Viton sisemmän raidetangonpään vaihto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viton sisemmän raidetangonpään vaihto?

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Miten tuo sisempi pää vaihdetaan, onko kumisuojuksen alla kiinnitys, tuleeko pyörittämällä pois kenties?
W638 CDI
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Mistä ja miten saa nakuteltua kumisuojan pois, tuntuu että ei ole pientäkään tilaa, että pääsisi naputtamaan kiinnitysklemmarin irti?
W638 CDI
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Eikö kukaan ole tosiaan vaihtanut raidetangon sisempiä päitä vitoon? Kumin irroitus ihmetyttää, kun ei tilaa tunnu olevan vai onko helpompi rikkoa vanha ja asentaa uusi?

Onko raidetangon kumi nimeltään hammastangon suojakumi?

Jelpatkaa miestä mäessä :o
W638 CDI
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

En ole irroittanut raidetankoja koskaan sieltä ohjausvaihteesta tai mikä sen nimi sitten onkaan. Ilmeisesti siis olet irroittamassa niita tankoja sieltä haitarikumin sisältä ? Onko siellä väljää ?

Vai oletko vaihtamassa vain sitä haitarikumia ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Raidetangossa on sisemmässä päässä väljää, eli koko tanko menee vaihtoon, kun on yhtenäistä pakettia.
W638 CDI
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Onko raidetangonpään kumi nimeltään hammastangon suojakumi?

Varmaankin kannattaa vaan rikkoa vanha ja poikkasta klemmari ja asentaa uusi tilalle, tämä on vaarmaankin se normaali käytäntö?
W638 CDI
Avatar
valtsy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 28.01.2006 00:45
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja valtsy »

alatukivarret irti ja siitä ne sitten onkin jo purettavissa nätisti avain koko luokkaa 36 en nyt kyllä muista ihan varmaksi mutta hiukkasen "isompaa" kaliberia se oli uudesta mittaat niin ei kauas heitä varmaksi eli kierteellä ovat hammastangossa kiinni. Tosinsanoen nosturilla on pirun paljon mukavampi puuhata ku maanrajassa ja pulttipyssy on hyvä kaveri vaikka ilmankin varmaan tulee toimeen
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Pitääkö tosiaan alatukivarsi ottaa irti, eikö sinne mahdu kiintolenkki muuten väliin?
W638 CDI
Avatar
valtsy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 28.01.2006 00:45
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja valtsy »

helepottaa se ainakin tuomalla sitä tilaa tekemiselle. eli muistaakseni se oli käytännössä pakko ottaa irti tosin siihen voi olla jokin jippokin olemassa ja gynekologin työkalut
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Jepulis, kiitokset pitää alkaa purkamaan.
W638 CDI
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Motivaatiot katosi, ennen kuin pääsin edes vauhtiin, eli osaisko joku sanoa suoraan lenkkikoon mikä on sisemmässä raidetangossa?

Iso se on varmaan 40 milliä ja yli, siis jos nyt joku sattuisi sen tietämään suoraan, niin voisi käydä ostamssa oikean kokoisen ilman könyymisiä, tarvike osassa koko on eri.
W638 CDI
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- sama homma, joko ne avainkoot on tiedossa?
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Ei ole tiedossa. Pitää varmaan joku päivä kun jaksaa käydä mittaamassa. Jos joku on jaksanut aiemmin niin kertokoot :lol:
W638 CDI
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- kai se täytyy ekana uhrautua, nivel hajos jotenkin kokonaan, pyörästä mitattuna parin sentin klappi.

edit.

Eipäs ollutkaatkaan sisänivel, vaan kaksi viikkoa sitten vaihdettu alapallonivel, aivan sökö, hienoa.. Autotechteilen nivel.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

keef kirjoitti:- kai se täytyy ekana uhrautua, nivel hajos jotenkin kokonaan, pyörästä mitattuna parin sentin klappi.

edit.

Eipäs ollutkaatkaan sisänivel, vaan kaksi viikkoa sitten vaihdettu alapallonivel, aivan sökö, hienoa.. Autotechteilen nivel.
keefi:ä nämä Vitot kohtelevat kaltoin...vilpittömästi :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- tuohan on vielä pientä. Tuli se laatikkokin avattua omin pikku kätösin.. taas.

Jokin kirous tota kyllä vaivaa kun kolmas Hellan äänitorvi elikäs töötti on hajonnut vuoden sisään, eikä ole paljon tullut käyttettyä..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Miltäs se lootan sielun elämämä vaikuttaa ? Olisko siellä mahdollista vaikuttaa tietokoneen näkemään paineeseen (sähköinen huijaus) ?

Mulla näyttää tälleen "vakio" tehoilla olevan edelleen tai ainakin nykyään ongelmana "välikaasulla" ajettaessa 2-3 vaihdossa tapahtuva kierrosten karkaaminen 1...2 sekunniksi. En ymmärrä yhtään miksi niin tapahtuu. Kaasu pohjassa sitä ei (kait) tapahdu, mutta kun ei aina voi ajaa kaasu pohjassa :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- joo sama juttu, sen täytyy johtua siittä että, kolmosen levypakka on tehty ihan irtonaisen löysäksi, kun taas muut pakat on lähes kiinteitä, ihme juttu mut näin on kahdessa laatikossa. Liittyy siihen rakenteeseen missä se rumpu on kolmospakalla. Ei pysty millään vaikuttaan paineisiin tossa vaihdossa, pitäis kokeillä eribokseja cdi, bensa, citikka.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Paineiden nostolla meinasinkin, että vaikutetaan kaikkiin vaihteisiin (pakkoihin) ja silloin kun pakka on jo kytkeytynyt, eli ei lähtisi luistamaan jos vain on saatu vaihde sisään.

Tuo vaihtamisessa oleva "hapuilu" ei sitten taida parantua oikein millään konstilla...vai saisiko sitä jotenkin mekaanisesti muuteltua, pitäisi miltei kysyä konsultaatiatoa sieltä Siekkiseltä. (kun vain ymmärtäisi mikä sitä vaihtamista vaivaa)

Kokeilin jopa sitä, että laitoin sen MAP anturin takaisin paikalleen, jos se ahtopainetieto menisi laatikon tietokoneelle, mutta ei sillä ole mitään vaikutusta...MAP:a ei tarvita näissä.

Olen tässä suunnitellut, että laittaisi tiedonkeruun solenoidelta, niin näkee onko tietokoneen käskyt "huonoja" kun ongelma esiintyy...vai onko vika todellakin ihan mekaaninen.

Jonkin citikan boxin luulisi saavan jo aika halvalla...joten pistetäänkö kustannukset puoliksi ja kokeillaan ?

[Olisihan sitä ihmisellä järkevämpääkin tekemistä tosin :lol: ]
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

- tuli vaihdettua mäntiä, solenoideja, hyd. yksikköä, pakkoja, levyjä.. ei mitään vaikitusta. Ja kaikkihan on ihan PnP :lol: Olisko cdiin boksi kova juttu, luulis vaihtavan erilailla kun enempi vääntöä.. voi olla boksissa enemmän järkeä eri vaihtotilanteisiin kun on kerran uudempi -> kehitys kehittynyt.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pelkäänpä että cdi:n boxi on mahdottomuus, eikös se tiedä/ohjaa/opasta moottoria minkä kerkiää. Rajoittaa sen vääntöä vaihtotilanteissa yms. ja se kun huomaa, että hei täällähän ei ole järkeä moottorinohjaisemssa niin punavalo ontaattu heti startista.

:lol: mutta mistäs sen tietää ennen kuin kokeilee...

cdi: vähän kierroksia, paljon vääntöä, ei tehoa
citroen: paljon kierroksia, vähän vääntöä, ei tehoa
citroen + mb moottori, paljon kierroksia, paljon vääntöä = ***tusti tehoa :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin