211, ja syylärinä Valeo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

211, ja syylärinä Valeo

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Kyllä se kuvien mukaan on tämä surullisen kuuluisa Valeon syyläri ilmeisesti ,
ainoastaan 211 korissa ja 17 eri moottori ja koriversiossa, joissa vaihteistoöljyn lauhdutin on syylärin oikeassa muovipäädyssa syylärin sisällä. Eikä Bher valmistamaa syyläriä ole edes olemassa, näihin malleihin, muuta kuin varaosa numerona ja kuvina. Ainoastaan Valeo ja Nissens on saatavana, että turhaa kurkistella sinne syylärin päällä olevan pellin alle ! Vähän ihmetyttää kun jollakin oli 211 ,kuulemma eri systeemi!

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 600&SGN=07

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01

211.004 E 200 CDI
211.006 E 220 CDI
211.016 E 270 CDI
211.026 E 320 CDI
211.028 E 400 CDI
211.042 E 180 KOMPRESSOR
211.061 E 240
211.065 E 320
211.070 E 500
211.076 E 55 ML AMG
211.206 E 220 CDI
211.216 E 270 CDI
211.226 E 320 CDI
211.242 E 200 KOMPRESSOR
211.261 E 240
211.265 E 320
211.616 E 270 CDI
_________________
E320CDI 211,BMW R1100RT,Entiset C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13214
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 211, ja syylärinä Valeo

Viesti Kirjoittaja DBFI »

[quote="jussilampi"]Kyllä se kuvien mukaan on tämä surullisen kuuluisa Valeon syyläri ilmeisesti ,
ainoastaan 211 korissa ja 17 eri moottori ja koriversiossa, joissa vaihteistoöljyn lauhdutin on syylärin oikeassa muovipäädyssa syylärin sisällä. Eikä Bher valmistamaa syyläriä ole edes olemassa, näihin malleihin, muuta kuin varaosa numerona ja kuvina. Ainoastaan Valeo ja Nissens on saatavana, että turhaa kurkistella sinne syylärin päällä olevan pellin alle ! Vähän ihmetyttää kun jollakin oli 211 ,kuulemma eri systeemi!

/quote]

Mitä oikeastaan tarkoitat? Siis jos ei mainittuihin autoihin olisi koskaan Behr'in syyläriä asennettukaan niin miksi MB:n huoltotiedotteissa käsketään tarkistamaan onko 9/2003 aiemmin valmistetuissa autoissa Valeon vai Behrin syyläri?

Ja sitä ongelmallisella tavalla valmistettua syyläriä käytettiin kyllä muissakin korimalleissa kuin 211.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 211, ja syylärinä Valeo

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

DBFI kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:Kyllä se kuvien mukaan on tämä surullisen kuuluisa Valeon syyläri ilmeisesti ,
ainoastaan 211 korissa ja 17 eri moottori ja koriversiossa, joissa vaihteistoöljyn lauhdutin on syylärin oikeassa muovipäädyssa syylärin sisällä. Eikä Bher valmistamaa syyläriä ole edes olemassa, näihin malleihin, muuta kuin varaosa numerona ja kuvina. Ainoastaan Valeo ja Nissens on saatavana, että turhaa kurkistella sinne syylärin päällä olevan pellin alle ! Vähän ihmetyttää kun jollakin oli 211 ,kuulemma eri systeemi!

/quote]

Mitä oikeastaan tarkoitat? Siis jos ei mainittuihin autoihin olisi koskaan Behr'in syyläriä asennettukaan niin miksi MB:n huoltotiedotteissa käsketään tarkistamaan onko 9/2003 aiemmin valmistetuissa autoissa Valeon vai Behrin syyläri?

Ja sitä ongelmallisella tavalla valmistettua syyläriä käytettiin kyllä muissakin korimalleissa kuin 211.


Voitko mainita missä muussa korimallissa,sitä on käytetty, kun en itse tyhmyyttäni ole löytänyt.
Autooni vaihdettiin vasta Veholla syyläri ja edelleen Valeo,joskin uudella varaosanumerolla eli A 211 500 32 02 valmistuspäivä 13.02.2009
Selvitin vasta Bher maahantuojalta Örum Oy:ltä Bher syyläriä autooni kun luettelosta löytyy kyseinen tuote ja kuvat,sekä hintakin verottomana alle 300 ekee numero 8MK 376 718-011,niin ei sitä ole saatavana,kuin Valeona ja Nissenssinä,ei ilmeisesti ikinä edes valmistettu kuvia pitemmälle,koska MB-päätynyt Valeoon.Auton malli johon selvitin oli 211 320CDI,jos löydät jostain vastaavan Bher syylärillä, tulen ottamaan siitä valokuvat! Aika mielenkiintoista että järkiään 211 Valeon syyläri ja Bher turbon gooleri,ettei vaan pojat ois sopineet tarjousta tehdessä!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13214
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 211, ja syylärinä Valeo

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jussilampi kirjoitti: Voitko mainita missä muussa korimallissa,sitä on käytetty, kun en itse tyhmyyttäni ole löytänyt.
Autooni vaihdettiin vasta Veholla syyläri ja edelleen Valeo,joskin uudella varaosanumerolla eli A 211 500 32 02 valmistuspäivä 13.02.2009
Selvitin vasta Bher maahantuojalta Örum Oy:ltä Bher syyläriä autooni kun luettelosta löytyy kyseinen tuote ja kuvat,sekä hintakin verottomana alle 300 ekee numero 8MK 376 718-011,niin ei sitä ole saatavana,kuin Valeona ja Nissenssinä,ei ilmeisesti ikinä edes valmistettu kuvia pitemmälle,koska MB-päätynyt Valeoon.Auton malli johon selvitin oli 211 320CDI,jos löydät jostain vastaavan Bher syylärillä, tulen ottamaan siitä valokuvat! Aika mielenkiintoista että järkiään 211 Valeon syyläri ja Bher turbon gooleri,ettei vaan pojat ois sopineet tarjousta tehdessä!
Siis muista malleista tarkoitin että sitä Valeon ongelmaa on esiintynyt muissakin malleissa, esim. 203:ssa. En tietenkään tarkoittanut että 203:ssa olisi käytetty samaa Valeon osaa mutta samalla tekniikalla valmistettua. Tuosta näkyy myös Behrin tekemä syyläri (jos etsit Bher'in syyläreitä niin niitä ei varmaan löydykään).

http://www.mbworld.org/forums/c-class-w ... ent-2.html

Tuolla yksi lainaus siitä MB:n TSB:stä jossa mainitaan ehdoksi Valeon syyläri:
http://www.mbworld.org/forums/3305933-post18.html

Ja omassa 211:ssä on Behr'in tekemä syyläri.

Noista varaosanumeroista en osaa sanoa muuta kuin että kun ehjän Valeon tunnistaa uudesta varaosanumerosta niin kuvittelisin että Behriä ei sillä ole tehtykään kun sen vanhan varaosanumeronkin takaa löytyy ehjä Behr. Nyt kun Valeo toisaalta on tehnyt massiivisen määrän uusia varaosia, en näe mitä järkeä MB:n olisi ollut hankkia muutama Behrin tekemä syyläri varaosavarastoon varsinkaan kun vanhaa Behriä ei tarvitse normaalissa käytössä vaihtaa. Tietenkin voi harmittaa jos kolarin jälkeen joutuu asentamaan Valeon mutta eiköhän sekin uudistusten jälkeen ole toimiva.
Gurban
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 17.07.2009 22:39
Paikkakunta: Mynämäki

kysymys??

Viesti Kirjoittaja Gurban »

Jep. eli ostin itselle e270 cdi/ 2003 (ensir. 11/2003)
lueskelin näin glykolijuttuja ja tottakai otin itseltäni tuon raudan auki, tadaa... valeo made in poland... siin oli kilpi mis luki numero A211 500 31 02 ja päivämäärä 07/10/2003, auton valm. nr. on 211.216, eli mitäs, onkost munki nyt ensimmäiseksi mentävä glykolitestiin ja sitten vaihdettava tai laitettava välisyyläri öljylle... viisaammat voisi avittaa hieman..??

Jossai luki et tuo mun valeo olisi se uudempi, tiedä sitten??
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 211, ja syylärinä Valeo

Viesti Kirjoittaja pekkali »

jussilampi kirjoitti:

Autooni vaihdettiin vasta Veholla syyläri ja edelleen Valeo,joskin uudella varaosanumerolla eli A 211 500 32 02 valmistuspäivä 13.02.2009
Selvitin vasta Bher maahantuojalta Örum Oy:ltä Bher syyläriä autooni kun luettelosta löytyy kyseinen tuote ja kuvat,sekä hintakin verottomana alle 300 ekee numero 8MK 376 718-011,niin ei sitä ole saatavana,kuin Valeona ja Nissenssinä,ei ilmeisesti ikinä edes valmistettu kuvia pitemmälle,koska MB-päätynyt Valeoon.Auton malli johon selvitin oli 211 320CDI,jos löydät jostain vastaavan Bher syylärillä, tulen ottamaan siitä valokuvat! Aika mielenkiintoista että järkiään 211 Valeon syyläri ja Bher turbon gooleri,ettei vaan pojat ois sopineet tarjousta tehdessä!
Saanko olla utelias ja kysyä, miksi vaihdoit syyarisi?
Ihan varmuuden vuoksi vai alkoiko sinulla vuotamaan?

Konevalmistajat hajauttavat nykyään alihankintatuotteitaan turvatakseen oman tuotantonsa.
Jos yhden tekijän tehdas esim palaa, niin kyllä mersu haluaa rakentaa autoja senkin jälkeen. Kun ajatellaan puolitoista vuotta taaksepäin, niin esim Nissensillä oli radiaattoreisssa yli vuoden toimitusaika (sama muilla valmistajilla). Siksi olen aika varma että jäähdyttäjiä löytyy ainakin kahden eri valmistan tekemänä.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
Mtl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 29.09.2009 18:59

Viesti Kirjoittaja Mtl »

Aamulla soittelin Veholle, nihkeää oli koko aiheesta keskustelu. Vastaus oli kaikenaikaa ei ja ei ja ei. Se alkuperäinen syyläri, missä niitä vikoja on ilmennyt on sarjanumeroltaan A211 500 0202 ja seuraava paranneltu versio on A211 500 3102 ja uusin taitaakin olla sitten tuo A211 500 3202, mihin aikaisemmassa keskustelussa viitattiinkin.

Uusi Valeon syyläri maksaa 1170 euroa Veholta ostettuna. Jenkeistä näyttäis löytyvän Behr syyläriä 2002 väyryseen hintaan 199 euroa, tämän päivän kurssin mukaan, eli jos tuo käy myös W211 malleihin niin selvää säästöä tulee. Tosin kaikki eivät varmaan Suomeen toimita, mutta varmasti joku. http://www.drivewire.com/vehicle/merced ... ator/#2002
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Kurkkasin omasta syylarista numeron ja sieltä löyty tämmönen 211 500 0802 onkohan se ongelma mallin syylari ? koitin ettiä tolla numerolla tietoa mutta ei oikeen löytynyt mitään.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Restless76
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Restless76 »

Mulla on juuri tuo A2115000802 Valeon syyläri. Olen hyvinkin kiinnostunut onko tuossa syylärissä ollut valmistevikoja juk3:n kanssa.

Syylärin vaihdosta ei ole tietoa. Saksan Mersulta tulostetussa huoltohistoriassa on mielenkiintoisia numero- ja kirjainyhdistelmiä, mistä en kyllä ota selvää. Autolla ajettu noin 256 000 km.
Viimeksi muokannut Restless76, To 29.10.2009 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A4 2.0TDI 2006 Avant Quattro
Ex. S211 E320 CDI 2003
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13214
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

juk3 kirjoitti:Kurkkasin omasta syylarista numeron ja sieltä löyty tämmönen 211 500 0802 onkohan se ongelma mallin syylari ? koitin ettiä tolla numerolla tietoa mutta ei oikeen löytynyt mitään.
Niin kyllä tuo on se vanhempi syyläri (320:ssä), luulisi siitä olleen juttua näillä foorumeillakin (varaosanumerot listattu). Detali tunnistaa vain tuon vanhemman:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
Viimeksi muokannut DBFI, La 24.10.2009 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13214
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Restless76 kirjoitti:Mulla on juuri tuo A2115000802 Valeon syyläri. Olen hyvinkin kiinnostunut onko tuossa syylärissä ollut valmistevikoja juk3:n kanssa.

Syylärin vaihdosta ei ole tietoa. Saksan Mersulta Trierissä tulostetussa huoltohistoriassa on mielenkiintoisia numero- ja kirjainyhdistelmiä, mistä en kyllä ota selvää. Autolla ajettu noin 256 000 km.
Mikähän se mielenkiintoinen kirjainyhdistelmä oli?
Restless76
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Restless76 »

Tarkoitin kirjainnumeroyhdistelmillä niitä huollossa tehtyjä merkintöjä MB:llä ylläpidettyyn huoltodata järjestelmään. Tässä esimerkki noista kirjainnumeroyhdistelmistä yhdestä huollosta:

19.02.2008 205 tkm

GA AP 00 04 42 02 8Z EL

Huolto noilla yhdistelmillä maksoi 1200 EUR Saksassa. Ei mitään hajua mitä autoon on tehty.
Audi A4 2.0TDI 2006 Avant Quattro
Ex. S211 E320 CDI 2003
r3333
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 29.01.2007 17:36

lauhdutin

Viesti Kirjoittaja r3333 »

Restless76 kirjoitti:Tarkoitin kirjainnumeroyhdistelmillä niitä huollossa tehtyjä merkintöjä MB:llä ylläpidettyyn huoltodata järjestelmään. Tässä esimerkki noista kirjainnumeroyhdistelmistä yhdestä huollosta:

19.02.2008 205 tkm

GA AP 00 04 42 02 8Z EL

Huolto noilla yhdistelmillä maksoi 1200 EUR Saksassa. Ei mitään hajua mitä autoon on tehty.
Mistäs toi syylärin numero löytyy ?
Antakaa ohjeet,niin käyn kurkistamassa omastani mitä löytyy.
mb e 320 cdi -04
RP
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Re: lauhdutin

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Jäähdyttäjän päältä pelti pois, on kiinni kuudella 6mm 10mm kannalla ja 2 kpl torx ruuveja. Sieltä näkyy jäähdyttäjän päältä numerosarja.

r3333 kirjoitti:
Restless76 kirjoitti:Tarkoitin kirjainnumeroyhdistelmillä niitä huollossa tehtyjä merkintöjä MB:llä ylläpidettyyn huoltodata järjestelmään. Tässä esimerkki noista kirjainnumeroyhdistelmistä yhdestä huollosta:

19.02.2008 205 tkm

GA AP 00 04 42 02 8Z EL

Huolto noilla yhdistelmillä maksoi 1200 EUR Saksassa. Ei mitään hajua mitä autoon on tehty.
Mistäs toi syylärin numero löytyy ?
Antakaa ohjeet,niin käyn kurkistamassa omastani mitä löytyy.
mb e 320 cdi -04
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja kole »

Olikos näitä Valeon ongelmasyyläreitä W210 malleissa? Jos niin missä?
W212 200 cdi
2015
Ex:
W203, W204, W211 ja W212
malleja useita.
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

kole kirjoitti:Olikos näitä Valeon ongelmasyyläreitä W210 malleissa? Jos niin missä?
Ei tarvi menettää yöuniaan, otettiin käyttöön vasta myöhemmissä kehitysversioissa: 203, 211, jne.
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

kole kirjoitti:Olikos näitä Valeon ongelmasyyläreitä W210 malleissa? Jos niin missä?
Ja ainakaan W210 320cdi:ssä vaihteistoöljyjä ei jäähdytetä syylärissä.
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Onko noita huonoja syyläreitä bensamalleissa.Jos joskus vaikka ois massia vaihtaa tommoseen????
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Vastaa Viestiin