Mikä on W115/114:n paras versio?
Mikä on W115/114:n paras versio?
Niin, onko ennen elokuuta 1973 tehdyissä pystäreissä liian kapea maski? Ovatko W123:n malliset peilit ihan hölmöt pystylamppujen kanssa? Ovatko US-mallin puskurit ja erillisvalot tie onneen? Pitäiskö niinku kaikki maailman pystärit tuunata, tiaxä?
Ei ne ole w123 malliset peilit vaan r107/w116 malliset.
0,5-1,5 sarjaisten hyvä puoli oli vinyylin laatu joka kesti paremmin kuumuutta ja pakkasta kuin 2 sarjaisten. Samapa tuo, harvassa ovat mallista riippumatta.
0,5-1,5 sarjaisten hyvä puoli oli vinyylin laatu joka kesti paremmin kuumuutta ja pakkasta kuin 2 sarjaisten. Samapa tuo, harvassa ovat mallista riippumatta.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Sanoisin, että 2.0 vanhennettuna vanhemmalla etupuskurilla (ei kilven paikkaa, vaan yhtenäinen kaunislinjainen puskuri) ja takavaloilla ("sileät"). Mutta kaikki käy, jopa nokasta raavaammin faceliftatut.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Voisi kysyä, mikä on kaunein erikseen... kyllähän teknisesti 2.0 on varmasti paras, kun ei ole lastentauteja.
Kyllä nuo vanhanmalliset peilitkin ovat kauniimmat, mutta käytettävyys on vielä surkeampi kuin uusissa oviin kiinnitetyissä. Vedin siis kotiinpäin -> viimeinen versio on paras.
Seuraavaksi voisi kysyä, millä moottorilla /8 on paras...
Kyllä nuo vanhanmalliset peilitkin ovat kauniimmat, mutta käytettävyys on vielä surkeampi kuin uusissa oviin kiinnitetyissä. Vedin siis kotiinpäin -> viimeinen versio on paras.
Seuraavaksi voisi kysyä, millä moottorilla /8 on paras...
Omaan silmään 2.0-versio näyttää kaikista muikeimmalta, huolimatta siitä, että Kaapon ensimmäinen Mersu oli 1,5-sarjaa eli loppuvuoden -72-mali.
Jotenkin leveämpi maski sopii sutjakkaammin pystärin keulailmeeseen.
Jotenkin leveämpi maski sopii sutjakkaammin pystärin keulailmeeseen.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
En mä lähtis tolle linjalle että ruvetaan tekemään sekasikiöitä, siitä ei tuu ku harmia.Saul kirjoitti:Sanoisin, että 2.0 vanhennettuna vanhemmalla etupuskurilla (ei kilven paikkaa, vaan yhtenäinen kaunislinjainen puskuri) ja takavaloilla ("sileät"). Mutta kaikki käy, jopa nokasta raavaammin faceliftatut.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115 sekoitukset
Itsekin olen noita sekoiteversioita joskus miettinyt, ja laitoinkin joskus omaan autoon sileät takavalot - tuli sellainen sikalintan näköinen. Mutta jos pirssi nyt keväällä menee leimasta läpi (tosi epätod.näk. ), niin laitan kyllä porrastetut lamput takaisin. Niissä on sitä oikeaa 70-luvun tunnelmaa.
Eniten itseäni ehkä häiritsevät nuo peilit, kun niistä aina todetaan että "oot sitten laittanut uudemman mallin peilit tohon autoos". Eikä sitä jaksa selitelläkään että ihan originaalit ovat. Sitä paitsi 2,0 coupéssa se peili on aiva käsittämättömän huonossa paikassa liian takana, ei siitä edes näe mitään. Ehkä teen vielä törkeän roddauksen ja laitan peilin kulmaan niin kuin C123:ssa ja W107:ssä. Siis kolmioikkuna kokonaan pois, vaikka se tunnelmallinen onkin.
Mutta kyllä se leveä maski on mielestäni hieno - sellainen porvarillisen leveä. Tiesittekö muuten, että faceliftissä piti aluksi leveämmän maskin sijaan tulla ylimääräiset ilmanottoaukot siihen lampun ja maskin väliseen peltiin? Se oli aika rajun näköinen...
-Daaz
PS. Kuka ihme noita W124:n helmoja on äänestänyt, toivottavasti ei ainakaan tosisaan. Jotenkin ei mielestäni istu.
Eniten itseäni ehkä häiritsevät nuo peilit, kun niistä aina todetaan että "oot sitten laittanut uudemman mallin peilit tohon autoos". Eikä sitä jaksa selitelläkään että ihan originaalit ovat. Sitä paitsi 2,0 coupéssa se peili on aiva käsittämättömän huonossa paikassa liian takana, ei siitä edes näe mitään. Ehkä teen vielä törkeän roddauksen ja laitan peilin kulmaan niin kuin C123:ssa ja W107:ssä. Siis kolmioikkuna kokonaan pois, vaikka se tunnelmallinen onkin.
Mutta kyllä se leveä maski on mielestäni hieno - sellainen porvarillisen leveä. Tiesittekö muuten, että faceliftissä piti aluksi leveämmän maskin sijaan tulla ylimääräiset ilmanottoaukot siihen lampun ja maskin väliseen peltiin? Se oli aika rajun näköinen...
-Daaz
PS. Kuka ihme noita W124:n helmoja on äänestänyt, toivottavasti ei ainakaan tosisaan. Jotenkin ei mielestäni istu.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
En minäkään, mitä nyt vähän. Puolustaudun sillä, että esim. oma autoni oli jo ostettaessa teinix. Takavaloja en varmaankaan tule vaihtamaan, mutta etupuskurin saattaisin tuunatakin. Sisustan muuttamista alkuperäisempään suuntaan on tullut harkittua, mutta saa nyt nähdä.Muffler kirjoitti:En mä lähtis tolle linjalle että ruvetaan tekemään sekasikiöitä, siitä ei tuu ku harmia.Saul kirjoitti:Sanoisin, että 2.0 vanhennettuna vanhemmalla etupuskurilla (ei kilven paikkaa, vaan yhtenäinen kaunislinjainen puskuri) ja takavaloilla ("sileät"). Mutta kaikki käy, jopa nokasta raavaammin faceliftatut.
Tuoreempi projekti onkin siten jo sellainen viritelmä, etten vielä itsekään ole päässyt mihinkään lopulliseen päätökseen, paitsi että "sikalinttatakavalot" on erittäin todennäköisesti tulossa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vanhan viehätys
Tuo "esisarjaversio" eli 0,5 on toisaalta aika hieno sekin. Siinä ei turhaa kumia ole käytetty hienoa kromia pilaamassa, ja oviverhoilutkin ovat tosi askeettiset. Tarkasti entisöitynä siitä saisi erinomaisen sleeperin - pikkukoneen maskiritilällä tietysti.
-Daaz
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Re: Vanhan viehätys
Etis kuva niistä ovipahveista kun en muista että semmosia olis tullu vastaan vähään aikaan.Daaz kirjoitti:Tuo "esisarjaversio" eli 0,5 on toisaalta aika hieno sekin. Siinä ei turhaa kumia ole käytetty hienoa kromia pilaamassa, ja oviverhoilutkin ovat tosi askeettiset. Tarkasti entisöitynä siitä saisi erinomaisen sleeperin - pikkukoneen maskiritilällä tietysti.
-Daaz
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Vanhan viehätys
Ei mitään tautuisen hyvää kuvaa näin yhtäkkiä löytynyt, mutta tässä ainakin yksi. Huomattavaa siis "perforoinnin" eli rei'ityksen puuttuminen, muovissa vain raitoja. Myös Serie 0,5 keskikonsoli ja vaihdekeppi.Muffler kirjoitti:Etis kuva niistä ovipahveista kun en muista että semmosia olis tullu vastaan vähään aikaan.
Tässä myös 1,0:n sisusta (huom. mm. ovipahvit ja vaihdekepin sukka) ja 1,5:n sisusta. 2,0:ssa on sama kuvio kuin 1,5:n ovissa, mutta tietysti ilman tuota pyöreää ikkunan rullaa.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)