeilla sitä 22jykk missä tais vanhassa koneessa olla?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sultzi kirjoitti:Vuotoo ei kyllä oo, eikä siltä kuulostakaan. Nythän pumppu siinä 24jykk, kokeilla sitä 22jykk missä tais vanhassa koneessa olla?
Kahella asteella on niin pieni vaikutus että sen hädintuskin huomaa. Mikä pumppu sulla on? Koneesta se ei nimittäin ole kiinni. Joko siellä vuotaa pakosarja kunnolla tai sitten ahin on rikki jos ei kerran ahtovuotoja ole. Tai miksei hukkis vois päästää läpi.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

ppd, tarvii kääntää 22jykk, missä pitäis olla. Tutkitaan sitten lisää jossei ahda. :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sultzi kirjoitti:ppd, tarvii kääntää 22jykk, missä pitäis olla. Tutkitaan sitten lisää jossei ahda. :)
20-24jykk on ppd pumput vähän koneyksilöstä riippuen :D mutta ei tuo kahen asteen heitto aiheuta noin kovia ahtopaineen puutteita.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Sultzi kirjoitti:Jaahas, onkelma. Nyt on 606 vanhalla pumpulla, vanhalla ahtimella ja pakosarjalla autossa kiinni. Ahtaa vaan puoli kiloo, mustaa tulee kyllä. Hukkaportin ohjaus samalla lailla ja sama hukkiskin kun aiemmin. Aiemmin meni vaan rajapaineventtiilin kautta paine kalvon alapuolelle (eli aukasuun). Nyt samalla lailla niin vaan sen puoli kiloo ahtaa. Huomenna testaan kalvon päälipuolelle onko mitään vaikutusta. Sillä ei ollut mitään vaikutusta kun otin ohjausletkun irti kokonaan imusarjasta, joka menee hukkikselle. :roll:
Oisko pumppu kierroksen mettäs? Ei tuollane 2asteen heitto pitäs mahottomia vaikuttaa.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tompa124 kirjoitti:Oisko pumppu kierroksen mettäs? Ei tuollane 2asteen heitto pitäs mahottomia vaikuttaa.
Sillon se käy oikeasti huonosti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Terho P »

voisko nokka olla hampaalla pielessä? ..joskus se voi mutta turha varmaan tarkistaa jos kone ei ole ollut niinpaljoa auki :wtf:

edit.. luin myöhemmin vasta että mitä oli tehtynä :wtf: jos se ei savuta niin pumppua voit syyttää ja siitä tosiaan sitä ahdonalaista painekelloa
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Terho P kirjoitti:jos se ei savuta niin pumppua voit syyttää ja siitä tosiaan sitä ahdonalaista painekelloa
Sultzi kirjoitti:Ahtaa vaan puoli kiloo, mustaa tulee kyllä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Juu, pahoitteluni herrat turhasta pohdinnan aiheuttamisesta :lol:

Se oli taas vaan väsyneessä asentajassa syyllinen, oli ahtoletku irronnu. Sen verta oli huulilla et puol kiloo tyrkkäs. Käänsin tänään kyllä pumpun 22asteeseen, tosin Sami T vähän pelkäs koneen keston takia, et 24 vois olla turvallisempi? Mut tiedä sitten.

Ahdin tarvis kyllä kait isontaa, olis terveempi koneelle myös, perus hx35 varmaan olis ok. Vai mikähän toi kkd:n 35/40super sekotus on oikein miehiään? :roll:

Edit: pumpun säätöihin en ole mitenkään koskenu, mutta tällä koneella kierrosten hitaasti laskeminen ei enään vaivaa. Paikallaan hyvin herkän olonen :roll:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: superturbotus osa 2

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Sultzi kirjoitti:Juu, pahoitteluni herrat turhasta pohdinnan aiheuttamisesta :lol:

Se oli taas vaan väsyneessä asentajassa syyllinen, oli ahtoletku irronnu. Sen verta oli huulilla et puol kiloo tyrkkäs. Käänsin tänään kyllä pumpun 22asteeseen, tosin Sami T vähän pelkäs koneen keston takia, et 24 vois olla turvallisempi? Mut tiedä sitten.

Ahdin tarvis kyllä kait isontaa, olis terveempi koneelle myös, perus hx35 varmaan olis ok. Vai mikähän toi kkd:n 35/40super sekotus on oikein miehiään? :roll:

Edit: pumpun säätöihin en ole mitenkään koskenu, mutta tällä koneella kierrosten hitaasti laskeminen ei enään vaivaa. Paikallaan hyvin herkän olonen :roll:
Mulla on 22 asteessa ja hyvin toimii. Älä laita 35 holsettia se on liian pieni ja ahistaa isoilla vaihteilla pahasti. Eikä sekotuskaan välttämättä kannata vaan tuttu ja turvallinen 40 superi toimii aina.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin