Mersua hankkimassa, C-sarja?
Mersua hankkimassa, C-sarja?
Ensinnäkin morjens kaikille, eka postaus tällä foorumille. Asiaan, ennen rekisteröitymistä kokeilin hakea säikeitä joissa tätä olisi käsitelty, mutta homma tyssäsi siihen että en tunne mersujen tyyppikoodeja... Syvimmät pahoittelut jos tyhmät kysymykset on täällä kysytty miljoona kertaa, tässä tulee sitten se miljoonas ensimmäinen kerta. Mutta jos joku jaksaisi vastata
Eli suunnitteilla olisi C-sarjan mersu, sedan, vuosimalliltaan 2000-2004 (tjsp), uudempaan ei riitä rahat. Mikä on tuon korisarjan tyyppikoodi? Vai riippuuko se koneesta, bensakoneella oleva on haussa (2l vapari tai turpo?) Noitahan löytyy 14 tusinaan, on mistä valita, mittarilukemat alkaen 100tkm ja päättyen tuonne alle 200tkm (vai kannattaako ostaa enempi ajettua?) Ko autossa kiehtoo muotoilu + takavetoisuus + merkin maine ja eritoten hyvä maine ajettavuuden suhteen.
- missä kohtaa ko mallisarjan autoissa tulee facelift, ja mitä muutoksia se toi mukanaan ---> kannattaako sellaista ostaa, ennemmin kuin mallisarjan ensimmäinen auto?
- kuinka ruosteherkkiä nuo ovat, mitkä kohdat korista eritoten kannattaa katsoa läpi?
- onko noissa minkä hintaiset huollot ja varaosat?
- aikaisemmat autot ovat tahtoneet kolista ajettaesa terävien töyssyjen yli, puslat ja nivelet (+koiranluut) ovat olleet lyhytikäisiä, mites ko mersussa? eli saisko tuossa auton joka ei kolahtele terävissä töyssyissä
- mitä avantgarde-varustelu tuo tullessaan, nettiautoa selaamalla tämä ei selvinnyt? miten mersuissa on merkitty eri varustelutasot? miksi niin harvassa on nahkasisusta, onko se ollut uutena niin kallis?
- enempi vähempi tuninkia on tullut harrastettua, tämäkään ei varmasti tulisi välttymään ainakaan madallukselta --> löytyykö ko mersuun minkä hintaisia madallussarjoja ja kuinka paljon ne madaltaa? ja kestääkö ko mersu edes reilua madallusta, kokemusta on esim. Volvon V50:stä jossa reilumpi madallus alkaa syömään vetoniveliä
- soitin menisi aika nopeasti vaihtoon, mitä nettiauton tarjonnasta olen nähnyt niin kaikissa on paikallaan orggissoitin --> kai sen voi kuitenkin vaihtaa aftermarket-soittimeen?
Tuossa nyt muutama kysymys alkuun, kiitos ja anteeksi
Eli suunnitteilla olisi C-sarjan mersu, sedan, vuosimalliltaan 2000-2004 (tjsp), uudempaan ei riitä rahat. Mikä on tuon korisarjan tyyppikoodi? Vai riippuuko se koneesta, bensakoneella oleva on haussa (2l vapari tai turpo?) Noitahan löytyy 14 tusinaan, on mistä valita, mittarilukemat alkaen 100tkm ja päättyen tuonne alle 200tkm (vai kannattaako ostaa enempi ajettua?) Ko autossa kiehtoo muotoilu + takavetoisuus + merkin maine ja eritoten hyvä maine ajettavuuden suhteen.
- missä kohtaa ko mallisarjan autoissa tulee facelift, ja mitä muutoksia se toi mukanaan ---> kannattaako sellaista ostaa, ennemmin kuin mallisarjan ensimmäinen auto?
- kuinka ruosteherkkiä nuo ovat, mitkä kohdat korista eritoten kannattaa katsoa läpi?
- onko noissa minkä hintaiset huollot ja varaosat?
- aikaisemmat autot ovat tahtoneet kolista ajettaesa terävien töyssyjen yli, puslat ja nivelet (+koiranluut) ovat olleet lyhytikäisiä, mites ko mersussa? eli saisko tuossa auton joka ei kolahtele terävissä töyssyissä
- mitä avantgarde-varustelu tuo tullessaan, nettiautoa selaamalla tämä ei selvinnyt? miten mersuissa on merkitty eri varustelutasot? miksi niin harvassa on nahkasisusta, onko se ollut uutena niin kallis?
- enempi vähempi tuninkia on tullut harrastettua, tämäkään ei varmasti tulisi välttymään ainakaan madallukselta --> löytyykö ko mersuun minkä hintaisia madallussarjoja ja kuinka paljon ne madaltaa? ja kestääkö ko mersu edes reilua madallusta, kokemusta on esim. Volvon V50:stä jossa reilumpi madallus alkaa syömään vetoniveliä
- soitin menisi aika nopeasti vaihtoon, mitä nettiauton tarjonnasta olen nähnyt niin kaikissa on paikallaan orggissoitin --> kai sen voi kuitenkin vaihtaa aftermarket-soittimeen?
Tuossa nyt muutama kysymys alkuun, kiitos ja anteeksi
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Laitoit tuon vuosimallin just silleen sopivasti että kyseeseen tulee kahden eri mallisarjan autot. Eli vm 2000 on W202 korista ja uudemmat w203. Lienee ehkä kyseessä uudempi soikealamppunen C, eli pistä hakuun w203. Alkaa löytyä paljon tarinaa mm alkupään ruostejutuista jne. Kyllä sitä Faceliftiä tässäkin on parempana pidetty.
Viimeksi muokannut jpeltoma, Ti 18.01.2011 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Tere,
tyyppikoodit ja niiden kuvaukset eri malleihin löytyvät ainakin täältä: http://autowiki.fi/index.php/Luokka:Mercedes-Benz" onclick="window.open(this.href);return false;
tyyppikoodit ja niiden kuvaukset eri malleihin löytyvät ainakin täältä: http://autowiki.fi/index.php/Luokka:Mercedes-Benz" onclick="window.open(this.href);return false;
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Kannattaa ehdottomasti ostaa facelift jos rahat riittää. Niitä on tehty 4.2004 alkaen. Näkyvistä osista uutta on ainakin kirkkaat etuvalot ja sumarit, erinlainen puskuri ja maski, kirkkaat vilkut peileissä, vähän erilainen takavalo, parempi maalipinta. Sisällä mittaristo on erilainen, soitin on audio20. Siinä nyt mitä tuli mieleen =) Itsellä on c180komp -04 vuosimallin viimeisimpiä ei-facelift malleja. Ruostetta en ole ainakaan vielä löytänyt tuosta mistään. Tuossa on sport alusta tehtaalta valmiina mikä madaltaa autoa hieman ja on jämäkämpi ajaa. Ihan tyytyväinen olen ollut vaikka tehoa voisi tietenkin aina olla enemmän.
C180 Komp -03 sport sedan
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Tuolta tanskalaisten sivuilta saa aika hyvin teknistä tietoa, eli http://mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ja sieltä modellene ja sitten vain mallin, mitä haluaa tutkia.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Köh,köh Norjalainen sivu Sorry of topik!Antti V kirjoitti:Tuolta tanskalaisten sivuilta saa aika hyvin teknistä tietoa, eli http://mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
A170cdi-00 1999-
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Hyvä, kiitos. Tästä päästään jo alkuun. Lisää kysymyksiä kunhan pääsen tutustumaan nyt annettuihin vinkkeihin.
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Noh tana, mulla on "varaa" joustaa tässä eeerittäin oleellisessa maantieteellisessä erheessäTurbocompound kirjoitti:Köh,köh Norjalainen sivu Sorry of topik!Antti V kirjoitti:Tuolta tanskalaisten sivuilta saa aika hyvin teknistä tietoa, eli http://mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Mulla kun on toi 2001 väyrysmersun facelift nii siinä on loppujen lopuks yllättävän hyvä mankka vakiona (kunhan ei pistä liian isolle). Liekö samaa tasoa tossa c-sarjassa? Jos hommaat uuden mankan, niin melko varmasti ratin napit ei voi enää ohjata sitä uutta. Ja jos voiki niin sitten ei ainakaan näy siinä näytössä enää ne kanavat.
Varaosat on pääasiassa yllättävän edullisia mersuihin. esim alustan puslat joista olit huolissasi vaihtaa suunnilleen tonnilla kaikki mitä sieltä löytyy ja niillä ajelee sitte taas sen 150000-200000km
Huolto on ainakin veholla varmasti kalliimpi kuin monessa muussa paikassa. Onneksi mersuja osaa korjata ja huoltaa edullisemmatkin liikkeet, kannattaa hakea täällä mainostettuja korjaamoita kotiseudultasi.
Varaosat on pääasiassa yllättävän edullisia mersuihin. esim alustan puslat joista olit huolissasi vaihtaa suunnilleen tonnilla kaikki mitä sieltä löytyy ja niillä ajelee sitte taas sen 150000-200000km
Huolto on ainakin veholla varmasti kalliimpi kuin monessa muussa paikassa. Onneksi mersuja osaa korjata ja huoltaa edullisemmatkin liikkeet, kannattaa hakea täällä mainostettuja korjaamoita kotiseudultasi.
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Rattinappien/näytön toimimattomuus ei ole ongelma, mankan vaihto olisi ajankohtainen mikäli orggissoitin ei tue mp3:ia?
Toi puslien yhteishinta noin tonni, oliko se siis töineen
Eli W203 on haussa, siis se soikealamppuinen. Faceliftiin ei riitä rahat, tai sitten pitäisi ostaa 500tkm ajettu, ei kiitos Tässä olisi oikeastaan seuraava steppi että lähtis koeajamaan joitain yksilöitä, siitäpä selviää omakohtaisesti ajettavuus. Jos se on hyvä, kuten odotan, niin kuume vain nousee.
Toi puslien yhteishinta noin tonni, oliko se siis töineen
Eli W203 on haussa, siis se soikealamppuinen. Faceliftiin ei riitä rahat, tai sitten pitäisi ostaa 500tkm ajettu, ei kiitos Tässä olisi oikeastaan seuraava steppi että lähtis koeajamaan joitain yksilöitä, siitäpä selviää omakohtaisesti ajettavuus. Jos se on hyvä, kuten odotan, niin kuume vain nousee.
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Paljonko on budjetti?
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Huitelee haitarissa 10-14teur.
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
14000 eurolla varmaan saisi jo faceliftin alle 300000 ajettuna?
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Voi olla, mutta arveluttaa ostaa niin paljon rullattu auto... Meiltä löytyy nyt vm. 01 auto jolla on ajettu 184tkm, tuntus oudolta vaihtaa se vaikka 3 vuotta uudempaan ja vaikka noin 100tkm enempi ajettuun. Ei W203 nyt niin hyvältä näytä Ja nykyinenkään ei ole huono auto.
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Toisaalta voikko niihin 100000 ajettujen 10-vuotiauden dieselmersujen lukemiin kuinka luottaa. Se voi olla hankala erottaa 25000 ajettua 250000 ajetustakin. Kilometrejä ei hirveästi kannata pelätä. Autot tykkäävät kun niillä ajetaan.
Facelift näyttäisi vaan niin paljon paremmalta kuin edeltäjä mielestäni.
Facelift näyttäisi vaan niin paljon paremmalta kuin edeltäjä mielestäni.
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Jos haet hyvää mersua niin älä niitä mittareita vahtaa.Monta kertaa enemmän ajettu on parempi
Mullakin yksi jolla rullailtu vasta 620tkm ja hyvin menee vieläkin
Mullakin yksi jolla rullailtu vasta 620tkm ja hyvin menee vieläkin
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Ensinnäkin, kuten aloitusviestissä lukee niin haussa on bensakoneella oleva johtotähti. Toisekseen, ainahan facelifti on hienompi mutta raha ratkaisee.
Totta, km-määrä ei ole koko totuus, mutta silti se oudoksuttaa. Jos olisi vanha taksi niin ei sitten (ehkä) ongelmaa, koska silloin tietäisi varmasti että huollot on tehty ajallaan, muutoin asia on vähän niin ja näin.
Totta, km-määrä ei ole koko totuus, mutta silti se oudoksuttaa. Jos olisi vanha taksi niin ei sitten (ehkä) ongelmaa, koska silloin tietäisi varmasti että huollot on tehty ajallaan, muutoin asia on vähän niin ja näin.
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Ei se taksius aina mitään pelasta. Vaimoni veljellä on AD-korjaamo ja hän sanoi, että taksikuskit ovat niitä pahimpia. Mitään ylimääräistä toimenpidettä ei anneta lupaa tehdä ja kaikki tehdään halvimmilla osilla. Sitten jos on maahantuojan huoltosopimuksella, on kaikki kyllä tehty merkkiliikkeessä. Tosin ei silloinkaan mitään ylimääräistä tehdä.revote kirjoitti:Totta, km-määrä ei ole koko totuus, mutta silti se oudoksuttaa. Jos olisi vanha taksi niin ei sitten (ehkä) ongelmaa, koska silloin tietäisi varmasti että huollot on tehty ajallaan, muutoin asia on vähän niin ja näin.
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Hmm, voisko siitä päätellä jotain että takuun omaavaa autoa huolletaan jossain muualla kuin merkkikorjaamolla?
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Kyllähän takseissakin takuut loppuvat. Ja eihän takuu raukea, jos sitä merkkikorjaamon ulkopuolella huoltaa.revote kirjoitti:Hmm, voisko siitä päätellä jotain että takuun omaavaa autoa huolletaan jossain muualla kuin merkkikorjaamolla?
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Joskus jopa itse huollettu on paremmin huollettu kuin jos tehty huolto ohjelman mukaan korjaamolla.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Loppuu loppuu, mutta kertooko se jotain asenteesta, "säästän tässä kohtaa kun vien auton ei merkki-korjaamolle"? Jos haluaa säästää rahaa, niin eka steppi on jättää osia vaihtamatta, toinen steppi on huoltaa autoa pikku pajalla.tn62634 kirjoitti:Kyllähän takseissakin takuut loppuvat. Ja eihän takuu raukea, jos sitä merkkikorjaamon ulkopuolella huoltaa.revote kirjoitti:Hmm, voisko siitä päätellä jotain että takuun omaavaa autoa huolletaan jossain muualla kuin merkkikorjaamolla?
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
En oikein pysty tuota allekirjoittamaan. Itselläni on ollut jonkin verran kokemuksia merkkikorjaamo huolloista ja oikeastaan ainoa asia, mikä siellä toimii hyvin, on se että he laittavat aina vain alkuperäisiä osia. Lähes kaikki mitä olen pyytänyt merkkikorjaamossa korjaamaan, tehdään kahteen kertaan, tai useammin. Noissa pikkukorjaamoissa usein on senverran omanarvontunnon omaavia henkilöitä, että he eivät päästä sutta ettenpäin. Mutta tietysti poikkeukksiakin on kummassakin.revote kirjoitti:Loppuu loppuu, mutta kertooko se jotain asenteesta, "säästän tässä kohtaa kun vien auton ei merkki-korjaamolle"? Jos haluaa säästää rahaa, niin eka steppi on jättää osia vaihtamatta, toinen steppi on huoltaa autoa pikku pajalla.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Kokemus huolloista ja sen sellaisista on johtanut siihen, että teen kaiken huoltamisen ja korjaamisen itse.
Kerran kun lähdin kaverin kanssa vehon pihasta siellä juuri huolletulla autolla, niin pääsimme portista ulos, kun auton moottori vaihdelaatikkoineen tipahti maahan
Minkälainen selitys olisi mielestänne ollut tilanteeseen niin sopiva, että lämmin asiakassuhde olisi jatkunut?
Paljonko näillä nykyisillä mersun bensakoneilla voi ajaa ennen kuin alkavat hukaamaan öljyä? Diiselit kun tuntuvat kestävän ikuisesti.
Kerran kun lähdin kaverin kanssa vehon pihasta siellä juuri huolletulla autolla, niin pääsimme portista ulos, kun auton moottori vaihdelaatikkoineen tipahti maahan
Minkälainen selitys olisi mielestänne ollut tilanteeseen niin sopiva, että lämmin asiakassuhde olisi jatkunut?
Paljonko näillä nykyisillä mersun bensakoneilla voi ajaa ennen kuin alkavat hukaamaan öljyä? Diiselit kun tuntuvat kestävän ikuisesti.
Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?
Aikaisemmat autot ovat tosiaan kokeneet erilaisia muodonmuutoksia, tältä pohjalta kun alkaa miettimään että mitä tuollaiselle w203:lle tekisi ja omaan silmään se näyttää aikas korkealta --> se tulisi kokemaan madalluksen aika lailla heti alkumatkasta. Mitä nyt olen foorumia selannut, niin tuollainen -40mm madallus menee ongelmitta, entä jos haluaa madaltaa vielä enempi niin tuoko ongelmia alustan kestävyyden suhteen?
Tollanen w203 ei tarvisi kyllä paljoa, reilu madallus ja isot kromit alle, sepä olis aika pitkälle siinä
Tollanen w203 ei tarvisi kyllä paljoa, reilu madallus ja isot kromit alle, sepä olis aika pitkälle siinä