c w202 takanivelet ja ilmastointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

c w202 takanivelet ja ilmastointi

Viesti Kirjoittaja theace »

Nyt on ihan paskana oleva C sarjalainen.

Muutama vika...

1. Perän kaikki nivelistöt... Kait
2. Ilmastoinnin ropellit eivät lähde pyörimään? (ei johdu sulakkeesta)

1. Perä on ihan letkun omanen, ja lähtee jo vesikelilläkin perälusuun ihan pikkuvauhdissa.

Tarkastettu on:

4 pyörä suuntaus
Laakerit

Eilen katsastin, eikä katsastusmieskään löytänyt kuin yhden nivelen vaihdettavaksi.

Auto myös Jyristää lähdettäessa, kun kääntää vasemmalle, mutta oikealle käännettäessä, ei jyristä lainkaan... ja hassua, että tämä jyrsitäminen tapahtuu nimenomaan isoilla vaihteilla, eli siis ajossakin jos kääntää vasemmalle, isolla niin jyrisee, mutta pienellä (enemmän kierroksia) vaihteella ei.

kettu mikä probleemi. tietääkö kukaan Helsingin alueella ketään joka osais koeajolla opastaa ongelmien ytimiin, itsekään en löydä väljää mistää...

2. Se ilmastoinnin pumppu toimii kyllä, mutta pumppu menee päälle ja pois eestaas, kun lauhdttimen ropellit ei vaan lähde pyörimään, kylmää kyllä tulee...? 3 vuotta sitten laitettu uudet aineet...

Auttakaa mistä voi johtua?
Viimeksi muokannut theace, Ma 21.09.2009 07:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: c w202

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

theace kirjoitti: Auto myös Jyristää lähdettäessa, kun kääntää vasemmalle, mutta oikealle käännettäessä, ei jyristä lainkaan... ja hassua, että tämä jyrsitäminen tapahtuu nimenomaan isoilla vaihteilla, eli siis ajossakin jos kääntää vasemmalle, isolla niin jyrisee, mutta pienellä (enemmän kierroksia) vaihteella ei.
Tossa vois olla vikana moottorin tukikumit.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

Moottorin tukikumit hyvä idea! Ne nimittäin on kyllä ihan loppu, nimittäin käyntiin räjähtäessä moottori kyllä kolahtaa ja paukkuu aikalailla. Vaihdan ne, ja katson josko se auttaa juristelyyn.
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Mulla oli sama homma tuo "jyrinä" ja korjaantui moottorin tyynyn vaihdolla. Montulla sain itse helposti vaihdettua. Älä osta halpis tyynyjä, jyrrää kovilla tyynyillä sitten jatkuvasti.

Ilmastoinnin aineet, vuototesti ja täyttö.

Nivelistä ja ajettavuudesta löytyy runsaasti juttu foorumin haulla tai googlella.
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Kerrohan mikä malli kyseessä ?

Ettei vaan olisi takapyöränlaakeri entinen. Se osaa pitää todella mielenkiintoisia ääniä.

Jos väljää ei löydy mistään ja suuntaus on varmasti OK niin tulee mieleen rengasmerkin vaihto ja ennenkaikkea paineet. Liian kovat paineet aiheuttaa juuri tuollaista. Rengaspaineista on käyty välillä kovaakin taistelua ja olen tullut siihen tulokseen että se on vähän rengasmerkki kohtainen juttu. Koitappa muuttaa paineita ja katso mitä tapahtuu.

Omassa tapauksessa kesärenkailla 2.7 bar oli liikaa ja alkoi tarjota perää rinnalle pienissäkin nopeuksissa ja vähän kaasulla auttamalla sai tosi komeita lähtöjä ihan niikuin olisi ollut isompikin kone pellin alla. :wink:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

Malli w202 250Turbofarkku

Kyllä laakeritkin ovat ehkä aavistuksen siellä täällä huonommat. Mutta niitäkin on tässä tarkastettu ihan ajan kanssa, eikä katsastusmieskään löytänyt sanomista kuin oikean etupyörän laakerista... Eikä siitäkään tullut korjauskehotusta kun rengas oli kuitenkin sen verta paikallaan... Parkkivaloista sen sijaan natisi vähän luvattomankin paljon ;-) Ne kun eivätpala... Enkä ole niitä koskaan tietoisesti äyttänyt... Mikä lie sääntö Hehehe. Jos auton laittaa yöksi parkkiin, niin akkuhan siinä tyhjenee jos jättää parkit pälle ;-)


Mutta aiheeseen. Osaatteko antaa jotakin vinkkejä niiden nivelten kanssa, kun mistään en väljää löydä takaa, mutta ihan letku toi perä on.

Ainiin, ja pisteeä vielä iinpäälle, olen jo pidempään luullut, että renkaat on epätasapainoiset, kun ravistaa niin peevelisti kovissa vauhdeissa, mutta huomasin tossa yksipäivä, että ravistaa vaan välillä, ja välillä ei...Eli en epäile enää renkaan tasapainostusta, vaan jotakin muuta...?

Onhan tässä jo haastetta kerrakseen tuon takaosan nivelistön kanssa.
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

Ainiin! ja nyt on sen verta perustavaalaatua olevasta peränivelongelmasta, että nyt ei ole kyse rengaspaineista. En millään voi uskoa, mutta sanottaakon nyt, että rengapaineet on kaikkialla 2.5 joka tietysti ihan pielessä mersufoorumin ohjeisiin verrattuna.

Etupuoli on väljä myös, mutta ei se etupuoli perää eteen tuo pikku mutkassa sadesäällä, johon uskallan tulla vaimon kiikkerällä kauppakassilla (seat kordoma) nopeammin. Mersussa on sentään jämäkät iskarit ja jouset... kettu meinaa henki mennä sadesäällä ton mersun takaliston kanssa... Millastahan on ajo talvella.

Kävin katselemassa keskusteluja Foorumin HAKU toiminnolla, ja näyttää siltä, että mersun nivelet on on aika kompleksi paketti, ja pistänyt monien taitavampienkin päitä pyörryksiin kuin minun...

Mutta Summasumaarum, yhden panin kuitenkin merkille, ja se oli TAKAKELKAN ETUKUMIT. Kelkka näyttäisi olevan aika jämäkkä kun auton nostaa ylos, miten niitä testaa onko ne väljät kun ne on aika peevelisti kiinni!
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Mitenkähän lie onnistunu tuo puöränsuuntaus? Liika auraus edessä
tekee sellasen äkkinäisen yliohjaavan ja kaarteessa ajo on
varsinkin talvella meleko helevettiä.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Autokorjaamo J. Heino
Käyntiosoite Olarinluoma 17
02200 ESPOO
Puhelin (09) 455 5008

Kerro terveisiä Mersu / T6 Volvo -mieheltä!
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

Ei mua se etupää huoleta vaikka se onkin myös vähän väljä, Mutta se takapää on ihan holtiton, aivan kamala kun kääntää puolelta toisella 100 vauhdissa, tuntuu, että menee 2 secunttia, että takaosa kerkiää mukaan ja kumma homma on se, että kun kääntää keulan oikealla, niin perä tuntuu lähtevän vasemmalle, eli ei siis todellakaan mennä raiteilla... Niin kuin mini kuskit sanoo... Ja nythän ei ole kyseessä E, joka on kuitenkin muutaman sentimetrin pidempi... Vaan lutunen C, joka nyt on aika peevelin pikkunen kumminkin.
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Minkälaiset Barumit sulla on alla ? Koko ja merkki kiitos.

Oireet kuulostaa ihan samanlaisilta kun oli mun edellisissä talvirenakaissa. Ihan mahdottomat ajaa ja luistoa riitti. Renkaan runko jos on veltto niin lopputulos on juuri tuollainen. Vaihdoin kunnolliset merkkirenkaat alle ja ajo-ominaisuudetkini löytyi taas.

Kävin koittamassa omaa autoa vertailun vuoksi äsken. Jos rattia tempoo oiken kunnolla puolelta toiselle niin komeasti alle puoleen sekuntiin jää se renkaista johtuva "muljahdus" ja kääntyy tosi vihaseen. Kävin vielä isolla parkkipaikalla koittamassa mistä pito lähtee ensimmäisenä niin tasatassua irtoaa ote maasta eikä mitenkään äkkinäisesti sittenkään.

Jotain vikaa sulla on pakko olla..
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Leveät renkaat ja vähän välyksiä, laskettu alusta. Siinä kaikki onnellisen ohjaamisen edellytykset. Jos vähän vikaa niin korostuu leveällä renkaalla, 225 on ehdottomasti liikaa.

Keulasta se simpukan korjaus, ohjaus iskari, raidetangon päät / koko tanko ja perinteiset pallonivelet.

Lasketussa perässä camber pielessä, ei säädettävissä. Puslien kunto? Niveliä on paljon, muistaakseni 11 / puoli. Ja tietysti perän aurauksen tilanne.

Kyllä siihen tottuu kun vuoden päästelet

:lol: Vuoden päästä osaa arvata seuraavan suunnan :lol:
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

Noname kirjoitti:Minkälaiset Barumit sulla on alla ? Koko ja merkki kiitos.

Oireet kuulostaa ihan samanlaisilta kun oli mun edellisissä talvirenakaissa. Ihan mahdottomat ajaa ja luistoa riitti. Renkaan runko jos on veltto niin lopputulos on juuri tuollainen. Vaihdoin kunnolliset merkkirenkaat alle ja ajo-ominaisuudetkini löytyi taas.

Kävin koittamassa omaa autoa vertailun vuoksi äsken. Jos rattia tempoo oiken kunnolla puolelta toiselle niin komeasti alle puoleen sekuntiin jää se renkaista johtuva "muljahdus" ja kääntyy tosi vihaseen. Kävin vielä isolla parkkipaikalla koittamassa mistä pito lähtee ensimmäisenä niin tasatassua irtoaa ote maasta eikä mitenkään äkkinäisesti sittenkään.

Jotain vikaa sulla on pakko olla..
Mun renkaat oli... Huom oli 225 (2,7bar) kaikissa nurkissa, joillain ihan ketun paskoilla renkailla... niillä lähti perä irti ihan pikkunopeuksissa.... Vaihdoin sitten renkaat käytettyihin 195 (2,5bar mikä lie merkki) kitkoihin, jotka tekee ihan samaa. Eli en siis suko renkaiden olevan syy... Varsinkin kun viimetalven nastarenkaat oli oikeasti ihan paskat, ja ne Triplas auton perän heittelyn.

Se etupään väljyys ei mua haittaa, eikä huoleta, nytkin on tullut paljon hyviä neuvoja (Kiitos) Etupään korjaukseen, mutta tuo takaosa on ihan kuin oma auto. Jos pitäs laittaa ratti auton takaosaan ja lähtee ajamaan, jättäisin ajamatta... Siltikään ei katsastusmieskäöän löytänyt väljää kuin yhdestä nurkasta ja yhdestä nivelestä...

Kysymys oikeastaan kuuluu, Kannattaako ryhtyä umpimähkään vaihtelemaan niveliä, vai onko tietyt nivelet/puslat mistä aloittaa?

Nyt tuntuu siltä, että monet ovat neuvoneet vaihtamaan takakelkan etummaiset puslat, eli kaiketi siis lähimpänä rattia olevat puslat?
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Ennenkuin alat vaihtelemaan mitään, niin käytä tarkastettavana oheisella kaverilla - tarkastus ei paljon maksa.

Autokorjaamo J. Heino
Käyntiosoite Olarinluoma 17
02200 ESPOO
Puhelin (09) 455 5008

Kerro terveisiä Mersu / T6 Volvo -mieheltä!
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja theace »

Chili kirjoitti:Ennenkuin alat vaihtelemaan mitään, niin käytä tarkastettavana oheisella kaverilla - tarkastus ei paljon maksa.

Autokorjaamo J. Heino
Käyntiosoite Olarinluoma 17
02200 ESPOO
Puhelin (09) 455 5008

Kerro terveisiä Mersu / T6 Volvo -mieheltä!
Kuulostaa varsin hyvältä idealta... Teen varmaankin niin.
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Re: c w202 takanivelet ja ilmastointi

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Liekö löytynyt apua tähän ongelmaan? Itselläni samantyyppisiä oireita 124:ssä. Takapää menee omia teitään ja tuntuu, kuin välillä toinen takapyörä vipattaisi ja kiskoisi sivuttain. Välillä tuntuu tärinää ja nyt olen ollut kuulevinani jyrinää takaa. Takaa on vaihdettu/kunnostettu kaikki tukivarret ja takakelkan etukumit. Voisiko takapyöränlaakeri aiheuttaa nuo ongelmat?
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Vastaa Viestiin