Sergeyn 300 ce 24 kesäauto 10V!!! Eka iso vika jo 9v jälkeen
Jep eli tolta se nyt näyttää. Takakontissa on roinaa taas kuten yleensä, mutta en tosiaan ole tyytyväinen H&R jousiin sellaisenaan ykkösen kumeilla kun keula on monta senttiä korkeammalla kuin perä vaikka auto ei olisi edes lastattu. vakioiskarit ympärinsä. Lesjöforsin jousilla tätä ei tapahdu. Olisi vissiin siis aika tarttua rälläkkään. saa nähä...
takakontissa on 10" subbari+mdf kotelo, pieni vahvistin ja 4 alumiini vannetta

takakontissa on 10" subbari+mdf kotelo, pieni vahvistin ja 4 alumiini vannetta

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Saa tarjota YV:llä. Mullaha on noi OZ:it jotka voisin kiepasta tallvivanteeks
Nää AMG:t on kyl hyvät talvivanteet kun ne o nii helpot pitää puhtaana.
Muutenki... Olihan se alunperinki tiedossa ettei nää mitkää yyberivanteet oo vaan vähä pappalookkahtavat. VAG miehet joutaa poraamaan pultinreijät isommaks ku näis on 12mm reikä eikä 14mm. Niin ja kiillottamaan ne.

Muutenki... Olihan se alunperinki tiedossa ettei nää mitkää yyberivanteet oo vaan vähä pappalookkahtavat. VAG miehet joutaa poraamaan pultinreijät isommaks ku näis on 12mm reikä eikä 14mm. Niin ja kiillottamaan ne.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
En mä kaikkia vieny. Mutta vein kumminki! Eli talvivanteiks tulee lähes neitseelliset OZ FuturatPakardinen kirjoitti:No veikö se kaiken...?eepi kirjoitti:Tai rahat pois multa![]()

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tullee miehleen tuosta autosta nuilla mustilla vanteilla Knight Rider.
Punanen ledivalo keuhlaan eestaas venksuttamhaan ja Hasselhohvi puikkoihin, niin avot......
Punanen ledivalo keuhlaan eestaas venksuttamhaan ja Hasselhohvi puikkoihin, niin avot......

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
No eihä se vanneasia sitte sujunu ollenkaan! Eli ei vanteet mahu! Rengasasentajalla oli oma 300E (m103, ei sportline) myös hallissa ni kokeiltii niitä siihenki, ja tietenki meni tuosta vaan...
Helvattu kun on isot jarrut ni olis tarvinu vähintää 8mm spacerit ja eihä mulla sellasia ole, joten laitoin etee 20mm ja taakse ilman... Tollon näköne ny mut ei voi mitään...
Ostetaan 10mm spacerit!
Melko siistit oli sisältäkin... Ja sai pois noi ensiasennusrenkaat jotka oli asennettu 1994? (154).
Eli nää ei sovi sellaisenaan isojarruiseen lankkuun.

Helvattu kun on isot jarrut ni olis tarvinu vähintää 8mm spacerit ja eihä mulla sellasia ole, joten laitoin etee 20mm ja taakse ilman... Tollon näköne ny mut ei voi mitään...
Ostetaan 10mm spacerit!
Melko siistit oli sisältäkin... Ja sai pois noi ensiasennusrenkaat jotka oli asennettu 1994? (154).
Eli nää ei sovi sellaisenaan isojarruiseen lankkuun.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Niin ja nuo vanteethan oli olleet R129 300SL mallissa ILMAN spacereita... että silleen. Noh jokatapauksessa
Samointein sain aikaan ton uudelleen maalatun konepellin paikalleen. nämä OZ:it tulee kesärenkaiksikin ja takavanteet pitää levittää pari tuumaa kesäksi. Kumin leveys ei muutu
taas kerran kontti täys roinaa... Ja kyllä, ko. toyota on köytetty kiinni mersuun.


Samointein sain aikaan ton uudelleen maalatun konepellin paikalleen. nämä OZ:it tulee kesärenkaiksikin ja takavanteet pitää levittää pari tuumaa kesäksi. Kumin leveys ei muutu

taas kerran kontti täys roinaa... Ja kyllä, ko. toyota on köytetty kiinni mersuun.


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tullu näprättyy tätäki autoo. Eli laitoin lukot kuntoon. Joutu kaikista lukoista poistamaan jokusen haitan. Avaimen profiili sellainen että kuluttaa yhtä kohtaa.
Yksi kuskin oven lukon haitoista oli katkennu ja ne palat oli mennyt sellaiseen poteroon että se teki lukon mahdottomaksi avata. Joten porasin pesän juureen reijän josta se pala sitten ulos tulikin. EI kuvaa siitä, mutta tuo neliöreikä on sen vastapuolella. Eli samaan kohtaan 4mm reikä toiselle puolelle.

Ovien lukot meni puolessa tunnissa, mutta takaluukun lukko... se ei oo kuulema toiminut edes 10v sitten kun edelliseltä omistajalta aikanaan kyselin.
Meni 4 tuntia saada se liikkumaan mutta kyllähän se liikkuu ny! Hetken meni pähkäillessä kuinka tuon takaluukun lukon sen takaosan holkin saa pois kun eihä se mihkää liikkunu.
Loppujenlopuks mä uitin sitä ensin WD40, sitten kaasutoholla poltin sen melkokuumaksi, ja annoin WD40 palaa itekseen pois ja samalla ruikin lisää sitä sinne, ja se kiehuessaan työnsi edellään mustaa lientä vaikka kuinka.

Sen jälkee upotin etikkaan ja annoin kylpeä etikassa jonku aikaa. Ja se vasta tehokas käsittely olikin! kaikki oksidoitunut mähnä irtosi kun vähä ravisteli!! Tämän jälkeen avain kääntyi pesässään ja sai ehjänä pois

Nyt siis kaikki ovien lukot toimii moitteettomasti!
Yksi kuskin oven lukon haitoista oli katkennu ja ne palat oli mennyt sellaiseen poteroon että se teki lukon mahdottomaksi avata. Joten porasin pesän juureen reijän josta se pala sitten ulos tulikin. EI kuvaa siitä, mutta tuo neliöreikä on sen vastapuolella. Eli samaan kohtaan 4mm reikä toiselle puolelle.

Ovien lukot meni puolessa tunnissa, mutta takaluukun lukko... se ei oo kuulema toiminut edes 10v sitten kun edelliseltä omistajalta aikanaan kyselin.
Meni 4 tuntia saada se liikkumaan mutta kyllähän se liikkuu ny! Hetken meni pähkäillessä kuinka tuon takaluukun lukon sen takaosan holkin saa pois kun eihä se mihkää liikkunu.
Loppujenlopuks mä uitin sitä ensin WD40, sitten kaasutoholla poltin sen melkokuumaksi, ja annoin WD40 palaa itekseen pois ja samalla ruikin lisää sitä sinne, ja se kiehuessaan työnsi edellään mustaa lientä vaikka kuinka.

Sen jälkee upotin etikkaan ja annoin kylpeä etikassa jonku aikaa. Ja se vasta tehokas käsittely olikin! kaikki oksidoitunut mähnä irtosi kun vähä ravisteli!! Tämän jälkeen avain kääntyi pesässään ja sai ehjänä pois


Nyt siis kaikki ovien lukot toimii moitteettomasti!
Viimeksi muokannut Sergey, Ke 20.01.2010 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Hieno saavutus, etenkin takaluukun lukon elvytys. Itse jouduin aikoinaan W126:sta ottamaan myös ovien lukoista muutaman haitan pois kun vennään pojat oli yrittäneet Kostamuksessa ässäläiseeni sisälle
. Oli yksi just jyrsitty käyttämätön (tai ihan kulahtanut - en muista) vara-avain vaimon käsilaukussa joka sopi vaan apparin oveen - sit päästiin autoon sisälle ja kotiin
.
Auton maalausrojektin jälkeen takaluukun lukon seeger-rengas pompsahti kerran pois ja lukko herkis toimimasta. Onko sellaista lankun lukossa? Jos on niin kannttaa vähän kirrata sitä tai uusia kokonaan. Itse jouduin menee sorkkaraudalla luukusta sisälle
.
EDIT eilen kun etsin sotilaspassiani (joutuu vielä tässä iässä kertaamaan) niin löysin yöpöytäni laatikosta ne haitat ja jouset pussitettuna nätisti
. Tos ne on nyt hyllyllä odottamassa talliin varastoon menoa....


Auton maalausrojektin jälkeen takaluukun lukon seeger-rengas pompsahti kerran pois ja lukko herkis toimimasta. Onko sellaista lankun lukossa? Jos on niin kannttaa vähän kirrata sitä tai uusia kokonaan. Itse jouduin menee sorkkaraudalla luukusta sisälle

EDIT eilen kun etsin sotilaspassiani (joutuu vielä tässä iässä kertaamaan) niin löysin yöpöytäni laatikosta ne haitat ja jouset pussitettuna nätisti

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
mä heitin haitat roskiin ku ne oli ns finaalissa. jousetkin otin taltee ja vaihoin pariin muuhun haittaan ku niissä jousia oli katki.
ei oo seegeriä sinänsä. Sellainen sokka kyllä on millä w124 ovistopparin tappi A-pilarissa kiinni.
). tämän jälkeen kääntää avainta... ömmm... myötäpäivään nii kaua että naksahtaa jonka jälkeen voi vetää avaimen ulos patruunoineen pesästä.
MUTTA. mullahan asia ei tietenkää silleen menny ku koko pasha oli yhtä puuta. Eli pesän päässä on irtonainen osa jonka irroitin vetämällä ulos. (siinä on sisällä myös 2x2mm sylinterinmallinen irto-osa joka putoo takuuvarmasti).
Sen jälkeen lukkoa pitää kitkuttaa edestakasin niin kauan että se liikkuu (meni tähän n. 3h). sitten kun lukko liikkuu täysin, voi yrittää laittaa ko. irroitetun osakokonaisuuden paikalleen ja toimittaa sitä kuten kuuluu. ja mulla se ei onnistunut ja koska patruunaa pitää kiinni pesääs kaksi kuulaa jotka on reijässä ja niiden välissä jousi. Tämä jousen täyttämä kolo kun oli täynnä pashaa niin sitähän jouti hetken herkistelemään 4mm talttaruuvarilla. Kuulien on siis tarkoitus mennä reikäänsä, eli jousen puristua kasaan.
Loppujenlopuksi se lähti ja en ees muista mitä kaikkee työvaiheita tein enää siinä vaiheessa. Mutta sen muistan että ko. irto-osa ei ollu paikallaan kun se irtosi ja kampesin kuulia ruuvimeisseleillä. Sitten kun kaikki paikat oli putsattu, niin se toimi kuten sen kuuluukin toimia.
lisäkuvat on kameras ja kamera on toisaalla, joten niitä huomenissa.
ei oo seegeriä sinänsä. Sellainen sokka kyllä on millä w124 ovistopparin tappi A-pilarissa kiinni.
Nooh sen kait pitäs lähtee niin, että ottaa muovit ja em. sokan pois. Sen jälkee laittaa m5 ruuvin siihen kyljessä olevaan reikään (coupes m5 kierteet, w201 oli reikäManu300cea24 kirjoitti:Miten muuten lähtee se takapaksi lukkopesä irti??

MUTTA. mullahan asia ei tietenkää silleen menny ku koko pasha oli yhtä puuta. Eli pesän päässä on irtonainen osa jonka irroitin vetämällä ulos. (siinä on sisällä myös 2x2mm sylinterinmallinen irto-osa joka putoo takuuvarmasti).
Sen jälkeen lukkoa pitää kitkuttaa edestakasin niin kauan että se liikkuu (meni tähän n. 3h). sitten kun lukko liikkuu täysin, voi yrittää laittaa ko. irroitetun osakokonaisuuden paikalleen ja toimittaa sitä kuten kuuluu. ja mulla se ei onnistunut ja koska patruunaa pitää kiinni pesääs kaksi kuulaa jotka on reijässä ja niiden välissä jousi. Tämä jousen täyttämä kolo kun oli täynnä pashaa niin sitähän jouti hetken herkistelemään 4mm talttaruuvarilla. Kuulien on siis tarkoitus mennä reikäänsä, eli jousen puristua kasaan.
Loppujenlopuksi se lähti ja en ees muista mitä kaikkee työvaiheita tein enää siinä vaiheessa. Mutta sen muistan että ko. irto-osa ei ollu paikallaan kun se irtosi ja kampesin kuulia ruuvimeisseleillä. Sitten kun kaikki paikat oli putsattu, niin se toimi kuten sen kuuluukin toimia.
lisäkuvat on kameras ja kamera on toisaalla, joten niitä huomenissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Ai mistä huomaa että emäntä ei oo kotona vaa lomilla muutaman viikon?
asensin OLLO 5000K 35W H4 liikkuvapolttimoiset xenonit coupeen. Umpiothan mulla ei ole montaa vuotta vanhat ja ovat siis teräkunnossa.

Sanonpahan vaan että tehokkaammat ne ei ole ku verrataan noihin mun 100/90W halogeeneihin! valon reunat leikkautuu liian terävästi ja lähivaloilla sivuillevalaistusta kaipaisin enemmän. Ne on jopa aivan reilusti himmeämmät kuin noi halogeenit. Ihmissilmällä katsottuna. Valon väri on melko hyvä mutta seuraavaksi otan kokeiluun 4300K.
Jos lähivalot säätää oikein valokorkeuden ollessa normaalissa ylä-asennossa, pitkät näyttää metsään eikä valaise tietä lainkaan. Jos taas pitkät säätää oikein niin lähivalot näkyy aivan liian lähelle.
Ongelmaa vaikeuttaa se että tuo mun auton korkeussäädön yksi väli on liian iso! Eli jos säädän valot lähivaloille hyvin niin kakkosasennossa pitkät näyttää liian lähelle.
Ja se kiusallinen hajavalo. 10km testilenkillä (valojen ollessa lain kirjaimen korkeudessa) 4 autoa vilkutteli että paas pitkät pois päältä
Pitkät ehkä tosiaan on kirkkaampi 100m päässä kuin halogeeni, mutta hajavalon takia ihmissilmä pimentää ne 100m+ etäisyydellä olevat kohteet ja etäälle pitää erityisesti keskittyä että erottaa kohteita.
Lähivalot:


Kaukovalot:


PRKL
Ja kompromissiratkaisuna siis voidaan tehdä niin että säädetään lähivalot pikkusen liian korkeelle, niin että vastaantulijat häikäistyy kunnolla ja sitten pitkillä napsautetaan korkeussäädöstä yks pykälä alas niin kyllä ne sillon. Hyvältähän ne näyttää!
Kokonaisuutenaan turhat w124 keulilla. Hankkikaa mielummin uudet peilit umpioihin, releyttäkää ja uudet vahvat johdot sekä 100W Halogeenit. Ei tuu ongelmaa valokuvioiden kanssa.
Nää päätyy mun pystäriin tai manneen.
asensin OLLO 5000K 35W H4 liikkuvapolttimoiset xenonit coupeen. Umpiothan mulla ei ole montaa vuotta vanhat ja ovat siis teräkunnossa.

Sanonpahan vaan että tehokkaammat ne ei ole ku verrataan noihin mun 100/90W halogeeneihin! valon reunat leikkautuu liian terävästi ja lähivaloilla sivuillevalaistusta kaipaisin enemmän. Ne on jopa aivan reilusti himmeämmät kuin noi halogeenit. Ihmissilmällä katsottuna. Valon väri on melko hyvä mutta seuraavaksi otan kokeiluun 4300K.
Jos lähivalot säätää oikein valokorkeuden ollessa normaalissa ylä-asennossa, pitkät näyttää metsään eikä valaise tietä lainkaan. Jos taas pitkät säätää oikein niin lähivalot näkyy aivan liian lähelle.
Ongelmaa vaikeuttaa se että tuo mun auton korkeussäädön yksi väli on liian iso! Eli jos säädän valot lähivaloille hyvin niin kakkosasennossa pitkät näyttää liian lähelle.
Ja se kiusallinen hajavalo. 10km testilenkillä (valojen ollessa lain kirjaimen korkeudessa) 4 autoa vilkutteli että paas pitkät pois päältä

Lähivalot:


Kaukovalot:


PRKL
Ja kompromissiratkaisuna siis voidaan tehdä niin että säädetään lähivalot pikkusen liian korkeelle, niin että vastaantulijat häikäistyy kunnolla ja sitten pitkillä napsautetaan korkeussäädöstä yks pykälä alas niin kyllä ne sillon. Hyvältähän ne näyttää!
Kokonaisuutenaan turhat w124 keulilla. Hankkikaa mielummin uudet peilit umpioihin, releyttäkää ja uudet vahvat johdot sekä 100W Halogeenit. Ei tuu ongelmaa valokuvioiden kanssa.
Nää päätyy mun pystäriin tai manneen.
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 02.02.2010 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mietinkin tossa eilen pimeällä ajaessa näistä xenoneista että pitäiskö kokeilla omaan w124, ja kun jostain jäänyt just sellanen käsitys että ei noissa umpioissa ihan täysin toimisi, mutta hyvä että sergey nyt toi faktat esiin ja kokeili!Sergey kirjoitti: Kokonaisuutenaan turhat w124 keulilla. Hankkikaa mielummin uudet peilit umpioihin, releyttäkää ja uudet vahvat johdot sekä 100W Halogeenit. Ei tuu ongelmaa valokuvioiden kanssa.
Nää päätyy mun pystäriin tai manneen.
Ot:nä tässä kyselen että: Onko mersussa hyötyä valojen releyttämisestä? Toiselta foorumilta luin jotain hyviä kokemuksia vw:hen tehdyistä muutoksista..
kyl siellä saa aikaan parhaimmillaan monta volttia lisää ytyä. Jo sillä on huima ero lain sallimilla polttimoilla.
Suurin vika omien kokemusten mukaan on kuitenkin se että sulaketaulun muovi ei siedä ylitehokkaita halogeeneja vaan pohjanatsa suorastaan sulaa pois. Itellä on silleen käynyt... tai oli jo kun ostin auton mutta polttimoina oli jotku ruotsin 120W polttimot. Ja senhän jouti korjata. Se jo pelkästään ajaa releyttämisen etuja.
Suurin vika omien kokemusten mukaan on kuitenkin se että sulaketaulun muovi ei siedä ylitehokkaita halogeeneja vaan pohjanatsa suorastaan sulaa pois. Itellä on silleen käynyt... tai oli jo kun ostin auton mutta polttimoina oli jotku ruotsin 120W polttimot. Ja senhän jouti korjata. Se jo pelkästään ajaa releyttämisen etuja.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juu, laita vaan sellaiset valot, että lähivalot ei häikäise. Sellaisia autoja, joissa yksi lähivalo häikäisee (poltin vaihdettu ja korkeus säätämättä?) tai molemmat lähivalot häikäisevät (säätämättä ja/tai omat umpiotuunaukset?) tulee nykyään liian paljon vastaan. Nykynopeuksilla riittävät oikein säädetyt hooneloset hyvin, vaikkeivät umpioiden peilit ja lasit olisikaan uudenveroiset. Tuntuu, että monet uusavuttomat eivät osaa tai viitsi valojaan säätää ennenkuin katsastuksessa määrätään.Sergey kirjoitti:Ja se kiusallinen hajavalo. 10km testilenkillä (valojen ollessa lain kirjaimen korkeudessa) 4 autoa vilkutteli että paas pitkät pois päältä...
Ja kompromissiratkaisuna siis voidaan tehdä niin että säädetään lähivalot pikkusen liian korkeelle, niin että vastaantulijat häikäistyy kunnolla ja sitten pitkillä napsautetaan korkeussäädöstä yks pykälä alas niin kyllä ne sillon. Hyvältähän ne näyttää!
Kokonaisuutenaan turhat w124 keulilla. Hankkikaa mielummin uudet peilit umpioihin, releyttäkää ja uudet vahvat johdot sekä 100W Halogeenit. Ei tuu ongelmaa valokuvioiden kanssa.
Nää päätyy mun pystäriin tai manneen.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Keskikonsoli polttimo vaihto, rulla ja nuppi.
1:
Hankitaan 4kpl pieniä polttimoita max 0,5W ja Irroitetaan mahdollinen radio/etupaneli
EDIT: Orginali A 000 544 67 94, 12 V/0,4 W, T5, W2x4,6d
Tai edullisempi vaihtoehto 0,5W, Jahn-1609
(tiedot toimitti "Felmit")
2:
Nyppästään suoraan ulos vetämällä säätörattien nupit irti ja ristiruuvimeisselillä otetaan alapuolelta kaksi ruuvia pois, vasemmalta ja oikealta samasta kohtaa:

3:
Irroitetaan 24mm hylsyllä mutterit nuppien alta


4:
Kammetaan paneeli irti alareunasta varovasti ulos ja ylöspäin vivuten jolloin yläreunan koukut löysää otteensa ja paneelin voi ottaa pois

Ja tulos on tällainen:

5:
Muoviprismarinkuloiden poisto tapahtuu rinkulan ylä ja alareunoissa olevien melko jäykkien muovilipareiden löysäämällä. Mielummin voimakas ja vakaa käsi tässä tapauksessa kuin hosumalla. Ehdottomasti oltava lämmin keli.

6:
Tässä vaiheessa pääset käsiksi itse polttimoihin. Nämä polttimot on siis samanlaiset kuin nupeissa. Jos siellä on käytetty 1,2W (yleinen virhe) on muoviosat voinut sulaa ja hitsautua lasikantaan kiinni. Tällöin tarvitaan kärkipihdit ja ohuesti solumuovia että saa otteen polttimosta. Polttimot ympyröity punaisella.

7:
Laita valot päälle ja tarkista että kaikki polttimot palaa.

8:
Paluu alkupisteeseen käy muuten samalla tavalla, mutta minun mielestä 24mm muttereiden ei tarvitse olla niin tiukassa mitä ne yleensä on. Niiden kireydeksi riittää kun painaa konsolia toisella kädellä ja kiristää mutterin sormin, on se tarpeeksi kireällä.

Ja taas mersu näyttää mersulta eikä fiiatilta! Ja hyvältä näyttää (paitti kuvani).
1:
Hankitaan 4kpl pieniä polttimoita max 0,5W ja Irroitetaan mahdollinen radio/etupaneli
EDIT: Orginali A 000 544 67 94, 12 V/0,4 W, T5, W2x4,6d
Tai edullisempi vaihtoehto 0,5W, Jahn-1609
(tiedot toimitti "Felmit")
2:
Nyppästään suoraan ulos vetämällä säätörattien nupit irti ja ristiruuvimeisselillä otetaan alapuolelta kaksi ruuvia pois, vasemmalta ja oikealta samasta kohtaa:

3:
Irroitetaan 24mm hylsyllä mutterit nuppien alta


4:
Kammetaan paneeli irti alareunasta varovasti ulos ja ylöspäin vivuten jolloin yläreunan koukut löysää otteensa ja paneelin voi ottaa pois

Ja tulos on tällainen:

5:
Muoviprismarinkuloiden poisto tapahtuu rinkulan ylä ja alareunoissa olevien melko jäykkien muovilipareiden löysäämällä. Mielummin voimakas ja vakaa käsi tässä tapauksessa kuin hosumalla. Ehdottomasti oltava lämmin keli.

6:
Tässä vaiheessa pääset käsiksi itse polttimoihin. Nämä polttimot on siis samanlaiset kuin nupeissa. Jos siellä on käytetty 1,2W (yleinen virhe) on muoviosat voinut sulaa ja hitsautua lasikantaan kiinni. Tällöin tarvitaan kärkipihdit ja ohuesti solumuovia että saa otteen polttimosta. Polttimot ympyröity punaisella.

7:
Laita valot päälle ja tarkista että kaikki polttimot palaa.

8:
Paluu alkupisteeseen käy muuten samalla tavalla, mutta minun mielestä 24mm muttereiden ei tarvitse olla niin tiukassa mitä ne yleensä on. Niiden kireydeksi riittää kun painaa konsolia toisella kädellä ja kiristää mutterin sormin, on se tarpeeksi kireällä.

Ja taas mersu näyttää mersulta eikä fiiatilta! Ja hyvältä näyttää (paitti kuvani).
Viimeksi muokannut Sergey, Su 24.01.2010 01:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tänään vedin releen kautta sähköt ajovaloille omassa 124 ja vaikutus oli yllättävän suuri valotehoon
ihan normaalit 60/55W polttimot käytössä ja riittää mulle ainakin toistaiseksi, kun ei tarvitse enää aivan sokkona ajella... jos tuossa olis vielä kunnolliset umpiot ja lasit, niin nuo vois olla jo hyvät, nuo 124 vakiovalot, nyt kun sähköt tulee suoraan akulta releen kautta polttimolle...
sellaisen valmiin relesarjan ostin (12 € maksoi minimanissa) ja sennukseen meni n. 1 tunti tupakkitaukoineen
suosittelen vilpittömästi releyttämään nuo 124 valot.

sellaisen valmiin relesarjan ostin (12 € maksoi minimanissa) ja sennukseen meni n. 1 tunti tupakkitaukoineen

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sergey kirjoitti:liian kylmä.


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."