Perä putosi! W124

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Terppa__
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ti 15.04.2008 19:22
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Perä putosi! W124

Viesti Kirjoittaja Terppa__ »

Elikkäs näin kävi: Tuossa Pyhäjärven keskustassa ajelin hiukan reippaasti koroketöyssyyn, jonka seurauksena kuului aika jännä kolahdus. Ajattelin siinä sitten ajella kotiin asti n.5km ja ajaa mesen suoraan montun päälle.

Siinä sitten matka kului suht. hyvin, ja pääsin kotiin asti ja kun rupesin autoa peruuttamaan talliin, niin auto stoppasi kokonaan. Kurkistin sitten auton alle ja huomasin, että kaikki perän kiinnityspultit, ja kardaanin pultit oli menneet poikki ja perä roikkui vetareiden varassa.. ja kerdaani myöskin maatamyöten.

Nyt tässä sitten tarttis kunnollisia neuvoja siihen, että mitenkäs tuo perän irrotus tapahtuu oikein, ni saisin varaosa vehkeestä perän irti. Tuossa toisessapa se ei enää taida olla ongelma :D

Liekköhän kellään muulla käynyt näin?
MB w124 230 -88

Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Lieneekö tuossa nyt mitään niin "oikeeta" järjestystä, jos autosta on perän kiinnitys takahäkkiin irronnut ja kardaanin tukilaakeri päässyt irti? Ei niitten tarvi rikki olla, pultit vaan haperoituneet. Ja perän puslat (häkkkiin) menneet pilalle. Kardaania tarvii kiskoa jonkin verran eteenpäin (vaikka tukilaakeri onkin irti) että se putoaisi kokonaan.

Tuli vaan mieleen kun tänään irrottelin takahäkin satalankusta ja aika vähän ajetussa -89 ruostetta siellä sun täällä. Ei niin ihme vaikka niitä irtoilis itekseenkin.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Hanniball
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Pe 30.05.2008 10:16
Paikkakunta: Holy lake

Viesti Kirjoittaja Hanniball »

Ajetaan niihin töyssyihin hitaasti ja arvokkaasti..
Hannu
C126 420 SEC
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Hanniball kirjoitti:Ajetaan niihin töyssyihin hitaasti ja arvokkaasti..
Kyllä auton kuuluisi kasassa pysyä ilman mitään erikoista varovaisuutta.
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
Terppa__
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ti 15.04.2008 19:22
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja Terppa__ »

Tällä yksilöllä alkaa olla takanaan jo melkoinen määrä kilometrejä, ja sattumuksia :)

Kilometrejä on kertynyt reilut 800tuhatta ja vuosimalli on -86..

Syksyllä 2007 mesen ollessa vielä edellisellä omistajalla oli auto ajettu keula edellä puuhun.. konepelti kaksinkerroin, kuskin eturengas liikkunut 10cm taaksepäin, tuulilasissa 2 päänkuvaa, puskuri, maski ja valot luonnollisesti kappaleina huoohh :( jostain syystä kaikki ovipahvitkin oli pitänyt repiä palasiksi

Noh, eipäs siinä vielä kaikki. Auto sitten seisoi hetken ent. omistajan pihalla, jolloin siihen murtauduttiin yms.. Niin ja tosiaan talon emäntäki oli jostai suivaantunut niin, että tuikkasi benzin apukuskin penkin palamaan :D palokuntaa tarvittiin taas..

Sieltäpä mese sitten noudettiin parempaan talteen 2008 vuoden alussa, ja alkoi melkoinen kunnostusurakka.. Vuonna 2009 heinäkuussa saatiin auto sitten taas leimalle ja ajoon..

Paremman selostuksen voisi tässä joskus kirjoitella aikansa kuluksi..

Kuva
MB w124 230 -88

Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Ettei vain olisi perän kiinnityspultit jääneet löysälle tuon remontin yhteydessä. Tuntuu oudolta, etä kiinni olevat pultit katkeasivat tuolla tavalla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Terppa__
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ti 15.04.2008 19:22
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja Terppa__ »

Perään ei koskettu projektin aikana, mutta eipä tuota tiedä että millasen tärskyn se on saanu.. Etummainen pultti oli ainaki sen verran ruoteessa etten ihmettele vaikka meniki poikki :wink: nytpä pelaa taas ja kilometrejä tulee 8)
MB w124 230 -88

Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
-M-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 07.05.2007 23:30
Paikkakunta: Oulu

Uusi elämä.

Viesti Kirjoittaja -M- »

Eipä ois nyt ihan yhtäkkiä samaksi vehkeeksi uskonut tuon kertomuksen perusteella.
On sillä ollut kova kohtalo aiemmassa elämässä.

Hattua täytyy nostaa kun olet jaksanut puhaltaa uuden elämän MB sieluun :D


-M-
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Re: Perä putosi! W124

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Terppa__ kirjoitti: Nyt tässä sitten tarttis kunnollisia neuvoja siihen, että mitenkäs tuo perän irrotus tapahtuu oikein, ni saisin varaosa vehkeestä perän irti.
Saatko ajettua/hinattua sitä varaosa-autoa siihen samaan töyssyyn? :wink:
Avatar
Terppa__
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ti 15.04.2008 19:22
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja Terppa__ »

hehe :) Ongelma ratkaistu jo.. Alkaa vaan tuo nykynen perä olla jo muutenki niin heikolla hapella, että uutta pitää ruveta ehtimään. Puoli kierrosta väljää ja tykkää jo jonkiverran vuotaa.. alkaa suunnitella seuraavaks jotaki ABS-härpäkettä tilalle.. :wink:

Onko kellään kokemusta tuommosesta ABS:n jälkiasentamisesta?
MB w124 230 -88

Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Vastaa Viestiin