Saksan tuliais Väyrysen Ddi -99 termostaatti
Saksan tuliais Väyrysen Ddi -99 termostaatti
Olen kuullut että termostaatti kannattaisi vaihtaa, mutta miksi? Lämmöt tuntuu kyllä pysyvän aika alhaisina. Missäköhän ne kuuluisi olla?[/code]
pjpboy
termarista
moro!
mullakin (e200cdi) lämmöt pysyivät reilusti alle 80:n asteen, varsinkin kovilla pakkasilla nousivat juuri ja juuri edes 60:een. vanhemmiten noi termarit tuppaa aukeemaan vaan aikasemmin ja aikasemmin. mäkin vaihdoin sit omaani tilalle uuden 92-asteisen ja nyt pysyy lämmöt kohillaan, oli pakkasta tai ei. 85-asteinenkin olis varmaan riittänyt, mut päätinpä nyt kokeilla tota kuumempaa.
ei kai se muuten haittaa, jos lämpöä sisälle vaan piisaa, mut tuntui jotenkin vaan niin hullulta antaa vähänkin isompia kierroksia ns. vajaalämpöiselle padalle.
henkka
mullakin (e200cdi) lämmöt pysyivät reilusti alle 80:n asteen, varsinkin kovilla pakkasilla nousivat juuri ja juuri edes 60:een. vanhemmiten noi termarit tuppaa aukeemaan vaan aikasemmin ja aikasemmin. mäkin vaihdoin sit omaani tilalle uuden 92-asteisen ja nyt pysyy lämmöt kohillaan, oli pakkasta tai ei. 85-asteinenkin olis varmaan riittänyt, mut päätinpä nyt kokeilla tota kuumempaa.
ei kai se muuten haittaa, jos lämpöä sisälle vaan piisaa, mut tuntui jotenkin vaan niin hullulta antaa vähänkin isompia kierroksia ns. vajaalämpöiselle padalle.
henkka
Lämmöt
Cdi koneen lämmöt voi tehtaan ohjeen mukaan olla normaalissa jos miitari näyttää 60 astetta. ko moottori ei tuota ns.hukkalämpöä. jos haluaa koneen lämmön korkeammalle pitää laittaa keulaa umpee tai pa-lisälämmitin.
Re: Lämmöt
Totta maar ...hukkalämpöä syntyy niin vähän että voi ajella vaikka ilman tuulettajan moniurahihnaa ...ainakin niin kauan kuin akussa sähköä riittää pelkoa ilman koneen keittämistäc180mersu kirjoitti:Cdi koneen lämmöt voi tehtaan ohjeen mukaan olla normaalissa jos miitari näyttää 60 astetta. ko moottori ei tuota ns.hukkalämpöä. jos haluaa koneen lämmön korkeammalle pitää laittaa keulaa umpee tai pa-lisälämmitin.
345 # 650
Moniurahihnan katkeaminen poistaa käytöstä ilmastoinnin,laturin,vesipumpun sekä ohjaustehostimen ...mutta ajaa voi vähintään 50 km:ä ilman "vaurioita" jos akun sippaamista ei lasketa...nimimerkillä kokemusta on
Akun jännitteen lasku pysäyttää sitten matkanteon koska ECU ei toimi alijännitteellä
Akun kesto loppuunpurkamista ajatellen riippuu sitten tosiaankin kunnosta eli paljonko sitä varakapasiteettiä onkaan jäljellä
Flekti on sähkötoiminen kuten edellä onkin jo todettu
Akun jännitteen lasku pysäyttää sitten matkanteon koska ECU ei toimi alijännitteellä
Akun kesto loppuunpurkamista ajatellen riippuu sitten tosiaankin kunnosta eli paljonko sitä varakapasiteettiä onkaan jäljellä
Flekti on sähkötoiminen kuten edellä onkin jo todettu
345 # 650
Mitenkäs se neste sitten siellä lohkossa kiertää???earl kirjoitti:Moniurahihnan katkeaminen poistaa käytöstä ilmastoinnin,laturin,vesipumpun sekä ohjaustehostimen ...mutta ajaa voi vähintään 50 km:ä ilman "vaurioita" jos akun sippaamista ei lasketa...nimimerkillä kokemusta on
Akun jännitteen lasku pysäyttää sitten matkanteon koska ECU ei toimi alijännitteellä
Akun kesto loppuunpurkamista ajatellen riippuu sitten tosiaankin kunnosta eli paljonko sitä varakapasiteettiä onkaan jäljellä
Flekti on sähkötoiminen kuten edellä onkin jo todettu
Ei senyt kuitenkaan ilman vesipumppua pysy lämpö kurissa.
Joku mersupurkaamo??
Tuossa meitin 290tdt:stä katkesi hihna ja sillä ajettiin noin 60km 5asteen pakkasessa ja lämmöt ei noussu edes 80asteeseen. Niin että töitä saa tehdä, ennen kuin uudemmmat diisselit saa keittämään viileemmissä keleissä. Niin ja CDI:t ovat vielä kylmempiä.earl kirjoitti:nimerkillä kokemusta on
Hihna meni poikki kovassa kiihdytyksessä. Vika oli laturin hihnapyörän kytkimessä. Meni kaksi hihnaa lyhyessä ajassa.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
- Paikkakunta: Tampere
Moi
Itellä W202 200 CDI:n lämmöt oli viime talvena jo löysillä pakkasilla sen reilut 60C aina. Webaston päälle kytkeminen nosti koneen lämpömittarin viisaria tuosta vielä muutaman asteen. Totta kylmä kone lämpeni Webastolla nopemmin, muttei siis kovast yli 60C:n.
Sinänsä tuosta 60C.stä ei ollut koskaan ongelmia, lämpöä piisasi kabiinissa ilman Webastoakin jopa -28C:ssa matkaa tehdessä. Paitahihasillaan ajelin, ei ees lämppärin säätimet pohjassa punaisena, eikä flektikään kun puolivälissä. Eikä syylarin edessä mitään peittoja. Että ton reissun jälkeen en kerta kaikkiaan voi olla hiljaa jos joku alkaa eesonpaarissa tuputtaan sitä "nykydiisselit on kylmiä"-mantraa.
Mun Mersu ei oo kylmä. Ei edes Rovaniemenreissulla ilman Webastoa ajettaessa. Reissuun lähtiessä ekan varttitunnin aikana Webasto huhuilee koneen läpimäks, ja sitten sitä ei tarvi enää. Piste
Viime talvena ei ollut ees se konsolin sähkölämppärinappi päällä kertaakaan. Mihin se muuten vaikuttaa? (punanen valo, ohjekirjassa jotain juttua jostain lisälämmittimestä. Webaston ajastin/kytkin mulla on katossa. Antakaa korjaava palate tohon, kun mun kokemuksen mukaan se punavalonappi ei vaikuta perstuntumalla yhtään mihinkään
Mun mielestä oma kone käy aina kesällä tyhjäkäynnillä ihan ok nätisti, mutta talvella se ravistaa jä tärisee liikaa. Vaihdatin jopa Veholla koneen kiinnityskumit, mutta ei se auttanut. 60C:ssä kone darraa tyhjäkäynnillä niin, että takatilan rullapeitto ja "koira"verkko heiluu ja resonoi ah niin rasittavasti.
No, sitten kaveri ja kokeneempi Mersumies osti samanlaisen ja -ikäisen C-farmarin, ja sillä oli kans lämmöt 60C. Vaihto ite termarin, ja viisari nousi 80C:hen.
Tosin sillä oli/on jotain lämpöongelmia kabiinissa, mun mielestä se on kylmempi auto kun mulla. Sillä ei oo Webastoa, kylläkään, mutta enhän minäkään omaani käytä kun vartin verran ennen ja jälkeen käynnistyksen, sitten sen voi ottaa pois päältä. Muuten kaverin Mesessä on ihan samat speksit kun mulla, siis autot on kloonit värejä myöten, mutta sillä on manuaalilla, ja se nyt ei kai voi tohon lämpöhommaan vaikuttaa (?). Kaveri pitää aina sitä konsolin punasen valon nappia päällä, ja sanoi, että se kandee olla aina talvella päällä. No, olkoon sitten päällä; painoin sen ekaa kertaa kans päälle pari kuukautta sitten. En kyllä huomaa mitään eroa missään, oli toi nappi päällä eli ei.
Ajattelin, että mun kone käy kans liian kylmänä 60C.ssä, kun kerran kesällä lämmöt on noin 80C, eikä se mun auto silloin kesällä vatkaa. Joten minä myös vaihdatin termarin. Lämmöt on nyt 80C. Tai pual viisaria alle. Eikä vatkaa kone enää tyhjäkäynnillä! Hyvä homma, mutta hieman outo juttu kumminkin (???).
Termari on siis ollu vaihdettuna nyt reilun kuukauden, ja just äsken kun ajelin tänne töihin, huomasin liikennevaloissa kymmenisen minuuttia jo ajettuani, että kylläpä taas darraa selvästi, ja huomasin, että lämmöt oli noussut vasta 60C:hin. Olin lähtenyt tallista ilman Webastoa, pakkasta -7C. Laitoin Webaston päälle, ja hopp: lämmöt oli nopeasti yli 80C ja kone kävi taas ilman ravistusta. Webasto siis vaan auttaa tossa lämpöjen nousun nopeutta, sen voi kyllä aina tiputtaa 80Cssä pois, lämmöt pysyy kyllä sitten ajossa siellä.
Kyllähän noi mun yllä olevat lämpö- ja tärinäjutut voi mennä jollain yli hilseen, mutta niin toi juttu vaan mun autossa sattuu olemaan
Ja lisää samaa voodoota: mun mielestä auto vie nyt hiukka vähemmän löpöä kun ennen termarin vaihtoa. Mielipiteitä? Ja kuluuko kone muuten enemmän jos se on 60C, kun että jos se on 80C? Mielipiteitä?
Niin: auto on vuoden 2000 200 CDI C-farkku, automaatti, ajettu nyt 342 000km. Taxina 250 000km. Aukoton Vehon huoltokirja, ihan orkkispeli joka suhteessa. Reissukassina toista elämäänsä elävä luotettava kampe
Itellä W202 200 CDI:n lämmöt oli viime talvena jo löysillä pakkasilla sen reilut 60C aina. Webaston päälle kytkeminen nosti koneen lämpömittarin viisaria tuosta vielä muutaman asteen. Totta kylmä kone lämpeni Webastolla nopemmin, muttei siis kovast yli 60C:n.
Sinänsä tuosta 60C.stä ei ollut koskaan ongelmia, lämpöä piisasi kabiinissa ilman Webastoakin jopa -28C:ssa matkaa tehdessä. Paitahihasillaan ajelin, ei ees lämppärin säätimet pohjassa punaisena, eikä flektikään kun puolivälissä. Eikä syylarin edessä mitään peittoja. Että ton reissun jälkeen en kerta kaikkiaan voi olla hiljaa jos joku alkaa eesonpaarissa tuputtaan sitä "nykydiisselit on kylmiä"-mantraa.
Mun Mersu ei oo kylmä. Ei edes Rovaniemenreissulla ilman Webastoa ajettaessa. Reissuun lähtiessä ekan varttitunnin aikana Webasto huhuilee koneen läpimäks, ja sitten sitä ei tarvi enää. Piste
Viime talvena ei ollut ees se konsolin sähkölämppärinappi päällä kertaakaan. Mihin se muuten vaikuttaa? (punanen valo, ohjekirjassa jotain juttua jostain lisälämmittimestä. Webaston ajastin/kytkin mulla on katossa. Antakaa korjaava palate tohon, kun mun kokemuksen mukaan se punavalonappi ei vaikuta perstuntumalla yhtään mihinkään
Mun mielestä oma kone käy aina kesällä tyhjäkäynnillä ihan ok nätisti, mutta talvella se ravistaa jä tärisee liikaa. Vaihdatin jopa Veholla koneen kiinnityskumit, mutta ei se auttanut. 60C:ssä kone darraa tyhjäkäynnillä niin, että takatilan rullapeitto ja "koira"verkko heiluu ja resonoi ah niin rasittavasti.
No, sitten kaveri ja kokeneempi Mersumies osti samanlaisen ja -ikäisen C-farmarin, ja sillä oli kans lämmöt 60C. Vaihto ite termarin, ja viisari nousi 80C:hen.
Tosin sillä oli/on jotain lämpöongelmia kabiinissa, mun mielestä se on kylmempi auto kun mulla. Sillä ei oo Webastoa, kylläkään, mutta enhän minäkään omaani käytä kun vartin verran ennen ja jälkeen käynnistyksen, sitten sen voi ottaa pois päältä. Muuten kaverin Mesessä on ihan samat speksit kun mulla, siis autot on kloonit värejä myöten, mutta sillä on manuaalilla, ja se nyt ei kai voi tohon lämpöhommaan vaikuttaa (?). Kaveri pitää aina sitä konsolin punasen valon nappia päällä, ja sanoi, että se kandee olla aina talvella päällä. No, olkoon sitten päällä; painoin sen ekaa kertaa kans päälle pari kuukautta sitten. En kyllä huomaa mitään eroa missään, oli toi nappi päällä eli ei.
Ajattelin, että mun kone käy kans liian kylmänä 60C.ssä, kun kerran kesällä lämmöt on noin 80C, eikä se mun auto silloin kesällä vatkaa. Joten minä myös vaihdatin termarin. Lämmöt on nyt 80C. Tai pual viisaria alle. Eikä vatkaa kone enää tyhjäkäynnillä! Hyvä homma, mutta hieman outo juttu kumminkin (???).
Termari on siis ollu vaihdettuna nyt reilun kuukauden, ja just äsken kun ajelin tänne töihin, huomasin liikennevaloissa kymmenisen minuuttia jo ajettuani, että kylläpä taas darraa selvästi, ja huomasin, että lämmöt oli noussut vasta 60C:hin. Olin lähtenyt tallista ilman Webastoa, pakkasta -7C. Laitoin Webaston päälle, ja hopp: lämmöt oli nopeasti yli 80C ja kone kävi taas ilman ravistusta. Webasto siis vaan auttaa tossa lämpöjen nousun nopeutta, sen voi kyllä aina tiputtaa 80Cssä pois, lämmöt pysyy kyllä sitten ajossa siellä.
Kyllähän noi mun yllä olevat lämpö- ja tärinäjutut voi mennä jollain yli hilseen, mutta niin toi juttu vaan mun autossa sattuu olemaan
Ja lisää samaa voodoota: mun mielestä auto vie nyt hiukka vähemmän löpöä kun ennen termarin vaihtoa. Mielipiteitä? Ja kuluuko kone muuten enemmän jos se on 60C, kun että jos se on 80C? Mielipiteitä?
Niin: auto on vuoden 2000 200 CDI C-farkku, automaatti, ajettu nyt 342 000km. Taxina 250 000km. Aukoton Vehon huoltokirja, ihan orkkispeli joka suhteessa. Reissukassina toista elämäänsä elävä luotettava kampe
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Siinä on sellanen "lämmitys kuva" eli pari kieroa nuolta ylöspäin ja lisäksi teksti "off", näin ainakin mulla, mutta auto tosin on pykälää pienempi.Mauri H. kirjoitti:Millainen symboli siinä punavalonapissa on?
Silloin kun valo palaa kytkimessä niin, webasto ei toimi automaattisesti (eli siis vain kellosta). Silloin kun valo ei pala niin webasto toimii kun auto on käynnissä ulkolämpötilan ollessa alle +4 asetetta ja veden lämpötilan ollessa alle 70 astetta.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Selvä.Mr_Benz kirjoitti:Siinä on sellanen "lämmitys kuva" eli pari kieroa nuolta ylöspäin ja lisäksi teksti "off", näin ainakin mulla, mutta auto tosin on pykälää pienempi.Mauri H. kirjoitti:Millainen symboli siinä punavalonapissa on?
Silloin kun valo palaa kytkimessä niin, webasto ei toimi automaattisesti (eli siis vain kellosta). Silloin kun valo ei pala niin webasto toimii kun auto on käynnissä ulkolämpötilan ollessa alle +4 asetetta ja veden lämpötilan ollessa alle 70 astetta.
CDI kuitenkin? Oliskohan tuo sähkövastuksella (=lisälämmitin) varustettu.Piirimyyjä kirjoitti: Tosin sillä oli/on jotain lämpöongelmia kabiinissa, mun mielestä se on kylmempi auto kun mulla. Sillä ei oo Webastoa, kylläkään, mutta enhän minäkään omaani käytä kun vartin verran ennen ja jälkeen käynnistyksen, sitten sen voi ottaa pois päältä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
- Paikkakunta: Tampere
Kolja:
Tulipa hyvä syy käydä laittamassa Webasto päälle Eli kävin varmuuden vuaks kattomassa sen kytkimen just äsken, eli:
- siinä kytkimessä on semmonen "vastuksen" symboli. Niinku 3 loivan S:n mallista viivaa vierekkäin pystyssä, ja niitten alla suora vaakatasoviiva. Toi symboli on siis kytkimen yläosassa --> jos sen kytkimen jakaa puolivälistä poikki, niin toi symboli on ylemmässä puolikkaassa. Ja vielä sen symbolin yläpuolella vähän vasemmassa reunassa lukee "off". Ja keskellä nappia on sen punasen valon linssi/paikka.
- se on siis semmonen musta Mersun pehmeäreunainen ja -kulmainen nappi niinkun esim. sähköikkunoiden napit. Tää on keskikonsolissa automaatin vaihdekepin vieressä apukuskin puolella. Ton alla on se airbaggien pieni musta ovaalilätkä missä syttyy käynnistäessä aina hetkeks keltanen valo kun se tsekkaa jotenki ne airbagit. Ja jos on jotain vialla ni se keltanen valo jää palamaan, ja kuskillla alkaa miinuseurot pyöriä silmissä...
- ja sitten kun sitä kyseistä "vastus-symboli-namiskuukkelia" painaa alaosastaan, niin se keskellä oleva punanen valo syttyy.
- ja se punanen valo palaa sitten aina kun auto on käynnissä, kunnes joskus sitten painaa sitä kytkintä yläosasta (off).
- käyttöohjekirjassa sanotaan vaan lyhyesti, että jos autossanne on kyseinen kytkin, niin autossanne on lisälämmitin, ja sitä voi käyttää kylminä vuodenaikoina. Veholla kerran käydessäni kysyin siitä, ja korjaamopäällikkö sano, että "se on lisävaruste, lisälämmitin".
- ja kerran kun kesädiisseli muuttu kynttiläks Webastossa -25C:ssä ja kävin Vehon pikahuollossa sen hoitamassa kuntoon, niin se korjaaja räpläs kyllä totakin kytkintä. Tahallaan vai vahingossa?
Eli onko toi lisälämmitin siis vaan joku sisätilan lämppäriin vaikuttava "sähköinen kabiininlämmitin" vai koneen sähkövastuslämmitin, vai oisko se jotenkin yhteydessä Webastoon?
En tiedä. Ja huvittavinta on se, että toden totta en milloinkaan oo huomannu sen vaikuttavan mihinkään Ja viime talvena en käyttäny sitä siis sekuntiakaan, ja silti oli koko talven oli lämmin matkustaa, vaikka täällä Oulussa oli järkijään -20 - -30C monta kuukautta putkeen. Eikä mulla ollu tallia viime talvena. Tänä talvena oon antanu sen punavalon loistaa kun yks Mersukaveri niin kerran sano, mutta en oo oikeesti huomannu siis eroa missään.
Että sellasta....?
Tulipa hyvä syy käydä laittamassa Webasto päälle Eli kävin varmuuden vuaks kattomassa sen kytkimen just äsken, eli:
- siinä kytkimessä on semmonen "vastuksen" symboli. Niinku 3 loivan S:n mallista viivaa vierekkäin pystyssä, ja niitten alla suora vaakatasoviiva. Toi symboli on siis kytkimen yläosassa --> jos sen kytkimen jakaa puolivälistä poikki, niin toi symboli on ylemmässä puolikkaassa. Ja vielä sen symbolin yläpuolella vähän vasemmassa reunassa lukee "off". Ja keskellä nappia on sen punasen valon linssi/paikka.
- se on siis semmonen musta Mersun pehmeäreunainen ja -kulmainen nappi niinkun esim. sähköikkunoiden napit. Tää on keskikonsolissa automaatin vaihdekepin vieressä apukuskin puolella. Ton alla on se airbaggien pieni musta ovaalilätkä missä syttyy käynnistäessä aina hetkeks keltanen valo kun se tsekkaa jotenki ne airbagit. Ja jos on jotain vialla ni se keltanen valo jää palamaan, ja kuskillla alkaa miinuseurot pyöriä silmissä...
- ja sitten kun sitä kyseistä "vastus-symboli-namiskuukkelia" painaa alaosastaan, niin se keskellä oleva punanen valo syttyy.
- ja se punanen valo palaa sitten aina kun auto on käynnissä, kunnes joskus sitten painaa sitä kytkintä yläosasta (off).
- käyttöohjekirjassa sanotaan vaan lyhyesti, että jos autossanne on kyseinen kytkin, niin autossanne on lisälämmitin, ja sitä voi käyttää kylminä vuodenaikoina. Veholla kerran käydessäni kysyin siitä, ja korjaamopäällikkö sano, että "se on lisävaruste, lisälämmitin".
- ja kerran kun kesädiisseli muuttu kynttiläks Webastossa -25C:ssä ja kävin Vehon pikahuollossa sen hoitamassa kuntoon, niin se korjaaja räpläs kyllä totakin kytkintä. Tahallaan vai vahingossa?
Eli onko toi lisälämmitin siis vaan joku sisätilan lämppäriin vaikuttava "sähköinen kabiininlämmitin" vai koneen sähkövastuslämmitin, vai oisko se jotenkin yhteydessä Webastoon?
En tiedä. Ja huvittavinta on se, että toden totta en milloinkaan oo huomannu sen vaikuttavan mihinkään Ja viime talvena en käyttäny sitä siis sekuntiakaan, ja silti oli koko talven oli lämmin matkustaa, vaikka täällä Oulussa oli järkijään -20 - -30C monta kuukautta putkeen. Eikä mulla ollu tallia viime talvena. Tänä talvena oon antanu sen punavalon loistaa kun yks Mersukaveri niin kerran sano, mutta en oo oikeesti huomannu siis eroa missään.
Että sellasta....?
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
- Paikkakunta: Tampere
- Piirimyyjä
- Vakiokalustoa
- Viestit: 74
- Liittynyt: To 20.11.2003 11:36
- Paikkakunta: Tampere
No mutta
Eli se nappi EI siis kande olla pohjassa = se punainen valo varottaa että Webasto EI ole päällä. Ja että jos se punanen valo palaa ni mulla Webasto on päällä vain jos se katossa oleva ajastin/kytkin on painettu päälle.
No, soitin just kaverille jolta olin ton konsolin punavalonapin käytön saanu tietää. Nyt oli sanoma, että ei se saa se valo palaa.
Jees. Kiitti vastauksista, eiköhän tää nyt tästä....
Eli se nappi EI siis kande olla pohjassa = se punainen valo varottaa että Webasto EI ole päällä. Ja että jos se punanen valo palaa ni mulla Webasto on päällä vain jos se katossa oleva ajastin/kytkin on painettu päälle.
No, soitin just kaverille jolta olin ton konsolin punavalonapin käytön saanu tietää. Nyt oli sanoma, että ei se saa se valo palaa.
Jees. Kiitti vastauksista, eiköhän tää nyt tästä....
Ei kai...yleensä kun vebasto ON päällä,punainen valo palaa.Kun sammutat vebaston tuosta em nappulasta,ei sinne paneeliin pitäis jäädä mitään valoja päälle.
Tuosta moniurahihnan katkeamisesta;jos jollakin on kokemusta et on kestäny ajaa 50km,ni en kyllä liittäis tätä kokemusta auton ohjekirjaan...
Jos hihna mikä pyörittää vesipumppua katkeaa,ei ole suotavaa jatkaa matkaa sen pidemmälle kuin että katkenneen remmin voi vielä nähdä silmin tien päällä,mikäli on katkeamiskohdassa pudonnu tielle muussa tapauksessa latauksen merkkivalon syttyessä kannattaa aina käydä konepellin alla toteamassa onko syy remmin katkeamisessa vaiko muualla,sellaiset lämpö piikit,jos ei muuta,ni mellottaa männänrenkaat pehmeiksi ja saa sit ihmetellä lisääntynyttä oljyn kulutusta(siis hyvällä tuurilla)...
Enpä sitten minäkään enempää tästä asiasta
Tuosta moniurahihnan katkeamisesta;jos jollakin on kokemusta et on kestäny ajaa 50km,ni en kyllä liittäis tätä kokemusta auton ohjekirjaan...
Jos hihna mikä pyörittää vesipumppua katkeaa,ei ole suotavaa jatkaa matkaa sen pidemmälle kuin että katkenneen remmin voi vielä nähdä silmin tien päällä,mikäli on katkeamiskohdassa pudonnu tielle muussa tapauksessa latauksen merkkivalon syttyessä kannattaa aina käydä konepellin alla toteamassa onko syy remmin katkeamisessa vaiko muualla,sellaiset lämpö piikit,jos ei muuta,ni mellottaa männänrenkaat pehmeiksi ja saa sit ihmetellä lisääntynyttä oljyn kulutusta(siis hyvällä tuurilla)...
Enpä sitten minäkään enempää tästä asiasta
Punavalonapista vielä...
Moro! Multa löytyy eemelistä myös vastaava lisälämmitysnappula. Siitä kysyn että kun tässä vuosimallissa lisälämmitin on sähköinen, niin mitä se lämmittää?
Jäähdytysnestettä jossain lohkon sisällä tms. vaiko onko se jossain ilmakanavassa ja lämmittää ohjaamoon tulevaa ilmaa?
Mahtaako kukaan tietää?
Re: Punavalonapista vielä...
JäähdytysnestettäMace kirjoitti:
Moro! Multa löytyy eemelistä myös vastaava lisälämmitysnappula. Siitä kysyn että kun tässä vuosimallissa lisälämmitin on sähköinen, niin mitä se lämmittää?
Jäähdytysnestettä jossain lohkon sisällä tms. vaiko onko se jossain ilmakanavassa ja lämmittää ohjaamoon tulevaa ilmaa?
Mahtaako kukaan tietää?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Voiko Webastoa itse mitenkään tarkistaa?
Mulla tuo punavaloinen nappi sijaitsee tuhkakupissa tupakansytyttymen vieressä Webaston kellon yläpuolella. Ohjekirjassa lukee että se kytkee lisälämmittimen pois päältä. Lämmöt kapuaa hitaasti hieman yli 60C, mutta Webastoa en ole saanut kellolla pelittämään. pitääköhän kyseinen nappula olla silloin off asennossa eli valon tällöin palaa?
Webastoni lähtee kyllä hurisemaan kun painan liekkinappulasta tai kun ajastan sen, mutta käyntiin asti se ei koskaan lähde. Voiko sitä itse helposti huoltaa, joskus se pölläyttelee todella kunnon sauhuja, kun se lähtee käyntiin!
Kyllä se kuitenkin toimii koska se useasti jää hurisemaan kun parkkeeraan auton.
Webastoni lähtee kyllä hurisemaan kun painan liekkinappulasta tai kun ajastan sen, mutta käyntiin asti se ei koskaan lähde. Voiko sitä itse helposti huoltaa, joskus se pölläyttelee todella kunnon sauhuja, kun se lähtee käyntiin!
Kyllä se kuitenkin toimii koska se useasti jää hurisemaan kun parkkeeraan auton.
pjpboy
Mulla lukee ihan ohjekirjassakin tuon off-nappulan käyttö. Tuolla napilla siis kytketään Webasto poikkeustapauksissa pois päältä ja silloin siinä palaa se punainen valo muistutukseksi. Ohjekirjan mukaan tuollaisia poikkeustapauksia ovat esim. parkkitalot tms. joissa ei haluta Webaston katkuja moottorin sammuttamisen jälkeen.
Itselläni on myös tuo kellolaite ja tuo off-nappula ei vaikuta sen käyttöön mitenkään. Eli kellolaite toimii ja käynnistäää Webaston vaikka tuosta off-nappulasta se olisikin kytketty pois päältä.
Itsellä joskus oli myös tuota ongelmaa, ettei Webasto lähtenyt ajastimella käyntiin. Yritti kyllä lähteä, mutta sammui melkein heti. Moottorin käydessä se kuitenkin toimi normaalisti. Syynä silloin oli sähköisen kiertovesipumpun hajoaminen. Eli Webasto käynnistyi normaalisti, mutta sammui sitten kun vesi ei kiertänyt. Moottorin käydessä vettä liikutti moottorin oma hihnavetoinen vesipumppu ja Webasto toimi moitteetta. Eli etsi se sähköinen vesipumppu Webaston läheltä, laita Webasto päälle ja tunnustele kädellä lähteekö tuo pumppu hurisemaan.
Ja vielä yksi kysymyskin Webastosta. Minkä kokoinen sulake tuohon kuuluu alunperin?
Itselläni on myös tuo kellolaite ja tuo off-nappula ei vaikuta sen käyttöön mitenkään. Eli kellolaite toimii ja käynnistäää Webaston vaikka tuosta off-nappulasta se olisikin kytketty pois päältä.
Itsellä joskus oli myös tuota ongelmaa, ettei Webasto lähtenyt ajastimella käyntiin. Yritti kyllä lähteä, mutta sammui melkein heti. Moottorin käydessä se kuitenkin toimi normaalisti. Syynä silloin oli sähköisen kiertovesipumpun hajoaminen. Eli Webasto käynnistyi normaalisti, mutta sammui sitten kun vesi ei kiertänyt. Moottorin käydessä vettä liikutti moottorin oma hihnavetoinen vesipumppu ja Webasto toimi moitteetta. Eli etsi se sähköinen vesipumppu Webaston läheltä, laita Webasto päälle ja tunnustele kädellä lähteekö tuo pumppu hurisemaan.
Ja vielä yksi kysymyskin Webastosta. Minkä kokoinen sulake tuohon kuuluu alunperin?
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07