124 keulan säädöt lopussa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

124 keulan säädöt lopussa

Viesti Kirjoittaja koyama »

Nelipyöräsäädön jäljiltä autolla muuten hyvä ajaa, mutta nimismiehen kiharoissa luikertelee Renkaat 225¤45¤17 ja madallusta orkkisjousista 1/2 kierrosta.Vasenta puolta edestä ei saanut säädettyä parhaalla mahd. tavalla vaan pystykulma harittaa.Kuulemma säädöt tapissa. Mikä neuvoksi ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Vaihda kapeammat renkaat nimismiehenkiharaan ja käytä leveitä läskejä vain asfaltilla. Toinen vaihtoehto on sovittaa nopeus sopivaksi kiharaväliin, niin rengas seuraa paremmin tienpintaa. Iskareiden ja jousien sekä renkaan yhteensopivuus on myös tärkeää.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tästä ei sun tapaukseen apua,mutta kerron silti,että omassa exmersussa oli sama ilmiö,mutta ei haitannut mitään.Hyvä oli kyyti,tosin 195/65 renkailla.Käsittääkseni kovin yleistä tuo säätövaran loppuminen.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

205/65/15 maximaalinen suvirengas 124 koppaan. Muotirinkelit tuottaa vain kärsimystä ajonautintoon suomen teillä.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

tomant kirjoitti:Vaihda kapeammat renkaat nimismiehenkiharaan ja käytä leveitä läskejä vain asfaltilla. Toinen vaihtoehto on sovittaa nopeus sopivaksi kiharaväliin, niin rengas seuraa paremmin tienpintaa. Iskareiden ja jousien sekä renkaan yhteensopivuus on myös tärkeää.

tomant
Sehän tuli kuin enskalta suoraan liikennevalistusta
Oli maanteiden slangi hukassa,mutta kyse on noista luikertelevista halkeamista asfaltilla.Niille on varmaan hienostuneempi nimi.
Asfalttia tai soraa niin säätövara on loppu.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Sorry, että yritin neuvoa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Vois luulla että tommosen leveän renkaan kantti on herkempi tien urille?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin