211, ja syylärinä Valeo
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
211, ja syylärinä Valeo
Kyllä se kuvien mukaan on tämä surullisen kuuluisa Valeon syyläri ilmeisesti ,
ainoastaan 211 korissa ja 17 eri moottori ja koriversiossa, joissa vaihteistoöljyn lauhdutin on syylärin oikeassa muovipäädyssa syylärin sisällä. Eikä Bher valmistamaa syyläriä ole edes olemassa, näihin malleihin, muuta kuin varaosa numerona ja kuvina. Ainoastaan Valeo ja Nissens on saatavana, että turhaa kurkistella sinne syylärin päällä olevan pellin alle ! Vähän ihmetyttää kun jollakin oli 211 ,kuulemma eri systeemi!
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 600&SGN=07
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
211.004 E 200 CDI
211.006 E 220 CDI
211.016 E 270 CDI
211.026 E 320 CDI
211.028 E 400 CDI
211.042 E 180 KOMPRESSOR
211.061 E 240
211.065 E 320
211.070 E 500
211.076 E 55 ML AMG
211.206 E 220 CDI
211.216 E 270 CDI
211.226 E 320 CDI
211.242 E 200 KOMPRESSOR
211.261 E 240
211.265 E 320
211.616 E 270 CDI
_________________
E320CDI 211,BMW R1100RT,Entiset C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
ainoastaan 211 korissa ja 17 eri moottori ja koriversiossa, joissa vaihteistoöljyn lauhdutin on syylärin oikeassa muovipäädyssa syylärin sisällä. Eikä Bher valmistamaa syyläriä ole edes olemassa, näihin malleihin, muuta kuin varaosa numerona ja kuvina. Ainoastaan Valeo ja Nissens on saatavana, että turhaa kurkistella sinne syylärin päällä olevan pellin alle ! Vähän ihmetyttää kun jollakin oli 211 ,kuulemma eri systeemi!
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 600&SGN=07
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
211.004 E 200 CDI
211.006 E 220 CDI
211.016 E 270 CDI
211.026 E 320 CDI
211.028 E 400 CDI
211.042 E 180 KOMPRESSOR
211.061 E 240
211.065 E 320
211.070 E 500
211.076 E 55 ML AMG
211.206 E 220 CDI
211.216 E 270 CDI
211.226 E 320 CDI
211.242 E 200 KOMPRESSOR
211.261 E 240
211.265 E 320
211.616 E 270 CDI
_________________
E320CDI 211,BMW R1100RT,Entiset C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: 211, ja syylärinä Valeo
[quote="jussilampi"]Kyllä se kuvien mukaan on tämä surullisen kuuluisa Valeon syyläri ilmeisesti ,
ainoastaan 211 korissa ja 17 eri moottori ja koriversiossa, joissa vaihteistoöljyn lauhdutin on syylärin oikeassa muovipäädyssa syylärin sisällä. Eikä Bher valmistamaa syyläriä ole edes olemassa, näihin malleihin, muuta kuin varaosa numerona ja kuvina. Ainoastaan Valeo ja Nissens on saatavana, että turhaa kurkistella sinne syylärin päällä olevan pellin alle ! Vähän ihmetyttää kun jollakin oli 211 ,kuulemma eri systeemi!
/quote]
Mitä oikeastaan tarkoitat? Siis jos ei mainittuihin autoihin olisi koskaan Behr'in syyläriä asennettukaan niin miksi MB:n huoltotiedotteissa käsketään tarkistamaan onko 9/2003 aiemmin valmistetuissa autoissa Valeon vai Behrin syyläri?
Ja sitä ongelmallisella tavalla valmistettua syyläriä käytettiin kyllä muissakin korimalleissa kuin 211.
ainoastaan 211 korissa ja 17 eri moottori ja koriversiossa, joissa vaihteistoöljyn lauhdutin on syylärin oikeassa muovipäädyssa syylärin sisällä. Eikä Bher valmistamaa syyläriä ole edes olemassa, näihin malleihin, muuta kuin varaosa numerona ja kuvina. Ainoastaan Valeo ja Nissens on saatavana, että turhaa kurkistella sinne syylärin päällä olevan pellin alle ! Vähän ihmetyttää kun jollakin oli 211 ,kuulemma eri systeemi!
/quote]
Mitä oikeastaan tarkoitat? Siis jos ei mainittuihin autoihin olisi koskaan Behr'in syyläriä asennettukaan niin miksi MB:n huoltotiedotteissa käsketään tarkistamaan onko 9/2003 aiemmin valmistetuissa autoissa Valeon vai Behrin syyläri?
Ja sitä ongelmallisella tavalla valmistettua syyläriä käytettiin kyllä muissakin korimalleissa kuin 211.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: 211, ja syylärinä Valeo
DBFI kirjoitti:jussilampi kirjoitti:Kyllä se kuvien mukaan on tämä surullisen kuuluisa Valeon syyläri ilmeisesti ,
ainoastaan 211 korissa ja 17 eri moottori ja koriversiossa, joissa vaihteistoöljyn lauhdutin on syylärin oikeassa muovipäädyssa syylärin sisällä. Eikä Bher valmistamaa syyläriä ole edes olemassa, näihin malleihin, muuta kuin varaosa numerona ja kuvina. Ainoastaan Valeo ja Nissens on saatavana, että turhaa kurkistella sinne syylärin päällä olevan pellin alle ! Vähän ihmetyttää kun jollakin oli 211 ,kuulemma eri systeemi!
/quote]
Mitä oikeastaan tarkoitat? Siis jos ei mainittuihin autoihin olisi koskaan Behr'in syyläriä asennettukaan niin miksi MB:n huoltotiedotteissa käsketään tarkistamaan onko 9/2003 aiemmin valmistetuissa autoissa Valeon vai Behrin syyläri?
Ja sitä ongelmallisella tavalla valmistettua syyläriä käytettiin kyllä muissakin korimalleissa kuin 211.
Voitko mainita missä muussa korimallissa,sitä on käytetty, kun en itse tyhmyyttäni ole löytänyt.
Autooni vaihdettiin vasta Veholla syyläri ja edelleen Valeo,joskin uudella varaosanumerolla eli A 211 500 32 02 valmistuspäivä 13.02.2009
Selvitin vasta Bher maahantuojalta Örum Oy:ltä Bher syyläriä autooni kun luettelosta löytyy kyseinen tuote ja kuvat,sekä hintakin verottomana alle 300 ekee numero 8MK 376 718-011,niin ei sitä ole saatavana,kuin Valeona ja Nissenssinä,ei ilmeisesti ikinä edes valmistettu kuvia pitemmälle,koska MB-päätynyt Valeoon.Auton malli johon selvitin oli 211 320CDI,jos löydät jostain vastaavan Bher syylärillä, tulen ottamaan siitä valokuvat! Aika mielenkiintoista että järkiään 211 Valeon syyläri ja Bher turbon gooleri,ettei vaan pojat ois sopineet tarjousta tehdessä!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: 211, ja syylärinä Valeo
Siis muista malleista tarkoitin että sitä Valeon ongelmaa on esiintynyt muissakin malleissa, esim. 203:ssa. En tietenkään tarkoittanut että 203:ssa olisi käytetty samaa Valeon osaa mutta samalla tekniikalla valmistettua. Tuosta näkyy myös Behrin tekemä syyläri (jos etsit Bher'in syyläreitä niin niitä ei varmaan löydykään).jussilampi kirjoitti: Voitko mainita missä muussa korimallissa,sitä on käytetty, kun en itse tyhmyyttäni ole löytänyt.
Autooni vaihdettiin vasta Veholla syyläri ja edelleen Valeo,joskin uudella varaosanumerolla eli A 211 500 32 02 valmistuspäivä 13.02.2009
Selvitin vasta Bher maahantuojalta Örum Oy:ltä Bher syyläriä autooni kun luettelosta löytyy kyseinen tuote ja kuvat,sekä hintakin verottomana alle 300 ekee numero 8MK 376 718-011,niin ei sitä ole saatavana,kuin Valeona ja Nissenssinä,ei ilmeisesti ikinä edes valmistettu kuvia pitemmälle,koska MB-päätynyt Valeoon.Auton malli johon selvitin oli 211 320CDI,jos löydät jostain vastaavan Bher syylärillä, tulen ottamaan siitä valokuvat! Aika mielenkiintoista että järkiään 211 Valeon syyläri ja Bher turbon gooleri,ettei vaan pojat ois sopineet tarjousta tehdessä!
http://www.mbworld.org/forums/c-class-w ... ent-2.html
Tuolla yksi lainaus siitä MB:n TSB:stä jossa mainitaan ehdoksi Valeon syyläri:
http://www.mbworld.org/forums/3305933-post18.html
Ja omassa 211:ssä on Behr'in tekemä syyläri.
Noista varaosanumeroista en osaa sanoa muuta kuin että kun ehjän Valeon tunnistaa uudesta varaosanumerosta niin kuvittelisin että Behriä ei sillä ole tehtykään kun sen vanhan varaosanumeronkin takaa löytyy ehjä Behr. Nyt kun Valeo toisaalta on tehnyt massiivisen määrän uusia varaosia, en näe mitä järkeä MB:n olisi ollut hankkia muutama Behrin tekemä syyläri varaosavarastoon varsinkaan kun vanhaa Behriä ei tarvitse normaalissa käytössä vaihtaa. Tietenkin voi harmittaa jos kolarin jälkeen joutuu asentamaan Valeon mutta eiköhän sekin uudistusten jälkeen ole toimiva.
kysymys??
Jep. eli ostin itselle e270 cdi/ 2003 (ensir. 11/2003)
lueskelin näin glykolijuttuja ja tottakai otin itseltäni tuon raudan auki, tadaa... valeo made in poland... siin oli kilpi mis luki numero A211 500 31 02 ja päivämäärä 07/10/2003, auton valm. nr. on 211.216, eli mitäs, onkost munki nyt ensimmäiseksi mentävä glykolitestiin ja sitten vaihdettava tai laitettava välisyyläri öljylle... viisaammat voisi avittaa hieman..??
Jossai luki et tuo mun valeo olisi se uudempi, tiedä sitten??
lueskelin näin glykolijuttuja ja tottakai otin itseltäni tuon raudan auki, tadaa... valeo made in poland... siin oli kilpi mis luki numero A211 500 31 02 ja päivämäärä 07/10/2003, auton valm. nr. on 211.216, eli mitäs, onkost munki nyt ensimmäiseksi mentävä glykolitestiin ja sitten vaihdettava tai laitettava välisyyläri öljylle... viisaammat voisi avittaa hieman..??
Jossai luki et tuo mun valeo olisi se uudempi, tiedä sitten??
Re: 211, ja syylärinä Valeo
Saanko olla utelias ja kysyä, miksi vaihdoit syyarisi?jussilampi kirjoitti:
Autooni vaihdettiin vasta Veholla syyläri ja edelleen Valeo,joskin uudella varaosanumerolla eli A 211 500 32 02 valmistuspäivä 13.02.2009
Selvitin vasta Bher maahantuojalta Örum Oy:ltä Bher syyläriä autooni kun luettelosta löytyy kyseinen tuote ja kuvat,sekä hintakin verottomana alle 300 ekee numero 8MK 376 718-011,niin ei sitä ole saatavana,kuin Valeona ja Nissenssinä,ei ilmeisesti ikinä edes valmistettu kuvia pitemmälle,koska MB-päätynyt Valeoon.Auton malli johon selvitin oli 211 320CDI,jos löydät jostain vastaavan Bher syylärillä, tulen ottamaan siitä valokuvat! Aika mielenkiintoista että järkiään 211 Valeon syyläri ja Bher turbon gooleri,ettei vaan pojat ois sopineet tarjousta tehdessä!
Ihan varmuuden vuoksi vai alkoiko sinulla vuotamaan?
Konevalmistajat hajauttavat nykyään alihankintatuotteitaan turvatakseen oman tuotantonsa.
Jos yhden tekijän tehdas esim palaa, niin kyllä mersu haluaa rakentaa autoja senkin jälkeen. Kun ajatellaan puolitoista vuotta taaksepäin, niin esim Nissensillä oli radiaattoreisssa yli vuoden toimitusaika (sama muilla valmistajilla). Siksi olen aika varma että jäähdyttäjiä löytyy ainakin kahden eri valmistan tekemänä.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Aamulla soittelin Veholle, nihkeää oli koko aiheesta keskustelu. Vastaus oli kaikenaikaa ei ja ei ja ei. Se alkuperäinen syyläri, missä niitä vikoja on ilmennyt on sarjanumeroltaan A211 500 0202 ja seuraava paranneltu versio on A211 500 3102 ja uusin taitaakin olla sitten tuo A211 500 3202, mihin aikaisemmassa keskustelussa viitattiinkin.
Uusi Valeon syyläri maksaa 1170 euroa Veholta ostettuna. Jenkeistä näyttäis löytyvän Behr syyläriä 2002 väyryseen hintaan 199 euroa, tämän päivän kurssin mukaan, eli jos tuo käy myös W211 malleihin niin selvää säästöä tulee. Tosin kaikki eivät varmaan Suomeen toimita, mutta varmasti joku. http://www.drivewire.com/vehicle/merced ... ator/#2002
Uusi Valeon syyläri maksaa 1170 euroa Veholta ostettuna. Jenkeistä näyttäis löytyvän Behr syyläriä 2002 väyryseen hintaan 199 euroa, tämän päivän kurssin mukaan, eli jos tuo käy myös W211 malleihin niin selvää säästöä tulee. Tosin kaikki eivät varmaan Suomeen toimita, mutta varmasti joku. http://www.drivewire.com/vehicle/merced ... ator/#2002
Kurkkasin omasta syylarista numeron ja sieltä löyty tämmönen 211 500 0802 onkohan se ongelma mallin syylari ? koitin ettiä tolla numerolla tietoa mutta ei oikeen löytynyt mitään.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
- Paikkakunta: Salo
Mulla on juuri tuo A2115000802 Valeon syyläri. Olen hyvinkin kiinnostunut onko tuossa syylärissä ollut valmistevikoja juk3:n kanssa.
Syylärin vaihdosta ei ole tietoa. Saksan Mersulta tulostetussa huoltohistoriassa on mielenkiintoisia numero- ja kirjainyhdistelmiä, mistä en kyllä ota selvää. Autolla ajettu noin 256 000 km.
Syylärin vaihdosta ei ole tietoa. Saksan Mersulta tulostetussa huoltohistoriassa on mielenkiintoisia numero- ja kirjainyhdistelmiä, mistä en kyllä ota selvää. Autolla ajettu noin 256 000 km.
Viimeksi muokannut Restless76, To 29.10.2009 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A4 2.0TDI 2006 Avant Quattro
Ex. S211 E320 CDI 2003
Ex. S211 E320 CDI 2003
Niin kyllä tuo on se vanhempi syyläri (320:ssä), luulisi siitä olleen juttua näillä foorumeillakin (varaosanumerot listattu). Detali tunnistaa vain tuon vanhemman:juk3 kirjoitti:Kurkkasin omasta syylarista numeron ja sieltä löyty tämmönen 211 500 0802 onkohan se ongelma mallin syylari ? koitin ettiä tolla numerolla tietoa mutta ei oikeen löytynyt mitään.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
Viimeksi muokannut DBFI, La 24.10.2009 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikähän se mielenkiintoinen kirjainyhdistelmä oli?Restless76 kirjoitti:Mulla on juuri tuo A2115000802 Valeon syyläri. Olen hyvinkin kiinnostunut onko tuossa syylärissä ollut valmistevikoja juk3:n kanssa.
Syylärin vaihdosta ei ole tietoa. Saksan Mersulta Trierissä tulostetussa huoltohistoriassa on mielenkiintoisia numero- ja kirjainyhdistelmiä, mistä en kyllä ota selvää. Autolla ajettu noin 256 000 km.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 45
- Liittynyt: Su 02.08.2009 22:27
- Paikkakunta: Salo
Tarkoitin kirjainnumeroyhdistelmillä niitä huollossa tehtyjä merkintöjä MB:llä ylläpidettyyn huoltodata järjestelmään. Tässä esimerkki noista kirjainnumeroyhdistelmistä yhdestä huollosta:
19.02.2008 205 tkm
GA AP 00 04 42 02 8Z EL
Huolto noilla yhdistelmillä maksoi 1200 EUR Saksassa. Ei mitään hajua mitä autoon on tehty.
19.02.2008 205 tkm
GA AP 00 04 42 02 8Z EL
Huolto noilla yhdistelmillä maksoi 1200 EUR Saksassa. Ei mitään hajua mitä autoon on tehty.
Audi A4 2.0TDI 2006 Avant Quattro
Ex. S211 E320 CDI 2003
Ex. S211 E320 CDI 2003
lauhdutin
Mistäs toi syylärin numero löytyy ?Restless76 kirjoitti:Tarkoitin kirjainnumeroyhdistelmillä niitä huollossa tehtyjä merkintöjä MB:llä ylläpidettyyn huoltodata järjestelmään. Tässä esimerkki noista kirjainnumeroyhdistelmistä yhdestä huollosta:
19.02.2008 205 tkm
GA AP 00 04 42 02 8Z EL
Huolto noilla yhdistelmillä maksoi 1200 EUR Saksassa. Ei mitään hajua mitä autoon on tehty.
Antakaa ohjeet,niin käyn kurkistamassa omastani mitä löytyy.
mb e 320 cdi -04
RP
Re: lauhdutin
Jäähdyttäjän päältä pelti pois, on kiinni kuudella 6mm 10mm kannalla ja 2 kpl torx ruuveja. Sieltä näkyy jäähdyttäjän päältä numerosarja.
r3333 kirjoitti:Mistäs toi syylärin numero löytyy ?Restless76 kirjoitti:Tarkoitin kirjainnumeroyhdistelmillä niitä huollossa tehtyjä merkintöjä MB:llä ylläpidettyyn huoltodata järjestelmään. Tässä esimerkki noista kirjainnumeroyhdistelmistä yhdestä huollosta:
19.02.2008 205 tkm
GA AP 00 04 42 02 8Z EL
Huolto noilla yhdistelmillä maksoi 1200 EUR Saksassa. Ei mitään hajua mitä autoon on tehty.
Antakaa ohjeet,niin käyn kurkistamassa omastani mitä löytyy.
mb e 320 cdi -04
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90