61000km ja glykoolit laatikossa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13240
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jouk kirjoitti:
DBFI kirjoitti:Kaikki internetissä kirjoitettu on totta mutta olisi mukava saada viittaus siihen alkuperäiseenkin totuuteen?
Ja kaikki tänne kirjoittajat on sen verran newbieitä että lähdekritiikki on tuntematon käsite... :lol:

Tuota 2003 mallista E200K:ta kun olin ostamassa niin tuli aika moni paikka luettua läpeensä. Sattuneesta syystä noita ei tullut sittemmin jätettyä bookmarkkeihin koska kyseistä autoa ei tullut hommattua. Toisaalta en usko että kellekään Googlea koskaan käyttäneelle niiden, ja muiden vastaavien, threadien etsiminen on ylivoimainen ongelma.

Loppujen lopuksihan aina päädytään "yhden kappaleen otantaan", kun harvemmin yhdellä mersun "uhrilla" on useampaa viallista mallia ollut. ;)

DBFI kirjoitti:Ei kai tässä ole mennyt US-foorumien vuosimallit sekaisin, siellähän melkein mikä tahansa nyt myynnissä oleva malli on vuosimallia 2010. 2005 autoa tuokaan ei kyllä selitä, onko tosiaan löydetty sen vanhan osanumeron Valeo syyläri 2005 autosta tehtaalla asennettuna vai onko vain tuo uudempikin jostain syystä poksahtanut?
Kyseessä oli siis autoja jotka olivat selvästi 09/2003 jälkeen tehtaalta rullanneita ja joiden koodeja ei enää MBUSA:n "glykoolitiedotteesta" löytynyt (josta siitäkin kys. foorumeilla oli scannit).

Osa tosiaan oli niin uusia ettei niissä ollut enää noita vanhanmallisia jäähyjä, vaan uusi. (Uudenhan tunnistaa helpoiten alhaalta, siitä millainen valu muovissa on, ja miten alumiini / metalli osat on kiinnitetty muoviosaan.)

Ongelmahan ei noissa uudemmissa ole samanlainen epidemia kuin ennen 09/2003 valmistetuissa, mutta silti sitä mitä ilmeisimmin esiintyy jossain määrin.
Tämäpä oli hauskasti kirjailtu. Tietenkin se että sinulla on ollut viittaus bookmarkina on luotettavampi tieto referenssiksi kuin mikä tahansa netistä löytyvä tieto. Eiköhän molempiin ole syytä suhtautua jonkinlaisella kriittisyydellä. :roll:

Tuo kommenttisi siitä että noissa uusissakin syyläreissä esiintyy ongelmia on sinänsä hyödyllinen tieto vaikka se perustuisikin yksittäiseen näytteeseen. Toisaalta tähän mennessä ei ole taidettu ikuista syyläriä tehdä toyotaankaan mutta tarkoitit varmaan että noissakin vikoja esiintyy "tavallista enemmän".

Ihan yksittäisen nettiasiantuntijan tiedon varaan näissäkään ei tarvitse jäädä jos urkkii vähän mitä MB:n serverillä kerrotaan. Tietenkin siellä on osittain biasoitua tietoa mutta otanta on aika lailla isommasta autokannasta.
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

ja olis ihan kiva muutenki tietää , viestin aloittajalta että onko ollu tekemisissä vehon kanssa,ongelman jälkeen? taitaa olla silleen että autoa on huollettu ns "halpis pajalla" ku tänne tullaan vikisemään tälläsestä asiasta... takuu sucks jos ei valtuutetulla käytä huoltamassa autoa..
Murisee
Avatar
Jani77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: Ti 01.02.2005 14:45
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jani77 »

kuinka monella on oikeasti ollut tätä vikaa W203 mallissa...??

Tuntuu vaan siltä,että vika vaivaa erityisesti W211 mallia...ainakin enemmän..
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

DarkDivine kirjoitti:ja olis ihan kiva muutenki tietää , viestin aloittajalta että onko ollu tekemisissä vehon kanssa,ongelman jälkeen? taitaa olla silleen että autoa on huollettu ns "halpis pajalla" ku tänne tullaan vikisemään tälläsestä asiasta... takuu sucks jos ei valtuutetulla käytä huoltamassa autoa..

Kannattaa sinun ehkä lukea koko viestiketju. Ei ole ollut lysti juttujen perusteella halpaa, ja jos vielä viitsii antaa infoa asiasta, niin kiittää pitää...
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

DarkDivine kirjoitti:ja olis ihan kiva muutenki tietää , viestin aloittajalta että onko ollu tekemisissä vehon kanssa,ongelman jälkeen? taitaa olla silleen että autoa on huollettu ns "halpis pajalla" ku tänne tullaan vikisemään tälläsestä asiasta... takuu sucks jos ei valtuutetulla käytä huoltamassa autoa..

Mitähän tuo sun vittuilu tarkoittaa,mun auto on huollettu 4 kertaa jos mukaan lasketaan luovutus huolto ja korjattu 1-kerran ja tehty kuntotutkimus 1-kerran ja aina merkkiliikkeessä.Glykooli ongelman korjaus tehdas maksoi 50% ja alapallonivelten vaihto tehdas maksoi 100% ,autolla nyt ajettu 64500km,ei tule paljon kilsoja kun,kesät ajelen motskarilla,ja voin sanoa että mulla on aina vehkeet,viimeisen päälle kunnossa ja huollettu.
En ole tänne tullut vikiseen,vaan enemmänkin antamaan omaa kokemusta ja tietoa muille foorumilaisille,ja vastaavasti saamaan sitä muilta alan harrastajilta,tämähän on foorumin eniten luettuja juttuja,ja kiinnostanut porukkaa,joten tuollaiset ilmanaikoiset vittuiliat voisi poistaa jo foorumin pitäjä!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Gurban
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 17.07.2009 22:39
Paikkakunta: Mynämäki

Tietoa kaivataan??

Viesti Kirjoittaja Gurban »

Jep. eli ostin itselle e270 cdi/ 2003 (ensir. 11/2003)
lueskelin näin glykolijuttuja ja tottakai otin itseltäni tuon raudan auki, tadaa... valeo made in poland... siin oli kilpi mis luki numero A211 500 31 02 ja päivämäärä 07/10/2003, auton valm. nr. on 211.216, eli mitäs, onkost munki nyt ensimmäiseksi mentävä glykolitestiin ja sitten vaihdettava tai laitettava välisyyläri öljylle... viisaammat voisi avittaa hieman..??

Jossai luki et tuo mun valeo olisi se uudempi, tiedä sitten??
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

jussilampi kirjoitti:
DarkDivine kirjoitti:ja olis ihan kiva muutenki tietää , viestin aloittajalta että onko ollu tekemisissä vehon kanssa,ongelman jälkeen? taitaa olla silleen että autoa on huollettu ns "halpis pajalla" ku tänne tullaan vikisemään tälläsestä asiasta... takuu sucks jos ei valtuutetulla käytä huoltamassa autoa..

Mitähän tuo sun vittuilu tarkoittaa,mun auto on huollettu 4 kertaa jos mukaan lasketaan luovutus huolto ja korjattu 1-kerran ja tehty kuntotutkimus 1-kerran ja aina merkkiliikkeessä.Glykooli ongelman korjaus tehdas maksoi 50% ja alapallonivelten vaihto tehdas maksoi 100% ,autolla nyt ajettu 64500km,ei tule paljon kilsoja kun,kesät ajelen motskarilla,ja voin sanoa että mulla on aina vehkeet,viimeisen päälle kunnossa ja huollettu.
En ole tänne tullut vikiseen,vaan enemmänkin antamaan omaa kokemusta ja tietoa muille foorumilaisille,ja vastaavasti saamaan sitä muilta alan harrastajilta,tämähän on foorumin eniten luettuja juttuja,ja kiinnostanut porukkaa,joten tuollaiset ilmanaikoiset vittuiliat voisi poistaa jo foorumin pitäjä!
Köyhät aina saa tilaisuude avautua.
Ei pidä vetää herneitä nenään.
Näit lukee aikamoni joista ei meillä aiheeseen osallistujilla ole tietoa,
On oiken hyvä asia ,että kukin voi tuoda oman näkemyksen asiaan kui asiaan.
Näin saamme paljon sellaista tietoa ,joista veho ottaa sikamaisia hintoja ja silti asiat ei meille avaudu.
Kyllä tämä klykoli juttu on tosi ongelma ja kallis korjata.
Vaikka olisi korjattu veholla niin näyttää silti joillakin olevan senkin jälkeen ongelmia.
Täytyisi järjestelmä saada varmasti tyhjäksi klykolista ja se ei kaikilta onnistu.
Ja vaihtaa oikeat osat ennen kaikkea.
Ennenkaikkea oisi hyvä saada niitten kokemuksia joille on korjattu kyseinen vika autoon ja paikka ja hinta,sekä mitä kaikkea on tehty.
Itsekkin tiedän muutaman tapauksen jotka on veho kojannut ja on aika kallis toimenpide.
Muualla tehtynä saa vamasti paljon halvemmalla ja voi olla vielä asiantuntija ,elikkä tekee ammakikseen automaatti vaihteisto korjauksia.
Esim, Siekkinen Maaningalla.
timunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 02.06.2008 09:56

Entä CLK?

Viesti Kirjoittaja timunen »

Koskeeko tämä ongelma myös w209 CLK:ta? Minulla haussa 240 tai 320 bensa vm. 02-04.
panorama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: La 21.01.2006 18:11
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja panorama »

Ikävä kyllä koskee, ainakin w209 270 cdi laatikko kosahti, testeissä öljyssä glykolia yli kaikkien asteikoiden.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Koskee kuulema C30 cdi amg:kin tämä ongelma. Yhdestä Saksalaisesta tuo oli ainakin korjattu..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Pitääpä käydä teetättämässä omaan ajokkiin tuo glygolitesti varalta. Tarkoitus on kyllä vaihtaa ensi tilassa uudet laatikkoöljyt ja putsari, mutta varmistetaan tuo glygolin poissa olo ensin...kop...kop...

Toisaalta, jos oikein hyvä tuuri on matkassa, niin ajokissani saattaa olla erillinen jäähdytin lootaöljylle, kun tilattu vetokoukulla uutena. Huomenna selviää, kun pääsen nosturille ihmettelemään.
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Kuulostaa aika hurjalle et 60 000km ajettuun Mersuun tulee tommonen ns. yleinen vika ja tehdas tulee vaan puolet vastaan,jos sitäkään.
Eikös toi ole selvä valmistusvirhe?
On vaan aika paha lähtä "taistelemaan" suomalaisen kuluttajansuojan näistä Mercedes Benzin kanssa. Voi olla että jää resurssit toiseks.
Kannattaa varmaan tutkia onko esim. Saksan vastaava instanssi tehnyt jo valitusta.

Tosin tossa vähän aikaa sitten luin bemarin "jostain läpistä" imusarjassa mitkä oli menny koneeseen ja tietysti tuhonnu koko koneen todella useassa tapauksessa.
Sitten olikin ilmaantunut huolto-ohjelmaan ko. läppienvaihto vaikka niissä mtn. vikaa ei ollutkaan...ainakaan maahantuojan/tehtaan mielestä. Eli ne välillisesti myönsi vian...vaikka ei myöntäneetkään.

Eiköhän joku bemaristi tiedä enempi kertoa jos tarpeen.
Joku siitä kai jopa meinaa käräjille...
No tiedä vaikka olis täyttä paskaa koko juttu.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

SK kirjoitti:Kuulostaa aika hurjalle et 60 000km ajettuun Mersuun tulee tommonen ns. yleinen vika ja tehdas tulee vaan puolet vastaan,jos sitäkään.
Eikös toi ole selvä valmistusvirhe?
On vaan aika paha lähtä "taistelemaan" suomalaisen kuluttajansuojan näistä Mercedes Benzin kanssa. Voi olla että jää resurssit toiseks.
Kannattaa varmaan tutkia onko esim. Saksan vastaava instanssi tehnyt jo valitusta.

Tosin tossa vähän aikaa sitten luin bemarin "jostain läpistä" imusarjassa mitkä oli menny koneeseen ja tietysti tuhonnu koko koneen todella useassa tapauksessa.
Sitten olikin ilmaantunut huolto-ohjelmaan ko. läppienvaihto vaikka niissä mtn. vikaa ei ollutkaan...ainakaan maahantuojan/tehtaan mielestä. Eli ne välillisesti myönsi vian...vaikka ei myöntäneetkään.

Eiköhän joku bemaristi tiedä enempi kertoa jos tarpeen.
Joku siitä kai jopa meinaa käräjille...
No tiedä vaikka olis täyttä paskaa koko juttu.

Autoon vaihdettiin Veholla uusi syyläri ja huuhdeltiin laatikkoa parillakymmenellä litralla öljyä glykoolin pois saamiseksi,ja auto tuli kuntoon,mutta kesti ajaa korjauksen jälkeen vain 5000km,ja meni vaihteistosta turbiini ja liikut loppu kokonaan, 2400euroa sen korjaus, ja nyt asia kuluttajariitalautakunnassa,että kuka maksaa,koska glykooli oli kerennyt sen vaurioittaa,käsittelyaika n.20kk pitää aikanaan ilmoitella miten kävi! Sen glykolin kyllä huomaa jos sitä vaihteistossa,täristää koko autoa niin pirusti ettei sillä pysty ajamaan,jos vähäkään autoista ymmärtää!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vaihdoin eilen ajokkiini tämän topicin säikkäyttämänä lootaöljyt ja suodattimen. Nyt saa yöt nukuttua hyvin! Öljy oli kirkasta, kun muistelen pari viikkoa sitten ex 202:en vaihtamiani laatikkoöljyjä. Ilmeisesti autoon on joskus jo vaihdettu automaatinöljyt, mittarissa 180tkm ja täydellinen Saksan huoltokirja tähän asti.

En saanut oikein alakautta selvää, onko vaihteistoöljylle erillinen jäähdytin ilmastoinnin kennon ja jäähdyttimen välissä. Putket painoivat pimeään väliin, enkä nähnyt kunnolla. Pohjalevyt olivat pois, mutta toimivaa taskulamppua ei löytynyt juuri tarvittavalla hetkellä. Pitää purkaa joku päivä vähän jäähdyttäjän päältä tavaraa pois ja katsoa tarkemmin yläpuolelta. Jotenkin näytti vaan, että voisi vaikka ollakin oma öljynjäähdytin, jonkinlainen "putkihässäkkä" osui silmiin.

Helppohan tuo olisi laittaa jälkeenkinpäin. Jäähdyttimen alla on sopivat liittimet, joihin saa letkut kiinni tai heitettyä letkunpätkän suoralle paluulle ensihätään.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

JP74 kirjoitti:Vaihdoin eilen ajokkiini tämän topicin säikkäyttämänä lootaöljyt ja suodattimen. Nyt saa yöt nukuttua hyvin! Öljy oli kirkasta, kun muistelen pari viikkoa sitten ex 202:en vaihtamiani laatikkoöljyjä. Ilmeisesti autoon on joskus jo vaihdettu automaatinöljyt, mittarissa 180tkm ja täydellinen Saksan huoltokirja tähän asti.

En saanut oikein alakautta selvää, onko vaihteistoöljylle erillinen jäähdytin ilmastoinnin kennon ja jäähdyttimen välissä. Putket painoivat pimeään väliin, enkä nähnyt kunnolla. Pohjalevyt olivat pois, mutta toimivaa taskulamppua ei löytynyt juuri tarvittavalla hetkellä. Pitää purkaa joku päivä vähän jäähdyttäjän päältä tavaraa pois ja katsoa tarkemmin yläpuolelta. Jotenkin näytti vaan, että voisi vaikka ollakin oma öljynjäähdytin, jonkinlainen "putkihässäkkä" osui silmiin.

Helppohan tuo olisi laittaa jälkeenkinpäin. Jäähdyttimen alla on sopivat liittimet, joihin saa letkut kiinni tai heitettyä letkunpätkän suoralle paluulle ensihätään.

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 600&SGN=07

Onhan ne öljyt niin kauvan ok.kunnes syyläri korkkaa, munkin autoon vaihdettiin vaihteistoöljyt jo alle 40000km ja syyläri korkkas 61000km ja päästi glykoolit vaihteistoon, eihän se hyvällä tuurilla säry ollenkaan.

Mulla ja kaverilla ei vaan ollut sitä hyvää tuuria,ja vaihteistoasiantuntioiden mukaan itse laatikko on varmaan yksi kestävimmistä jos sinne ei glykoolia syötetä,ei sitä kestä itse moottorikaan jos sitä sinne pääsee, eikä kuskikaan,ensimmäisen luokan myrkky,jota jotkut viinin tekijätkin tietämättään ja tyhmyyttään lisäsi aiheuttaen useita kuolemantapauksia!

Se vaihteiston lauhdutin kenno on varsinaisen syylärin sisällä toisessa päädyssä (kuva), että on siihen mahdollista laittaa omakin kenno,joutuu vain sokeoimaan entisen,ettei sieltä tule nesteet ulos syyläristä,tai vois olla viisainta laittaa se Nissensin syyläri joka menee heittämällä,jos ei luota Valeon tekniikkaan,joka ei ainakaan minua ole vakuuttanut!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 974
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Omaani oli juuri ennen ostoa vaihdettu laatikko ja muut hilppeet edellisen omistajan toimesta, onko tuo vaihdettu jäähdytin vielä niitä ongelma tapauksia, jäähdyttimen varaosanumero: A2035004203

Kopiot laskusta jos jotain kiinnostaa..
Lasku1
Lasku2

edit: Näyttäs tuolla varaosanumerolla olevan 2005- vuodesta eteenpäin.
Linkki
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

joskami kirjoitti:Omaani oli juuri ennen ostoa vaihdettu laatikko ja muut hilppeet edellisen omistajan toimesta, onko tuo vaihdettu jäähdytin vielä niitä ongelma tapauksia, jäähdyttimen varaosanumero: A2035004203

Kopiot laskusta jos jotain kiinnostaa..
Lasku1
Lasku2

edit: Näyttäs tuolla varaosanumerolla olevan 2005- vuodesta eteenpäin.
Linkki

Kyllä se CLK270CDI on eri jäähdytin,minun mielestä siellä ei edes kierrä vaihteistoöljy kuvien perusteella,ilmeisesti sama systeemi mikä W210.en tiedä mikä vaihteiston on särkenyt,mutta pääasia että on korjattu,näyttää olevan sama kuin täälläkin että tehdas maksanut 50% myös Itävallassa,vaikka ilmeisesti turhaan vaihdettu syyläri W211 malliin,laskun mukaan syyläri A2035004203 maksaakin vain 270,90 mutta tämä A2115003202 maksaa Veholla 1170euroa!

Katso edellä olevat kuvat niin näet syyläreiden erot.W211 menee syylärin oikeaan päätyyn päällekkäin vaihteistoöljyn putket eli vaihteistoöljyn kenno on itse jäähdytyskennon sisällä.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Olisikohan tässä ratkaisu?

http://verkkokauppa.harline.com/product ... 9&catid=40

Eli erillinen vesi/öljyjäähdytin.

Omassa ajokissa on tuo sama systeemi, kuin muissakin. Jotain muutosta tuohon öljynjäähdytykseen tulee, vaikkei autoni enää olekaan pahinta vuosikertaa. Alitajunnassa pyörii tuo laatikon hajoaminen, kun näitä topicceja on lueskellut :lol:
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

JP74 kirjoitti:Olisikohan tässä ratkaisu?

http://verkkokauppa.harline.com/product ... 9&catid=40

Eli erillinen vesi/öljyjäähdytin.

Omassa ajokissa on tuo sama systeemi, kuin muissakin. Jotain muutosta tuohon öljynjäähdytykseen tulee, vaikkei autoni enää olekaan pahinta vuosikertaa. Alitajunnassa pyörii tuo laatikon hajoaminen, kun näitä topicceja on lueskellut :lol:

Ei tuossa vuosimallissa pitäisi olla sitä ongelmaa (pitäisi)
Ihmetyttää kuitenkin kun Kttopar kirjoittaa että mennyt syyläri jo toistamiseen,vaikka pitäisi olla se uudemman numeron syyläri joka myös korkannu.
Ehkä kuitenkin ilmajäähdytteinen kenno olisi varmin jos muutokseen lähtee,pitää vaan sokeoida entinen lauhdutin,että pysyy nesteet koneessa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 974
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

jussilampi kirjoitti:
joskami kirjoitti:Omaani oli juuri ennen ostoa vaihdettu laatikko ja muut hilppeet edellisen omistajan toimesta, onko tuo vaihdettu jäähdytin vielä niitä ongelma tapauksia, jäähdyttimen varaosanumero: A2035004203
Kyllä se CLK270CDI on eri jäähdytin,minun mielestä siellä ei edes kierrä vaihteistoöljy kuvien perusteella,ilmeisesti sama systeemi mikä W210.en t

Kyllä tossa kiertää kanssa öljyt jäähdyttimessä samoin kuin 203 korisissa. Omani on 04 käyttöönotto, mut muistaakseni valmistettu 03 loppuvuodesta.

Paljonhan näitä syyläri vikaisia tuntuu olevan, kun noita foorumeita maailmalta lukee..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
malsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 07.01.2009 19:09
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja malsu »

Minulla 220 eemeli,09/03.Mistä näen helpoiten onko koslassa valeo vai joku muu?
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

malsu kirjoitti:Minulla 220 eemeli,09/03.Mistä näen helpoiten onko koslassa valeo vai joku muu?
Valeo siellä lukee kuten kaikissa muissakin.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
c180mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 23.07.2003 19:47
Paikkakunta: tampere

klykooli viat

Viesti Kirjoittaja c180mersu »

Jos nyt oikaistaan käsityksiä missä malleissa vuotoa on havaittu.
Auton nauhapäivällä on merkitys ja sitä ei ole muualla tiedossa kuin varmasti kuin tehtaan kannassa. Niin että vaikka olisi Valeo ei välttämättä ole vuotava lauhdutin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13240
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: klykooli viat

Viesti Kirjoittaja DBFI »

c180mersu kirjoitti:Jos nyt oikaistaan käsityksiä missä malleissa vuotoa on havaittu.
Auton nauhapäivällä on merkitys ja sitä ei ole muualla tiedossa kuin varmasti kuin tehtaan kannassa. Niin että vaikka olisi Valeo ei välttämättä ole vuotava lauhdutin.
Tarkoitatko jotain muuta päivämäärää kuin kantakortin päiväys? Eiköhän tuo sentään riitä ja se on kaikille tiedossa (jos vain haluaa selvittää).
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Moro

Laitanpa tähän mielenkiintoisen yksityiskohdan omasta autostani E320 CDI T -04, joka on papereiden mukaan lähtenyt tehtaalta 05/03 ja rekisteröity 10/03.
Tarkistin tuon syylärin, joka on tietysti Valeo, mutta osanumero on tämä uudempi A2115003202. Päiväystä siitä ei löydy hakemallakaan.
Pienemmässä jäähdyttimessä, intercooleri tai mikä lie, on sitten päiväys 30/09/03.
En tiedä, onko tässä mitään ihmeellistä, eli onko jotain osia vaihdettu heti alussa, mutta hämää tietysti tuo päiväysten ristiriitaisuus. Voisiko tuo tehtaalta lähtöpäiväys 05/03 tarkoittaa jotain muuta, eli olenko ymmärtänyt sen väärin?
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

teesi kirjoitti:Moro

Laitanpa tähän mielenkiintoisen yksityiskohdan omasta autostani E320 CDI T -04, joka on papereiden mukaan lähtenyt tehtaalta 05/03 ja rekisteröity 10/03.
Tarkistin tuon syylärin, joka on tietysti Valeo, mutta osanumero on tämä uudempi A2115003202. Päiväystä siitä ei löydy hakemallakaan.
Pienemmässä jäähdyttimessä, intercooleri tai mikä lie, on sitten päiväys 30/09/03.
En tiedä, onko tässä mitään ihmeellistä, eli onko jotain osia vaihdettu heti alussa, mutta hämää tietysti tuo päiväysten ristiriitaisuus. Voisiko tuo tehtaalta lähtöpäiväys 05/03 tarkoittaa jotain muuta, eli olenko ymmärtänyt sen väärin?
Varmaan vaihdettu syyläri,ja cooleri.Ihmetyttää jos auto on lähtenyt tehtaalta 5/03 ja rekisteröity 10/03 mikä siitä tekee 2004 mallin.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Olisiko tuo ollut sitten näyttelyautona tai muuten tehtaan tai
maahantuojan hallussa ilman rekisteröintiä muutaman kuukauden.
On voinut käydä vaikka niin, että ostaja ei ole pystynyt maksamaan
autoa ajoissa ja toimitusta on viivästetty, kunnes rahat ovat kasassa.

Mersullahan kaikki autot tehdään tilauksesta ja varustetaan yksilöllisesti
ostajan haluamalla tavalla. Tilausvaiheessa maksetaan suuri käsiraha,
olisiko ollut 10%, en muista enää. Sitten odotellaan auton valmistumista,
johon on joskus mennyt parikin vuotta. Itse odotin puoli vuotta. Nykyään
taitaa olla jonot lyhyitä. Sitten auto haetaan sovitusta toimituspaikasta,
joka on useimmiten auton myynyt liike. Auton voi hakea myös tehtaalta
tai se voidaan toimittaa vientisatamaan. Itse hain saksalaisesta satamasta.

Mallivuosi vaihtuu kesällä ja uudempaan vuosimalliin tehdään
samalla yleensä nippu päivityksiä. Jos auto on tehty kesällä, niin
eräs lisävarustekoodi kertoo, onko kyseessä uudempi vuosimalli.
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

jussilampi kirjoitti: Varmaan vaihdettu syyläri,ja cooleri.Ihmetyttää jos auto on lähtenyt tehtaalta 5/03 ja rekisteröity 10/03 mikä siitä tekee 2004 mallin.
Tämähän minuakin ihmetytti, kun Saksassa myynti-ilmoituksessa luki mallivuodeksi -04 ja sitten huomasin nuo päiväykset, mutta saman tuo vindekooderikin antaa mallivuodeksi (804).

Auto oli omistajatietojen mukaan 10/03 - 10/07 berliiniläisen firman nimissä ja palasi sieltä takaisin paikalliseen mersuliikkeeseen, mikä viittaisi kai siihen, että se oli liisattuna tuon neljä vuotta. Tai sitten firma vaihtoi autoa uudempaan sattumalta tasan neljän vuoden päästä, eikä sillä nyt ole oikeastaan edes merkitystä.

Olen kyseisestä autosta täällä ennenkin kirjoitellut eri ketjuissa, ja päivitetään nyt tietoja sen verran, että mitään yllättävää ei ole kohdalle sattunut. Olen ajanut sillä puolentoista vuoden aikana 60 000 km, ja kaikkiaan mittarissa on tonneja 170.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

teesi kirjoitti:Moro

Laitanpa tähän mielenkiintoisen yksityiskohdan omasta autostani E320 CDI T -04, joka on papereiden mukaan lähtenyt tehtaalta 05/03 ja rekisteröity 10/03.
Tarkistin tuon syylärin, joka on tietysti Valeo, mutta osanumero on tämä uudempi A2115003202. Päiväystä siitä ei löydy hakemallakaan.
Pienemmässä jäähdyttimessä, intercooleri tai mikä lie, on sitten päiväys 30/09/03.
En tiedä, onko tässä mitään ihmeellistä, eli onko jotain osia vaihdettu heti alussa, mutta hämää tietysti tuo päiväysten ristiriitaisuus. Voisiko tuo tehtaalta lähtöpäiväys 05/03 tarkoittaa jotain muuta, eli olenko ymmärtänyt sen väärin?
Mistä olet saanut tuon tehtaalta lähtöpäiväyksen 05/03 ?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Matti R kirjoitti:[Mistä olet saanut tuon tehtaalta lähtöpäiväyksen 05/03 ?
Erittäin hyvä kysymys! Vahva mielikuva, mutta mistä se olikaan jäänyt? Saksalaisen rekisteriotteen kopiossa lukee 'am 23.05.2003 in Flensburg durch das kraftfahrt-bundesamt erteilt worden ist, wird heute bescheinigt stuttgart den 15.10.2003.'

Huonolla saksan taidoillani katsoin tuota ensimmäistä päivämäärää, mutta nyt kun ajattelee, niin loogisesti se voisi olla auton tilauspäivä ja jälkimmäinen toimituspäivä? Tällöin päivämäärissä ei olisi mitään ihmettelemistä. Jos näin on, niin edellisetkin viestini voi poistaa tarpeettomina... :roll:
Vastaa Viestiin