Viton öljynpaineet
Viton öljynpaineet
Mutulla kun lähdetään niin tuntuu, että parin päivän seisomisen jälkeen kestää 2-4s ennen kuin öljynpainevalo sammuu. Onko normaalia? Öljynä Mobil RF 5w-50. Tunne on sellainen niin kuin suodatin olisi valunut tyhjäksi ja veisi hetken aikaa ennen kuin se täyttyisi ja paineet nousisi.
Ja autohan on MB Vito 110D vuodelta -97
Ja autohan on MB Vito 110D vuodelta -97
Vito 110D -97
EX.200D autom. -91
EX.200D autom. -91
Siellä suodattimen jalassa on venttiili, joka pääsee ajan myötä kiertymään ja valuttaa suodattimen tyhjäksi. Silloin oireena on hidas öljyvalon sammuminen käynnistyksen jälkeen. Venttiilin pystyy kääntämään oikeaan asentoon kun irroittaa koko suodattimen kotelon.
Sitten sellainen mielenkiintoinen juttu.. Tuossa Vitossa EI OLE öljynpainevaloa, vaikka ohjekirja niin väittääkin. Se valo on öljyn määrää varten ja anturi löytyy koneen alaosasta. Itse tappelin tuon aiheen kanssa n. vuosi sitten tällä foorumilla kun uskoin enemmän ohjekirjaa kuin foorumin asiantuntijoita. Asia lopulta selvisi kun liitin autoon öljynpainemittarin. Sen seuraaminen rauhoitti itseäni sen verran, että lopulta nyppäsin johdon pois öljymääräanturista. Autona oli silloin 110D Vito -98, eli sama kuin sinulla.
Eli neuvoni on: Älä huolehdi tai tee yhtään mitään. Jos huolehdit, niin hommaa öljynpainemittari ja kytke se öljynsuodatinkoteloon. Jos haluat välttämättä tehdä jotain enemmän, niin käytä öljynsuodatinkoteloa irti ja korjaa venttiili. Samalla voit säätää syöttöjä vähän suuremmalle.
Sitten sellainen mielenkiintoinen juttu.. Tuossa Vitossa EI OLE öljynpainevaloa, vaikka ohjekirja niin väittääkin. Se valo on öljyn määrää varten ja anturi löytyy koneen alaosasta. Itse tappelin tuon aiheen kanssa n. vuosi sitten tällä foorumilla kun uskoin enemmän ohjekirjaa kuin foorumin asiantuntijoita. Asia lopulta selvisi kun liitin autoon öljynpainemittarin. Sen seuraaminen rauhoitti itseäni sen verran, että lopulta nyppäsin johdon pois öljymääräanturista. Autona oli silloin 110D Vito -98, eli sama kuin sinulla.
Eli neuvoni on: Älä huolehdi tai tee yhtään mitään. Jos huolehdit, niin hommaa öljynpainemittari ja kytke se öljynsuodatinkoteloon. Jos haluat välttämättä tehdä jotain enemmän, niin käytä öljynsuodatinkoteloa irti ja korjaa venttiili. Samalla voit säätää syöttöjä vähän suuremmalle.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Mutta mikä on se anturi joka on öljynsuodatin jalassa? Öljyn määräähän se ei mittaa.Jossi kirjoitti:Siellä suodattimen jalassa on venttiili, joka pääsee ajan myötä kiertymään ja valuttaa suodattimen tyhjäksi. Silloin oireena on hidas öljyvalon sammuminen käynnistyksen jälkeen. Venttiilin pystyy kääntämään oikeaan asentoon kun irroittaa koko suodattimen kotelon.
Sitten sellainen mielenkiintoinen juttu.. Tuossa Vitossa EI OLE öljynpainevaloa, vaikka ohjekirja niin väittääkin. Se valo on öljyn määrää varten ja anturi löytyy koneen alaosasta. Itse tappelin tuon aiheen kanssa n. vuosi sitten tällä foorumilla kun uskoin enemmän ohjekirjaa kuin foorumin asiantuntijoita. Asia lopulta selvisi kun liitin autoon öljynpainemittarin. Sen seuraaminen rauhoitti itseäni sen verran, että lopulta nyppäsin johdon pois öljymääräanturista. Autona oli silloin 110D Vito -98, eli sama kuin sinulla.
Eli neuvoni on: Älä huolehdi tai tee yhtään mitään. Jos huolehdit, niin hommaa öljynpainemittari ja kytke se öljynsuodatinkoteloon. Jos haluat välttämättä tehdä jotain enemmän, niin käytä öljynsuodatinkoteloa irti ja korjaa venttiili. Samalla voit säätää syöttöjä vähän suuremmalle.
Oliskohan helposti löydettävissä räjäytyskuvaa tai varaosaohjelman sivua josta näkis tota suodatin jalkaa.
Vito 110D -97
EX.200D autom. -91
EX.200D autom. -91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Mikäli öljynsuodattimen jalassa on anturi se _on_ öljynpaineen anturi. Öljypohjassa on öljynpinnan korkeusanturi.
Itselläni ei ollut öljynpaineanturia (1997 valmistunut V230td vaikka sen suomenkielinen ohjekirja moista väitti), mutta nykyään on. Siihen voi ruuvata luotettavalla letkulla vaikkapa autometerin öljynpainekellon ja siihen sitten mittari.
En tiedä onko paineanturi ollut erillinen optio, jonka on voinut tilata
Tosin mitäpä se vakiokone paineanturilla oikeasti tekee
Itselläni ei ollut öljynpaineanturia (1997 valmistunut V230td vaikka sen suomenkielinen ohjekirja moista väitti), mutta nykyään on. Siihen voi ruuvata luotettavalla letkulla vaikkapa autometerin öljynpainekellon ja siihen sitten mittari.
En tiedä onko paineanturi ollut erillinen optio, jonka on voinut tilata
Tosin mitäpä se vakiokone paineanturilla oikeasti tekee
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sitä vaan, että ilmeisesti mulla on siinä tapauksessa öljynpaine valo. Ainakin se tuntuu käyttäytyvän niin.veskola kirjoitti:Mikäli öljynsuodattimen jalassa on anturi se _on_ öljynpaineen anturi. Öljypohjassa on öljynpinnan korkeusanturi.
Itselläni ei ollut öljynpaineanturia (1997 valmistunut V230td vaikka sen suomenkielinen ohjekirja moista väitti), mutta nykyään on. Siihen voi ruuvata luotettavalla letkulla vaikkapa autometerin öljynpainekellon ja siihen sitten mittari.
En tiedä onko paineanturi ollut erillinen optio, jonka on voinut tilata
Tosin mitäpä se vakiokone paineanturilla oikeasti tekee
Mutta se alkuperäinen ongelma. Kuinka normaalia on se öljynpaineiden hidas nousu?
Vito 110D -97
EX.200D autom. -91
EX.200D autom. -91
epänormaalia. moottorille, kun moottorille, niin ei tee hyvää. ite painin saman asian kanssa om602 koneen kanssa.MarkusV kirjoitti:Sitä vaan, että ilmeisesti mulla on siinä tapauksessa öljynpaine valo. Ainakin se tuntuu käyttäytyvän niin.veskola kirjoitti:Mikäli öljynsuodattimen jalassa on anturi se _on_ öljynpaineen anturi. Öljypohjassa on öljynpinnan korkeusanturi.
Itselläni ei ollut öljynpaineanturia (1997 valmistunut V230td vaikka sen suomenkielinen ohjekirja moista väitti), mutta nykyään on. Siihen voi ruuvata luotettavalla letkulla vaikkapa autometerin öljynpainekellon ja siihen sitten mittari.
En tiedä onko paineanturi ollut erillinen optio, jonka on voinut tilata
Tosin mitäpä se vakiokone paineanturilla oikeasti tekee
Mutta se alkuperäinen ongelma. Kuinka normaalia on se öljynpaineiden hidas nousu?
muistelisin, että joissain työkoneissa pitää startilla pyöritellä koneeseen paineet, ennen ku voi täräyttää tulille.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Tuossahan se kerrottiin jo eka vastauksessa missä ongelma on:
Jossi kirjoitti:Siellä suodattimen jalassa on venttiili, joka pääsee ajan myötä kiertymään ja valuttaa suodattimen tyhjäksi. Silloin oireena on hidas öljyvalon sammuminen käynnistyksen jälkeen. Venttiilin pystyy kääntämään oikeaan asentoon kun irroittaa koko suodattimen kotelon.
wiimax.fi
onko tää sama homma tossa mun koneessa? vai pelkästään viton koneessa?dealer kirjoitti:Tuossahan se kerrottiin jo eka vastauksessa missä ongelma on:Jossi kirjoitti:Siellä suodattimen jalassa on venttiili, joka pääsee ajan myötä kiertymään ja valuttaa suodattimen tyhjäksi. Silloin oireena on hidas öljyvalon sammuminen käynnistyksen jälkeen. Venttiilin pystyy kääntämään oikeaan asentoon kun irroittaa koko suodattimen kotelon.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
No niin kävin testaamassa, eli kyllä se korkeusanturin valo ensin syttyy kun laittaa virrat päälle ja kun odottelee niin se sammuu.
Minullakin taitaa se venttiili olla siellä vähän vääntyneenä, kun puolipäivää seisoneen auton paineet nousee hitaammin kuin juuri käynnissä olleen.
Minullakin taitaa se venttiili olla siellä vähän vääntyneenä, kun puolipäivää seisoneen auton paineet nousee hitaammin kuin juuri käynnissä olleen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
En tiedä.onko tää sama homma tossa mun koneessa? vai pelkästään viton koneessa?
Vitosta olen muistaakseni kahdesta tuon korjannut joskus aikoinaan koska valo sammui hitaasti, kaipa niissä on paineanturikin.
Pienemmissä mersuissa kun on mittari niin sen hidas nouseminen ei pistä silmään kuten valon palaminen, voihan se olla että niissä on samoja vikoja venttiilissä.
Lähinnä mua häiritsee se venttilinnostajien kuiva rapina, joka katoaa samaan aikaan kun "tippakannu" valo sammuu.dealer kirjoitti:En tiedä.onko tää sama homma tossa mun koneessa? vai pelkästään viton koneessa?
Vitosta olen muistaakseni kahdesta tuon korjannut joskus aikoinaan koska valo sammui hitaasti, kaipa niissä on paineanturikin.
Pienemmissä mersuissa kun on mittari niin sen hidas nouseminen ei pistä silmään kuten valon palaminen, voihan se olla että niissä on samoja vikoja venttiilissä.
Ei kellään sattusi olemaan mitään kuvia hommasta, kun en viitsisi käyttöautoa levittää halliin moneksi päiväksi. Kesähän ajetaan harrastepeleillä, mutta sitte taas halli on varattuna....
Vito 110D -97
EX.200D autom. -91
EX.200D autom. -91
Tuossa on melko hyvät ohjeet suodatinjalan irroittamiseksi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 36&start=0
Mikäli sulla ei ole ilmastointia tiellä suosittelen repimään sen jäähdyttimen edestä pois, tosin onnistuu ilmankin, mutta kuten näet, tilaa ei ole. Kuusiokoloa ei todellakaan kannata pyöräyttää paskaksi. Ne on tiukassa, eli "hakkaava" pulttipyssy tai väännin olisi paras työkalu.
Muista samalla pyöräyttää syöttöä ja kierroksia lisää, muuten ei ole koneen momenttitasapaino kohdallaan
Siellä kuvissa näkyy myös se paikka johon öljynpaineanturi voidaan kiinnittää, ja kuten näkyy, pelkkä tulppa siinä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 36&start=0
Mikäli sulla ei ole ilmastointia tiellä suosittelen repimään sen jäähdyttimen edestä pois, tosin onnistuu ilmankin, mutta kuten näet, tilaa ei ole. Kuusiokoloa ei todellakaan kannata pyöräyttää paskaksi. Ne on tiukassa, eli "hakkaava" pulttipyssy tai väännin olisi paras työkalu.
Muista samalla pyöräyttää syöttöä ja kierroksia lisää, muuten ei ole koneen momenttitasapaino kohdallaan
Siellä kuvissa näkyy myös se paikka johon öljynpaineanturi voidaan kiinnittää, ja kuten näkyy, pelkkä tulppa siinä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Hyvät ohjeet KIITOKSIA!veskola kirjoitti:Tuossa on melko hyvät ohjeet suodatinjalan irroittamiseksi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 36&start=0
Mikäli sulla ei ole ilmastointia tiellä suosittelen repimään sen jäähdyttimen edestä pois, tosin onnistuu ilmankin, mutta kuten näet, tilaa ei ole. Kuusiokoloa ei todellakaan kannata pyöräyttää paskaksi. Ne on tiukassa, eli "hakkaava" pulttipyssy tai väännin olisi paras työkalu.
Muista samalla pyöräyttää syöttöä ja kierroksia lisää, muuten ei ole koneen momenttitasapaino kohdallaan
Siellä kuvissa näkyy myös se paikka johon öljynpaineanturi voidaan kiinnittää, ja kuten näkyy, pelkkä tulppa siinä.
Mutta se venttiili. Millainen se on? Tossa kattelin varaosaohjelman kuvaa, niin siinä ei näkynyt erikseen mitään venttiiliä. Kuuluuko sitten suodatin jalkaan? Kuvassa kyllä näkyi jonkun moisia hiluja jotka eivät kuulu tähän autoon, tai sitten niitä ei saa erikseen.
Vito 110D -97
EX.200D autom. -91
EX.200D autom. -91
Minä en tiedä siitä venttiilistä mitään sen takia jäänyt itseltäkin tarkistamatta.
Monesti on kyllä tuo jalka ollut kädessä...heh jalkakädessä.
Vitossahan pitäisi siellä olla se termostaattikin...
Monesti on kyllä tuo jalka ollut kädessä...heh jalkakädessä.
Vitossahan pitäisi siellä olla se termostaattikin...
Lisää tietoa: www.skg.fi
tänään kävin KL:ssä ihmettelemässä noita hiluja, mitä siinä putsarikotelossa on, niin jos on öljynjäähdytin autossa, niin pitäis olla se termostaattikin. se oli aika erilainen, kun joku jäähdytysnesteiden termari. monta irrallista osaa muodostaa termarin.veskola kirjoitti:Minä en tiedä siitä venttiilistä mitään sen takia jäänyt itseltäkin tarkistamatta.
Monesti on kyllä tuo jalka ollut kädessä...heh jalkakädessä.
Vitossahan pitäisi siellä olla se termostaattikin...
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Äläpä muuta sano...miten sait auton tänne (vai saitko ? ) vai korjattiinko siellä.
Tuommonen on se mun pahin painajainen, automaattivitoa kun ei sitten hinata metriäkään...eikä oikein pienellä trailerillakaan kuljeteta.
Tuommonen on se mun pahin painajainen, automaattivitoa kun ei sitten hinata metriäkään...eikä oikein pienellä trailerillakaan kuljeteta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- ei totaalisesti hajonnut, joten kotiin päästiin Narvikin kautta Kestotesti oli 4200km pitkä. Laatiikko rupes vaan huutaan ja vonkumaan omituisesti..
Omaa mieltä rauhoittelin sillä että ei se laatikko matkantekoa kokonaan lopeta, jos ei vetari hajoa, niinkuin alku kesästä(ristikko halkes). Tosin Norja nyt on pahin paikka kokeilla kestääkö Vito.
Omaa mieltä rauhoittelin sillä että ei se laatikko matkantekoa kokonaan lopeta, jos ei vetari hajoa, niinkuin alku kesästä(ristikko halkes). Tosin Norja nyt on pahin paikka kokeilla kestääkö Vito.
No varmasti on...itse en uskalla lähteä liikenteeseen kuin laittamalla syötön noin 60 hp lukemaan
...mutta toisaalta reissua varten näitä autoja laitellaan...antaa muiden mittailla tehoja penkeissä ja ajellaan me ristiin rastiin maapalloa
...mutta toisaalta reissua varten näitä autoja laitellaan...antaa muiden mittailla tehoja penkeissä ja ajellaan me ristiin rastiin maapalloa
Lisää tietoa: www.skg.fi