Oli tuossa paikallisessa Karikon Autotalossa ja tottakai se piti sitten käydä kysymässä nopeeseen testiin että sais perstuntumaa koneesta.
Esimmäinen mikä tuntuu ihmeelliseltä(aina kun on istahtanu ML:n rattiin) on se kun isutut korkeammalla ku bussikuski, ja ikkunalinja menee reiden kohdalla Ohikulkijat näkee kaljavattan sivuprofiilin
No tästä sitten taas ettimään penkin säätöjä, kyseisessä yksilössä oli sähkäsäätöset penkit ja ne säätimet siellä oven ja penkin välissä. Ei mielestäni koskaan ollut kovin optimaalinen paikka. Edelleen kun on ite tottunu omassa lintassa istumaan siellä melkee tien pinnassa niin tuntui taas oudolta jäädä istumaan esittelykorokkeelle. Melkee vois puoleen katkasta niitä penkin jalkoja
Sisällä on iloista beigen väristä nahkaa. Penkit hyvssä kunnossa ei kärsiny ilmeisestikkään kovin kovia. Löytyy automaatti-ilmastointia ja radiota isolla näytöllä ja ilmeisesti myös navigaatiomahdollisuuksilla.
Sitten avain virtalukkoon ja joulukuusi(lue mittaristo) loistaa valmiina, siinä sitten tippuu valoja pois ja ja hehkukin merkkivalo häviää ja kone tulille.
Mittarista kyllä huomaa että se herää mutta koneen äänet on saatu suhteellisen hyvin vaimennettua ettei ne hyökkää kuskin korviin suoraan.
D-vaihdetta silmään ja liikkeel... ahaa, se ei lähtenytkään mihkään jarrua nostamalla, johon normaalisti automaatilla ajaessa on tottunu, vaan kaasua piti mielestäni antaa yllätävänkin paljon. Tiedä sitten onko "ominaisuus" vai oliko siinä jotain hämminkiä.
Risteyksestä eteenpäin ja lähdetäänpäs rauhallisesti liikenteeseen... Hyvin eleettömästi ja ilman suurempia äännähtelyjä mittarissa oli kumminkii jo melkee 80
60km/h ajaessa ei juurikaan sitten tarvitse kuin hipoa kengänpohjalla kaasua, vauhti ei tunnu nimeksikään.
Edellä oleva kääntyi muualle ja katotaas mihin tää kihtyy 40km/h vauhdista, hoppp.. kele. Eihän siitä kabiinista nää mitään muutaku taivasta ja G voimat vetää selkää penkkiin. Keulii paremmin kuin alotteleva mopopoika. Ensimmäinen ja toinen vaihde menee automaatilla ajattaessa hyvin tunnottomasti, isoilla kierroksilla. Kolmosen hypätessä keihiin noin 110km/h vauhdissa ja kierroksia hitusen yli 3000rpm niin sillon kaasupohjassa ajaessa tuntuu kuinka helvetti repeää, sillon se vääntö ja meno alkaa tuntumaan menemiseltä. Tuntunee että nuo kaksi ensimmäistä vaihdetta ei välttämättä ole tarpeeksi pitkiä kun huomioidaan koneessa oleva vääntö. Kaikista parhaiten tuntu kiihtyvän reilulla puolella kaasulla, juuri siinä rajalla ennekuin se vaihtaa pienempää. Tuo laatikko saatto heittää 2 pykälää pienempää ilman että tempasit kikcdowniin asti poljinta.
Sittemmin kun ois tarvetta jarrupoljinta painaa.. auta armias kun sitä ei meinaa saada pysähtymään, polkee polkee. Keula kumartaa tyylikkään naisellisesti ja tuntuu että jarrut kiehuu alle.(Hieman normaalia kovempi jarrutus 100km/h vauhdista)
Sitten hiukka jäähdyttelyajoa ennenkuin vie sitä napsumaan sinne autoliikkeen pihaan.
Kaupunkiajo menee eleettömästi ja kaasun painamista pitää suorastaan vahtia. Liikkeellelähdössä tulee nopeesti hujautettua liiallisia lukemia mittaristoon
Yhteenvetona. Alusta ja jarrut mielestäni alimitotettuja kun puhutaan kyseisen auton massasasta ja tehoista. Parhaimmillaan auto on kun joutuu ajamaan paljon huonokuntoisia teitä, oli ne sitten asfaltti- tai hiekkateitä täynnä reikiä. Itse en tuota mallia valitsis omaan käyttöön koska melkein kaikki ajo tapahtuu päällystetyllä tiellä.
Jos sitten haluaa ostaa tuon "kaupunkikäyttöön" niin ehdottomasti alusta ja vanteet vaihtoon (ja penkkejä alemmas), tai näin ainakin itse tekisin
PS. Tällä yksilöllä oli hintaa 44 900€
ML 400CDI -02 145tkm
ML 400CDI -02 145tkm
- W211 320CDI -
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Mielestäni tuo alusta oli ainakin -04 versiossa suhteellisen jämäkkä. Ehkä johtui siitä kun auto oli 50tkm vähemmän ajettu kuin tuo -02 tai sitten makuasioita.
Ainakin +200km/h nopeuksissa(Saksassa motarilla) meni kuin parempikin henkilöauto eikä huomannut ajavansa maasturilla muusta kuin siitä että istui tosiaan korkealla. Jarrut olivat hyvät ja jopa vakiorengastus 255/60/17".
PS. pari tonnia kun pistäis lisää sais erittäin hyvin varustellun -04 mallin jolla ajettu n.105tkm
Ainakin +200km/h nopeuksissa(Saksassa motarilla) meni kuin parempikin henkilöauto eikä huomannut ajavansa maasturilla muusta kuin siitä että istui tosiaan korkealla. Jarrut olivat hyvät ja jopa vakiorengastus 255/60/17".
PS. pari tonnia kun pistäis lisää sais erittäin hyvin varustellun -04 mallin jolla ajettu n.105tkm
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
"D-vaihdetta silmään ja liikkeel... ahaa, se ei lähtenytkään mihkään jarrua nostamalla, johon normaalisti automaatilla ajaessa on tottunu, vaan kaasua piti mielestäni antaa yllätävänkin paljon. Tiedä sitten onko "ominaisuus" vai oliko siinä jotain hämminkiä. "
tyyppi vika... työpaikalla noita muutama ollut juurikin 400cdi:ssä, korjaantuu yleensä laatikkoa "huuhtelemalla" ja hoitoainetta sisään konstilla
muutamalla samanmoisella ajanut ja oikein mukava moottori mutta alusta ei ole oikeen kummoinen, ei ajettaavuudeltaan eikä myöskään kestävyydeltään.
tyyppi vika... työpaikalla noita muutama ollut juurikin 400cdi:ssä, korjaantuu yleensä laatikkoa "huuhtelemalla" ja hoitoainetta sisään konstilla
muutamalla samanmoisella ajanut ja oikein mukava moottori mutta alusta ei ole oikeen kummoinen, ei ajettaavuudeltaan eikä myöskään kestävyydeltään.
mersut ovat työni sekä intohimoni...
MB w202 220cdi
MB w123 300D
MB w202 220cdi
MB w123 300D
kyllä E tai S tolla koneella kelpais ihan moitteetta. Jotenkii ei toi ML oikeen säväyttäny, pitäs käyä sitä uutta mallia joskus kokeilemassa niin tietäs onko ne siihen miten hyvin petrannu.jonttuPRO kirjoitti:"D-vaihdetta silmään ja liikkeel... ahaa, se ei lähtenytkään mihkään jarrua nostamalla, johon normaalisti automaatilla ajaessa on tottunu, vaan kaasua piti mielestäni antaa yllätävänkin paljon. Tiedä sitten onko "ominaisuus" vai oliko siinä jotain hämminkiä. "
tyyppi vika... työpaikalla noita muutama ollut juurikin 400cdi:ssä, korjaantuu yleensä laatikkoa "huuhtelemalla" ja hoitoainetta sisään konstilla
muutamalla samanmoisella ajanut ja oikein mukava moottori mutta alusta ei ole oikeen kummoinen, ei ajettaavuudeltaan eikä myöskään kestävyydeltään.
- W211 320CDI -
Olenko kyyninen, jos sanon että 250hp tehoinen auto ei lähes 2500kg elopainolla välttämättä mielestäni täytä määritelmää "helvetti repeää" kiihtyvyydellään motarinopeuksissa?
Kyllähän se vääntö varmasti hymyn naamalle saa, mutta eihän tuo mikään raketti ole. Sama teho-painosuhde on uudessa C 220 CDI:ssä.
Kyllähän se vääntö varmasti hymyn naamalle saa, mutta eihän tuo mikään raketti ole. Sama teho-painosuhde on uudessa C 220 CDI:ssä.
Re: ML 400CDI -02 145tkm
Pistetäänpä tähän mainos omasta. Alusta, jarrut ja vanteet tehon mukaiset ja hintakin reippaasti vähemmän.Kovanen kirjoitti:
Yhteenvetona. Alusta ja jarrut mielestäni alimitotettuja kun puhutaan kyseisen auton massasasta ja tehoista. Parhaimmillaan auto on kun joutuu ajamaan paljon huonokuntoisia teitä, oli ne sitten asfaltti- tai hiekkateitä täynnä reikiä. Itse en tuota mallia valitsis omaan käyttöön koska melkein kaikki ajo tapahtuu päällystetyllä tiellä.
Jos sitten haluaa ostaa tuon "kaupunkikäyttöön" niin ehdottomasti alusta ja vanteet vaihtoon (ja penkkejä alemmas), tai näin ainakin itse tekisin
PS. Tällä yksilöllä oli hintaa 44 900€
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/2717104
PS. Ei tälläkän nyt ihan "helvetti repeä" täyskiihdytyksessä, mutta kyllä ne ylimääräiset 100 heppaa 400:seen dieseliin verrattuna tuntuu muuallakin kuin kulutuksessa. (Ja kulutus on noin 13,5 litraa pitkän jakson keskikulutuksena.)
2004 SLK 320 Final Edition