mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) koriin?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
sarkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 11.01.2011 20:14
Paikkakunta: Kokkola

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja sarkki »

Itekkin aina tykännyt ns isoimmista mersuista mutta meidän äiteelle vaihettiin vasta -08 w204 200 cdi ja pakko sanoa että aivan helevetin mukava auto ajaa ja tehoa löytyy myös ihan riittävästi! Ja ulkonäöllisesti on mun mielestä tosi siisti!
vito mallia karvalakki 108 cdi -99 (käyttis)
s124 300TD -92 (odotus vaiheessa, ehkä myytävänä..)
actros 2546 -08 (työkalu)
--------------------------------------------------------------------
ex
s211 320 cdi -03
w210 290 turbodiesel -96
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Vähän samoja aatoksia täälläkin eli tarvis dieselfarkku hankkia. Olen nyt käynyt katsomassa 2kpl S124 E300D ja 1kpl S124 300D sekä 1kpl S202 200CDI. Kaikki olivat aika romuja..siis kunnoltaan kun vertasin meillä olevaan S124 E280T, joka tosin on ajettu vasta 220tkm.
Samoin kun työautona on ollu viime vuodet uudenkarheita turbodieseleitä, niin kyllä tollanen 300D/E300D vapari on vaan niin laiska! Ja kone kiertää 110 vauhdissa jo 3000r/min. Alkoi tuntumaan että jaksanko oikeasti ajaa jollain 124 mallilla sen +50tkm vuodessa. Ja onko enää olemassa hyviä 124:ja? Nyt on siis alkanut tuntumaan että ehkä sitten kuitenkin se väykky pitää ostaa kun on nykyaikaisempi (lue hiljaisempi ja pieniruokaisempi ja suorituskykyisempi). Ja tietysti turvallisempi. MUTTA hirvittää se ylläpito ja ruosteet. Vähän jo alkoi tuntumaan että joku muu merkki...2005 mallinen, 150 ajettu Xsara HDI farkku maksaa 5000...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ahti kirjoitti:Vähän samoja aatoksia täälläkin eli tarvis dieselfarkku hankkia. Olen nyt käynyt katsomassa 2kpl S124 E300D ja 1kpl S124 300D sekä 1kpl S202 200CDI. Kaikki olivat aika romuja..siis kunnoltaan kun vertasin meillä olevaan S124 E280T, joka tosin on ajettu vasta 220tkm.
Samoin kun työautona on ollu viime vuodet uudenkarheita turbodieseleitä, niin kyllä tollanen 300D/E300D vapari on vaan niin laiska! Ja kone kiertää 110 vauhdissa jo 3000r/min. Alkoi tuntumaan että jaksanko oikeasti ajaa jollain 124 mallilla sen +50tkm vuodessa. Ja onko enää olemassa hyviä 124:ja? Nyt on siis alkanut tuntumaan että ehkä sitten kuitenkin se väykky pitää ostaa kun on nykyaikaisempi (lue hiljaisempi ja pieniruokaisempi ja suorituskykyisempi). Ja tietysti turvallisempi. MUTTA hirvittää se ylläpito ja ruosteet. Vähän jo alkoi tuntumaan että joku muu merkki...2005 mallinen, 150 ajettu Xsara HDI farkku maksaa 5000...
Ittelä 0n -97 väykky jonka oon öljynny joka vuosi ei ole ainakaan vielä ruostetta näkynyt tosin vanhalla tekniikalla 290td
Eipä tuossa oo valittamista ollut
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ahti kirjoitti:Nyt on siis alkanut tuntumaan että ehkä sitten kuitenkin se väykky pitää ostaa kun on nykyaikaisempi (lue hiljaisempi ja pieniruokaisempi ja suorituskykyisempi).
Ainakin minun Väykky on nykyaikaisempana:

-meluisampi
-enempiruokainen
-no joo, on se suorituskykyisempi.

Kaiken kaikkiaan, tuo minun Väykky on paska mikä paska verrattuna edeltävään lankkuun. Olenkin tässä jo kotvan aikaa miettinyt palaavani vanhempaan, kunnon tekniikkaan.

Henkilökohtaisesti en suosittele kenellekään vuoden -93 jälkeen valmistettua Mercedestä. Ja piste.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja RH »

Pakardinen kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Nyt on siis alkanut tuntumaan että ehkä sitten kuitenkin se väykky pitää ostaa kun on nykyaikaisempi (lue hiljaisempi ja pieniruokaisempi ja suorituskykyisempi).
Ainakin minun Väykky on nykyaikaisempana:

-meluisampi
-enempiruokainen
-no joo, on se suorituskykyisempi.

Kaiken kaikkiaan, tuo minun Väykky on paska mikä paska verrattuna edeltävään lankkuun. Olenkin tässä jo kotvan aikaa miettinyt palaavani vanhempaan, kunnon tekniikkaan.

Henkilökohtaisesti en suosittele kenellekään vuoden -93 jälkeen valmistettua Mercedestä. Ja piste.
Ja vaikka oman farkkuväykkyni edeltäjä S124 E220 automaatti (jos nyt oikein muistan, kun aika yleensä kultaa muistoja) olikin ihan hyvä kapine, niin tuo väykky on:

- käsittämättömän paljon hiljaisempi
- kulkee suurin piirtein samalla ruoka-annoksella
- on ihan mahdottomasti suorituskykyisempi
- pykälän tilavampi
- ilmeisesti myös aika lailla turvallisempi. Ero nykymalleihin tässä lajissa ei ole ollenkaan niin iso kuin lankun ja väykyn välillä keskenään

Ei siinä mitään sellaista ole kolmen ja puolen vuoden yhteisellä taipaleella vastaan tullut, ettenkö voisi suositella muillekin tuollaista. Kiva auto. Ei kyllästy kovin nopeasti. Amen to this too.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Pakardinen kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Nyt on siis alkanut tuntumaan että ehkä sitten kuitenkin se väykky pitää ostaa kun on nykyaikaisempi (lue hiljaisempi ja pieniruokaisempi ja suorituskykyisempi).
Ainakin minun Väykky on nykyaikaisempana:

-meluisampi
-enempiruokainen
-no joo, on se suorituskykyisempi.

Kaiken kaikkiaan, tuo minun Väykky on paska mikä paska verrattuna edeltävään lankkuun. Olenkin tässä jo kotvan aikaa miettinyt palaavani vanhempaan, kunnon tekniikkaan.

Henkilökohtaisesti en suosittele kenellekään vuoden -93 jälkeen valmistettua Mercedestä. Ja piste.
Aika kovia ja mielestäni täyttä "paskanjauhantaa" ´tämän kaltaiset väitteet....tuo lankku on omasta mielestäni vanha, meluisa ja ahdas.
kävin molemmat aikanaan koeajamassa, E420 malliset...lankun ja väyrysen... ei tarvinnut paljon miettiä kumpi on valinta....lankku on vanhanaikainen ja huomattavasti meluisampi kuin väyrynen, suorityskyky oli ehkä parempikin jopa tuolla lankulla....mutta ei sitä voi verrata ajoltaan mitenkään väyryseen...on sen verran huonompi joka suhteessa.

ja mitä vanhaa tekniikkaa siinä lankussa on...väyrynen on melkein samalla tekniikalla mutta lisättynä "penkinlämmittimet"...pari sähköteknistä asiaa ei tee väyrysestä tekniikaltaan sen ihmeellisempää...samat jousikupit ne on molemmissa jne.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mulla väyrynen kuluttaa vähemmän dieseliä mitä w124 ja lisäksi sen alavääntö (om606 vs. om603) on selkään tuntuen parempi.

Ne pikkuviat mitä siinä on niin ne on tehty korjattavaksi :lol: Ihan siinä missä w124:n läpiruostuneet pellitkin :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17261
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja dealer »

.samat jousikupit ne on molemmissa jne.
Tämä kommentti kertoo ettei kirjoittaja tiedä asiasta yhtään mitään, ei millään pahalla :mrgreen:
Vertaile joskus, väykyn kuppi on ohutta peltiä ja satakaksnelosessa paksuhkoa rautaa.
Väykyn kuppeja vaihdellaan ehkä sataan autoon siinä kun 124:ään yhteen autoon ja lankuilla on sentään ajettu 10 vuotta kauemmin...
wiimax.fi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

LopenUupunut kirjoitti:
Pakardinen kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Nyt on siis alkanut tuntumaan että ehkä sitten kuitenkin se väykky pitää ostaa kun on nykyaikaisempi (lue hiljaisempi ja pieniruokaisempi ja suorituskykyisempi).
Ainakin minun Väykky on nykyaikaisempana:

-meluisampi
-enempiruokainen
-no joo, on se suorituskykyisempi.

Kaiken kaikkiaan, tuo minun Väykky on paska mikä paska verrattuna edeltävään lankkuun. Olenkin tässä jo kotvan aikaa miettinyt palaavani vanhempaan, kunnon tekniikkaan.

Henkilökohtaisesti en suosittele kenellekään vuoden -93 jälkeen valmistettua Mercedestä. Ja piste.
Aika kovia ja mielestäni täyttä "paskanjauhantaa" ´tämän kaltaiset väitteet....tuo lankku on omasta mielestäni vanha, meluisa ja ahdas.
kävin molemmat aikanaan koeajamassa, E420 malliset...lankun ja väyrysen... ei tarvinnut paljon miettiä kumpi on valinta....lankku on vanhanaikainen ja huomattavasti meluisampi kuin väyrynen, suorityskyky oli ehkä parempikin jopa tuolla lankulla....mutta ei sitä voi verrata ajoltaan mitenkään väyryseen...on sen verran huonompi joka suhteessa.

ja mitä vanhaa tekniikkaa siinä lankussa on...väyrynen on melkein samalla tekniikalla mutta lisättynä "penkinlämmittimet"...pari sähköteknistä asiaa ei tee väyrysestä tekniikaltaan sen ihmeellisempää...samat jousikupit ne on molemmissa jne.

.
Paskanjauhantaa ja paskanjauhantaa. Entinen lankku oli 574tkm ajettu, kun sen möin. Ei siinä nitissyt kojelauta, narissut kattoluukku, kolahdellut alusta. Nykyisestä Väykystä nuo kaikki ominaisuudet löytyy, vaikka on lähes 200tkm vähemmän ajettu. Eikä se ajoltaankaan niin paljon lankkua parempi ole. Tietenkin Väykky on tilavampi ja suorituskykyisempi. Siitä huolimatta samanlainen rahalla tehdyn auton ja laadun tunne siitä puuttuu. Sori vaan, mutta näin se on.

Ja mitä jousikuppeihin tulee, niin enpä muista täältäkään hirveän monesti lukeneeni, että lankusta repesi jousikuppi. Sitä vastoin melko monesti muistan lukeneeni, että Väykystä se on pettänyt. Että minulle on ihan se ja sama onko siellä samat jousikupit, se mikä minulle jotain merkaa niin se, että lankussa ne on sentään osattu kiinnittää niin, ettei ne lentele pitkin raviojia...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja RH »

Pakardinen kirjoitti: Paskanjauhantaa ja paskanjauhantaa. Entinen lankku oli 574tkm ajettu, kun sen möin. Ei siinä nitissyt kojelauta, narissut kattoluukku, kolahdellut alusta. Nykyisestä Väykystä nuo kaikki ominaisuudet löytyy, vaikka on lähes 200tkm vähemmän ajettu. Eikä se ajoltaankaan niin paljon lankkua parempi ole. Tietenkin Väykky on tilavampi ja suorituskykyisempi. Siitä huolimatta samanlainen rahalla tehdyn auton ja laadun tunne siitä puuttuu. Sori vaan, mutta näin se on.

Ja mitä jousikuppeihin tulee, niin enpä muista täältäkään hirveän monesti lukeneeni, että lankusta repesi jousikuppi. Sitä vastoin melko monesti muistan lukeneeni, että Väykystä se on pettänyt. Että minulle on ihan se ja sama onko siellä samat jousikupit, se mikä minulle jotain merkaa niin se, että lankussa ne on sentään osattu kiinnittää niin, ettei ne lentele pitkin raviojia...
Yhtään väheksymättä lankkua autona. Mullakin niitä on ollut kolme. Nurkissa on nyt kaksi väykkää, ja kuvaamasi oireet ei ainakaan noihin omiin yksilöihin päde pätkän vertaa. Jousikupitkin on tukevasti kiinni kummassakin. Jatkuvassa seurannassa toki, kun kerran tuo "ominaisuus" on tiedossa. Muutoin ovat mielestäni oman aikakautensa tuotteina vieläkin edustavasti hienoja, laadukkaan oloisesti tehtyja ja hiljaisia autoja. Hiljaisuus ja laadukkuus vaan korostuu, mitä kovemmin ajetaan. Parit sadat mittarissa tunnu missään. (suljetulla lentokentällä ajettuna tietenkin)
Niistä kolmesta lankusta ehkä paras oli se 400+tkm ajettu E-malli W124 200D ja hyvänä kakkosena vähemmän ajettu S124 E220. Heikoin esitys oli se yli puoli miljoonaa rullannut W124 200D, jolla yhden talven ajelin. Siinä oli kaikenlaista laittamista koko ajan. Ja se ...kele pakkas natisemaankin. Eli yksilöitähän nuo vanhat, paljonkin ajetut autot vaan tuppaa kovasti olemaan. Eik vaa :wink: .
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

RH kirjoitti:Eik vaa :wink: .
Justiin näin. Mulle sattui helvetin hyvä lankku ja sysipaska Väykkä. Kyllä siitä niin paha maku suuhun on jäänyt, etten kyllä enää suostu ostamaan -93:n jälkeen valmistettua Mersua. Jos olisin omistanut ihan raatopaskan lankun ja sen jälkeen helmen Väykyn, niin mielipide olisi melko varmasti toisenlainen.

Mulle on sinänsä ihan sama, millä kukakin haluaa ajaa, menkää vaikka polkupyörällä. :D Nämä ovat MINUN mielipiteitäni ja katson olevani niihin oikeutettu. :wink: Sille nyt en vaan mahda mitään, että olen omistanut kolme Mersua ja Väykky on niistä kaikkein huonolaatuisin. Jopa tuo 123:n, joka on ihan varmasti huonompi ajaa, meluisampi, janoisampi, laiskempi, vanhempi ja mitä kaikkea muutakaan, houkuttelee minua enemmän rattiinsa, kuin Väykkä. Laatu, voi pojat se laatu. Auto maksoi 950€ ja nyt siihen on tulossa ensimmäinen ihan oikea remontti; kytkin. Pään raapimista ja nenän kaivuuta on toki aiheuttanut se lämpöongelmakin. Väykkää on paikkailtu jos jostakin paikasta, eikä oikein kuukauttakaan tahdo mennä, etteikö jotain uutta vikaa tai huolta löytyisi. Vanhuksella senkun posottaa... :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja RH »

Joopa. Tuosta satakakskolmosesta sen verran vielä, kun sellaisenkin olen myös vanhana kapineena omistanut, niin se oli kyllä 185-14-kokoisine renkaineen ja mukavan jykevine alustoineen ylivertaisesti paras auto soratietaipaleella, minkä olen omistanut. Hakkaa sen hyvän lankunkin samoissa ajohommissa mennen tullen. Täysin tunteeton jopa nimismiehen kiharalle. Sitä autoa on tuon ominaisuuden takia jopa ikävä. Arvaa, miten nuo avangardealustaiset väyryset samassa lajissa pärjää? :oops: :roll: :wink:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

RH kirjoitti:Arvaa, miten nuo avangardealustaiset väyryset samassa lajissa pärjää? :oops: :roll: :wink:
Ei tartte arvailla, minä tiedän... :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ei tunnu vaan olevan myynnissä niitä hyviä 124:iä. Tai no pe iltana tuli nettiauton vahdista ilmoitus todella lupaavasta E300D farkusta, soitin heti ja sanoin että tulen la katsomaan (en viitsinyt lähteä pimeässä autoa katsomaan). La soitin matkalta että olen nyt tulossa, kaveri sanoi että meni jo eilen illalla... Eli meni heti kun ilmoitus oli netiautossa!
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja RH »

Eli hyvä lankku käy kaupaksi, kellä semmonen myyntiin on antaa. Mahtoikohan nimimerkki jarkkon saada oman maticcinsa myydyksi? Jostain syystä olen tullut siihen käsitykseen että tuo on oikeinkin hyvä yksilö. Heitäpä hälle vaikka YV:tä. Ei ota jos ei annakaan.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kuten jo yllä on todettukin, niin oikeasti hyvät w124:et alkavat olemaan aika harvinaisia. Kovaa vaihtia kun menevät paaliin, vaikka "ikuisia" ovatkin...Moni "tosi hyvä" w124 on ihan hirveä pommi, jos oikein aletaan katsomaan. w211 jo kehiin!
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ei ole rahoja 211 koriin, taidan ostaa jonku pösön tai fiiatin, saa suht tuoreen auton pikkurahalla :twisted:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja napa »

Ahti kirjoitti:Ei ole rahoja 211 koriin, taidan ostaa jonku pösön tai fiiatin, saa suht tuoreen auton pikkurahalla :twisted:
naapuri osti eilen kakkosautoksi/työautoksi itselleen (-02 fiat punton tilalle/seuraajaksi) -00 mallin 1.8 16v farmari renault lagunan... hinta oli ihan kauhistuttavat 750 €, mutta tarkemmin autoa tutkiessamme totesimme, ettei se ehkä ihan kauheasti siitä liikaa antanut, autossa on kuitenkin toimiva ilmastointi ja ihan uudet kesärenkaat alkuperäisillä alumiiinivanteilla ja talvirenkaatkin oli n. 85% kunnossa... autosta löytyi myös se naapurin kaipaama vetokoukku, jota puntosta ei löytynyt ja lähinnä siksi punto sai lähteä... (tuollaisista puntoistakin jotku "hullut" on valmiita maksamaan luultavasti sellaisen 300-350€, joten aika pienellä välirahalla sai naapuri päivitettyä autoonsa vetokoukun ja ilmastoinnin...)

löytyi se joidenkin arvostama huoltokirjakin ihan asiallisilla merkinnöillä tähän päivään asti, autolla ajettu mittarin ja huoltokirjan mukaan n. 220 000 km...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

napa kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Ei ole rahoja 211 koriin, taidan ostaa jonku pösön tai fiiatin, saa suht tuoreen auton pikkurahalla :twisted:
naapuri osti eilen kakkosautoksi/työautoksi itselleen (-02 fiat punton tilalle/seuraajaksi) -00 mallin 1.8 16v farmari renault lagunan... hinta oli ihan kauhistuttavat 750 €, mutta tarkemmin autoa tutkiessamme totesimme, ettei se ehkä ihan kauheasti siitä liikaa antanut, autossa on kuitenkin toimiva ilmastointi ja ihan uudet kesärenkaat alkuperäisillä alumiiinivanteilla ja talvirenkaatkin oli n. 85% kunnossa... autosta löytyi myös se naapurin kaipaama vetokoukku, jota puntosta ei löytynyt ja lähinnä siksi punto sai lähteä... (tuollaisista puntoistakin jotku "hullut" on valmiita maksamaan luultavasti sellaisen 300-350€, joten aika pienellä välirahalla sai naapuri päivitettyä autoonsa vetokoukun ja ilmastoinnin...)

löytyi se joidenkin arvostama huoltokirjakin ihan asiallisilla merkinnöillä tähän päivään asti, autolla ajettu mittarin ja huoltokirjan mukaan n. 220 000 km...

dire quelque chose encore plus en français napa..... :D :D :D :wink: :wink: :wink:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ja niille, joita mielipiteeni hämmästyttävät, verrataan sitä nyt vaikka näin:

Olet ihminen, joka haluaa syödä sisäfilettä, kun kerta olet huomannut siitä pitäväsi ja se maistuu ihan helkutin hyvälle. Sitten joku tulee tarjoamaan sinulle maksalaatikkoa. Kuunaan et ole maksalaatikkoa maistanut, mutta päätät olla tämän kerran avoin tarjouksille. Maksalaatikkoa naamaan ja oksennus tulee, kun se on niin pahaa ettei oikein edes ihmisravinnoksi kelpaavaa.

Kun sitten joskus tulevaisuudessa joku tulee sinulta kysymään, että: "Outko muutem maestanna maksaloutoo, minä enj ou ja nytj pitäsj tietee jotta onko hyvä eväsj?", niin vastaatko että: "Juu, ounj ja olj muuteh HELEVETIH hyvvee. Syös sinähii!" Vai että: "Kerranj maestoenj ja olj niih HELEVETINP pahhoo, että yrjö lenti! Elä helevetissä maestas sitä paskoo, ostas sisävilettä senj eistä! Hullu, melekeempä tekisj mielj sannoo että mieljpuolj, taekka oikeenj ettäv veevikaola, vae vielä että oekeem maksaloutoo..."?

On ihmisiä, jotka tykkäävät sisäfileestä ja on ihmisiä, jotka tykkäävät maksalaatikosta. Minä tykkään enempi siitä sisäfileestä... :lol:

Edit: Murrevirheitä korjailtu...
Viimeksi muokannut Pakardinen, Ti 18.10.2011 02:01. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja RH »

Savolaiset. Maailman kieroin kansa.
:wave:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

RH kirjoitti:Savolaiset. Maailman kieroin kansa.
:wave:
Eiköhän me kaikki olla... Liekö siellä Turun seudulla tämän terveempiä, omalaatuisempia vain... :D :wave:

PS. Velipuolikuu on muuten todella hyvä sarja. :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja RH »

Joo. Kaipa tässä jotain umpikieroa on ite kullakin. Roikkua nyt iltakaudet tietokoneen ääressä, kun vois olla pehkuissa vetämässä unta palloon tai... :twisted: :wink:
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Pakardinen kirjoitti:Ja niille, joita mielipiteeni hämmästyttävät, verrataan sitä nyt vaikka näin:

Olet ihminen, joka haluaa syödä sisäfilettä, kun kerta olet huomannut siitä pitäväsi ja se maistuu ihan helkutin hyvälle. Sitten joku tulee tarjoamaan sinulle maksalaatikkoa. Kuunaan et ole maksalaatikkoa maistanut, mutta päätät olla tämän kerran avoin tarjouksille. Maksalaatikkoa naamaan ja oksennus tulee, kun se on niin pahaa ettei oikein edes ihmisravinnoksi kelpaavaa.

Kun sitten joskus tulevaisuudessa joku tulee sinulta kysymään, että: "Outko muutem maestanna maksalootoo, minä enj ou ja nytj pitäsj tietee jotta onko hyvä eväsj?", niin vastaatko että: "Juu, ounj ja olj muuteh HELEVETIH hyvvee. Syös sinähii!" Vai että: "Kerranj maistoenj ja olj niih HELEVETINP pahhoo, että yrjö lenti! Elä helevetissä maestas sitä paskoo, ostas sisävilettä senj eistä! Hullu, melekeempä tekisj mielj sannoo että mieljpuolj, vae vielä maksalootoo..."?

On ihmisiä, jotka tykkäävät sisäfileestä ja on ihmisiä, jotka tykkäävät maksalaatikosta. Minä tykkään enempi siitä sisäfileestä... :lol:

Edit: Murrevirheitä korjailtu...
:lol: :lol: :lol: :lol: käkättelen tätä silmät vettä vuotaen :lol: :lol: :lol: :lol:
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Bercedes Menz kirjoitti: :lol: :lol: :lol: :lol: käkättelen tätä silmät vettä vuotaen :lol: :lol: :lol: :lol:
Yritän parhaani, kiitos... :D Tai anteeks... :D Mitenkä hänenj nytj sitte ottoo, sitäku on niim monensorttista...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jaahans, tuli sit kuitenki haettua 2002 mallinen pösö 406 farkku HDI koneella, 268t ajettu, varusteita on mm. aut.ilmastointi, cruise, sähkölasit, ajotietokone. Pirun mukava ja hiljanen ajaa eikä ruostetta näy yhtään. Keskikulutus näyttää olevan 6.3l tietokoneen mukaan.
Hinta oli mielestäni vähintäänkin edullinen, samalla rahalla en ois saanu yhtäkään myynnissä olevaa 210 korista ja ainoastaan tosi huonon lankun...
Nyt sitten odotellaan niitä sähkö ym vikoja joista pösöä aina moititaan. Eka ransikis siis minulla :roll:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: mersu vaihtoon, kerran vielä 124 vaiko jo 210 (211) kori

Viesti Kirjoittaja RH »

Ahti kirjoitti:Jaahans, tuli sit kuitenki haettua 2002 mallinen pösö 406 farkku HDI koneella, 268t ajettu, varusteita on mm. aut.ilmastointi, cruise, sähkölasit, ajotietokone. Pirun mukava ja hiljanen ajaa eikä ruostetta näy yhtään. Keskikulutus näyttää olevan 6.3l tietokoneen mukaan.
Hinta oli mielestäni vähintäänkin edullinen, samalla rahalla en ois saanu yhtäkään myynnissä olevaa 210 korista ja ainoastaan tosi huonon lankun...
Nyt sitten odotellaan niitä sähkö ym vikoja joista pösöä aina moititaan. Eka ransikis siis minulla :roll:
Onnea matkaan! Tästä yhdestä samaisesta yksilöstä olen vissiin maininnut ennenkin, eikä tarkoitus ole maalata piruja seinille. Pököttejä on ollut ja on itelläkin, vähän vanhempia toki, mutta systerin perheessä oli tuommonen vastaava HDI pitkään. Enimmäkseen se taisi seistä korjaamolla, siis oikeasti. Lopulta pösöily siinä perheessä päättyi, kun HDI:n sisuskalut tahtoi maailmaan avaraan... :mrgreen:
Silloin ei kyllä naurattanut, myötätuntoa koin. Ajettu tuolla oli varmaan jossain kanssa kolmensadan korvilla.
Mutta ei kai ne kaikki samaa kohtaloa koe :?
Ei muuta kuin kovaa ajoa. Mukavahan se varsin on ja kohtuullisen hiljainenkin toki.
:thumbup: :wave:
Vastaa Viestiin