superturbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

hienosta lähtee möhködieseli viivalta, olis ollu mukava nähdä turbon heräämisviive, ja viivalla pysyy paikallaan kuin brakea vasten ,,,
laatikko onkin liberty,,,,,tuntuu olevan laskettu tarkalleen vaihtoalueelle välitykset ...... rakennusbudjetti varmaan hieman suurempi kuin ........... :?:

jos nyt jotain parannusta saisin aikaan tälle kesälle :?
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

viritys......

Viesti Kirjoittaja esko »

tämmöistä päivitystä imusrj ja pakosrj ......
säätöjä tarttis vielä tehdä ......


http://s536.photobucket.com/albums/ff32 ... C04247.jpg
Avatar
janne I
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 16.05.2004 17:02
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja janne I »

Asiallista toimintaa... :lol:
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 881
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: viritys......

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

esko kirjoitti:tämmöistä päivitystä imusrj ja pakosrj ......
säätöjä tarttis vielä tehdä ......


http://s536.photobucket.com/albums/ff32 ... C04247.jpg
Mikäs pirun rakennelma tuossa pihtien kahvaosan alla on?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: viritys......

Viesti Kirjoittaja laineracing »

naftale_n kirjoitti:
esko kirjoitti:tämmöistä päivitystä imusrj ja pakosrj ......
säätöjä tarttis vielä tehdä ......


http://s536.photobucket.com/albums/ff32 ... C04247.jpg
Mikäs pirun rakennelma tuossa pihtien kahvaosan alla on?

äkkiä vois arvailla että ehkäpä läpänsäätöön joku vipu vimpstaakeli. taikka sitten ei mikään. :lol:
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

tuohonko ei tule ulkoisia hukaportteja vai olenko vain sokea ?? pirun hieno on kyl imusarja muuta ei voi sanoo
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

300 ...

Viesti Kirjoittaja esko »

...äkkiä vois arvailla että ehkäpä läpänsäätöön joku vipu vimpstaakeli.... :idea: :wink:

hukkaportti on soviteltu apusimpukan ja rungon väliin , ahdasta oli :x

....
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

Tuossa vastaavaa menoa 1.9TDI:llä.

http://www.youtube.com/watch?v=2yTeBoYYQao

Syöttöä näyttäisi piisaavan enempäänkin... :D
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

Viesti Kirjoittaja esko »

polakit on kovia äijiä rakentamaan härveleitä , käsityö on ilmaista tuossa maassa ........ näyttää toimivan --------- :shock:
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

Taitaa painaa tuo polo aika tarkalleen puolet siitä, mitä mersu painoi alastaron puntaris viime loppukesästä :wink: mutta kulkee tuo volokari silti aika makiasti :)
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Oha tosa polosesa pienempi motoriki.

esko: Meinaatko/ootko laihuttanu tota Mersua?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

sata90dee kirjoitti:Taitaa painaa tuo polo aika tarkalleen puolet siitä, mitä mersu painoi alastaron puntaris viime loppukesästä :wink: mutta kulkee tuo volokari silti aika makiasti :)
Pro-valoista lähtee, mutta epäilen kyllä painavan reilusti alle 1150kg, hyvä jos 700kg.

Tärkeintä on varmaan huomata viivalämmityksen puuttuminen kokonaan... 60 jalkaa 1,55s.

Tuossa lähdön aikalappu:
http://timeslip.hu/versenyfutam.php?id=76865
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

painot ,,,

Viesti Kirjoittaja esko »

kyllä pitäis auto laihduttaa ja jotain tullaan tekemään ....... :?
kuskia pitäis kans vähän laihduttaaa.......... :mrgreen:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

norsu kirjoitti:
sata90dee kirjoitti:Taitaa painaa tuo polo aika tarkalleen puolet siitä, mitä mersu painoi alastaron puntaris viime loppukesästä :wink: mutta kulkee tuo volokari silti aika makiasti :)
Pro-valoista lähtee, mutta epäilen kyllä painavan reilusti alle 1150kg, hyvä jos 700kg.

Tärkeintä on varmaan huomata viivalämmityksen puuttuminen kokonaan... 60 jalkaa 1,55s.

Tuossa lähdön aikalappu:
http://timeslip.hu/versenyfutam.php?id=76865
poloisen painoksi oli ilmoitettu 870 kg, kun tuolla sivulla aikansa seikkaili...
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

tuota mahtaiskohan viivalämmittelyn puuttuminen johtua manuaali laatikosta.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

tdt leka kirjoitti:tuota mahtaiskohan viivalämmittelyn puuttuminen johtua manuaali laatikosta.
Juu ei.

Menis alta kolmen sekan 0-100kmh, mikäli ei vaihtais just silloin kolmoselle. Siltikin 3,27s.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mikäs eskolle tuli Kauhajoella? Näky poksahtavan ja lentävän jotakin muutakin ku savua ilmaan? Kenties ahtoputken mutka tms.? :shock:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Kummeli kirjoitti:Mikäs eskolle tuli Kauhajoella? Näky poksahtavan ja lentävän jotakin muutakin ku savua ilmaan? Kenties ahtoputken mutka tms.? :shock:
eikö se ollut vilkku, mikä lensi :D
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

joo no niin määkin olin kuulevinani, mutta mistäs se posahdus olis kuulunu, ja miks veto loppu kesken?
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mites se ny meni. Ahtopaine putki räjähti, että semmosta tällä kertaa :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

poks

Viesti Kirjoittaja esko »

ahtopaineputken klemmari lähti että semmoinen tapaus tällä kertaa .... :mrgreen:
ilmapaineen purkaus tais lennättää vilkun , repes umpiostakin korvat :lol:
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

kysyn nyt tässä ni ei tuu avattuu uutta topiccia.

mites tollases STs sais sen öljy vanan loppumaan joka tulee paineet päällä öljykorkin välistä? tai edes vähenemään.

kun sitä öljyä on sitten pakosarja,lohko ja auton pohja täys :D
-M-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ma 07.05.2007 23:30
Paikkakunta: Oulu

St öljy

Viesti Kirjoittaja -M- »

Kuulostaa ihanan kalliilta. Tarkistappa onko huohootin tukossa ja jos ei ole niin taitaa olla ST isompi huolto paikallan.



-M-
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

itellä 617 väheni kun käänsin korkin tiivisteen toisin päin.tiivisteeseen kuluu semmonen kolo ja kun sen sen kääntää toisin päin niin sitä koloa ei ole :D
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Männänrenkaat uusiksi niin rauhottuu hiukan. :D
Avatar
norsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 450
Liittynyt: To 05.10.2006 01:18

Viesti Kirjoittaja norsu »

oltzi kirjoitti:kysyn nyt tässä ni ei tuu avattuu uutta topiccia.

mites tollases STs sais sen öljy vanan loppumaan joka tulee paineet päällä öljykorkin välistä? tai edes vähenemään.

kun sitä öljyä on sitten pakosarja,lohko ja auton pohja täys :D
Uusi öljykorkki maksaa alta kaksi euroa KL-varaosassa. Korkin tiivisteen on kuulemma tapana rikkoutua.

Saattaahan tuo toki olla vakavampaakin.
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Paksumpi huohotusletku :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

kone on rakennettu 3tkm sitten... :shock: täytyy kattoo sitä tiivistettä. edellisessäkin STs oli kyllä sama ongelma.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

huh... 8) vaihoin vuoden uudemmasta öljykorkin ni ei vuoda enää.
Vastaa Viestiin