Väykyn ahtoputket
Väykyn ahtoputket
Onkos muilla kokemuksia Väyrysen ahtoilman putkista (W 210 E270 CDI)...
ovat meinaan "perseestä" kestävyydeltään valmistetaan varmaankin kirotun turkkilaisen selkänahasta koska leviävät kuin immenkalvot hääyönä
Taitaapi olla noita lastentauteja ...tulen korvaamaan kunnon silikoneilla ehkäpä DD-koolla ,jottei virtaukset kuristu heti alkuunsa
Entäpä tuo perinteinen "varakäynnin" probleema voiko resetoida kotikonstein =akun kaapelit irti tai yms. vai onko pakko viedä läppärin liekaan orkkiskorjaamolle ?
Ahtopaineita vaan kaikille ja dieselmiehille kunnon "ilmoja" putkiin...
Perskeles taitaa coolerikin ottaa itseensä kun alkaa "suhistella
ovat meinaan "perseestä" kestävyydeltään valmistetaan varmaankin kirotun turkkilaisen selkänahasta koska leviävät kuin immenkalvot hääyönä
Taitaapi olla noita lastentauteja ...tulen korvaamaan kunnon silikoneilla ehkäpä DD-koolla ,jottei virtaukset kuristu heti alkuunsa
Entäpä tuo perinteinen "varakäynnin" probleema voiko resetoida kotikonstein =akun kaapelit irti tai yms. vai onko pakko viedä läppärin liekaan orkkiskorjaamolle ?
Ahtopaineita vaan kaikille ja dieselmiehille kunnon "ilmoja" putkiin...
Perskeles taitaa coolerikin ottaa itseensä kun alkaa "suhistella
345 # 650
Jeps ,ne arvothan siinä köllöttävät...
Vaihdettuani turbolta intercoolerille menevät letkut/putket kestävämpiin versioihin niin jo kevyellä/pienellä kierrosluvun nostolla imu(paine)-sarjan putki pullistuu alkuperäisestä paksuudestaan n. 3 cm...eli taida olla tuokaan puoli varmaankaan kovin pitkäikäinen...
Löytäis vielä kunnon softagurun ...joka osais tuunata ihan yksittäisohjelmaversion tuohon mun myllyyn...niin sais vähän noita tehoja ja vääntöjä nostettua parempiin lukemiin
Miksi ihmeessä turbolta lähtevällä orkkisletku/putkihässäkällä vielä "kuristetaan" noinkin paljon noita virtauksia ...ai että harmitti kun näki tuon läpimitan,jolloin tuo sykloni/öljynerotin lähti mäkeen katin seuraksi
Reiluja ahtoja ja kireitä putkia vaan kaikille
Vaihdettuani turbolta intercoolerille menevät letkut/putket kestävämpiin versioihin niin jo kevyellä/pienellä kierrosluvun nostolla imu(paine)-sarjan putki pullistuu alkuperäisestä paksuudestaan n. 3 cm...eli taida olla tuokaan puoli varmaankaan kovin pitkäikäinen...
Löytäis vielä kunnon softagurun ...joka osais tuunata ihan yksittäisohjelmaversion tuohon mun myllyyn...niin sais vähän noita tehoja ja vääntöjä nostettua parempiin lukemiin
Miksi ihmeessä turbolta lähtevällä orkkisletku/putkihässäkällä vielä "kuristetaan" noinkin paljon noita virtauksia ...ai että harmitti kun näki tuon läpimitan,jolloin tuo sykloni/öljynerotin lähti mäkeen katin seuraksi
Reiluja ahtoja ja kireitä putkia vaan kaikille
345 # 650
.
Mika Karala
Keskisuomen autosäätö
040-5647607
Lähtee heinäkuun alusta kesälomalle. Palaa elokuun alussa.
On tilannut uudet vehkeet, joilla voi ohjelmoida suoraan diaknostiikkaportin kautta, ovat käytössä sitten elokuussa.
Se helpottaa ratkaisevasti yksilöllisen softan tekoa, kun ei joka kerta tarvi tinata irti ja takaisin, kun ohjelmaa muutetaan. Aikaisemmin meni aina koko päivä, tehtiinpä kuinka pieniä muutoksia tahansa ja lopussa tuli aina kiire. On kokemuksia monelta kerralta. Itse käytän sitten elokuussa taas.
Karala taitaa olla ainut, joka itse myös tekee omat ohjelmat. On erikoistunut saksalaisiin moottoreihin, sekä volvoihin, eikä muihin koskekkaan.
En ole kyllä muualla käynykään, mutta tämä herra on kyllä erittäin ammattitaitoinen. Suosittelen, en mainosta.
Kaikki muut paikat suomessa laittaa jonkun toisen tekemiä lastuja.
(Se ei tietenkään ole välttämättä huono asia)
Kerohan jotain moottorista, myös minua kiinnostaa kovasti.
Mikä turbo, miten olet saanut syötön riittävän suurelle, onko turbo muuttuvasiipinen, miten sen ohjaus, miten katsastus jos kierrätys ja katti poistettu, onko alkuperäinen cooleri, noinniinkuin "aluksi".
.
Mika Karala
Keskisuomen autosäätö
040-5647607
Lähtee heinäkuun alusta kesälomalle. Palaa elokuun alussa.
On tilannut uudet vehkeet, joilla voi ohjelmoida suoraan diaknostiikkaportin kautta, ovat käytössä sitten elokuussa.
Se helpottaa ratkaisevasti yksilöllisen softan tekoa, kun ei joka kerta tarvi tinata irti ja takaisin, kun ohjelmaa muutetaan. Aikaisemmin meni aina koko päivä, tehtiinpä kuinka pieniä muutoksia tahansa ja lopussa tuli aina kiire. On kokemuksia monelta kerralta. Itse käytän sitten elokuussa taas.
Karala taitaa olla ainut, joka itse myös tekee omat ohjelmat. On erikoistunut saksalaisiin moottoreihin, sekä volvoihin, eikä muihin koskekkaan.
En ole kyllä muualla käynykään, mutta tämä herra on kyllä erittäin ammattitaitoinen. Suosittelen, en mainosta.
Kaikki muut paikat suomessa laittaa jonkun toisen tekemiä lastuja.
(Se ei tietenkään ole välttämättä huono asia)
Kerohan jotain moottorista, myös minua kiinnostaa kovasti.
Mikä turbo, miten olet saanut syötön riittävän suurelle, onko turbo muuttuvasiipinen, miten sen ohjaus, miten katsastus jos kierrätys ja katti poistettu, onko alkuperäinen cooleri, noinniinkuin "aluksi".
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Eikös se n. 1400 bar paine polttoaineputkistossa vielä riitä? Suuttimet on käsittääkseni ainoat jotka tosissaan rajoittaa polttoaineen syöttöä. Tää se on itsellänikin pohdinnassa. Itseasiassa tuolla yhdessätoisessa topikissa on tarinaa jonkin verran cdi-virityksestä (tai paremminkin sen suunnittelusta).Mauri H. kirjoitti:Missäs se Countin pumppu on tehty, entäs siihen softa.
Kiinnostaa nuo CDi:n pumput, että saako niitä korkeatehoisina jostain hankittuna. Joskus kuitenkin on siirryttävä noihin uudempiin vehkeisiin, ja olisi lohduttavaa tietää että niistäkin saa kohtuullisia tehoja.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Joo, mutta jos puhutaan tehon nostosta 170 -> 345 niin se ei enää samalla pumpulla toteudu. Vakiopumppu riittää max n. 240 hv:n tehoihin.Mr_Benz kirjoitti:Eikös se n. 1400 bar paine polttoaineputkistossa vielä riitä? Suuttimet on käsittääkseni ainoat jotka tosissaan rajoittaa polttoaineen syöttöä. Tää se on itsellänikin pohdinnassa. Itseasiassa tuolla yhdessätoisessa topikissa on tarinaa jonkin verran cdi-virityksestä (tai paremminkin sen suunnittelusta).Mauri H. kirjoitti:Missäs se Countin pumppu on tehty, entäs siihen softa.
Kiinnostaa nuo CDi:n pumput, että saako niitä korkeatehoisina jostain hankittuna. Joskus kuitenkin on siirryttävä noihin uudempiin vehkeisiin, ja olisi lohduttavaa tietää että niistäkin saa kohtuullisia tehoja.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Totennäkösesti oot muuten oikeessaMauri H. kirjoitti:Joo, mutta jos puhutaan tehon nostosta 170 -> 345 niin se ei enää samalla pumpulla toteudu. Vakiopumppu riittää max n. 240 hv:n tehoihin.Mr_Benz kirjoitti:Eikös se n. 1400 bar paine polttoaineputkistossa vielä riitä? Suuttimet on käsittääkseni ainoat jotka tosissaan rajoittaa polttoaineen syöttöä. Tää se on itsellänikin pohdinnassa. Itseasiassa tuolla yhdessätoisessa topikissa on tarinaa jonkin verran cdi-virityksestä (tai paremminkin sen suunnittelusta).Mauri H. kirjoitti:Missäs se Countin pumppu on tehty, entäs siihen softa.
Kiinnostaa nuo CDi:n pumput, että saako niitä korkeatehoisina jostain hankittuna. Joskus kuitenkin on siirryttävä noihin uudempiin vehkeisiin, ja olisi lohduttavaa tietää että niistäkin saa kohtuullisia tehoja.
Minkäslaista painetta muuten noissa teidän "kivikautisissa" dieseleissä on?
Edit: muutakin kuin ahtopainetta
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Juu...
Korkeapainepumppu eivätkä suuttimetkaan ole originaaleja vaan ns. "viriviri"-malleja joista nyt jo alkaa olla tarjontaa ...toisinkuin ennen
Turbona säätyvä hybridi
Ongelmana on jo nyt varakäynnille karkaaminen eikä 3,0 barin MAP:pikaan enää auta joten se siitä.
Softapuolen muutos siis tarpeen ECU:n "jymäyttämiseksi"
Tarkempaa infoa sitten kun "protomese" toimii vittuilematta
Nykyisissä kolmannen polven commonraileissa paineet jo 1600 baarin luokka sekä myöskin suuttimissa eroja aikaisempiin verrattuna(enemmän ja pienempiä reikiä)!
Tehoja senverran että varakäynnilläkin jää rokollat kakkoseksi...
Korkeapainepumppu eivätkä suuttimetkaan ole originaaleja vaan ns. "viriviri"-malleja joista nyt jo alkaa olla tarjontaa ...toisinkuin ennen
Turbona säätyvä hybridi
Ongelmana on jo nyt varakäynnille karkaaminen eikä 3,0 barin MAP:pikaan enää auta joten se siitä.
Softapuolen muutos siis tarpeen ECU:n "jymäyttämiseksi"
Tarkempaa infoa sitten kun "protomese" toimii vittuilematta
Nykyisissä kolmannen polven commonraileissa paineet jo 1600 baarin luokka sekä myöskin suuttimissa eroja aikaisempiin verrattuna(enemmän ja pienempiä reikiä)!
Tehoja senverran että varakäynnilläkin jää rokollat kakkoseksi...
345 # 650
.
Kun ahtimessa ei ole hukkaportiia, niin ainakin mulla se tekee ensin "piikin" ahtoihin, ennenkuin se ahdin kerkiää säätää ne siivet uuteen asentoon.
Siihen voisi auttaa, jos laittaisi imusarjan painekoteloon jonkinlaisen omatekoisen hukkaportin. Ainakin paineilmalaitteita myyvissä liikkeissä on sellaisia säädettäviä painevettiilejä, jotka leikkaavat ylimenevän paineen pois, ja kun paine laskee, niin venttili sulkeutuu. Se toimisi samalla ikäänkuin muusta järjestelmästä riippumattomana turvaventtiilinä. Liekkö jo joku kokeillut ?
Turbon siipiähän säätää aliapaine, auttaakohan jos alipainetta säätää, vai pystyykö sitä säätämään ?. Voiko siihen tilalle vaihtaa tehokkaamman pumpun ? Noinniinkuin nopeamman reagoinnin takia.
Mikäli ongelmanasi on se, että painetta pitäisi ylejään saada korkeammaksi, niin siihen en osaa auttaa.
Kun vaihdoit turbon, tarvitsiko tehdä mitään softamuutoksia ?
Onko sulla joku sinkkiämpärin kokoinen kapistus siellä vai alkaako ahtamaan jo heti tyhjäkäynnin jälkeen ?
Jos ole muuttanut ahtoja ja ruiskutusta, niin silloinhan sinulla on jokin keino ohjelmanmuutoksiin. Tinaatko vai onko jostain saatavilla obd-portin kautta+ välijohto+ läppäri+ ohjelma systeemiä ?
.
Kun ahtimessa ei ole hukkaportiia, niin ainakin mulla se tekee ensin "piikin" ahtoihin, ennenkuin se ahdin kerkiää säätää ne siivet uuteen asentoon.
Siihen voisi auttaa, jos laittaisi imusarjan painekoteloon jonkinlaisen omatekoisen hukkaportin. Ainakin paineilmalaitteita myyvissä liikkeissä on sellaisia säädettäviä painevettiilejä, jotka leikkaavat ylimenevän paineen pois, ja kun paine laskee, niin venttili sulkeutuu. Se toimisi samalla ikäänkuin muusta järjestelmästä riippumattomana turvaventtiilinä. Liekkö jo joku kokeillut ?
Turbon siipiähän säätää aliapaine, auttaakohan jos alipainetta säätää, vai pystyykö sitä säätämään ?. Voiko siihen tilalle vaihtaa tehokkaamman pumpun ? Noinniinkuin nopeamman reagoinnin takia.
Mikäli ongelmanasi on se, että painetta pitäisi ylejään saada korkeammaksi, niin siihen en osaa auttaa.
Kun vaihdoit turbon, tarvitsiko tehdä mitään softamuutoksia ?
Onko sulla joku sinkkiämpärin kokoinen kapistus siellä vai alkaako ahtamaan jo heti tyhjäkäynnin jälkeen ?
Jos ole muuttanut ahtoja ja ruiskutusta, niin silloinhan sinulla on jokin keino ohjelmanmuutoksiin. Tinaatko vai onko jostain saatavilla obd-portin kautta+ välijohto+ läppäri+ ohjelma systeemiä ?
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5