epk:n pajoitus topikki, MB s211

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja epk »

ei se venytys tuu koskaan olemaan menneen talven lumia, jos vähän mietitte minkä takia niin tehdään. Ei se suurimmassa osassa ole ulkonäön takia ! Ja mitä noihin 265 jne renkaisiin tulee niin jollei autossa ole minkään laista tehoa niin onhan se nyt aivan älyvapaata touhua laittaa semmoisia alle :D


madallus ? autoteollisuus ei ole muuta kuin matalia autoja tehnyt tässä viimeiset 20 vuotta , eikä tuo sen matalampi ole mitä moni vakio perheauto tehtaalta ulos tullessaan :wave:
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja hlappis »

siis nättihän tuo on noinkin,mutta itse laittaisin taakse ainakin korkeamman kumin koska nyt näyttää että nyrkki mahtus renkaan ja kaaren väliin joka puolelta.
eli vanne ja töppöset eivät täytä kaarta kunnolla.
minun romuissa sama ongelma ja koittanu korkeammalla kumilla täyttää kaaret koska joka romu on niiiiiiiiin korkea :(
eli madalla pari senttiä lisää niin gäppi häviää edestä sekä takaa 8)
ja muuten mikä rengastus sulla on noissa?
en nopeella selailulla tietoo löytäny.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja napa »

hlappis kirjoitti:siis nättihän tuo on noinkin,mutta itse laittaisin taakse ainakin korkeamman kumin koska nyt näyttää että nyrkki mahtus renkaan ja kaaren väliin joka puolelta.
eli vanne ja töppöset eivät täytä kaarta kunnolla.
aikuisen miehen pää pitää mahtua renkaan ja lokasuojan kaaren väliin... tuo pitäis mielestäni saada ihan katsastus sääntöihin :problem:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja hlappis »

napa kirjoitti:
hlappis kirjoitti:siis nättihän tuo on noinkin,mutta itse laittaisin taakse ainakin korkeamman kumin koska nyt näyttää että nyrkki mahtus renkaan ja kaaren väliin joka puolelta.
eli vanne ja töppöset eivät täytä kaarta kunnolla.
aikuisen miehen pää pitää mahtua renkaan ja lokasuojan kaaren väliin... tuo pitäis mielestäni saada ihan katsastus sääntöihin :problem:
miksi? eihän siellä ole mitään nähtävää..
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja napa »

hlappis kirjoitti:
napa kirjoitti:
hlappis kirjoitti:siis nättihän tuo on noinkin,mutta itse laittaisin taakse ainakin korkeamman kumin koska nyt näyttää että nyrkki mahtus renkaan ja kaaren väliin joka puolelta.
eli vanne ja töppöset eivät täytä kaarta kunnolla.
aikuisen miehen pää pitää mahtua renkaan ja lokasuojan kaaren väliin... tuo pitäis mielestäni saada ihan katsastus sääntöihin :problem:
miksi? eihän siellä ole mitään nähtävää..
no vaikka siksi, ettei se pyörä raavi mihinkään esim. hypyissä... esim. tällä topikin autolla tuskin pääsisin edes työmaalle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
hlappis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ma 12.06.2006 22:26

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja hlappis »

no vaikka siksi, ettei se pyörä raavi mihinkään esim. hypyissä... esim. tällä topikin autolla tuskin pääsisin edes työmaalle...
:lol: :lol: no joo..taisin astua peikkometsään ja vielä ruokin sen asukastakin.
ymmärrän pussihousuilun ja käyttöauton tarkoituksen mutta tämä ei ole minusta oikein kumpaakaan.
se siitä öff topikista ja netti tzättäilystä.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3550
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Harvinaisen komia lankku! Carlssonnit jees, renkaat liian pienet..! Venytystä saa toki olla mutta nää on liian matalat profiililtaan. Isompaa vannetta samalla profililla tai siten isompaa profiilia sanon mä :mrgreen:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
masa66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Su 29.01.2006 15:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja masa66 »

- Carlssoneille :thumbup:
- Madallatukselle :thumbup:
- epk:lle :thumbup: valitsemastaan tyylistä ja ennen kaikkea siitä,
että jaksaa jatkaa omaa juttuaan, huolimatta meistä "venytyksen" vastustajista. :eh:

t. masa
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2271
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:) ...kirjoitit pesseesi nahkapenkit koneella :eh: ...kerroppa lisää :arrow: ...tuskin kaiketi vesi imuri verhoilun pesuun :lol:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja epk »

painehuuhtelulaitteella, eli samanlainen mitä fiksarit käyttää. Sillähän sai ne nahan pikkureäit taas normaali kokoisiksi ;)


Kiitoksia kommenteista, oli ne sitten puolesta tai vastaan 8)
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja Groove »

epk kirjoitti:Kiitoksia kommenteista, oli ne sitten puolesta tai vastaan 8)
Yks vastaan -kommentti lisää: Eli mun mielestä liian ohuet kumit.. Ja pikkasen liikaa venytystä.. Sopiva ja hyvännäkönen renkaan suhde vanteeseen on nimimerkki Ville126:n farkku 124:n 18"-kasireikävanteet + niiden kumi.

Mielestäni ton tyylisiin vanteisiin (kuten nämä tän hetkiset epk:n carlssonit tai noi Ville126:n 18" kasireiät) sopii nimenomaa lähes venyttämätön renkaan leveys sekä profiililtaan jokseenkin "paksu", kuitenkin selvästi matalaprofiilinen rengas (ks. villen 18" kasireiät).

Räyhäkkään leveisiin huulivanteisiin (mitä täälläkin on jo aiemmin nähty) sopii taas jopa liioitellun härsi venytys.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja epk »

no juu , makuasioitahan nämä. Esimerkistä tulikin oma mielipide esiin, elikkästä mun silmään taas tuo villen farkku ei näytä tuolla rengastuksella hyvältä koska onpi aikasta iso maavara ! Olis "normi" rengastuksella parempi 16 tai 17":lla.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja napa »

epk kirjoitti:no juu , makuasioitahan nämä. Esimerkistä tulikin oma mielipide esiin, elikkästä mun silmään taas tuo villen farkku ei näytä tuolla rengastuksella hyvältä koska onpi aikasta iso maavara ! Olis "normi" rengastuksella parempi 16 tai 17":lla.
ja mun mielestä taas tuo villen farkku vois näyttää vielä paremmalta, jos siinä olis edes vähän enemmän maavaraa :D sellainen 5 cm nyt ainakin... ihan oikeasti, nyt tuo näyttää mun silmään ajokelvottomalta :thumbdown:

ja nuo 18" 8 holet näyttää jotenkin muutenkin "omituisilta", ei oikein enää toimi omaan silmään :think: tai sitten niiden päällä on vain liian vähän kumia... no, enempää niihin ei taas taida sitä kumia saada, kun tulee auton rakenteet vastaan... mutta niinhän ville itsekkin meinas, että livenä näyttää paremmalta kuin kuvissa, joissa nuo näyttää vähän hoopoilta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja epk »

mitä korkeampi se auto on sitä paremmalta näyttää orkkis 15" aluvanteet, siitä ei pääse mihinkään. Kaikista tyhmimmän näköiset on vaikkapa normialustalla olevat 124:set jossa on jotkut 18":set :D tai ylipäätää mikä tahansa auto mikä kulkee vakiokorkeudella ja siihen tungetaan ylikoon vanteet , yöks !
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja napa »

epk kirjoitti:mitä korkeampi se auto on sitä paremmalta näyttää orkkis 15" aluvanteet, siitä ei pääse mihinkään. Kaikista tyhmimmän näköiset on vaikkapa normialustalla olevat 124:set jossa on jotkut 18":set :D tai ylipäätää mikä tahansa auto mikä kulkee vakiokorkeudella ja siihen tungetaan ylikoon vanteet , yöks !
näinkin asia varmasti on, ainakin tuon 15" vanteen kohdalla... toiset sitten joutuu laittamaan niitä 18" vanteita isojen jarrujen takia, eikä niinkään minkään ulkonäön takia, olenhan itsekkin sanonut, ettei w124 sovi ulkonäöllisesti enää 18" vanteet... 17" olis luultavasti se max. koko sopusuhtaisuuden kannalta ajateltuna :wave: 16" ehkä se optimi (500E:n vakio rengastus), jos ei haluta käyttää sitä normi w124:n vakiota 185 tai 195/65 15 rengasta...

ja jotku pitää jopa 19" vannetta w124 :sick:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja epk »

jepulis, ei tänne ihmeempiä . Verot maksettu ja kilvet paikalla.

Talvivanteet hommasin karralta , sl:län 16x8 ! Niihin tein pikaiseen pohjat ja veli vetäisi värit niskaan. Renkaiksi tulee continentalin kitkat koossa 205-50-16 , tuollaiset niistä tuli :

Kuva
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja epk »

ja samat vanteet auton alla :

Kuva

loput kuvat : http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/S124_230TE/16x8++sl/" onclick="window.open(this.href);return false;
masa66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Su 29.01.2006 15:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja masa66 »

Sopii vallan mainiosti :thumbup:

t. masa
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja RH »

No mutta sehän on oikeesti hyvän näköinen. Onko ne renkaat tosiaan suunnitellut 205/50-16? Ei kuvissä näytä ollenkaan niin pieniltä. Omaan paavoon kokeilin kesällä laittaa alle pykälän alimittaiset 205/55-16-kokoiset renkaat ja siitä tuli lähinnä koomisen näköinen.
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

mikkä noitten renkaden koot on?
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja johani »

ylempää lainattu: Renkaiksi tulee continentalin kitkat koossa 205-50-16
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja epk »

semmoiset siinä on, kai se näyttää "normaalilta" kun on lisäksi madallettu rengaskoon pienentämisen lisäksi...
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Olin näköjään yhen sivun jäljes ku täälä jo puhutaan talvipyöristä :D .

Kesäpyöriä tarkootin.

Näyttää aika hyvätä nuolla rengas/vanne sarjalla. venytystä justii sopivasti. Asian sivusta vähä mutta kun noita renkaita "venytetään" nii lähteekö ne helpommin pois vanteelta? niinku mutkis tai leikkies? :D .

laitetaanko sinne enemmän painetta sitte että sitä kautta pitääs sen paremmin päällä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14

Viesti Kirjoittaja karra »

epk kirjoitti:jepulis, ei tänne ihmeempiä . Verot maksettu ja kilvet paikalla.

Talvivanteet hommasin karralta , sl:län 16x8 ! Niihin tein pikaiseen pohjat ja veli vetäisi värit niskaan. Renkaiksi tulee continentalin kitkat koossa 205-50-16 , tuollaiset niistä tuli :

[ http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/sl16x8.jpg/_big.jpg ]
Komeaan kuntoon olet vanteet saanut. Onko huuli kiilloitettu vaiko maalattu? Lyhyt kilpi muuten :wtf: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Maalattu..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja Sergey »

hyvin passaa kyllä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kylläpä tullee sopevasti uloski nuo vanteet. Onko mikä ET? Laitoikko takana spacerin väliin?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja karra »

joop79 kirjoitti:Kylläpä tullee sopevasti uloski nuo vanteet. Onko mikä ET? Laitoikko takana spacerin väliin?
34 :)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja epk »

Jep, ja takana 15mm lätty.
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Täytyy munki laittaa porkkanat takasin, vaihtelu virkistää :)
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
Vastaa Viestiin