350 Cdi ongelma käynnissä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
CAi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 06.12.2010 18:54

350 Cdi ongelma käynnissä

Viesti Kirjoittaja CAi »

Eli kyseessä W212 350 CDI ajettu 5000km

Toiminut ihan OK. Tänään heitin 40 kilsan lenkin (-10C)ja palasin kotipihalle ja annoin kaasua... kierrosten laskiessa koneesta/pakoputkistosta kuului niinkuin "korinaa tai imurohinaa" ei nyt vähän kuin mekaanista ääntä. No sammutin koneen pelästyneenä.

15 min. päästä autotalliin ja kone päälle kaasua ja kierrosten lasku ei mitään lisä ääniä enää....

Mikä on arvon raadin tuomio? maanantain Veholle heti, mutta uskaltaako ajaa isovanhemmat illalla takaisin kotiin?

Kiitos etukäteen.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: 350 Cdi ongelma käynnissä

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Ongelmana on mitä todennäköisimmin Vehon automyyjien ammattitaidottomuus autoa luovutettaessa. Siellähän pitäisi kertoa autosta, niin tekniikasta, kuin käytöstäkin. Eli uskoisin sen olevan vain hukkassuodattimen puhdistustoiminnan aiheuttama erkoisen kuuloinen ääni. Tuo ääni ainakin minun Sprintterissä vaikuttaisi aivan siltä, että pakosarja vuotaisi. Kun tuo puhdistustoiminta aktivoituu, sitä ei tulisi sammuttaa vaan ajaa sen aikaa, kun toiminta on päällä.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
CAi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 06.12.2010 18:54

Re: 350 Cdi ongelma käynnissä

Viesti Kirjoittaja CAi »

Kiitos ja huh huh. Vähän pelästytti !

Taidan varmuuden vuoksi ajella rauhassa ja kullostella.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 350 Cdi ongelma käynnissä

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Antti V kirjoitti:Ongelmana on mitä todennäköisimmin Vehon automyyjien ammattitaidottomuus autoa luovutettaessa. Siellähän pitäisi kertoa autosta, niin tekniikasta, kuin käytöstäkin. Eli uskoisin sen olevan vain hukkassuodattimen puhdistustoiminnan aiheuttama erkoisen kuuloinen ääni. Tuo ääni ainakin minun Sprintterissä vaikuttaisi aivan siltä, että pakosarja vuotaisi. Kun tuo puhdistustoiminta aktivoituu, sitä ei tulisi sammuttaa vaan ajaa sen aikaa, kun toiminta on päällä.
Omassa en ole juuri ylimääräisiä ääniä kuullut mutta vaimon auton pakoputkisto rämisee pitkän aikaa jos se on ajettu talliin juuri polton käynnissä ollessa tai pian sen jälkeen. Itse kyllä etsin omasta palavaa sähköosaa kun ensimmäisiä kertoja parkkeerasin auton juuri pöntön (siis auton hiukkaspöntön, ei kuskin) puhdistuksen jälkeen. Vaimolle siitä itse varoittelin mutta eihän se kannettu vesi kaivossa pysy, joskus soitteli hätääntyneenä matkalta kun auto haisee ihan palaneelle. Voisi myyjä siitä vähän varoitella.
CAi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 06.12.2010 18:54

Re: 350 Cdi ongelma käynnissä

Viesti Kirjoittaja CAi »

No niin. isovanhemmat hyvällä kyydillä kotona :D

Ei mitään ääniä tms. ajon päätyttyä. Soitan kuitenkin Veholle ja kerron asiasta, jotta jos jotakin laukeaa olen ainakin infonnut asiasta.

Kiitos!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 350 Cdi ongelma käynnissä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Hiukas pönikän tyhjäy poltto toden näköisin syylinen,
(kummalisia korinoita niistä välillä lähte kun on *:rilla pakko poltoellut)
sitten kun on tarpeeksi monta kertaa poltto jäänyt kesken niin
syttyy lamppu näytöön ja pakko polttoa voi ensin koittaa jos ei auta niin purkin vaihto tai poisto...

Paku puolelta myös havaintoja että riitävän usein kesken jäänyt poltto,
aiheuttanut sen että polttoainetta/muuta töhnää menne moottori öljyn joukoon,
(20tkm vaihto välillä lanttaaraantuu melkosen huonoksi)
mailmalta tiedossa tapaus missä jakeluauton öljy oli oikeestaan pottoainetta
siinä kohtaa kk laakerit tykkäsi huonoa mitään muuta selitystä ei sille öljyn kyllästymiselle
polttoaineenla löytynyt, kuin juorut useisista kesken jääneistä poltoista

(kiva systeemi kun jako auton kuskin pitäisi jatkaa matkaa ja venttailla etei poltto keskeydy...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
TTL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Pe 06.03.2009 20:50

Re: 350 Cdi ongelma käynnissä

Viesti Kirjoittaja TTL »

Tuohon partikkelifiltterin tyhjennyspolttoon tuntuu liittyvän myös melkoinen kärytys. Monesti kävin alkuun tutkimassa auton allakin, mitä on kärvähtänyt, kun tuon edesmenneen 250 CDI:n halliin parkkeerasin pitemmän ajomatkan jälkeen. Nuo nykyhärpäkkeet EGR ja partikkelisuodin tuskin ovat omiaan moottorin iän pidentämiseen, ehkä paremminkin käyttäjänsä kukkaron keventämiseen.
MB S500e 5/2015 (työmatka-auto)
Opel Vivaro L2H1 107 kW 9/2017 (mökkiauto)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 350 Cdi ongelma käynnissä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

TTL kirjoitti:Tuohon partikkelifiltterin tyhjennyspolttoon tuntuu liittyvän myös melkoinen kärytys. Monesti kävin alkuun tutkimassa auton allakin, mitä on kärvähtänyt, kun tuon edesmenneen 250 CDI:n halliin parkkeerasin pitemmän ajomatkan jälkeen. Nuo nykyhärpäkkeet EGR ja partikkelisuodin tuskin ovat omiaan moottorin iän pidentämiseen, ehkä paremminkin käyttäjänsä kukkaron keventämiseen.
Jep nykyisin kaikki tähtää pienemppin päästöihin putken päästä ja suurempiin lompakosta
(sen enempää välittämättä siitä mikä on kokonais vaikutus...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
CAi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 06.12.2010 18:54

Re: 350 Cdi ongelma käynnissä

Viesti Kirjoittaja CAi »

Nyt kun tuli TTL otti puheeksi muistan että autotallissa oli tosiaan erikoinen palaneen haju.

Näyttää siltä että tie sylttytehtaalle löytyi :-)
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: 350 Cdi ongelma käynnissä

Viesti Kirjoittaja RikuK »

TTL kirjoitti:Tuohon partikkelifiltterin tyhjennyspolttoon tuntuu liittyvän myös melkoinen kärytys.
Olen myös tehnyt saman huomion. Joskus tullut ajosta ja sammuttanut auton, niin pakoputkesta ja konetilasta kuulunut melkoinen naksutus. Lisäksi sellainen haju, että noinkohan tuo syttyy palamaan... :cry:
Tuossa noin viikko sitten pakkasen ollessa -20 C tuntumassa ajelin maantietä 100km/h ja pysähdyin parkkipaikalle :arrow: Pakoputkista nousee aivan hillitön sauhu (vesihöyryä vissiin) ja mää katoin että nyt se syttyy tuleen. Hetikohta höyrytys loppui kokonaan ja arvelin, että hiukkaspönttö se siellä puhdisteli itseään ja poltto oli vissiin kovimmassa vaiheessa tuolloin. :mrgreen:
Vastaa Viestiin