epk:n pajoitus topikki, MB s211
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
ei se venytys tuu koskaan olemaan menneen talven lumia, jos vähän mietitte minkä takia niin tehdään. Ei se suurimmassa osassa ole ulkonäön takia ! Ja mitä noihin 265 jne renkaisiin tulee niin jollei autossa ole minkään laista tehoa niin onhan se nyt aivan älyvapaata touhua laittaa semmoisia alle
madallus ? autoteollisuus ei ole muuta kuin matalia autoja tehnyt tässä viimeiset 20 vuotta , eikä tuo sen matalampi ole mitä moni vakio perheauto tehtaalta ulos tullessaan
madallus ? autoteollisuus ei ole muuta kuin matalia autoja tehnyt tässä viimeiset 20 vuotta , eikä tuo sen matalampi ole mitä moni vakio perheauto tehtaalta ulos tullessaan
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
siis nättihän tuo on noinkin,mutta itse laittaisin taakse ainakin korkeamman kumin koska nyt näyttää että nyrkki mahtus renkaan ja kaaren väliin joka puolelta.
eli vanne ja töppöset eivät täytä kaarta kunnolla.
minun romuissa sama ongelma ja koittanu korkeammalla kumilla täyttää kaaret koska joka romu on niiiiiiiiin korkea
eli madalla pari senttiä lisää niin gäppi häviää edestä sekä takaa
ja muuten mikä rengastus sulla on noissa?
en nopeella selailulla tietoo löytäny.
eli vanne ja töppöset eivät täytä kaarta kunnolla.
minun romuissa sama ongelma ja koittanu korkeammalla kumilla täyttää kaaret koska joka romu on niiiiiiiiin korkea
eli madalla pari senttiä lisää niin gäppi häviää edestä sekä takaa
ja muuten mikä rengastus sulla on noissa?
en nopeella selailulla tietoo löytäny.
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
aikuisen miehen pää pitää mahtua renkaan ja lokasuojan kaaren väliin... tuo pitäis mielestäni saada ihan katsastus sääntöihinhlappis kirjoitti:siis nättihän tuo on noinkin,mutta itse laittaisin taakse ainakin korkeamman kumin koska nyt näyttää että nyrkki mahtus renkaan ja kaaren väliin joka puolelta.
eli vanne ja töppöset eivät täytä kaarta kunnolla.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
miksi? eihän siellä ole mitään nähtävää..napa kirjoitti:aikuisen miehen pää pitää mahtua renkaan ja lokasuojan kaaren väliin... tuo pitäis mielestäni saada ihan katsastus sääntöihinhlappis kirjoitti:siis nättihän tuo on noinkin,mutta itse laittaisin taakse ainakin korkeamman kumin koska nyt näyttää että nyrkki mahtus renkaan ja kaaren väliin joka puolelta.
eli vanne ja töppöset eivät täytä kaarta kunnolla.
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
no vaikka siksi, ettei se pyörä raavi mihinkään esim. hypyissä... esim. tällä topikin autolla tuskin pääsisin edes työmaalle...hlappis kirjoitti:miksi? eihän siellä ole mitään nähtävää..napa kirjoitti:aikuisen miehen pää pitää mahtua renkaan ja lokasuojan kaaren väliin... tuo pitäis mielestäni saada ihan katsastus sääntöihinhlappis kirjoitti:siis nättihän tuo on noinkin,mutta itse laittaisin taakse ainakin korkeamman kumin koska nyt näyttää että nyrkki mahtus renkaan ja kaaren väliin joka puolelta.
eli vanne ja töppöset eivät täytä kaarta kunnolla.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
no joo..taisin astua peikkometsään ja vielä ruokin sen asukastakin.no vaikka siksi, ettei se pyörä raavi mihinkään esim. hypyissä... esim. tällä topikin autolla tuskin pääsisin edes työmaalle...
ymmärrän pussihousuilun ja käyttöauton tarkoituksen mutta tämä ei ole minusta oikein kumpaakaan.
se siitä öff topikista ja netti tzättäilystä.
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
Harvinaisen komia lankku! Carlssonnit jees, renkaat liian pienet..! Venytystä saa toki olla mutta nää on liian matalat profiililtaan. Isompaa vannetta samalla profililla tai siten isompaa profiilia sanon mä
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
- Carlssoneille
- Madallatukselle
- epk:lle valitsemastaan tyylistä ja ennen kaikkea siitä,
että jaksaa jatkaa omaa juttuaan, huolimatta meistä "venytyksen" vastustajista.
t. masa
- Madallatukselle
- epk:lle valitsemastaan tyylistä ja ennen kaikkea siitä,
että jaksaa jatkaa omaa juttuaan, huolimatta meistä "venytyksen" vastustajista.
t. masa
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
...kirjoitit pesseesi nahkapenkit koneella ...kerroppa lisää ...tuskin kaiketi vesi imuri verhoilun pesuun
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
painehuuhtelulaitteella, eli samanlainen mitä fiksarit käyttää. Sillähän sai ne nahan pikkureäit taas normaali kokoisiksi
Kiitoksia kommenteista, oli ne sitten puolesta tai vastaan
Kiitoksia kommenteista, oli ne sitten puolesta tai vastaan
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
Yks vastaan -kommentti lisää: Eli mun mielestä liian ohuet kumit.. Ja pikkasen liikaa venytystä.. Sopiva ja hyvännäkönen renkaan suhde vanteeseen on nimimerkki Ville126:n farkku 124:n 18"-kasireikävanteet + niiden kumi.epk kirjoitti:Kiitoksia kommenteista, oli ne sitten puolesta tai vastaan
Mielestäni ton tyylisiin vanteisiin (kuten nämä tän hetkiset epk:n carlssonit tai noi Ville126:n 18" kasireiät) sopii nimenomaa lähes venyttämätön renkaan leveys sekä profiililtaan jokseenkin "paksu", kuitenkin selvästi matalaprofiilinen rengas (ks. villen 18" kasireiät).
Räyhäkkään leveisiin huulivanteisiin (mitä täälläkin on jo aiemmin nähty) sopii taas jopa liioitellun härsi venytys.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
no juu , makuasioitahan nämä. Esimerkistä tulikin oma mielipide esiin, elikkästä mun silmään taas tuo villen farkku ei näytä tuolla rengastuksella hyvältä koska onpi aikasta iso maavara ! Olis "normi" rengastuksella parempi 16 tai 17":lla.
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
ja mun mielestä taas tuo villen farkku vois näyttää vielä paremmalta, jos siinä olis edes vähän enemmän maavaraa sellainen 5 cm nyt ainakin... ihan oikeasti, nyt tuo näyttää mun silmään ajokelvottomaltaepk kirjoitti:no juu , makuasioitahan nämä. Esimerkistä tulikin oma mielipide esiin, elikkästä mun silmään taas tuo villen farkku ei näytä tuolla rengastuksella hyvältä koska onpi aikasta iso maavara ! Olis "normi" rengastuksella parempi 16 tai 17":lla.
ja nuo 18" 8 holet näyttää jotenkin muutenkin "omituisilta", ei oikein enää toimi omaan silmään tai sitten niiden päällä on vain liian vähän kumia... no, enempää niihin ei taas taida sitä kumia saada, kun tulee auton rakenteet vastaan... mutta niinhän ville itsekkin meinas, että livenä näyttää paremmalta kuin kuvissa, joissa nuo näyttää vähän hoopoilta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
mitä korkeampi se auto on sitä paremmalta näyttää orkkis 15" aluvanteet, siitä ei pääse mihinkään. Kaikista tyhmimmän näköiset on vaikkapa normialustalla olevat 124:set jossa on jotkut 18":set tai ylipäätää mikä tahansa auto mikä kulkee vakiokorkeudella ja siihen tungetaan ylikoon vanteet , yöks !
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
näinkin asia varmasti on, ainakin tuon 15" vanteen kohdalla... toiset sitten joutuu laittamaan niitä 18" vanteita isojen jarrujen takia, eikä niinkään minkään ulkonäön takia, olenhan itsekkin sanonut, ettei w124 sovi ulkonäöllisesti enää 18" vanteet... 17" olis luultavasti se max. koko sopusuhtaisuuden kannalta ajateltuna 16" ehkä se optimi (500E:n vakio rengastus), jos ei haluta käyttää sitä normi w124:n vakiota 185 tai 195/65 15 rengasta...epk kirjoitti:mitä korkeampi se auto on sitä paremmalta näyttää orkkis 15" aluvanteet, siitä ei pääse mihinkään. Kaikista tyhmimmän näköiset on vaikkapa normialustalla olevat 124:set jossa on jotkut 18":set tai ylipäätää mikä tahansa auto mikä kulkee vakiokorkeudella ja siihen tungetaan ylikoon vanteet , yöks !
ja jotku pitää jopa 19" vannetta w124
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
jepulis, ei tänne ihmeempiä . Verot maksettu ja kilvet paikalla.
Talvivanteet hommasin karralta , sl:län 16x8 ! Niihin tein pikaiseen pohjat ja veli vetäisi värit niskaan. Renkaiksi tulee continentalin kitkat koossa 205-50-16 , tuollaiset niistä tuli :
Talvivanteet hommasin karralta , sl:län 16x8 ! Niihin tein pikaiseen pohjat ja veli vetäisi värit niskaan. Renkaiksi tulee continentalin kitkat koossa 205-50-16 , tuollaiset niistä tuli :
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
ja samat vanteet auton alla :
loput kuvat : http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/S124_230TE/16x8++sl/" onclick="window.open(this.href);return false;
loput kuvat : http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/S124_230TE/16x8++sl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
Sopii vallan mainiosti
t. masa
t. masa
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
No mutta sehän on oikeesti hyvän näköinen. Onko ne renkaat tosiaan suunnitellut 205/50-16? Ei kuvissä näytä ollenkaan niin pieniltä. Omaan paavoon kokeilin kesällä laittaa alle pykälän alimittaiset 205/55-16-kokoiset renkaat ja siitä tuli lähinnä koomisen näköinen.
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
mikkä noitten renkaden koot on?
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
ylempää lainattu: Renkaiksi tulee continentalin kitkat koossa 205-50-16
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
semmoiset siinä on, kai se näyttää "normaalilta" kun on lisäksi madallettu rengaskoon pienentämisen lisäksi...
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
Olin näköjään yhen sivun jäljes ku täälä jo puhutaan talvipyöristä .
Kesäpyöriä tarkootin.
Näyttää aika hyvätä nuolla rengas/vanne sarjalla. venytystä justii sopivasti. Asian sivusta vähä mutta kun noita renkaita "venytetään" nii lähteekö ne helpommin pois vanteelta? niinku mutkis tai leikkies? .
laitetaanko sinne enemmän painetta sitte että sitä kautta pitääs sen paremmin päällä.
Kesäpyöriä tarkootin.
Näyttää aika hyvätä nuolla rengas/vanne sarjalla. venytystä justii sopivasti. Asian sivusta vähä mutta kun noita renkaita "venytetään" nii lähteekö ne helpommin pois vanteelta? niinku mutkis tai leikkies? .
laitetaanko sinne enemmän painetta sitte että sitä kautta pitääs sen paremmin päällä.
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124,carlssonit alla s.14
Komeaan kuntoon olet vanteet saanut. Onko huuli kiilloitettu vaiko maalattu? Lyhyt kilpi muuten .epk kirjoitti:jepulis, ei tänne ihmeempiä . Verot maksettu ja kilvet paikalla.
Talvivanteet hommasin karralta , sl:län 16x8 ! Niihin tein pikaiseen pohjat ja veli vetäisi värit niskaan. Renkaiksi tulee continentalin kitkat koossa 205-50-16 , tuollaiset niistä tuli :
[ http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista/sl16x8.jpg/_big.jpg ]
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
hyvin passaa kyllä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
Kylläpä tullee sopevasti uloski nuo vanteet. Onko mikä ET? Laitoikko takana spacerin väliin?
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
34joop79 kirjoitti:Kylläpä tullee sopevasti uloski nuo vanteet. Onko mikä ET? Laitoikko takana spacerin väliin?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
Jep, ja takana 15mm lätty.
Re: epk:n pajoitus topikki, nyt s124, talvilookkia
Täytyy munki laittaa porkkanat takasin, vaihtelu virkistää
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86