Katsastus, päästötesti mietityttää
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
juuri käytin oman -99 s202 200cdi leimalla, ja savut oli 0.17 autolla on ajettu 553tkm.. inssi oli sitä mieltä, että kyllä ainakin polttoaine puoli on kunnossa...=)
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Minulla oli ongelmia niin kauan kuin ajoin Shellin dieselillä. Nyttemmin olen ajellut Nesteen tavaralla, läpi meni kerralla niin että heilahti, n 1 arvo. Tein muutaman täyskaasukiihdytyksen ennen testiä. Mittarissa 590 Mm, imusarjaa ei avattu, kulku ainakin perstuntumalta OK.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Kuulopuhetta, mutta mikäli automaatti ja vaihde P:llä, ei kannata kierrättää tappiin asti. Laatikon öljyt eivät tällöin voitele tarpeeksi.laineracing kirjoitti:ainakin tolla konttorilla missä ite käytetään autoja niiin automaatti autoja ei ryntäytetä täysille kierroksille. just joku 3 tonnia vain...
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
No pakko se on kierrättää P tai N päällä kun ei se D päällä varsinkaan onnistu...Tomp kirjoitti:Kuulopuhetta, mutta mikäli automaatti ja vaihde P:llä, ei kannata kierrättää tappiin asti. Laatikon öljyt eivät tällöin voitele tarpeeksi.laineracing kirjoitti:ainakin tolla konttorilla missä ite käytetään autoja niiin automaatti autoja ei ryntäytetä täysille kierroksille. just joku 3 tonnia vain...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
No kyllähän sen nyt tiedän, että ei D päällä voi kierrättää. Pointti oli nyt vain se, että ei keirrätä öljyjä tarpeeksi kun N:llä tai P:llä polkee.woke kirjoitti:No pakko se on kierrättää P tai N päällä kun ei se D päällä varsinkaan onnistu...Tomp kirjoitti:Kuulopuhetta, mutta mikäli automaatti ja vaihde P:llä, ei kannata kierrättää tappiin asti. Laatikon öljyt eivät tällöin voitele tarpeeksi.laineracing kirjoitti:ainakin tolla konttorilla missä ite käytetään autoja niiin automaatti autoja ei ryntäytetä täysille kierroksille. just joku 3 tonnia vain...
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Joo eise mun vika ole että niillä on ohjeistus olla kierrättämättä automaattia täysillä kiekoilla... ja mä en ainakaan pysty ajaan autolla ettei lämpiäis? ainii,joku 200 mersun tulee käytettyä vuodessa leimalla....woke kirjoitti:Mulla on kyllä aina ryntäytetty täydet kiekat. Jos menee kerralla läpi niin selviää yhdellä huudatuksella. Jos auto menee siinä rikki, niin ois se kohta menny rikki muutenkin. Tietenkin kannattaa kun vie auton konttorille niin ajaa se ensin täysin lämpimäksi ette tartte puolilämmintä konetta huudattaa.laineracing kirjoitti:ainakin tolla konttorilla missä ite käytetään autoja niiin automaatti autoja ei ryntäytetä täysille kierroksille. just joku 3 tonnia vain...
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Mikähän tämä ohjeistus on ja mistähän sellainen tulee.laineracing kirjoitti:
Joo eise mun vika ole että niillä on ohjeistus olla kierrättämättä automaattia täysillä kiekoilla...
EU- direktiivin mukaan dieselajoneuvon moorrori ryntäytetään aina tappiin eli kaasupoljin pohjassa.... moottorinlämpöjen ollessa käyttölämmössä.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Trafilta tulleiden ohjeiden mukaan ne meidän katsastajat toimii
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Mikko K kirjoitti:Trafilta tulleiden ohjeiden mukaan ne meidän katsastajat toimii
Trafi ei voi poiketa EU-direktiiveistä ajoneuvojen päästöisyysmittauksissa. Tämä ei ole kansallinen poikkeuslupa.
Liikenneministeriö voi kansallisesti säätää ohjeistuksellaan tiettyjä poikkeamia ajoneuvojen rakenne-ja varustetasoon, mutta ei päästöisyysasioissa. Trafi toteuttaa liikenneministeriön vaatimukset.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
rumilus kirjoitti:Mikko K kirjoitti:Trafilta tulleiden ohjeiden mukaan ne meidän katsastajat toimii
Trafi ei voi poiketa EU-direktiiveistä ajoneuvojen päästöisyysmittauksissa. Tämä ei ole kansallinen poikkeuslupa.
Liikenneministeriö voi kansallisesti säätää ohjeistuksellaan tiettyjä poikkeamia ajoneuvojen rakenne-ja varustetasoon, mutta ei päästöisyysasioissa. Trafi toteuttaa liikenneministeriön vaatimukset.
hahaha ärsyttääkö kun ne ei toimikkaan rumiluksen ohjeiden mukaisesti??? ja jos haluaa että kierrätetään ni menee ite tekeen mittauksen?
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
"3.Kunkin vapaan kiihdytyksen syklin aikana moottorin on ennen kaasupolkimen päästämistä saavutettava ruiskutuksen katkaisun kierrosnopeus tai automaattivaihteistolla varustettujen ajoneuvojen osalta valmistajan ilmoittama kierrosnopeus tai, jos tätä tietoa ei ole saatavilla, kaksi kolmasosaa ruiskutuksen katkaisun kierrosnopeudesta."
Toisin sanoen direktiivin mukaan yhtäkään automaattiautoa ei tarvitse ryntäyttää maksimikierroksille asti vaan 2/3 riittää jos muuta tietoa ei ole olemassa. Nämä trafin ohjeistukset perustuvat juuri valmistajan ilmoittamiin rajoituksiin joten nekin näin ollen ovat täysin hyväksyttäviä rajoja, mm. Volvonkin käyttämässä ZF4HP22 laatikosa tämä raja on niinkin alhainen kuin 1500rpm.
Toisin sanoen direktiivin mukaan yhtäkään automaattiautoa ei tarvitse ryntäyttää maksimikierroksille asti vaan 2/3 riittää jos muuta tietoa ei ole olemassa. Nämä trafin ohjeistukset perustuvat juuri valmistajan ilmoittamiin rajoituksiin joten nekin näin ollen ovat täysin hyväksyttäviä rajoja, mm. Volvonkin käyttämässä ZF4HP22 laatikosa tämä raja on niinkin alhainen kuin 1500rpm.
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Miksei vois kun poikkee vaan,se on niille ihan arkipäiväärumilus kirjoitti:Mikko K kirjoitti:Trafilta tulleiden ohjeiden mukaan ne meidän katsastajat toimii
Trafi ei voi poiketa EU-direktiiveistä ajoneuvojen päästöisyysmittauksissa. Tämä ei ole kansallinen poikkeuslupa.
Liikenneministeriö voi kansallisesti säätää ohjeistuksellaan tiettyjä poikkeamia ajoneuvojen rakenne-ja varustetasoon, mutta ei päästöisyysasioissa. Trafi toteuttaa liikenneministeriön vaatimukset.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Tämähän oli mielenkiintoinen uutinen, eli kun noi meidän kummatkin Mersut on automaatteja, ei niitä sillon todellakaan saisi ryntäyttää savutus testissä rajoittimelle asti. No Sprintterissä on seuraavaksi väilvuosi, mutta tuo tenava täytyy taas vuoden kuluttua taluttaa leimalle.Tero.N kirjoitti:"3.Kunkin vapaan kiihdytyksen syklin aikana moottorin on ennen kaasupolkimen päästämistä saavutettava ruiskutuksen katkaisun kierrosnopeus tai automaattivaihteistolla varustettujen ajoneuvojen osalta valmistajan ilmoittama kierrosnopeus tai, jos tätä tietoa ei ole saatavilla, kaksi kolmasosaa ruiskutuksen katkaisun kierrosnopeudesta."
Toisin sanoen direktiivin mukaan yhtäkään automaattiautoa ei tarvitse ryntäyttää maksimikierroksille asti vaan 2/3 riittää jos muuta tietoa ei ole olemassa. Nämä trafin ohjeistukset perustuvat juuri valmistajan ilmoittamiin rajoituksiin joten nekin näin ollen ovat täysin hyväksyttäviä rajoja, mm. Volvonkin käyttämässä ZF4HP22 laatikosa tämä raja on niinkin alhainen kuin 1500rpm.
Ja ihan Offtopickina, tämä uusi foorumi softa on todella kiva, kun välillä tulee aina seuraavanlainen teksti "Tämän viestin lähetti XXXX, joka on hylkäyslistallasi. Paina TÄSTÄ nähdäksesi kyseisen viestin." Ja kaikki voi ihan itse päätellä äksien paikalle nicin
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Tokihan valmistaja itse on voinut antaa ohjeistuksen että automaatillakin saa ryntäyttää tappiin asti jolloin tietysti näin menetellään, muuten sitten mennään tuon 2/3 mukaan ellei alempaa rajoitusta ole annettu.
Re: Katsastus, päästötesti mietityttää
Pistetään nyt tähän vaikka vanha threadi onkin, niin imusarjassa ei ollut käytännössä yhtään paskaa, tulppasin ne läpät kuitenkin ja putsasin EGR-venttiilin joka oli ainoa jossa vähän jotaki oli seinämillä.
Ajoin koneen läpi jotain Liquimolyn diesel purgea ja kun menin uudestaan testiin niin keskiarvo oli 1.9
eli ilmeisesti tuo aine vaikutti? Tai sitten kyseinen testeri oli suvaitsevaisempi kuin konttorilla oleva
Ajoin koneen läpi jotain Liquimolyn diesel purgea ja kun menin uudestaan testiin niin keskiarvo oli 1.9
eli ilmeisesti tuo aine vaikutti? Tai sitten kyseinen testeri oli suvaitsevaisempi kuin konttorilla oleva
W210 E320cdi