CDI suuttimen korjaus. (purkukuvia ja ohjeita lisätty 6.2)
Näillä yritetään pärjätä.
Nyt on sitten eka suutin korjattu. aikaa hommaan meni noin 2 tuntia.
Suuttimen teflonrengas oli aivan selvästi kulunut, joten vika oli ilmeinen.
Suutin ei ollut täsmälleen samanlainen, kuin harjoituksessa käytetty.
Eli w202 ja w203 suuttimissa on pieniä rakenteellisia eroja.
Korjatulla suuttimella uutta testiä.
Kupit kiinni, auto käymään ja ihmettelemään miten kävi.
Siinä tulos.
Eli tuon ohivuoto tippui tuossa korjatussa suuttimessa reilusta 55ml noin 35ml.
Ei se nyt ainakaan huonommaksi mennyt.
Huomenna korjataan vielä tuo yksi.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
niin tosiaan, tota yhtä ei ole vielä korjattu.
1. 25ml
2. 35ml
3. 50ml korjataan huomenna
4. 35ml
1. ja 4. suutin on aikaisemman omistajan toimesta joskus vaihdettu, ovat eri numeroisia.
1. 25ml
2. 35ml
3. 50ml korjataan huomenna
4. 35ml
1. ja 4. suutin on aikaisemman omistajan toimesta joskus vaihdettu, ovat eri numeroisia.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Näin on, sitten on vielä pieniä eroja niisäkin vuosimallista riipuen ja sprinterit vitot pitää myös sisällän pieniä erojaHenri_L kirjoitti: Suutin ei ollut täsmälleen samanlainen, kuin harjoituksessa käytetty.
Eli w202 ja w203 suuttimissa on pieniä rakenteellisia eroja.
mistä homasit noi korjausarjat ja oliko minkä hintaisia?
Vähän aihetta sivuten... paikallinen edustaja sanoi tehneensä suutin huoltoja/vaihtoja siten, että käytetään samat ruuvit kiinnitykseen (270 cdi)??
Prikkojakaan ei ollut talossa kuin 3 - liekö nekin laitettu vanhat?
Onko nuo pultit "kertavenytteisiä"?
Meinasin omastani avata suuttimet/vaihtaa rasvat/prikat/ruuvit ennenkuin juuttuvat. (90t ajettu)
Prikkojakaan ei ollut talossa kuin 3 - liekö nekin laitettu vanhat?
Onko nuo pultit "kertavenytteisiä"?
Meinasin omastani avata suuttimet/vaihtaa rasvat/prikat/ruuvit ennenkuin juuttuvat. (90t ajettu)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Aina siis aina UUDET PULTIT ja tiiviste prikat, tuurila voi vanhoilaa onistua/kestääIL kirjoitti:Vähän aihetta sivuten... paikallinen edustaja sanoi tehneensä suutin huoltoja/vaihtoja siten, että käytetään samat ruuvit kiinnitykseen (270 cdi)??
Prikkojakaan ei ollut talossa kuin 3 - liekö nekin laitettu vanhat?
Onko nuo pultit "kertavenytteisiä"?
Meinasin omastani avata suuttimet/vaihtaa rasvat/prikat/ruuvit ennenkuin juuttuvat. (90t ajettu)
Ja sitten meitä arvostellaan kun kehdataan ensimmäiseksi epäilllä asentajavikaa...IL kirjoitti:Vähän aihetta sivuten... paikallinen edustaja sanoi tehneensä suutin huoltoja/vaihtoja siten, että käytetään samat ruuvit kiinnitykseen (270 cdi)??
Prikkojakaan ei ollut talossa kuin 3 - liekö nekin laitettu vanhat?
Onko nuo pultit "kertavenytteisiä"?
Meinasin omastani avata suuttimet/vaihtaa rasvat/prikat/ruuvit ennenkuin juuttuvat. (90t ajettu)
Kun pultti kerran vedetään plastiselle muodonmuutokselle, ei se enää mahdottomia uudelleenvenytyksiä kestä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Nyt on eka kylmäkäynnistys tehty.
Auto lähti käymään normaalisti, joten kyllä tuo homma jotain auttoi.
Vaihdettiin vielä rail paineensäätäjän tiivisteet, mutta se taisi olla turhaa.
ennen
jälkeen
Eihän ne vieläkään ihan tasan ole.
Tärkeintä kuitenkin, että auto lähtee taas käymään pakkasella.
Auto lähti käymään normaalisti, joten kyllä tuo homma jotain auttoi.
Vaihdettiin vielä rail paineensäätäjän tiivisteet, mutta se taisi olla turhaa.
ennen
jälkeen
Eihän ne vieläkään ihan tasan ole.
Tärkeintä kuitenkin, että auto lähtee taas käymään pakkasella.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
HIENOA!!!
No kuinka yksinkertainen homma se nyt sitten olikaan? Ilmeisesti ihan hyvin onnistuu kotikonstein? Tarvitsitko erikoistyökaluja suuttimen aukaisuun.
Omastani silloin irrotin ja asensin suuttimen takaisin niin se ei ainakaan ollut kummoneinen homma. Mutta entäs se suutimen purkaminen / kasaaminen? Eihän ole lisää kuvia? Laita tänne jos on niin porukka saa hyvät ohjeet tulevaisuutta varten.
EDIT:
Ja lisäksi kun ehdotettiin korjattujen suuttimien ostoa, niin paljonko tossa äkkiseltään laskemalla säästit? +300€?
No kuinka yksinkertainen homma se nyt sitten olikaan? Ilmeisesti ihan hyvin onnistuu kotikonstein? Tarvitsitko erikoistyökaluja suuttimen aukaisuun.
Omastani silloin irrotin ja asensin suuttimen takaisin niin se ei ainakaan ollut kummoneinen homma. Mutta entäs se suutimen purkaminen / kasaaminen? Eihän ole lisää kuvia? Laita tänne jos on niin porukka saa hyvät ohjeet tulevaisuutta varten.
EDIT:
Ja lisäksi kun ehdotettiin korjattujen suuttimien ostoa, niin paljonko tossa äkkiseltään laskemalla säästit? +300€?
Viimeksi muokannut simppa80, To 04.02.2010 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Kuinka paljon oli ajettu ennen remppaa?
Onko käynyt tyhjäkäyntiä pitkiä aikoja.
Onko käytetty alkuperäisiä polttoaine suodattimia?
Säästääkö väärässä paikassa ,jos ostaa tarvikesuodattimen , joka voi päästää läpi epäpuhtauksia .
Sen takia saa tehdä remppaa polttoaine puolelle.
Joo kuvat ja työkalut oisi suuri apu monelle rasvanäpille.
Niin ja seikka peräinen työ menetelmien kuvaus.
Onko käynyt tyhjäkäyntiä pitkiä aikoja.
Onko käytetty alkuperäisiä polttoaine suodattimia?
Säästääkö väärässä paikassa ,jos ostaa tarvikesuodattimen , joka voi päästää läpi epäpuhtauksia .
Sen takia saa tehdä remppaa polttoaine puolelle.
Joo kuvat ja työkalut oisi suuri apu monelle rasvanäpille.
Niin ja seikka peräinen työ menetelmien kuvaus.
Täytyy kysellä onko tolla veljellä noita kuvia lisää.
Autossa kilometrejä 200 tkm.
Erikoistyökaluja tarvitaan yksi
täällä on kuva kohdasta: tools löytyy: Pilot Valve Socket.
Ilman tota, on vaikea avata suuttimen yläpäätä.
Autossa kilometrejä 200 tkm.
Erikoistyökaluja tarvitaan yksi
täällä on kuva kohdasta: tools löytyy: Pilot Valve Socket.
Ilman tota, on vaikea avata suuttimen yläpäätä.
Tesla Model 3
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Ei se paha homma ole kun pitää vain osat järjestyksessä ja tallella. Pienin osa on n.1mm halkaisiltaan oleva kuula. (Tämä tulee kyllä uusi tiivistesarjan mukana.)simppa80 kirjoitti:
No kuinka yksinkertainen homma se nyt sitten olikaan? Ilmeisesti ihan hyvin onnistuu kotikonstein? Tarvitsitko erikoistyökaluja suuttimen aukaisuun.
Erikoistyökaluja tarvitsee tuon yhden juuri tuohon suuttimen yläpäähän. Se on 10mm kuusiokoloavain missä on keskellä 6.5mm reikä joka on n.2cm syvä. Joku voi yrittää tehdä sen vaikka itse sorvaamalla.
Polttoainesuodattimien en usko vaikuttavan mitenkään suuttimien mahdollisesti tuleviin ohivuotoihin. Kyllä se kova paine vaan hajottaa ne teflonrenkaat sieltä sisältä ennemmin tai myöhemmin.nautseri kirjoitti: Onko käytetty alkuperäisiä polttoaine suodattimia?
Säästääkö väärässä paikassa ,jos ostaa tarvikesuodattimen , joka voi päästää läpi epäpuhtauksia .
Sellaisia kuvia josta saisi jotain selvää tai olisi hyötyä ei ole lisää.Henri_L kirjoitti:Täytyy kysellä onko tolla veljellä noita kuvia lisää.
Tästä olen aivan samaa mieltä.barton kirjoitti:
Ei muutakuin rohkeesti hommiin, ei ole avaruustekniikkaa tämäkään näissä CDI-koneissa.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
No toiset karmi avaimet on kestänyt varmaan tuurista kiinniTimo J kirjoitti:Kätevimmin saa varmaan, kun ostaa oikean kärkisarjan.CDI203 kirjoitti:Ton avaimen saa näpärästi tavaliseen 6kulma avaimeen poraamalla reijän/oven karmien säätö avimesta tai kierre tankojen liitämiseen käytetävästä pitkästä mutterista
Löytyy ainakin Würthilta.
Tollanen työkalu mikä siihen kuulu ei paljon maksa noin 20$
ja kestää
Minä tilasin ebayn kautta siihen tarkoitetun työkalun ja maksoi posteineen 24 euroa.
Viimeksi muokannut Kai_L, La 06.02.2010 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Noin se varmaan asennetaan, luulen. Yhden suuttimen olen purkanut johon ammattilainen oli asentanut sen teflon-renkaan metallisen pitorenkaan väärinpäin. Ei pitänyt sitten mitään.Kai_L kirjoitti:Tuo teflon-renkaan asennus vähän mietitytti ensi alkuun.
Päädyimme kuitenkin ensin laittamaan renkaan suutin runkoon niin syvälle kun menee ja sitten painettiin muut "rojut" sisään.
Lauantaipäivän iloksi kävin autotallissa purkamassa yhden suuttimen ja tulipa otettua muutama kuvakin.
Eli ensin irroitin solenoidin ja sieltä ei tule muuta irtonaista osaa kuin jousi ja prikka solenoidin keskireiästä.
Seuraavaksi irroitin yläpäästä sen kolmilapasen "härvelin". Se irtoaa painamalla sitä alaspäin ja poistamalla lukitus sen juuresta. Sen alta tulee myös jousi ja iso prikka. (Uudemmissa malleissa oli tämän kolmilapasen härvelin alla myös joku muovinen pidike.)
Seuraavaksi alapäästä irroitin suutinkärjen joka irtoaa avaamalla se alapään mutteri. Sieltä tulee myös prikka , jousi, ohjuritapit ja jousenpäähän tuo osa. (Uudemmissa oli täälläkin muutama osa enemmän.)
Sitten tarvitaan se erikoistyökalu jotta saadaan yläpään lukitusmutteri auki.
Lukitusmutterin avattua ota tapinpäästä kiinni ja nosta osat pois reiästä.
Näiden osien alta paljastuu myös se pieni kuula ja sen pidike mitkä nousee luultavasti näiden osien mukana pois reiästä.
Se kuulan paikka näkyy seuraavassa kuvassa keskellä suutinta missä on pieni upotus.
Seuraavaksi otetaan sisäkalut pois. Irtoaa parhaiten painamalla alapäästä jollain tylpällä esineellä tapin päästä. Voi olla aika piukassa kun se teflonrengas pitää sitä paikallaan.
Nyt suuttimessa on enää paikallaan se teflonrengas joka häämöttää suuttimen sisällä seuraavassa kuvassa. Näkyy tosi huonosti syvällä reiässä.
Seuraavaksi ota teflonrengas pois varovasti kaivamalla ettet naarmuta suuttimen sisäpintaa. Teflonrengas voi tulla pois joskus myös siinä vaiheessa kun painat alapäästä ne sisäkalut pois.
Seuraavaksi vaan kasamaan uusilla tiivisteillä.
Eli ensin painetaan teflonrengas paikalleen ja sen teflonin pitorengas.
Parhaiten sen saa paikalleen kun olisi joku 10mm tappi millä painaa sen suuttimenrunkoon. (itse painoin 10mm uudella poranterällä kun muuta ei löytynyt. Tietysti tylsällä päällä.)
Tässä suuttimessa ei ollut vielä tuota pitorengasta. (Tämä oli numero A 611 070 05 87)
Se pito rengas tulee teflonrenkaan alle ja siinä teflonissa on sisäreunassa pieni pyöristys mitä vasten se pitorenkaan kantti tulee.
Sitten vaan kaikki takasin päinvastaisessa järjestyksessä ja toivotaan että toimii.
En tiedä teinkö kaiken niin kuin pitäisi mutta ainakin toimivat.
Kommentoikaa ja antakaa ihmeessä parempia ohjeita jos on.
Eli ensin irroitin solenoidin ja sieltä ei tule muuta irtonaista osaa kuin jousi ja prikka solenoidin keskireiästä.
Seuraavaksi irroitin yläpäästä sen kolmilapasen "härvelin". Se irtoaa painamalla sitä alaspäin ja poistamalla lukitus sen juuresta. Sen alta tulee myös jousi ja iso prikka. (Uudemmissa malleissa oli tämän kolmilapasen härvelin alla myös joku muovinen pidike.)
Seuraavaksi alapäästä irroitin suutinkärjen joka irtoaa avaamalla se alapään mutteri. Sieltä tulee myös prikka , jousi, ohjuritapit ja jousenpäähän tuo osa. (Uudemmissa oli täälläkin muutama osa enemmän.)
Sitten tarvitaan se erikoistyökalu jotta saadaan yläpään lukitusmutteri auki.
Lukitusmutterin avattua ota tapinpäästä kiinni ja nosta osat pois reiästä.
Näiden osien alta paljastuu myös se pieni kuula ja sen pidike mitkä nousee luultavasti näiden osien mukana pois reiästä.
Se kuulan paikka näkyy seuraavassa kuvassa keskellä suutinta missä on pieni upotus.
Seuraavaksi otetaan sisäkalut pois. Irtoaa parhaiten painamalla alapäästä jollain tylpällä esineellä tapin päästä. Voi olla aika piukassa kun se teflonrengas pitää sitä paikallaan.
Nyt suuttimessa on enää paikallaan se teflonrengas joka häämöttää suuttimen sisällä seuraavassa kuvassa. Näkyy tosi huonosti syvällä reiässä.
Seuraavaksi ota teflonrengas pois varovasti kaivamalla ettet naarmuta suuttimen sisäpintaa. Teflonrengas voi tulla pois joskus myös siinä vaiheessa kun painat alapäästä ne sisäkalut pois.
Seuraavaksi vaan kasamaan uusilla tiivisteillä.
Eli ensin painetaan teflonrengas paikalleen ja sen teflonin pitorengas.
Parhaiten sen saa paikalleen kun olisi joku 10mm tappi millä painaa sen suuttimenrunkoon. (itse painoin 10mm uudella poranterällä kun muuta ei löytynyt. Tietysti tylsällä päällä.)
Tässä suuttimessa ei ollut vielä tuota pitorengasta. (Tämä oli numero A 611 070 05 87)
Se pito rengas tulee teflonrenkaan alle ja siinä teflonissa on sisäreunassa pieni pyöristys mitä vasten se pitorenkaan kantti tulee.
Sitten vaan kaikki takasin päinvastaisessa järjestyksessä ja toivotaan että toimii.
En tiedä teinkö kaiken niin kuin pitäisi mutta ainakin toimivat.
Kommentoikaa ja antakaa ihmeessä parempia ohjeita jos on.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Aivan huippu ohjeistus. Tälläset topicit pitäis ehdottomasti saada johonkin omaan DIY osioon niin ne ois helposti löydettävissä
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Mahtavaa, omista purkujutuista on kohta kymmenen vuotta, niin en uskaltanut ruveta ohjeistamaan, vaikka taitaa pari "varaosaruiskua" hyllyssä vieläkin olla... tuo kuula oli muuten ennen "reilu" puolipallo, eli oli merkitystä miten sen laittoi paikoilleen. Tuotekehitystä tapahtuu näköjään näissä 'vanhan teknologian' solenoidiruiskuissakin, lisäosia jne. Eipä piezovehje varmaan paljoltikaan tuosta eroa, aktuaattori vain on erilainen.
Pitäiskö tännekin tehdä joku DIY sticky threadi, johon näitä kunnollisia poliisiohjeita voisi kerätä?
Pitäiskö tännekin tehdä joku DIY sticky threadi, johon näitä kunnollisia poliisiohjeita voisi kerätä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Se runkokinhan on erilainen. Ja sen vakion rungon voi teettää AMG:tä vastaavaksi.barton kirjoitti:Todella upeeta!
Tuosta ei oo enää pitkä matka siihen että joku selvittää mikä tai mitkä noista osista on erilaisia AMG-spruutissa.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Joku AMG suutimen omistava vois purkaa sen ja tavalisen niin sittä sais selville mikä se ero niissä onsimppa80 kirjoitti:Se runkokinhan on erilainen. Ja sen vakion rungon voi teettää AMG:tä vastaavaksi.barton kirjoitti:Todella upeeta!
Tuosta ei oo enää pitkä matka siihen että joku selvittää mikä tai mitkä noista osista on erilaisia AMG-spruutissa.
Epäilen et tuo rungon eron huomaa kun vertaa (mittailee) 1350 ja 1600bar runkoja keskenään.CDI203 kirjoitti:Joku AMG suutimen omistava vois purkaa sen ja tavalisen niin sittä sais selville mikä se ero niissä onsimppa80 kirjoitti:Se runkokinhan on erilainen. Ja sen vakion rungon voi teettää AMG:tä vastaavaksi.barton kirjoitti:Todella upeeta!
Tuosta ei oo enää pitkä matka siihen että joku selvittää mikä tai mitkä noista osista on erilaisia AMG-spruutissa.
Muistaakseni 1600bar rungossa amg:n kärjet vastaa amg:n suuttimia.
Ainahan nuo suuttimet ei tule kuntoon tiivisteiden vaihdolla, kun toleranssit kasvaa liian isoiksi suuttimen sisällä niin esim. aloitusruiskutuspaine karkaa liian korkeaksi.
Normaalisti pitäisi 120bar alkaa suihkuttaa mut kun kuulan kolo alkaa syöpyä niin suutin alkaakin ruiskuttaa vasta vaikka 300 baarin jälkeen niin auto startti on edelleen pitkä vaikka tiivisteet vaihtaisi, mut senkin saa korjattua säätämisellä sen takia se suuttimen testaus ois aika hyvä juttu..
Seuraavaksi joku vois tehdä hyvän kuvallisen topicin korkeapainepumpun tiivisteiden vaihtamiseksi..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300