Mersua hankkimassa, C-sarja?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
revote
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 17.01.2011 21:22

Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja revote »

Ensinnäkin morjens kaikille, eka postaus tällä foorumille. Asiaan, ennen rekisteröitymistä kokeilin hakea säikeitä joissa tätä olisi käsitelty, mutta homma tyssäsi siihen että en tunne mersujen tyyppikoodeja... Syvimmät pahoittelut jos tyhmät kysymykset on täällä kysytty miljoona kertaa, tässä tulee sitten se miljoonas ensimmäinen kerta. Mutta jos joku jaksaisi vastata :)

Eli suunnitteilla olisi C-sarjan mersu, sedan, vuosimalliltaan 2000-2004 (tjsp), uudempaan ei riitä rahat. Mikä on tuon korisarjan tyyppikoodi? Vai riippuuko se koneesta, bensakoneella oleva on haussa (2l vapari tai turpo?) Noitahan löytyy 14 tusinaan, on mistä valita, mittarilukemat alkaen 100tkm ja päättyen tuonne alle 200tkm (vai kannattaako ostaa enempi ajettua?) Ko autossa kiehtoo muotoilu + takavetoisuus + merkin maine ja eritoten hyvä maine ajettavuuden suhteen.

- missä kohtaa ko mallisarjan autoissa tulee facelift, ja mitä muutoksia se toi mukanaan ---> kannattaako sellaista ostaa, ennemmin kuin mallisarjan ensimmäinen auto?
- kuinka ruosteherkkiä nuo ovat, mitkä kohdat korista eritoten kannattaa katsoa läpi?
- onko noissa minkä hintaiset huollot ja varaosat?
- aikaisemmat autot ovat tahtoneet kolista ajettaesa terävien töyssyjen yli, puslat ja nivelet (+koiranluut) ovat olleet lyhytikäisiä, mites ko mersussa? eli saisko tuossa auton joka ei kolahtele terävissä töyssyissä :)
- mitä avantgarde-varustelu tuo tullessaan, nettiautoa selaamalla tämä ei selvinnyt? miten mersuissa on merkitty eri varustelutasot? miksi niin harvassa on nahkasisusta, onko se ollut uutena niin kallis?
- enempi vähempi tuninkia on tullut harrastettua, tämäkään ei varmasti tulisi välttymään ainakaan madallukselta --> löytyykö ko mersuun minkä hintaisia madallussarjoja ja kuinka paljon ne madaltaa? ja kestääkö ko mersu edes reilua madallusta, kokemusta on esim. Volvon V50:stä jossa reilumpi madallus alkaa syömään vetoniveliä
- soitin menisi aika nopeasti vaihtoon, mitä nettiauton tarjonnasta olen nähnyt niin kaikissa on paikallaan orggissoitin --> kai sen voi kuitenkin vaihtaa aftermarket-soittimeen?

Tuossa nyt muutama kysymys alkuun, kiitos ja anteeksi :)
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Laitoit tuon vuosimallin just silleen sopivasti että kyseeseen tulee kahden eri mallisarjan autot. Eli vm 2000 on W202 korista ja uudemmat w203. Lienee ehkä kyseessä uudempi soikealamppunen C, eli pistä hakuun w203. Alkaa löytyä paljon tarinaa mm alkupään ruostejutuista jne. Kyllä sitä Faceliftiä tässäkin on parempana pidetty.
Viimeksi muokannut jpeltoma, Ti 18.01.2011 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hharri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: La 23.10.2010 19:33
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja hharri »

Tere,
tyyppikoodit ja niiden kuvaukset eri malleihin löytyvät ainakin täältä: http://autowiki.fi/index.php/Luokka:Mercedes-Benz" onclick="window.open(this.href);return false;
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Avatar
skiguli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 28.04.2010 20:37
Paikkakunta: Tampere

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja skiguli »

Kannattaa ehdottomasti ostaa facelift jos rahat riittää. Niitä on tehty 4.2004 alkaen. Näkyvistä osista uutta on ainakin kirkkaat etuvalot ja sumarit, erinlainen puskuri ja maski, kirkkaat vilkut peileissä, vähän erilainen takavalo, parempi maalipinta. Sisällä mittaristo on erilainen, soitin on audio20. Siinä nyt mitä tuli mieleen =) Itsellä on c180komp -04 vuosimallin viimeisimpiä ei-facelift malleja. Ruostetta en ole ainakaan vielä löytänyt tuosta mistään. Tuossa on sport alusta tehtaalta valmiina mikä madaltaa autoa hieman ja on jämäkämpi ajaa. Ihan tyytyväinen olen ollut vaikka tehoa voisi tietenkin aina olla enemmän.
C180 Komp -03 sport sedan
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Tuolta tanskalaisten sivuilta saa aika hyvin teknistä tietoa, eli http://mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ja sieltä modellene ja sitten vain mallin, mitä haluaa tutkia.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Antti V kirjoitti:Tuolta tanskalaisten sivuilta saa aika hyvin teknistä tietoa, eli http://mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Köh,köh :wink: Norjalainen sivu :oops: :twisted: :D Sorry of topik!
A170cdi-00 1999-
Avatar
revote
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 17.01.2011 21:22

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja revote »

Hyvä, kiitos. Tästä päästään jo alkuun. Lisää kysymyksiä kunhan pääsen tutustumaan nyt annettuihin vinkkeihin.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Turbocompound kirjoitti:
Antti V kirjoitti:Tuolta tanskalaisten sivuilta saa aika hyvin teknistä tietoa, eli http://mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Köh,köh :wink: Norjalainen sivu :oops: :twisted: :D Sorry of topik!
Noh tana, mulla on "varaa" joustaa tässä eeerittäin oleellisessa maantieteellisessä erheessä 8) :D
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Mulla kun on toi 2001 väyrysmersun facelift nii siinä on loppujen lopuks yllättävän hyvä mankka vakiona (kunhan ei pistä liian isolle). Liekö samaa tasoa tossa c-sarjassa? Jos hommaat uuden mankan, niin melko varmasti ratin napit ei voi enää ohjata sitä uutta. Ja jos voiki niin sitten ei ainakaan näy siinä näytössä enää ne kanavat.

Varaosat on pääasiassa yllättävän edullisia mersuihin. esim alustan puslat joista olit huolissasi vaihtaa suunnilleen tonnilla kaikki mitä sieltä löytyy ja niillä ajelee sitte taas sen 150000-200000km
Huolto on ainakin veholla varmasti kalliimpi kuin monessa muussa paikassa. Onneksi mersuja osaa korjata ja huoltaa edullisemmatkin liikkeet, kannattaa hakea täällä mainostettuja korjaamoita kotiseudultasi.
Avatar
revote
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 17.01.2011 21:22

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja revote »

Rattinappien/näytön toimimattomuus ei ole ongelma, mankan vaihto olisi ajankohtainen mikäli orggissoitin ei tue mp3:ia?

Toi puslien yhteishinta noin tonni, oliko se siis töineen :)

Eli W203 on haussa, siis se soikealamppuinen. Faceliftiin ei riitä rahat, tai sitten pitäisi ostaa 500tkm ajettu, ei kiitos :) Tässä olisi oikeastaan seuraava steppi että lähtis koeajamaan joitain yksilöitä, siitäpä selviää omakohtaisesti ajettavuus. Jos se on hyvä, kuten odotan, niin kuume vain nousee.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Paljonko on budjetti?
Avatar
revote
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 17.01.2011 21:22

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja revote »

Huitelee haitarissa 10-14teur.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

14000 eurolla varmaan saisi jo faceliftin alle 300000 ajettuna?
Avatar
revote
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 17.01.2011 21:22

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja revote »

Voi olla, mutta arveluttaa ostaa niin paljon rullattu auto... Meiltä löytyy nyt vm. 01 auto jolla on ajettu 184tkm, tuntus oudolta vaihtaa se vaikka 3 vuotta uudempaan ja vaikka noin 100tkm enempi ajettuun. Ei W203 nyt niin hyvältä näytä ;) Ja nykyinenkään ei ole huono auto.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Toisaalta voikko niihin 100000 ajettujen 10-vuotiauden dieselmersujen lukemiin kuinka luottaa. Se voi olla hankala erottaa 25000 ajettua 250000 ajetustakin. Kilometrejä ei hirveästi kannata pelätä. Autot tykkäävät kun niillä ajetaan.

Facelift näyttäisi vaan niin paljon paremmalta kuin edeltäjä mielestäni.
Avatar
skeletor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Pe 01.05.2009 23:16
Paikkakunta: Pori

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja skeletor »

Jos haet hyvää mersua niin älä niitä mittareita vahtaa.Monta kertaa enemmän ajettu on parempi :wink:
Mullakin yksi jolla rullailtu vasta 620tkm ja hyvin menee vieläkin :D
Avatar
revote
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 17.01.2011 21:22

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja revote »

Ensinnäkin, kuten aloitusviestissä lukee niin haussa on bensakoneella oleva johtotähti. Toisekseen, ainahan facelifti on hienompi mutta raha ratkaisee.

Totta, km-määrä ei ole koko totuus, mutta silti se oudoksuttaa. Jos olisi vanha taksi niin ei sitten (ehkä) ongelmaa, koska silloin tietäisi varmasti että huollot on tehty ajallaan, muutoin asia on vähän niin ja näin.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

revote kirjoitti:Totta, km-määrä ei ole koko totuus, mutta silti se oudoksuttaa. Jos olisi vanha taksi niin ei sitten (ehkä) ongelmaa, koska silloin tietäisi varmasti että huollot on tehty ajallaan, muutoin asia on vähän niin ja näin.
Ei se taksius aina mitään pelasta. :) Vaimoni veljellä on AD-korjaamo ja hän sanoi, että taksikuskit ovat niitä pahimpia. Mitään ylimääräistä toimenpidettä ei anneta lupaa tehdä ja kaikki tehdään halvimmilla osilla. Sitten jos on maahantuojan huoltosopimuksella, on kaikki kyllä tehty merkkiliikkeessä. Tosin ei silloinkaan mitään ylimääräistä tehdä.
Avatar
revote
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 17.01.2011 21:22

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja revote »

Hmm, voisko siitä päätellä jotain että takuun omaavaa autoa huolletaan jossain muualla kuin merkkikorjaamolla?
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

revote kirjoitti:Hmm, voisko siitä päätellä jotain että takuun omaavaa autoa huolletaan jossain muualla kuin merkkikorjaamolla?
Kyllähän takseissakin takuut loppuvat. Ja eihän takuu raukea, jos sitä merkkikorjaamon ulkopuolella huoltaa.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja markoala »

Joskus jopa itse huollettu on paremmin huollettu kuin jos tehty huolto ohjelman mukaan korjaamolla.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
revote
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 17.01.2011 21:22

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja revote »

tn62634 kirjoitti:
revote kirjoitti:Hmm, voisko siitä päätellä jotain että takuun omaavaa autoa huolletaan jossain muualla kuin merkkikorjaamolla?
Kyllähän takseissakin takuut loppuvat. Ja eihän takuu raukea, jos sitä merkkikorjaamon ulkopuolella huoltaa.
Loppuu loppuu, mutta kertooko se jotain asenteesta, "säästän tässä kohtaa kun vien auton ei merkki-korjaamolle"? Jos haluaa säästää rahaa, niin eka steppi on jättää osia vaihtamatta, toinen steppi on huoltaa autoa pikku pajalla.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja Antti V »

revote kirjoitti:Loppuu loppuu, mutta kertooko se jotain asenteesta, "säästän tässä kohtaa kun vien auton ei merkki-korjaamolle"? Jos haluaa säästää rahaa, niin eka steppi on jättää osia vaihtamatta, toinen steppi on huoltaa autoa pikku pajalla.
En oikein pysty tuota allekirjoittamaan. Itselläni on ollut jonkin verran kokemuksia merkkikorjaamo huolloista ja oikeastaan ainoa asia, mikä siellä toimii hyvin, on se että he laittavat aina vain alkuperäisiä osia. Lähes kaikki mitä olen pyytänyt merkkikorjaamossa korjaamaan, tehdään kahteen kertaan, tai useammin. Noissa pikkukorjaamoissa usein on senverran omanarvontunnon omaavia henkilöitä, että he eivät päästä sutta ettenpäin. Mutta tietysti poikkeukksiakin on kummassakin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja RAM »

Kokemus huolloista ja sen sellaisista on johtanut siihen, että teen kaiken huoltamisen ja korjaamisen itse.

Kerran kun lähdin kaverin kanssa vehon pihasta siellä juuri huolletulla autolla, niin pääsimme portista ulos, kun auton moottori vaihdelaatikkoineen tipahti maahan :shock:

Minkälainen selitys olisi mielestänne ollut tilanteeseen niin sopiva, että lämmin asiakassuhde olisi jatkunut?

Paljonko näillä nykyisillä mersun bensakoneilla voi ajaa ennen kuin alkavat hukaamaan öljyä? Diiselit kun tuntuvat kestävän ikuisesti.
Avatar
revote
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 17.01.2011 21:22

Re: Mersua hankkimassa, C-sarja?

Viesti Kirjoittaja revote »

Aikaisemmat autot ovat tosiaan kokeneet erilaisia muodonmuutoksia, tältä pohjalta kun alkaa miettimään että mitä tuollaiselle w203:lle tekisi ja omaan silmään se näyttää aikas korkealta --> se tulisi kokemaan madalluksen aika lailla heti alkumatkasta. Mitä nyt olen foorumia selannut, niin tuollainen -40mm madallus menee ongelmitta, entä jos haluaa madaltaa vielä enempi niin tuoko ongelmia alustan kestävyyden suhteen?

Tollanen w203 ei tarvisi kyllä paljoa, reilu madallus ja isot kromit alle, sepä olis aika pitkälle siinä :)
Vastaa Viestiin