CDI-Suutin tietäjiä kaivataan!!
CDI-Suutin tietäjiä kaivataan!!
Painin edelleen tuon suutin ongelman kanssa.
Ostin uudet suuttimet saksasta. uusilla menee n.2l/100km enemmän polttoainetta kuin vanhoilla.
Vasemmalla on vanha- ja oikealla on uusi suutin.
mitä nuo kaikki numerot tarkoittaa?
Ympyrässä olevat numerot on puoltapienemmät kuin vanhassa, ei ihan loogista, ellei arvo 0 tarkoita isointa suutin kokoa??
Ostin uudet suuttimet saksasta. uusilla menee n.2l/100km enemmän polttoainetta kuin vanhoilla.
Vasemmalla on vanha- ja oikealla on uusi suutin.
mitä nuo kaikki numerot tarkoittaa?
Ympyrässä olevat numerot on puoltapienemmät kuin vanhassa, ei ihan loogista, ellei arvo 0 tarkoita isointa suutin kokoa??
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
joo kyllä niissä ihan eroja on.
Laitoin vielä vanhat takaisin ja ajelin niiden kanssa pari kolmetuhatta.
Vanhoilla kulutus tipahti heti lähelle 5 litraa, keskikulutus oli 5.2l/100km. Samanlaisella ajolla uusilla suuttimilla kulutus nousee lähelle 7 litraa??
'en kyllä ymmärrä miksi se voi noin paljon heittää?
Voisiko suuttimet hetken ajon päästä ikäänkuin ajaa itsensä sisään, jolloin kulutuskin laskisi sinne minne kuulukin? aika ufo kysymys, mutta en oikein muutakaan keksi..
Laitoin vielä vanhat takaisin ja ajelin niiden kanssa pari kolmetuhatta.
Vanhoilla kulutus tipahti heti lähelle 5 litraa, keskikulutus oli 5.2l/100km. Samanlaisella ajolla uusilla suuttimilla kulutus nousee lähelle 7 litraa??
'en kyllä ymmärrä miksi se voi noin paljon heittää?
Voisiko suuttimet hetken ajon päästä ikäänkuin ajaa itsensä sisään, jolloin kulutuskin laskisi sinne minne kuulukin? aika ufo kysymys, mutta en oikein muutakaan keksi..
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Niin onko kulutus tankilta mitattu vai tietokoneen.
Tietokone laskee kulutuksen käsittääkseni suuttimien aukiolo aikojen perusteella, joten olis luonnollista että kuluneet suuttimet saa saman polttoaine määrän lyhyemmässä ajassa ja huonompana sumuna sylinteriin (-> musta savu)
Jos uudet suuttimet hävittää savun, niin mihin se polttoaine sitten menee?
Tietokone laskee kulutuksen käsittääkseni suuttimien aukiolo aikojen perusteella, joten olis luonnollista että kuluneet suuttimet saa saman polttoaine määrän lyhyemmässä ajassa ja huonompana sumuna sylinteriin (-> musta savu)
Jos uudet suuttimet hävittää savun, niin mihin se polttoaine sitten menee?
Ei tätä minulta kysytty mutta kyllä jartuo aiemmassa threadissa vahvisti että todellisesta mitatusta erosta on kyse.Timo J kirjoitti:Niin onko kulutus tankilta mitattu vai tietokoneen.
Tietokone laskee kulutuksen käsittääkseni suuttimien aukiolo aikojen perusteella, joten olis luonnollista että kuluneet suuttimet saa saman polttoaine määrän lyhyemmässä ajassa ja huonompana sumuna sylinteriin (-> musta savu)
Jos uudet suuttimet hävittää savun, niin mihin se polttoaine sitten menee?
Kulutusmittari voisi kyllä helposti näyttää väärin jos sitä ei ole kalibroitu suuttimille mutta tästä ei nyt pitäisi olla kyse. Ja samaa on useampi muukin ihmetellyt että luulisi tulevan savua tai muita sivuvaikutuksia jos kulutus noin paljon nousee kun ajo on samanlaista. Joku tietäjä saisi antaa vähän vinkkiä mistä voi olla kyse.
Meillä on myyjän kanssa kielimuuri, kaveri ei oikein osaa kuin Saksaa.Timo J kirjoitti:Mistä nuo suuttimet on ostettu, uudet vai korjatut?
Osaisko myyjä kertoa syytä tuolle kulutuksen kasvulle.
Suuttimet oli ihan uudet, jos ne olisivat olleet korjatut niin silloin tämä voisikin olla ihan mahdollinen vipa.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Jep, mulla on 200cdi. Voisikohan se kulutus ero tulla juuri tuosta?markoala kirjoitti:Minähän en näistä mitään tiedä mutta ylempänä mainitaan suuttimet olevan tarkoitettu 648 koneeseen joka on 320cdi kone. Jartuon auto on allekirjoituksen mukaan 200cdi eli onko jotain pielessä
ketä haluaa vaihtaa 320:sen melkein uudet suuttimet alkuperäisiin 200:n suuttimiin??
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
mitäs numeroita niisä on ja mitä pitäis olla vaihto suutimissa?jartuo kirjoitti:Jep, mulla on 200cdi. Voisikohan se kulutus ero tulla juuri tuosta?markoala kirjoitti:Minähän en näistä mitään tiedä mutta ylempänä mainitaan suuttimet olevan tarkoitettu 648 koneeseen joka on 320cdi kone. Jartuon auto on allekirjoituksen mukaan 200cdi eli onko jotain pielessä
ketä haluaa vaihtaa 320:sen melkein uudet suuttimet alkuperäisiin 200:n suuttimiin??
en minä vaan tiedä mitä numeroita niissä pitäisi olla? olen aika noviisi suutin asioiden kanssa, mutta jos nuo suuttimet on tarkoitettu isompaan koneeseen?CDI203 kirjoitti:mitäs numeroita niisä on ja mitä pitäis olla vaihto suutimissa?jartuo kirjoitti:Jep, mulla on 200cdi. Voisikohan se kulutus ero tulla juuri tuosta?markoala kirjoitti:Minähän en näistä mitään tiedä mutta ylempänä mainitaan suuttimet olevan tarkoitettu 648 koneeseen joka on 320cdi kone. Jartuon auto on allekirjoituksen mukaan 200cdi eli onko jotain pielessä
ketä haluaa vaihtaa 320:sen melkein uudet suuttimet alkuperäisiin 200:n suuttimiin??
Itselleni kulutus on tärkeämpi kuin kiihtyvyys, kyllä se minulle normi suuttimillakin ihan tarpeeksi kulkee.
Kai joku suutin asiantuntija löytyy foorumilta, kenellä on noista numeroista tietoa?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Sullahan on korjaamodokumentit, katsopa dokkari numero SI07.16-P-0002A, siinä ainakin tuosta suutinkohtaisesta kompensointinumerosta juttua.jartuo kirjoitti: en minä vaan tiedä mitä numeroita niissä pitäisi olla? olen aika noviisi suutin asioiden kanssa, mutta jos nuo suuttimet on tarkoitettu isompaan koneeseen?
Itselleni kulutus on tärkeämpi kuin kiihtyvyys, kyllä se minulle normi suuttimillakin ihan tarpeeksi kulkee.
Kai joku suutin asiantuntija löytyy foorumilta, kenellä on noista numeroista tietoa?
Ymmärsin että se suuttimen osanumero on vaihtunut juuri tuon kompensointinumeron tultua mukaan. Ainakin EPC antaa tuon 648-osan myös 646 ja 647 moottorimalleille (joillekin). Ja eikö 220:ssä teho per sylinteri ole isompi kuin kuutosessa?
Tuossa jartuon autossa on kaikkein pienimmät suuttimet vakiona.DBFI kirjoitti:Sullahan on korjaamodokumentit, katsopa dokkari numero SI07.16-P-0002A, siinä ainakin tuosta suutinkohtaisesta kompensointinumerosta juttua.jartuo kirjoitti: en minä vaan tiedä mitä numeroita niissä pitäisi olla? olen aika noviisi suutin asioiden kanssa, mutta jos nuo suuttimet on tarkoitettu isompaan koneeseen?
Itselleni kulutus on tärkeämpi kuin kiihtyvyys, kyllä se minulle normi suuttimillakin ihan tarpeeksi kulkee.
Kai joku suutin asiantuntija löytyy foorumilta, kenellä on noista numeroista tietoa?
Ymmärsin että se suuttimen osanumero on vaihtunut juuri tuon kompensointinumeron tultua mukaan. Ainakin EPC antaa tuon 648-osan myös 646 ja 647 moottorimalleille (joillekin). Ja eikö 220:ssä teho per sylinteri ole isompi kuin kuutosessa?
Kartasta katsoen saattaisi olla aivan samat, kun esim 320cdi,ssä.
Mihin varaosanumero viittaisi.
Ympyröity arvo näyttäisi olevan juuri sellainen heksaluku, joka staarilla ilmoitetaan ohjelmalle, että suuttimien toiminta ohjelmassa olisi, kuten ennenkin.
Se voidaan ilmoittaa jokaisesta suuttimesta erikseen, joten ainakin teoriassa noita mesen suuttimia voi siis heitellä "sekaisin" moottoriin, miten haluaa ja pitäisi toimia, käytännöstä ei ole kokemusta, vaikka muuten olen näiden kanssa paljon pelannut.
Siihen, että miksi näin ei tapahdu, minulla ei ole muuta selitystä, kuin se, ettei "uudet" suuttimet ole vaan kunnossa, sitä mikä niissä voisi olla vikana, en uskalla edes arvailla.
Minulla ei missään vaiheessa, olipa suuttimet miten suuret, tai pienet tahansa, kulutus heittänyt kahta litraa, sen olisin kyllä huomannut.
Pitkän ajan sekakulutus on ollut melko tarkkaan seitsämän litraa, koko ajan.
Sitä ei ole kokeilut tai testit paljon heilutelleet.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
suuttimet niin vanhat kuin uudet on moottoriin OM 646.962
tuskimpa syö enempää
ja siihen auton omaan mittaukseen ei ole mitään luottamista vakionakaan ja vielä vähemmän lastutettuna
no jos niissä suuttimissa jotain eroa pitäisi löytyä (oletetaan että kaikki uudet ovat ehjiä ) niin luulen että samalla ruiskutus ajalla uudet antavat vähemmän ruokaa kuin vanhat siksi uudet joutuvat olemaan kauemmin auki ja tämä näkyy ajotietokoneen kulutus laskennassa
lisäksi kaasun asento on lähempänä lattiaa (olemattoman vähän) ja tästä syystä egu laskee suuttimien aukioloajasta vaadittavan vnt kartan asennon joka hiukan nostaa pakopainetta ja sitä myöten polttoaineen kulutusta
voin toki olla väärässäkin
tuskimpa syö enempää
ja siihen auton omaan mittaukseen ei ole mitään luottamista vakionakaan ja vielä vähemmän lastutettuna
no jos niissä suuttimissa jotain eroa pitäisi löytyä (oletetaan että kaikki uudet ovat ehjiä ) niin luulen että samalla ruiskutus ajalla uudet antavat vähemmän ruokaa kuin vanhat siksi uudet joutuvat olemaan kauemmin auki ja tämä näkyy ajotietokoneen kulutus laskennassa
lisäksi kaasun asento on lähempänä lattiaa (olemattoman vähän) ja tästä syystä egu laskee suuttimien aukioloajasta vaadittavan vnt kartan asennon joka hiukan nostaa pakopainetta ja sitä myöten polttoaineen kulutusta
voin toki olla väärässäkin