Googlettamalla löytyi "huhua", että tuollainen E450CDI tulisi korvaamaan vanhan E420CDI:n. Tehot olisi arviolta 350-370hp ja vääntö n.880nm.
Vaikuttaa jo aika tehokkaalta diesel-autolta. Kiihtyvyys 0-100 alkaa varmaan jo vitosella.
Tietääkö kukaan paremmin moisesta?
w212 E450CDI
w212 E450CDI
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
E-sarjan esittelyn aikaan MB tiedotti ettei tähän mallisarjaan enää tule tarjolle V8 dieseliä, vaan se jää vain ässän ja isojen maasturien voimalähteeksi. Ellei jotain virallista tiedotetta muusta ole tullut niin uskon edelleen tuota.
Mutta voihan olla että ostajilta on tullut riittävästi toivomuksia tuollaisesta mallista ja tehdas harkitsee asiaa uudelleen, mistäpä sen tietää. V8 dieselin ongelmahan on suuri kulutus/päästöt jotka eivät sovi nykyajan vähäpäästöisyys-meininkiin. Samasta syystähän ilmeisesti bensa V12 moottorit tulevat pikkuhiljaa jäämään historiaan, tämmöinenkin tiedote MB:ltä jokin aika sitten tuli.
Mutta voihan olla että ostajilta on tullut riittävästi toivomuksia tuollaisesta mallista ja tehdas harkitsee asiaa uudelleen, mistäpä sen tietää. V8 dieselin ongelmahan on suuri kulutus/päästöt jotka eivät sovi nykyajan vähäpäästöisyys-meininkiin. Samasta syystähän ilmeisesti bensa V12 moottorit tulevat pikkuhiljaa jäämään historiaan, tämmöinenkin tiedote MB:ltä jokin aika sitten tuli.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Mutta miksi kummassa MB ei tuo tehokasta V6 cdi konetta myyntiin? Käsittääkseni olisi mahdollista ottaa 300 heppaa ja 700+Nm tosta vee kuutosestakin...
Tulossa on kyllä kireempi kutvonen muttei varmaan päälle kolmea sataa hevosta vakiona.
Tulossa on kyllä kireempi kutvonen muttei varmaan päälle kolmea sataa hevosta vakiona.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Niin, ehkäpä jostain kumman syystä ovat mersulla tuumailleet että 231 hv ja 540 Nm riittävät henkilöautoon. Ja dieselin valitsevat asiakkaathan hakevat useimmiten myös edullisia käyttökuluja, maltillisella vireellä myös kulutuslukemat pysyvät aisoissa. Todella tehonnälkäisillehän MB:llä on tarjolla isoja bensa veekaseja joko AMG:n leimoin tai ilman.Haisuli kirjoitti:Mutta miksi kummassa MB ei tuo tehokasta V6 cdi konetta myyntiin?
En tiedä miten mersulla reagoidaan asiakaskunnan toiveisiin mutta luulenpa että jos tarpeeksi kysyntää jollekin tietylle malli/moottoriyhdistelmälle tulee niin kaipa huutoon vastataan. Tehtaillahan on kuitenkin omat usein pitkänkin aikavälin suunnitelmat mallipolitiikkansa suhteen, ja tämän politiikan kaiketi sanelee kysyntä, aiemmat kokemukset ja tekniikan/lakimääräysten vaatimukset. Isojen ja tehokkaiden moottoreiden aika on kortilla, senhän tietää jokainen. Päästömääräykset tulevat kovenemaan ja muutenkin taloudellisemmat ja pienemmät moottorit nousevat malliston rungoiksi kaikilla suurilla valmistajilla. Pienet erikoisautovalmistajat sitten erikseen.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Juu tämä on kyllä totta.Haisuli kirjoitti:Juu, mutta tässä mä vaan ajattelin sitä että esim. 200cdi:n ja 250 cdi:n kulutuslukemat eivät ole kaukana toisistaan yhdistetty kulutus on 250:sellä 0,1 litraa suurempi ja puhutaan kuitenkin 60 hepan tehoeroista.
Joskus moottorin optimointi tehokkaammaksi saattaa myös jopa alentaa kulutusta. Tietysti sitten kun sitä kasvanutta tehoa tosissaan ulosmitataan niin soppaakin menee.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91