W124 200 D röhii ja rykii !!!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

W124 200 D röhii ja rykii !!!!!

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Lähtee käymään hyvin ja käy tyhjäkäyntiä muuten ok mutta potkaisee välillä. Hieman kun antaa kierroksia niin alkaa rykiin ja röhiin.Pitää samat kierrokset niin n. minuutin päästä alkaa käymään normaalisti. Jos suoraan runttaa läpän tiskiin niin ottaa kierroksia normaalisti. Osviittaa kellään ko. vaivaan?
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Muistelen kun valmetin kone teki noin eli paukkoi ja ryki niin pumppu oli entinen.Ja se alkoi vaan yksi kaunis aamu,edellinen päivä oli kunnossa.

Täysrempalla tuli kuntoon.Älä sit vielä rupee mitään ostamaan kuunnellaan vielä viisaimpia.
Jos tuo pumppu olisikin tullut tiensä päähän niin käytettyjä pumppuja on silti
halvalla myynnissä niin kuin koko moottoreitakin.
Hei tuli mieleen että kun tuo vika tuli valluun niin ennen sitä oli ongelmia siirtopumpun jousen kanssa jolloin tehot hävis ja pitkän tappelun jälkeen saatiin pelaamaan ja sit alkoi paukuttelu. :?:
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Vaihda polttoainesuodatin

Viesti Kirjoittaja Pena »

ensitöikseen. Alkaa vian tutkinnta halvimmasta päästä.

Paskasella suodattimella tyhjäkäynti hyvä, mutta kierroksilla huono
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

suodattimia epäälen ittekki. löpöä kulkee sen verran läpi et tyhjäkäynti on hyvä jo normaalin kuuloinen.
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Täytyy kokeilla tuota suodatinta. Vaikka ei tuollakaan putsarilla ole ajettu kuin max 15tkm. Se on tuo yksi kierrosalue missä tuon tekee. Muutoin ottaa ihan normaalisti jenkaa. Vaikea sanoa paljonko on kierroksia kun tuota tekee koska ei ole sitä kiekkamittaria. Tosin tuo lahna on laiskistunut entisestään viimesen 6kk aikana....vaikka eihän se koskaan mikään raketti ole ollutkaan :roll:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos se ottaa ylös asti kierroksia ja teho säilyy ylhäällä on putsari ok.
Mutta kannattaahan se kokeilla kun ei ole kallis osa.
Tehon heikentyminen taas viittaa pumppuun.
Paljonkos on mittari lukema ?Vaikka dieselit on kai jokaisesta w124 mittarit pyöritelty korin kuntoa vastaavaksi.
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Kyllä se ottaa kiekat ihan ylös asti ihan normaalisti. Ei jää röhii jos painaa kaasua tuon rykimis kohdan ylitte. Mittarilukemasta ei ole tietoa.....mutta veikkaisin että likempänä 700tkm kuin 500tkm.
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

No kokeile suotinta ja sitten vois olla pumpun vaihto.
Myynti osiosta löytyy kun kattelet ja vähän syöttöä lisää uuteen pumppuun niin on köykäsempi ajella.
Tuossa linkkiä säätöön.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

No jos siinä on pumppuvika niin paaliin menee :lol: Korikin vetää viimesiään ja muutama kk leimaa jäljellä ni saapi olla sitten. Kiitoksia neuvoista :!:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sääli! :cry:
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1017
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Makke.M kirjoitti:Täytyy kokeilla tuota suodatinta. Vaikka ei tuollakaan putsarilla ole ajettu kuin max 15tkm. :roll:
Moi!

Kyllähän "ikiliikkujan" pumpun pitää se miljoona kilometriä kestää!

Tuo km määrä ei ole mikään tae putsarin kunnosta. Sehän riittää, että olet kerran tankannut väärältä asemalta säiliön pohjia :cry:

Elä luovu toivosta. Se ei saa kunnolla löpöä tai saa jostain ilmaa...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pumpun väärä ajoitus, suuttimien huono kunto. ja mahdollinen ilmojen vetely aiheuttaa moista.
Avatar
Makke.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Ti 09.10.2007 20:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Makke.M »

Täytyy tutkia tarkemmin jahka ilmat sallii. Tuolla pohjolan tallissa on niin helvatan kylymä ettei tosikaan :evil:
W211 220cdi 07
Exät
W124 200D-95
W124 200D-87
W124 200D-87
W124 230E-89
Vastaa Viestiin