apuva apuva aapuuva... 250D ei hehkuta!
apuva apuva aapuuva... 250D ei hehkuta!
Elikkä tuli tuossa ostettua 250D-86... Ja ongelmana on se, että hehkut eivät toimi. elikkä mikä avuksi! Tänään tarkastelin asiaa ja huomasin, että hehkutulpille ei tule ollenkaan jännitettä ja hehkutuksen merkkivalo ei toimi! Hehkutusboksin kannen alla oleva peltisulake on vaihdettu, eli se on ehjä ja boksiin tulee sisään 12V, boksi naksahtaa kerran kun kääntää virrat päälle, mutta toista naksahdusta ei kuulu. (Eikö sen pitäisi naksahtaa toisen kerran silloin ku hehkutus loppuu) No mutta kuitenkaan niihin napoihin, joista lähtee johdot hehkutulpille ei tule jännitettä, eli missä vika? Olisikohan boksi paholainen särkynyt?
Niin ja vielä sellainen kysymys, että toimivatko mersun hehkutulpat 12V jännitteellä, eli voinko kytkeä väliaikaisesti ne suoraan akulta katkaisijan kautta? Olen nimittäin lähdössä pääsiäiseksi lappiin ja ei taida tähtikeulakaan startata kovin pakkasesta ilman hehkuja...
Niin ja vielä sellainen kysymys, että toimivatko mersun hehkutulpat 12V jännitteellä, eli voinko kytkeä väliaikaisesti ne suoraan akulta katkaisijan kautta? Olen nimittäin lähdössä pääsiäiseksi lappiin ja ei taida tähtikeulakaan startata kovin pakkasesta ilman hehkuja...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Oliskohan hehkurele mennyt... jos ei kerran anna sähköä releeltä?
Ihan noin maalais järjellä ajatellen...
Ihan noin maalais järjellä ajatellen...
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
[quote="rönttä"]veljen cedric:iin tein nappi hehkun ihan tarvikerelen avulla ja toimi moitteetta
en suosittele kokeileen ilman relettä nappi vaan sulaa
quote]
Mulla oli chevyn vanissa, V8, nappi hehku jonka edellinen omistaja oli viritellyt pätkivän hehkureleen rinnalle. Akusta johto napille ja napista suoraan hehkuille . Tietysti koko komeus ilman sulaketta Toimi hyvin mullakin kaks vuotta mutta sitten em. johdot suli yhteen auton ollessa parkissa ja KAIKKI hehkut sano pox. Ihme että ne sulaneet johdot ei ottanut kiinni runkoon Mutta nappi kesti
Hehkut turpos ja teetti 2 tuntia töitä että ne sai ulos paikaltaan kun se turvonnut "piikki" ei mahtunut tulemaan siitä tulpanreiästä kun väsyttämällä
Jälkeenpäin kuulin että vastaavissa tilanteissa on jouduttu chevyistä avaamaan kannet ja ottamaan hehkun palat pois mämmän päältä ja että mulla oli ollut aivan älytön säkä että sain kaikki kahdeksan pois "ehjänä".
Eli jos laitat nappihehkun laita jonkinlainen sulake mukaan ja harkitse tarkkaan mistä johdot vedetää.
@ HBo
en suosittele kokeileen ilman relettä nappi vaan sulaa
quote]
Mulla oli chevyn vanissa, V8, nappi hehku jonka edellinen omistaja oli viritellyt pätkivän hehkureleen rinnalle. Akusta johto napille ja napista suoraan hehkuille . Tietysti koko komeus ilman sulaketta Toimi hyvin mullakin kaks vuotta mutta sitten em. johdot suli yhteen auton ollessa parkissa ja KAIKKI hehkut sano pox. Ihme että ne sulaneet johdot ei ottanut kiinni runkoon Mutta nappi kesti
Hehkut turpos ja teetti 2 tuntia töitä että ne sai ulos paikaltaan kun se turvonnut "piikki" ei mahtunut tulemaan siitä tulpanreiästä kun väsyttämällä
Jälkeenpäin kuulin että vastaavissa tilanteissa on jouduttu chevyistä avaamaan kannet ja ottamaan hehkun palat pois mämmän päältä ja että mulla oli ollut aivan älytön säkä että sain kaikki kahdeksan pois "ehjänä".
Eli jos laitat nappihehkun laita jonkinlainen sulake mukaan ja harkitse tarkkaan mistä johdot vedetää.
@ HBo
Isona minustakin tulee Mersumies... ehkä.
hehkuista...
joo eli se metallisulake on ehjä... ja tänään purin sen hehkutusboxin ja kokeilin kääntää virrat päälle boksin ollessa auki ja huomasin että kun virrat kääntää päälle niin releen kärjet vain käväisevät yhdessä ja pomppaavat takaisin irti toisistaan... mitenhän ton sitte selittää?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
niin ja sitte mittasin kaikki hehkut ja ne ottivat yleinmittarin mukaan virtaa noin 15A per hehku, eli itse hehkutulpat ainakin vaikuttavat olevan ehjät...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Rele kosahtanut
Kuten moni jo totesikin, releesi on tullut tinsä päähän.
Koska sinulla on ns. vajaasylinterinen kone, kannattaa tosiaan ostaa se pikahehkusatsi Motonetistä ja siihen yksi lisätulppa niin a'vot alkaa kone käynnistyä.
Itsellä kun on kutonen ja rele maksaa MANSIKOITA, ostin romikselta releen.
Oli väärä varaosanumerokin mutta otin riskin ja se kannatti, hyvin starttaa. (hehkut uusittu myös).
Todettakoon että mulla rele kosahti siihen että joku onneton vatipää oli korvannut releen kannen sisällä olevan "peltiliuskasulakkeen" - PELTILIUSKALLA. Voi hyvä isä mitä kuubalaisia autonkorjaustapoja joillakin ihmisillä on...
Anyway syksyllä kosahti sulake ja eipä auto startannut millään (keskellä yötä vielä), ostin saman tien hanskalokeroon pari varasulaketta pahan päivän varalle.
Kuten sateenvarjoa mukana raahattaessa ei sada, ei ole myöskään hehkureleen sulake sen jälkeen hyytynyt mutta eipä vara Mersua kaada.
Henkka
Koska sinulla on ns. vajaasylinterinen kone, kannattaa tosiaan ostaa se pikahehkusatsi Motonetistä ja siihen yksi lisätulppa niin a'vot alkaa kone käynnistyä.
Itsellä kun on kutonen ja rele maksaa MANSIKOITA, ostin romikselta releen.
Oli väärä varaosanumerokin mutta otin riskin ja se kannatti, hyvin starttaa. (hehkut uusittu myös).
Todettakoon että mulla rele kosahti siihen että joku onneton vatipää oli korvannut releen kannen sisällä olevan "peltiliuskasulakkeen" - PELTILIUSKALLA. Voi hyvä isä mitä kuubalaisia autonkorjaustapoja joillakin ihmisillä on...
Anyway syksyllä kosahti sulake ja eipä auto startannut millään (keskellä yötä vielä), ostin saman tien hanskalokeroon pari varasulaketta pahan päivän varalle.
Kuten sateenvarjoa mukana raahattaessa ei sada, ei ole myöskään hehkureleen sulake sen jälkeen hyytynyt mutta eipä vara Mersua kaada.
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"