w123 tdt.mitä mieltä tuplaturbo projektista?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

w123 tdt.mitä mieltä tuplaturbo projektista?

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

elikkäs tuli tuossa ostettua aiheen mukainen mersu (taas :D ) noh luonnollisesti kulkupuoli ei riitä joten teetin 7mm elementeillä pumpun ja kappas yllättäin vakio ahdin ei riitä.aikani lompakon tyhjyyttä tutkiessani ja eri vaihtoehtoja puntaroidessani mieleeni juolahti että jos kokeilis 2 esim tdt vakio kokosta ahdinta, tästä johtuen ajattelin kysästä täältä että josko jollain olisi kokemuksia moisesta virityksestä ja että minkä kokoisia ahtimia kannattas kokeilla.its pähkäilin että litratilavuutta tulisi 1.5l per ahdin mutta voiko sitä näin ajatella kun tahdithan on aikalailla mitä sattuu verrattuna 1.5l neloskoneeseen jossa tuon tdt vakio ahdin pelaisi mainiosta vai miten se ny oli :lol: että kommenttia kiitos
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

toimii varmasti kun saa pakosarjan sopivan veisteltyä putkihässäkkää tulee mutta jos hyrrät on valmiina niin eikun talliin mars ja sarjan tekoon vain
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

kyllähän noita hyrrylöitä on.täytyypi alkaa kokeileen.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Jos rakennat tupla turbolla niin pidä meitä "vanha moottorisia" ajan tasalla. Allekirjoittanut on kokeillut eri turbo versioita joskin ihan yhellä sellaisella. Ja taitaa tämä nykyinen vnt olla jo melko hyvä kunhan ehtisi vielä pientä säätöä tekemään. Mutta tuo sun tupla turbo kuulostaa mielenkiintoiselta.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Mielenkiintoinen projekti, toivottavasti tulee hyvä.
Millainen peli tuo on nyt vakioahtimella ja 7mm tapeilla? Millaisen välijäähdyttimen olet laittanut?
c203 180K -05
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

kaveri kans ehotti tuota vnt:ä mutta kyllä ajattelin kahta kokeilla.
kulkupuolesta sen verran, kaverilla on 2.5kapiakantinen hx35 vakioelementeillä ruuvattu kaikki irti jne.noh sen kanshan piti tietty kokeilla ja joutu piru löysäileen ettei tulis peräkolaria :D
yllätyin itekki kuin paljo pelkkä pumppu vaikutti mutta siitähän se mersun pitää alottaakki.ei ole vielä etes kuuleria.jospa viikonloppuna alottelis nythän se on hyvä rueta kolhiin kun on 2vko sitte maalattu auto :D
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Tässä Om617:ssa heräilee isompikin turbo aika kivasti, jotkut on käyttäneet 7mm tappien kanssa HX55:sta joten voipi olla että kaksi pienempää ahdinta heräilee paremmin. Mutta mitenkäs ajattelit painepuolen toteuttaa? Jos tuplaturboa itse miettisin omaani, laittaisin varmaan pienemmän alakierroksille ja ISON sitten keskikierroksilta--> alkavaksi kun vitoskone on kyseessä. Tilaahan siellä on kyllä ihan kohtuudella. Tehoakin siitä saa isolla ahtimella ja seiskamillisillä melko paljon.. :wink:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

tdt leka kirjoitti: kaverilla on 2.5kapiakantinen hx35 vakioelementeillä ruuvattu kaikki irti jne.noh sen kanshan piti tietty kokeilla ja joutu piru löysäileen ettei tulis peräkolaria :D
:D
:D

No tokihan tuossa 2.5ssa ei vakiotapeilla ole kuin maks 150hv. :D
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

voipihan se olla että joutuu lopen yhen ison laittaan.meinasin sillai kokeilla että 2 samankokosta yhtä aikaa toimiin, saa nähä miten äijjän käy :D kävin eilen hakeen toisen 617 motin niin voi alkaa kantta avarteleen ja nokka pitäs viedä hiotuttavaksi :D
tosta kiihytys hommasta vielä kerta siitä alettiin saivarteleen :wink: niin 160 on penkitetty ja se on 190korisa et onhan se tota farmaria kevyempi no joo en minä miksikään st vielä sanokkaan tota mun autoa mutta pirusti pumppu vaikutti!
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Itsellä aikanaan pyörinyt mielessä istuttaa kutoskoneeseen kaksi 320 cdi vnt:tä toimimaan rinnakkain... Idean saa varastaa, harrastus keskittyi sittemmin mopopuolelle.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

^^Niin no isommalla pumpulla irtoaa helposti päälle 150KW, kunhan turbossa riittää tuotto.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

suunitelmat muuttu, ostin kaverilta gt32 garretin.liika hankalaa saada 2 ahtimella 5syl.toimii jos ei ala kaiken maailman läppiä rakenteleen :D

tänään alkaa turbon vaihto ja cuulerin laitto.
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Eiköhän tuo heräile ihan ok tuossa vitosessa. Ilmamäärä pitäisi riittää melko korkeisiin lukemiin..
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

nyt on ahdin paikollaan, pitää huomena tehä vielä uus downpipe ja ahto putket.huomena sitte ehkä pääseeki tomaatin(automaatin) särkeen :D
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Missäs päin tämä leka vaikuttaa? Itsellä ollut projekti 200t -> 300tdt om617 isommalla turbolla ja ppd:n 7mm pumpulla. Alkaa olemaan valmista, ja vetoja ihan mukavasti :D kuuleri vaan pitäis asentaa vielä. Jos sen sais ens viikolla leimattua uudella tekniikalla.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

pohjoispohjanmaalla tämäki.aistin siis pienen kilpailun :twisted: :D
ite teetin hpd:llä 7mm pumpun.
heräilee aika hitaasti mulla toi ahdin täytyy ottaa toi ite sorvaama hukkaportti syyniin luultavasti vuotaa.mutta sitte kun se herää niin sitte mennään kunnes alkaa laatikko luistaan taytyy rehtijiillä käyttää se.

ptracing mikä ahdin sulla on, minkälaiset pako ja imusarja?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Jaa jaa, ettei vaan olis Junkin kulmilta tumman sävyinen farkku? :lol:

Ostin moottorin valmiina nimim. matti_h :lta ja näykyi joskus kirjoittaneen mikä se turbo on :" Turbo mallia pro turbo pako on carretin 4:n pesä 62 ja imu schwitzer s2b:n 57"

Mulla on 5 v getrac moottorin perässä. Piti tehdä kytkin ja vauhtipyörä uusiksi. Bemarin asetelma ja pakun 228mm levy. Tuntuu pitävän hyvin. painelaakeri vaan pitää vaihtaa kun pitää meteliä. On vaan aika vänkä ajaa kun tuppaa nylykyttämään melko helposti kun sille päälle sattuu, pitää opetella vaan ajamaan sillä! :)

Pitäis saada jonkinmoinen hukkaportti tehtyä kun mittarin mukaan ahtaa melko reilusti jos vedättää oikeen kunnolla. Särkyy pian.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Niin joo, imusarja vakio, mutta vaihdan pystäristä otettuun malliin, niin saa just hyvin coolerilta tuleen putken siihen, pakosarja on vakio.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

sepä hyvinki :D
itekki täsä mietin että vaihtaisko manuaalin vai vahvistuttaisko tuon.kuulemma noilla 7mmtapeilla tulee manuaalilla nylkyttäjä.
mulla olis ylimääräsiä hukkaportteja jos tarviit joudut vaan tekeen välilaipan että sen saa siihen vakiosarjaan. ei sulla olis lisää niitä pystärin imusarjoja?mä hitsautin td imusarjaan eri asentoon ja isomman ahto letkun paikan mutta se pystärin sarja vois jakaa ahtopaineen paremmin.
minkävärinen sun mese on vai ootko tehny siitä 280?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

tdt leka kirjoitti:sepä hyvinki :D
itekki täsä mietin että vaihtaisko manuaalin vai vahvistuttaisko tuon.kuulemma noilla 7mmtapeilla tulee manuaalilla nylkyttäjä.
mulla olis ylimääräsiä hukkaportteja jos tarviit joudut vaan tekeen välilaipan että sen saa siihen vakiosarjaan. ei sulla olis lisää niitä pystärin imusarjoja?mä hitsautin td imusarjaan eri asentoon ja isomman ahto letkun paikan mutta se pystärin sarja vois jakaa ahtopaineen paremmin.
minkävärinen sun mese on vai ootko tehny siitä 280?
Ei siittä nylykyttäjä tuu. Ainakaan mulla ei ollu. Nykysin mulla on 722.3 koska automaatti on päällikkö. :lol:

Mulla pyörii nurkisa 309D Om 617 imusarja, joka on aika saman näkönen ku tuo pystärin sarja. :wink:
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

oisko minkähintanen ja saako siihen n.60mm ahtoletkun kiinitettyä ilman muutoksia?niin ja mihin suuntaan siinä töröttää lähtö?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Ei valitettavasti oo muuta kun tuo yks minkä sain kaupanpäälle.

Mulla on valkonen farmari, mutta se ei ole vielä kauan mulla ollutkaan, eikä varmaan kertaakaan ole edes junkin reissua sillä ehditty tekemään! :D 280 odottelee kesää, mutta voi olla etten ota sitä liikenteeseen ollenkaan kun saa tämän käyttöauton valmiiksi. Jos sitten ens talven projektiksi ottais sen purkais, maalais ja tekis heti vimosen päälle!

Pitäis tulla ihmettelemään sitä sun autoa tässä joku päivä kun sielläpäin käy, en ite oo nähnytkään sun autoa mutta kaverit sanonut jo monena viikonloppunan että siellä oli taas kylillä melko makian rönttä liikenteessä.
Minä vaan oon ollut aina sillon tallissa ruuvamassa omaani! :lol:
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

tdt leka kirjoitti:oisko minkähintanen ja saako siihen n.60mm ahtoletkun kiinitettyä ilman muutoksia?niin ja mihin suuntaan siinä töröttää lähtö?
Muuten justiinsa samanlainen ku pystärin sarja, mutta lähtö suoraa etteenpäi. Eli sitä hiukkasen kääntää niin hyvä tullee! Ottaa lähtö kimpun verra konepeltiin jossei muokkaa.
Ei se kallis oo! :wink:

Pohojois-pohojanmaa... Mahtaako tdt lekan auto olla musta väriltään ja älyttömän tyylikäs ja ryhdikäs? 8)
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

no niin kaikki ilo loppuu joskus vai miten seoli, turbo hajos kestihän se 2päivää ei muutako uutta ehtiin :evil:

saahan tota tulla ihimettelehen, pitäs täsä lähtä ruuvaileen sitä.
oisko muuten farmarin takapaksin sisä osia mitään?tarvis kattoon tulevan muovin ja takaluukkuun tulevan.

se näyttää hämärällä mustalta mutta valosalla ja auringosa grafitin harmaa ja aivan hitusen sopivan hillitysti näkyy vihreää helmiäistä joka vaihtaa punaseen KOROSTAN SANAA SOPIVASTI ei hypi silmille :D
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

nii ja se imusarja, missä päin se sijaitsee?ja oishan se mukava edes suuntaa antava hinta tietää? :roll:
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Avatar
Rammstein69
Mersumies
Mersumies
Viestit: 708
Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Rammstein69 »

tdt leka kirjoitti:nii ja se imusarja, missä päin se sijaitsee?ja oishan se mukava edes suuntaa antava hinta tietää? :roll:

Lieneekö tuo pakun imusarja mallia noin 100mm liian korkee? :roll:
S203 220CDI -03
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62

Jotain löyhästi Tähdellisiin ja harrasteluun liittyvää instasta: #gearloosegarage31640
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Rammstein69 kirjoitti:
tdt leka kirjoitti:nii ja se imusarja, missä päin se sijaitsee?ja oishan se mukava edes suuntaa antava hinta tietää? :roll:

Lieneekö tuo pakun imusarja mallia noin 100mm liian korkee? :roll:
Mulla meni pelti kii, mutta ihan siittä ahtoputken lähöstä otti peltiin.
Jos on mahollisuus alumiiniä hitsata/hitsauttaa, niin tää on hyvä aihio. :lol: Ei se varmaan muutamaa kymppiä kalliimpi voi olla. :lol: Vaasasa seon mutta kulukeutuu näppärästi pohojois-pohojanmaalle jos kiinnostaa.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

kyllä se kiinnostaa kun naapurisa on tig hitsaus vehkeet.ite asun ylivieskassa, kulkeutuuko se tännepäinkään?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

kyllä vois kulukeutua. :wink: Vaikka ihan ens viikonloppunaki vois onnistua.
tdt leka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 597
Liittynyt: Ma 30.03.2009 21:02
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tdt leka »

oispa hyvä juttu kun tänään ostin uuden ahtimen niin se vois kohta tulla tarpeeseen.jos vaikka sais siistittyä ton konehuoneen teikontuvan kokoontumiseen tai johonki :D
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
Vastaa Viestiin