w210 kierrokset ei nouse yli 3000rpm

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
H.Cane
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 22.07.2009 07:33

w210 kierrokset ei nouse yli 3000rpm

Viesti Kirjoittaja H.Cane »

Moi!
Eli 00' e270 cdi väyrynen (240tkm).
Kierrokset ei nouse yli 3000->testeriin, -> ilmamassaanturi vaihtoon, ei vieläkään nouse (tuntuu ettei turbo lähde mukaan?).
Välillä lähtenyt ottamaan kierroksia kun on sammutanut koneen ja käynnistänyt vaan uudestaan. Mitä vahdan seuraavaksi :)?
4 ja 5 hehku pimeänä vaikuttaako rundeihin (menossa vaihtoon...)?

Kiirus ois ja pitäis leimata mut ei piäse läpi ku ei saa tehtyä pakokaasumittausta, ku rundit ei nouse 4500...

Etukäteen jo iso kiitos!!!
m-b e270 cdi '00
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No elä vaan osta enää mitään, ennenkuin vika selviää, tulee paaaljon halvemmaksikin.

Vie ihan ensimmäisenä testerin nokaan, jossa selviää, mikä sen vikatilan aiheuttaa, siitä pitää aloittaa.
Loput toimenpiteet sen jälkeen.
Merusn oma testeri, star diaknose on paras, mutta esim boschin kts,kin kyllä kertoo yleensä kaikki moottorin apulaitteiden aiheuttamat vikatilat.

Ennen testeriä on turha edes alkaa arvailemaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
H.Cane
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 22.07.2009 07:33

Viesti Kirjoittaja H.Cane »

tuikku kirjoitti:.
No elä vaan osta enää mitään, ennenkuin vika selviää, tulee paaaljon halvemmaksikin.

Vie ihan ensimmäisenä testerin nokaan, jossa selviää, mikä sen vikatilan aiheuttaa, siitä pitää aloittaa.
Loput toimenpiteet sen jälkeen.
Merusn oma testeri, star diaknose on paras, mutta esim boschin kts,kin kyllä kertoo yleensä kaikki moottorin apulaitteiden aiheuttamat vikatilat.

Ennen testeriä on turha edes alkaa arvailemaan.
Tarttis varmaan hommata tuollainen testeri itelle, ettei tarttis kokoajan juosta piuhanpäässä. Onkohan niitä jossain myynnissä?
m-b e270 cdi '00
IL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 29.01.2010 09:54
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja IL »

Joko selvis?
H.Cane
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 22.07.2009 07:33

Viesti Kirjoittaja H.Cane »

IL kirjoitti:Joko selvis?
selvinny joo: ilmamassa mittari se sittenki oli vikana.
Tosin vielä on kauheeta kitinää aina vähänkin kaasuu painaessa, vähän niinku remmi kitinää???
m-b e270 cdi '00
IL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 29.01.2010 09:54
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja IL »

Omassa ihan samat oireet.
Välillä häviää vikavalo, kun saa paikoillaan kierrätettyä yli 3000.
Ajossa taas tulee takaisin, yleensä n 80-90 nopeudessa.

Tehottomaltakin vaikuttaa.

Joutuu varmaan itsekin kokeilemaan uutta mass flowta, lukijaa odotellessa.
IL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 29.01.2010 09:54
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja IL »

Olikin vain siipien ohjauksessa vuoto.
Vili_keinanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 10.08.2013 10:30

Re: w210 kierrokset ei nouse yli 3000rpm

Viesti Kirjoittaja Vili_keinanen »

pääsääntöisesti kun kierrokset ei enää nouse normaalisti ja rajoittuu n. 2500-3000 niin yleisin vikakoodi on ilmamassa anturi. kylmänä saattaa toimia normisti mutta lämmetessään vika aina palautuu. helppo vaihtaa.. osan hinta n. 100e ja vaihtotyö 10minuuttia. ja matka jatkuu!
W203 -02 270cdi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 kierrokset ei nouse yli 3000rpm

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Vili_keinanen kirjoitti:pääsääntöisesti kun kierrokset ei enää nouse normaalisti ja rajoittuu n. 2500-3000 niin yleisin vikakoodi on ilmamassa anturi. kylmänä saattaa toimia normisti mutta lämmetessään vika aina palautuu. helppo vaihtaa.. osan hinta n. 100e ja vaihtotyö 10minuuttia. ja matka jatkuu!
W203 -02 270cdi
Asia ei kyllä ole näin yksi oikeinen mutta ei sen ilammassamittarin vaihto hukkan mene
(se kun pitäis muutenkin vaihdella välillä huollossa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin