Ensiauto 400E

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Eikös 300tkm kohdalla pitäisi kettinki vaihtaa? Nyt 310 ajettu, ei tosin pidä mitään rallatusta tms. Aika kallis paukku nääs tulee kun 32 venaa menee solmuun :roll: .
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei se ketju ole mikään kuminauha mihin merkataan parasta ennen päiväys niin kuin joissaan pilapalikoneissa, eli jos kerta olet sitä mieltä että ylimääräisiä ääniä ei kuulu niin ei muuta kun kovaa ajoa 8)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Ketju voi kestää pitkäänkin, mutta ne laahaimet ei. Kun lahain(niitä taisi olla ainakin 8kpl) rikkoutuu niin pahimmassa tapauksessa se menee kampiakselin rattaan väliin ja katkaisee ketjun. Tuo on useimmiten m119 koneiden ketjun katkeamisen syy kuulemma.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Allekirjoitan A k i:n kirjoituksen täysin!

Nimim. kiihdytyksessä laahaimen hajoamisen ja tästäsyystä ketjun hampaalla hyppäämisen (onneksi vain hampaalla) kokenut :evil: Eikä minullakaan mitään ääniä kuulunut...tai en ainakaan huomannut mitään, kun en ollut aiemmin m119 koneen käyntiääniä silläkorvalla kuunnellut/kuullut ja kaikki siis tapahtui täytenä yllätyksenä ja kilometrejä tapahtumahetkellä 210 000 :idea:
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

tovayryn kirjoitti:..nokkaketju kait se näissä on.. ;)
Voi voi sen kerran.. Ei ole ikinä käynnyt ja taas kävi :lol:

Mistä ihmeestä se tuokin sinne mukaan tuli, kun kysyjäkin oli puhunut ihan ketjusta..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

piippu kirjoitti:...ketjun hampaalla hyppäämisen...
Mitä kävi ja mistä huomasit niin käyneen?



Tsekkasin lootaöljyn tason eilen ja lisäsin litran verran kun oli vajaa.
Lisäämisen jälkeen laatikko on kylmänä lähtiessä rykinyt. Ei siis vaihdoissa vaan esim. Peeltä Deelle vaihtaessa paikallaan. Lämpimänä toimii ihan normaalisti.

Pitihän se öljyn taso mitata koneen käydessä ja työntää tikku pohjaan asti?

Taitaa olla kyllä laatikkoremontti joka tapauksessa edessä kun 1->2 luistaa joskus ja pakin kytkeytymisessä menee useampi sekunti :roll: .


Miten muuten, kun on E eli economy asento päällä, kuuluuko kickdownin silti olla käytössä? Kaverin kanssa testailtiin niin ei vaihda pienemmälle vaikka painaa kaasun pohjaan.
Avatar
Joona124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.12.2008 18:25

Viesti Kirjoittaja Joona124 »

Pitihän se öljyn taso mitata koneen käydessä ja työntää tikku pohjaan asti?
juu ja kone käynti lämmin.
W124 E250D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13287
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Joona124 kirjoitti:
Pitihän se öljyn taso mitata koneen käydessä ja työntää tikku pohjaan asti?
juu ja kone käynti lämmin.
Ja käyt kepistä joka kolon läpi taakse asti ja takas eteen P:lle. Sitten mittaat (ja kone käy koko ajan ja laatikko on käyntilämmin tässä vaiheessa) :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Alkoihan se loota pelittää aika mukavasti.


Katit rämisee ja koko rööristö alkaa olla sen verran heikossa kunnossa että taidan alkaa väsätä kokonaan uutta putkistoa. Katit ja päästöt mietityttää. Alkuperäiset katit voi varmaan tyhjentää ja jättää hämäämään inssiä mutta miten päästöt? Pitäisikö nyt käydä päästömittauksessa ja jos on ok niin sitten kai voi tyhjätä katit ja kikkailla sinolilla tms? Jollei mene nykykunnossa läpi niin meneekö tyhjillä kateilla kikkailemallakaan?
Uudet katit näyttää maksavan helposti saman verran kuin koko muu putkisto vaimentimineen..

Mitä meinaatte?
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no mitäs jos et ala leikkii vaan tilaat esim HT-Tunelta suoraan Race katit autoon? Kaverille pistettiin rs2:seen moinen, menee päästöistä moitteetta ja ei kyllä ahista. hintakaan ei kyl päätä huimaa :)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Jos uusiin katteihin päädyn niin sitten tuollaiset. Tulee niillekkin vain hintaa kun 2 tarvitaan. Motonetin paloista ajattelin putken kasata, mitä laskeskelin niin koko putkisto ~200e sis yhdet pöntöt.

Taidan joka tapauksessa käydä jossain nyrkkipajalla mittaamassa päästöt.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Sumppa124 kirjoitti:Jos uusiin katteihin päädyn niin sitten tuollaiset. Tulee niillekkin vain hintaa kun 2 tarvitaan. Motonetin paloista ajattelin putken kasata, mitä laskeskelin niin koko putkisto ~200e sis yhdet pöntöt.
Eihän tuo loppujen lopuksi ole etes kallista. Aatteleppa, jos omistaisit esim. 750:n Bemun, jostain tuolta -80 -90 -lukujen taitteesta. Kaveri ties kertoa, että markka-aikaan uusi putkisto moiseen maksoi 17000mk... :shock: Takaiskarit 4000mk/kpl... :shock: Hirvittää ajatellakin, mitä ne maksaa nykyään ja esim. 850:een Bemuun. :!:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Joo, kunnollahan se pitäisi tehdä kerralla mutta kun rahaa ei ole niin sitä ei ole :lol:. Vakituista työtä kun minulla ei ole.

No, käyn ensi viikolla mittaamassa päästöt ja mietitään sitten lisää.
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Mikähän nyt on kun kylmänä käynnistäessä nostaa itse hetken päästä kierrokset hitaasti kahteen tuhanteen ja laskee sitten :?: Saattaa tehdä tuon joskus kahteenkin kertaan.
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Sainpahan auton vihdoinkin omaan ajoon ja hyvältä tuntuu! Juuri tällä hetkellä ei mikään edes temppuile :D .

Kun saan palkan tässä kesän mittaan niin autoa pitäisi alkaa ehostaa. Mitään räväkkää ei ole tulossa, päinvastoin.

Unelma olisi sama kiiltävän musta väri, AMG oz-racing vanteet kapeilla kumeilla, kunnon tummennukset laseissa, todella matala alusta, kaikki mallimerkinnät ja V8-merkit pois ja ehkä jopa luukun tähti savun väriseksi, hyvin muriseva mutta kohtuu hiljainen putkisto jonka pää piilossa puskurin takana.
Ei E-lookki tulee luultavasti jäämään, se sopii mielestäni paremmin cooliin teemaan. Valoille pitänee kyllä tehdä jotain.

Käytännössä ainakin vanteet on niin törkeän hintaiset että tällä työtilanteella ei ole toivoakaan. Jos halvalla löytyisi niin AMG monoblockit tai vaikka RH toplinet saisi kelvata aluksi..

Homma alkaa uudella putkistolla ja kaarien ja takaluukun ruostekukkien korjaamisella. Fiksuinta olisi tietysti varmasti maalata koko auto mutta sen teettäminen ei tule kysymykseenkään ja oma maalauskokemukseni rajoittuu yhteen auton etupuskuriin ja moottoripyöriin :roll: . Työtilojakaan ei ainakaan tällä hetkellä ole..
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Hilpee ketju 8) en minäkää mikää mekaanikko ole mutta oot sä ainakin öljyllä lotrannu :twisted:
Merseedespents
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Joo, teidän on varmaan vaikea olla nauramatta ekoja sivuja lukiessa :lol: . Mahtaa olla foorumin nolointa tekstiä :lol: .

Jos tästä eteenpäin koittaisin saada vähän fiksumpaa asiaa..
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Sumppa124 kirjoitti:Joo, teidän on varmaan vaikea olla nauramatta ekoja sivuja lukiessa :lol: . Mahtaa olla foorumin nolointa tekstiä :lol: .

Jos tästä eteenpäin koittaisin saada vähän fiksumpaa asiaa..
Hyvin varmasti olet itse oppinut näistä paljon ja pääasia, että olet ne kehdannut kysyä täällä. Luulisin monen oppineen asioita lukemalla näitä, mutta eivät vain ole kehdanneet kysyä niitä aikaisemmin.

Eipä näitä kait kukaan valmiiksi tiedä, joten jostain se on aloitettava se kyselykin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sumppa124 kirjoitti:Joo, teidän on varmaan vaikea olla nauramatta ekoja sivuja lukiessa :lol: . Mahtaa olla foorumin nolointa tekstiä :lol: .
No jostainhan se täytyy jokaisen aloittaa :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
jyrkipes
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 23.08.2006 20:14
Paikkakunta: Kajaani, FIN
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyrkipes »

Olipa mukavaa luettavaa! Asiallista avustusta innokkaalle ensiauton omistajalle. Jollain muulla foorumilla olis v*ttuiltu kaveri jo terapiaan.

Hieno peli sulla! Äläkä hiimaile yhtään noiden haaveiden kanssa, olis huonompi homma sitten vanhempana harmitella kun ei tullut kokeiltua.
Pakardinen kirjoitti: Takaiskarit 4000mk/kpl... :shock: Hirvittää ajatellakin, mitä ne maksaa nykyään ja esim. 850:een Bemuun. :!:
8) Olikohan putkisto omaan 850:n (ilman katteja) 2000EUR. Katit oli vajaa kolmetonnia kappale => koko putkisto edestä taakse n.8000EUR.
--
Jyrki, [url=http://mydrive.roadfly.com/blog/jyrkipes/]E31 (850i, -91)[/url] ja [url=http://www.jyge.net/mersu/]W210 (E320 T, -01 Avantgarde)[/url]
http://www.jyge.net/
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Kaikki on aloittelijoita jossain asiassa ja kaikki on asiantuntijoita jossain toisessa, siinä mielessä ei oo kellään mitään röyhisteltävää tai hävettävää. Loppujen lopuksihan se on aivan typerää tehdä numeroa jonkun kokemuksen vähäisyydestä esim. autojen suhteen, kun jokainen on aloittanut nollatiedoista ja yleensä vain mielenkiinto ja into antaa rajat... Mahdollisuuksia tulee hankkia kokemusta kaiken aikaa kun touhuaa.

Tottakai tarvii antaa arvo niillekin joilla on tietoa ja taitoa, mutta ei kannata suhtautua niin että ei arvosta jos ei sitä oo.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Pikkusen jäi häiritsemään kun et vaihtanut vaihteistoon suodatinta öljynvaihdon yhteydessä.
Se on aika ratkaiseva tekijä kun laatikon viiveitä ym. mietitään.
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Joo, pitää varmaan laittaa laatikkoon taas uudet öljyt kun en hoksannut turbiiniakaan tyhjätä enkä suodattimestakaan ollut tätä ennen kuullut :) .
Nyt kyllä pelittää kaikki ihan nätisti, pakki kytkeytyy kylmänä vähän hitaasti mutta eipä sekään mitään haittaa kunhan ei pahemmaksi muutu. Ajossa kaikki ok ja ohitukset ja valoista lähtemiset saa edelleenkin hymyn huulille :P .

Viimeisen 3tkm keskikulutus muuten 10,21l/100km eli taitaa paikat oikeastikin olla kunnossa.

Rahatilanne näyttää nyt siltä että jos Ebaystä löydän kohtuuhintaiset OZ racingit niin pitänee laittaa tulemaan 8) .
Ruuvaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 02.07.2009 11:23

Viesti Kirjoittaja Ruuvaaja »

Tota pakoputkiläppää sun muuta tossa lueskelin, niin tuli mieleen että olikos se näin että nykyään 1.1.1997 jälkeen rekisteröityihin (tyyppihyväksyttyihin?) kiitureihin saa asentaa vain e-hyväksyttyjä varaosia?

Luulis että konttorilla takertuvat kaikenmaailman racekatteihin ja itsekyhättyihin huutoputkiin innolla.

Ettei mene tienestit hukkaan......
V 220 CDI -00
VW LT 35 -00
BMW K100 Basic -83
Lynx Ranger V1000 turbo -04
Lynx G-type 440 Racing -97
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

-92 niin ei pitäisi olla tuon kanssa mitään ongelmia :idea:
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1527
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Miten muuten, kun on E eli economy asento päällä, kuuluuko kickdownin silti olla käytössä? Kaverin kanssa testailtiin niin ei vaihda pienemmälle vaikka painaa kaasun pohjaan.

Kickdown on käytössä asennosta riippumatta (E/S).
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

illinois kirjoitti:
Miten muuten, kun on E eli economy asento päällä, kuuluuko kickdownin silti olla käytössä? Kaverin kanssa testailtiin niin ei vaihda pienemmälle vaikka painaa kaasun pohjaan.
Kickdown on käytössä asennosta riippumatta (E/S).
Tuo Economy/Standard vaikuttaa siihen, kuinka hanakasti laatikko hakee pienempää pykälää kun kaasua painaa hieman syvemmälle. Eli kaasu pohjassakaan Economy-asennossa ei vaihda pienempää, jos kaasua ei paina ihan kickdowniin asti. Economy-asento on siitä mukava, että autoa voi ajaa väännöllä isolla vaihteella (itsellä kului vähemmän polttoainetta std-asennossa).

Toimiiko koko kickdown ollenkaan ko. autossa? Tarkista sulakkeet ja nappi kaasupolkimen alla.
CDW210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 07.11.2008 10:31

Viesti Kirjoittaja CDW210 »

Sumppa124 kirjoitti:Joo, pitää varmaan laittaa laatikkoon taas uudet öljyt kun en hoksannut turbiiniakaan tyhjätä enkä suodattimestakaan ollut tätä ennen kuullut :) .
Nyt kyllä pelittää kaikki ihan nätisti, pakki kytkeytyy kylmänä vähän hitaasti mutta eipä sekään mitään haittaa kunhan ei pahemmaksi muutu. Ajossa kaikki ok ja ohitukset ja valoista lähtemiset saa edelleenkin hymyn huulille :P .

Viimeisen 3tkm keskikulutus muuten 10,21l/100km eli taitaa paikat oikeastikin olla kunnossa.

Rahatilanne näyttää nyt siltä että jos Ebaystä löydän kohtuuhintaiset OZ racingit niin pitänee laittaa tulemaan 8) .
Onkohan mun väykyssä jotain vikaa kun alle 10l en pääse koskaan? Mielummin 11-12l. Koneena 2.4l v6. Maantiellä asia erikseen...
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

CDW210 kirjoitti:Onkohan mun väykyssä jotain vikaa kun alle 10l en pääse koskaan? Mielummin 11-12l. Koneena 2.4l v6. Maantiellä asia erikseen...
Taitaa olla, itselläni 3,2 suora kuus bensa väykky. kulutus lähes aina alle 10l
Tosin jos lainaan autoani kaverille, niin kulutus on lähempänä 15litraa...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Sumppa124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: To 30.11.2006 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Sumppa124 »

Mikähän nyt on kun kylmänä startatessa koneesta kuuluu nakutusääntä jonka taajuus muuttuu kierrosten mukana. Ääni vaimenee kun kone lämpiää ja lopulta katoaa kokonaan. Öljynpaineet tyhjäkäynnillä 80asteeseen asti tapissa eli ihan ok.

Jostain muistan lukeneeni että tikitys on m119:n tyyppivika? Mahtaako johtua tästä?

Tänään huomasin äänen enkä ole sen jälkeen ajanut.
Vastaa Viestiin