Väyrysen mittariston pikselien korjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Sharvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 11.03.2009 13:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharvi »

Vielä pieni kysymys. Kun vanhat liimat poistetaan folioista ja levyltä niin hoitaako tuon liiman asian nyt lisätyt ruuvit piirilevyn kohditus pinnien paikalle vai tulee liimata johtavalla liimalla uudelleen kuten topicissa http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
Avatar
Kari_H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 31.10.2005 13:37
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja Kari_H »

Tuo ohje näyttää poikkeavan jonkin verran nimimerkki tapparan kirjoittamasta. Itse noudatin varsin tarkasti tapparan ohjetta.
Laitoin mittarin rungossa olevan kumiliuskan alle "fylliä" niinkuin tappara sanoo, ja varmistin puristuksen ruuveilla. Liimaa en käyttänyt.
Tässä on sekin hyvä puoli, että tarvittaessa kosketukset on helppo puhdistaa sitten taas kahdeksan vuoden kuluttua, jos pixelit himmenevät.
S210 320CDI -01
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Voin omasta kokemuksesta sanoa ,älä tee tätä itse ,jos et ole käsistäsi todella taitava.
Tee tuon korjaamisen eteen jotakin muuta.
Maksa joku satku ja saat työlle vielä takuun-
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

nautseri kirjoitti:Voin omasta kokemuksesta sanoa ,älä tee tätä itse ,jos et ole käsistäsi todella taitava.
:lol: Ostattiko uuden mittarin?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Timo J kirjoitti:
nautseri kirjoitti:Voin omasta kokemuksesta sanoa ,älä tee tätä itse ,jos et ole käsistäsi todella taitava.
:lol: Ostattiko uuden mittarin?
V,,,,,si meni.
Ostin saksasta korjatun mittarin EBAYN kautta.
Ja korjautin siellä sitten omani ,jonka olen myynyt pois.

Kysyppä täältä.
http://www.palanto.fi/
Avatar
Sharvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 11.03.2009 13:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharvi »

Minkälaisia polttimoita mittaristo on syönyt, löytyiskö malleja ja määriä? Onko kokemuksia ledien laitosta noiden hehku mallien tilalle? Ajattelin mittariston korjauksen yhteydessä vaihdella kaikki uusiin.
W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Laitappa hakuun, ledi ,niin jopa löytyy monenlaista tarinaa.
esim:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=ledi
Avatar
Sharvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 11.03.2009 13:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharvi »

nautseri kirjoitti:Laitappa hakuun, ledi ,niin jopa löytyy monenlaista tarinaa.
esim:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=ledi
Juu, joillakin näyttää toimivan ja toisilla ei. Onko missään tarkkaa infoa mittarivaloista (siis mulla ei ole edes käsitystä polttimon tyypeistä) ja polttimoiden määristä.
Sehän tietenkin selviää kun avaan mittariston ja revin lamput pihalle mutta kun tarkoitus olisi ostaa lamput, purkaa mittaristo ja vaihtaa lamput siinä samalla, kun yritän (painotan sanaa yritän) korjata tuon pikseli ongelman...
Viikonloppuna tuo polttimoiden ostaminen on aika tunkkasta täällä peräkylässä :)
W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Ovat sellaisia pieniä lamppuja jotka pitää ostaa kantoineen.Autotavikeliikkeet voivat tietää.
Niitä on kahta eri kokoa.
Voit ottaa polttimon alakautta malliksi irti,
Lähtee kun pyöräyttää vartti kierroksen,

Punaiset polttimot täytyy laittaa samoihin kohtiin ,ovat ne merkki valot jotka loistaa punaista kun hätä on suurin.
Avatar
Sharvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 11.03.2009 13:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharvi »

Kari_H kirjoitti:Tuo ohje näyttää poikkeavan jonkin verran nimimerkki tapparan kirjoittamasta. Itse noudatin varsin tarkasti tapparan ohjetta.
Laitoin mittarin rungossa olevan kumiliuskan alle "fylliä" niinkuin tappara sanoo, ja varmistin puristuksen ruuveilla. Liimaa en käyttänyt.
Tässä on sekin hyvä puoli, että tarvittaessa kosketukset on helppo puhdistaa sitten taas kahdeksan vuoden kuluttua, jos pixelit himmenevät.
No niin...mittari soi ja pelaa. Jäi ensin poistamatta liimat folion lyhentämisen jälkeen mutta kun availin paketin uudestaan ja poistin joka pinniltä liimat niin alkoi homma toimimaan. Kellon pikselit hieman hakusessa mutta syykin on tiedossa -> jäi folio siltä kohdalta hieman "ryttyyn". Kesälaitumilla tuo kuntoon :)

Kiitos hyvistä neuvoista...tässä tais säästää aika pitkän pennin :D
W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
Avatar
Pekifi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 25.01.2006 15:48
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Pekifi »

Itse kävin juuri korjauttamassa omani pikselit täällä Helsingissä, aikaa meni tunti ja maksoi 170€ mutta hyvä siitä tuli.
Nykyinen Mersu
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"

Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Olisiko lähellä Kuopijota kellopikseleiden fiksaajaa??? -tulen kyllä toimeen ilmankin ;)
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Autotronix Finland Oy Mikkelissä korjaa ja myy korjattuja mittareita kaikenlaisiin Mersuihin ja moniin muihin merkkeihin.
Katalogissa 210-mittariston kohdalla lukee näin: Tämä korjaus sisältää kaksi uutta LCD-näyttöä joustavalla kaapelilla (litteä). Korjaus 180 € sis. alv.

Luettelossa on mittaristoja seuraaviin malleihin: W168, W202, W203, W208, W209, W210, W211, W215 & W220, W638, W639 ja Sprinter.

www.autotronix.fi
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos 180 eurolla saa uudet LCD:t ja takuut, niin mars tilaus sisään.
Ei maksa vaivaa itse laittaa, siinä voi hajota koko mittaristo.
Odin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 06.10.2005 21:35

Viesti Kirjoittaja Odin »

Pekifi kirjoitti:Itse kävin juuri korjauttamassa omani pikselit täällä Helsingissä, aikaa meni tunti ja maksoi 170€ mutta hyvä siitä tuli.
Missä käytit? Vois tilata saman lääkityksen.
Avatar
Sharvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 11.03.2009 13:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharvi »

JarkkoN kirjoitti:Jos 180 eurolla saa uudet LCD:t ja takuut, niin mars tilaus sisään.
Ei maksa vaivaa itse laittaa, siinä voi hajota koko mittaristo.
Totta ja jos menee hajottamaan niin se alkaa maksamaan. Toisaalta jos on vähänkin sähkömiehen vikaa, niin ei tarvitse olla atomi-insinööri tuon vian korjaukseen ja säästää tuon pari sataa.
Riskit korjauksessa kuitenkin on olemassa ja niistä riskeistä selviää rahalla :D
W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Omatoimisessa korjauksessa eka riski on väärän aineen
käyttäminen, kun puhdistetaan hapettumia. Aineesta ei saa jäädä
rasvaa tai mitään muutakaan jäämää, vaan kaiken pitäisi valua tai haihtua
pois. Kontakt 60 on *kuulemma* sopiva aine.

Se ensimmäinen riski on mekaaninen vaurio, jokin osa voi vääntyä tai
irrota. Romuttamolta voi tietysti löytää sopivan mittariston tilalle.
Avatar
Pekifi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 25.01.2006 15:48
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Pekifi »

Odin kirjoitti:
Pekifi kirjoitti:Itse kävin juuri korjauttamassa omani pikselit täällä Helsingissä, aikaa meni tunti ja maksoi 170€ mutta hyvä siitä tuli.
Missä käytit? Vois tilata saman lääkityksen.
Kuva

tuossapa ois yhteystiedot.
Nykyinen Mersu
-89 MB 190 2.6 W201 377tkm
-89 MB 190 1.8 W201 270tkm "puretaan"

Aiemmat
-88 MB 300TD W124 491tkm
-89 MB 300TE W124 239tkm
-01 MB 320T CDI Avantgarde W210 275tkm
-93 MB 320TE 24v STW W124 250tkm
-98 MB 220CDI Classic W210 655tkm
-80 MB 200 Diesel W123 1.3milj.
Avatar
Sharvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 11.03.2009 13:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharvi »

JarkkoN kirjoitti:Omatoimisessa korjauksessa eka riski on väärän aineen
käyttäminen, kun puhdistetaan hapettumia. Aineesta ei saa jäädä
rasvaa tai mitään muutakaan jäämää, vaan kaiken pitäisi valua tai haihtua
pois. Kontakt 60 on *kuulemma* sopiva aine.

Se ensimmäinen riski on mekaaninen vaurio, jokin osa voi vääntyä tai
irrota. Romuttamolta voi tietysti löytää sopivan mittariston tilalle.
Juuri näin. Itse asiassa tuon vian korjaa ilman mitään aineita...kolvilla. Kontakt 60:llä ei hapettumat lähde ihan helposti. Tinaimusukalla onnistuu parhaiten. Edellen perään kuulutan kustannuksia versus korjauksen helppous. Näyttömoduuleissa ei ole mitään vikaa vaan niistä lähtevissä "lapamato" johtimissa -> ne ovat hapettuneet -> johtuu saksalaisen insinöörin laiskuudesta laittaa väliin kunnon liitin ja korvata se puriste liitoksella.
Mitä tulee tuohon mekaanisen osan irtoamiseen niin ainakin väyrysen mittaristossa sitä vaaraa ei ole. Ainoat mekaaniset osat ovat "kelluvat" mittarin viisarit ja muovikotelot. Tietenkin koko homman voi ryssiä käyttämällä liikaa voimaa mittarin kasaamis vaiheessa.
W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Voi olla näinkin, itse oletin vian olevan LCD-paneelissa, niin
kuin BMW:n mittarissa.

Niissä tyypillisesti on kahden kovan levyn välissä kumimatto,
jossa on pieniä sähköä johtavia säikeitä levyn pintaa vasten
kohtisuorassa suunnassa. Säikeet johtavat sähkön kumimaton
läpi kunkin pikselin kohdalta erikseen.

Kun maton kontakti levyihin hapettuu, yhteys katkeaa ja pikseli
sammuu. Yhteys palautuu, kun poistetaan hapettuma.

Voi olla, että hapettumia tulee sekä lapamatoon että kumimattoon.
Avatar
Sharvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 11.03.2009 13:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharvi »

Mesen mittariston rakenne on hieman yksinkertaisempi tai siis vähän liiankin ;) Mese foorumilta löytyy kuvia ja hyvät mittariston korjausohjeet..itse korjasin mittarini näillä ohjeilla.

http://www.mese.fi/
Valitse menusta Foorumi.
Käytä hakua, etsi nimimerkki tappara.
Otsikko on Puuttuvat pixelit takaisin
W210 E270 CDI A -00 STW 140tkm
jp_olli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ma 07.09.2009 08:34
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jp_olli »

Tuleehan noita itsekin korjattua. :)
044-0760422
riisselimese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 02.08.2009 21:06
Paikkakunta: Turku

Yhä mittariston digitaalinäytöt

Viesti Kirjoittaja riisselimese »

Mulla nuo pikkunäytöt (kello & lämpömittari) toimii ok mutta tuo iso monitoiminäyttö pimenee ajoittain. Lampun palamisesta ei ole kyse sillä näyttö hohtaa selvästi. Ja välillä välähtelee kirkkaasti. Näyttö on täysin pimeänä, siis ei sotkua, pikseleitä yms näkyvissä, vaan joka pikeseli on pois päältä.
Aluksi tuo tuli kerran, sitten useammin, nyt lähes aina pimeänä. Joskus käynnistäessä saattaa olla päällä hetken ennen kuin lähtee.
Nappulat toimivat, esim radion kanavia pystyy vaihtamaan vaikka näyttö onkin pimeänä.
Tätä jatkunut n. 2-3 vko. Aika hankalaa kun samalla häviää matkamittari.
Onko tämä samaa laatua oleva vika kuin nuo pikkunäyttöjen viat, oireet ovat ainakin erilaiset. Pystynen ongelmaa täällä annetuilla ohjeilla tutkimaan, ajattelin vain että jos joku olisi jo törmännyt tähän ongelmaan ja voisi ohjata suoraan vikapaikkaan.
Auto on 2000 mallinen 270 cdi Väykky.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus

Viesti Kirjoittaja aziz »

Pitäiskö tuon mese.fi:n haun oikeesti toimia? Muistaakseni joskus löysin kyseisen korjausohjeen, mutta nyt ei millään. Osaisko joku laittaa suoran linkin siitä ohjeesta?
Kävin kattomassa kaikki "tapparan" kirjottamat viestit, eikä sieltä kyseistä tarinaa löytyny.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus

Viesti Kirjoittaja nautseri »

aziz kirjoitti:Pitäiskö tuon mese.fi:n haun oikeesti toimia? Muistaakseni joskus löysin kyseisen korjausohjeen, mutta nyt ei millään. Osaisko joku laittaa suoran linkin siitä ohjeesta?
Kävin kattomassa kaikki "tapparan" kirjottamat viestit, eikä sieltä kyseistä tarinaa löytyny.
Toimii,mutta sieltä hävisi jiku vuosi sitten kaikki vanhat tiedostot.
Ohjelma korkkas ja ei ollyt varmuuskopioita,jos oikein muistan.
Googleen haku pikselelin korjaus tai jotain vastaavaa,niin löydät parhaiten tietoa.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mitenkäs se johdinliuska irtoo parhaiten piirilevystä? Ja mitenkäs siinä Tapparan ohjeessa oli sen takaisin liimauksen laita, vai käytettiinkö siinä liimaa ollenkaan?
Ei ollu googlesta apua tällä kertaa, oisin kaivannu juurikin tuon "tapparan" mesefoorumilla julkaisemaa korjausopasta. Muuten lähettäisin mielelläni mittariston alan ammattilaiselle, mutta tarviin autoo päivittäin. Ja onnistuin purkamaan ja kokoomaan mittariston jo kertaalleen, joten enköhän saa vielä varsinaisen viankin korjattua.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re:

Viesti Kirjoittaja nautseri »

jp_olli kirjoitti:Tuleehan noita itsekin korjattua. :)
MB mittaristojen lämpömittarin ja kellon pikselikorjaukset.
Webasto ohjainkorttien korjaukset.
Optimoinnit, vikakoodien luvut.

info (@) sercap.fi
044-0760422


Kysyppä tältä herralta ,tai ota lainaan joltakin mittari.

Tilasin aikanaan saksasta takuu korjatun,mutta heti se meni rikki ,kävi pieni oikkari sisällä mittarissa ,jonka huomasin heti (haju).
NO,myyjään yhteyttä ja laitoin alkuperäisen saksaan ja tuli muutaman viikon kuluttua takaisin korjattuna.

Noita saa suomesta jo hajottamoiltakin,usein on vaan samat viat jo valmiina.

Tässä saksan korjaaja.

http://www.pixelfehler24.de/" onclick="window.open(this.href);return false;



Kyllä se on itse vaikea korjata ,jos ei ole tehnyt aiemmin hienomekaanikon hommia.
Oma kokemus,meni kokonaan pimeäski se näyttö. :wtf:
http://www.sercap.fi/hinnasto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut nautseri, Ke 04.01.2012 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto on MB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 06.11.2011 23:48

Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus

Viesti Kirjoittaja Auto on MB »

Vekatronics Vaasassa korjaa noita. Omakohtainen kokemus. Soitin kun tiesin että on Vaasaan päin asiaa. Sovittiin aika ja homma hoitui silläaikaa kun piipahdin kaupungilla. Vähän on pitkä matka Hesasta, mutta Vehon ehdottama vaihtoehto oli että pannaan mittaristo vaihtaen ja hintaa nelinumeroinen luku. Että kannaattaa vaikka keksiä asiaa Vaasan suuntaan, kun selvinnee yleensä enintään muutamalla satasella. Ja korjaus on pysyvä.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Auto on MB kirjoitti:Vekatronics Vaasassa korjaa noita. Omakohtainen kokemus. Soitin kun tiesin että on Vaasaan päin asiaa. Sovittiin aika ja homma hoitui silläaikaa kun piipahdin kaupungilla. Vähän on pitkä matka Hesasta, mutta Vehon ehdottama vaihtoehto oli että pannaan mittaristo vaihtaen ja hintaa nelinumeroinen luku. Että kannaattaa vaikka keksiä asiaa Vaasan suuntaan, kun selvinnee yleensä enintään muutamalla satasella. Ja korjaus on pysyvä.
Aikoinaan sovittiin aikataulu etukäteen puhelimessa: laitoin maanantaina matkahuoltoon ja perjantaina tuli korjattuna takaisin.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: Väyrysen mittariston pikselien korjaus

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Oon joskus vuosi sitten korjannut mittariston onnistuneesti, ja pysyvästi.

Mittariston LCD-näyttöihin saa "paperiset" lattakaapelit erikseen.
Sain tutun kautta Lohjalaiselta elektroniikka korjaajalta nuo lattakaapelit. Korjaaja tiesi tarkalleen millaiset kaapelit sinne kuuluu. Niissä on oma liima, jolla ne johtaa sähkön. Olivat kuulemma hyvin halvat.
Uskon, että mittarikorjaamollakin vaihdetaan vain nuo lattakaapelit.

Eli korjaus meni jotakuinkin seuraavasti:
- mittari irti ja halki... pitää siinä yhdessä kohtaa varovasti kiertäen myös mittarien viisarit irroittaa
- lattakaapeli hitaasti varoen "repiä" piirilevystä irti (Ei vielä LCD-näytöstä)... zippobensalla ja muropaketin kartonkiliuskalla saa liiman irti. VOIMAA EI TARVITA.
- LCD-näytöistä irrotin tinakolvin päähän kyhäämällä "lattapäällä" kaapelin irti... Siis sopivasti lämpöä... Liima pehmeämmäksi. Loput ERITTÄIN VAROEN zippobensalla ja kartonginpalalla (muropaketista) rapsuttaen. HUOM! LCD-näytön pinnan pigmenntti ei oikeesti kestä zippobensaa, mutta hetken kyllä. MUISTAKAA MITATA KYTKENTÄKAAPELEIDEN JOHTIMIEN KOHTAT LCD-näytön pinnalta, jotta saatte uuden kaapelin oikeaan kohtaan. Apuna toimii hyvin "pos-it" paparikasa... sen voi säätää sopivan korkuiseksi LCD-näytön viereen.
- Uusi lattakaapeli vain liimataan (liima lattakaapelissa valmiina... vain suojamuovi pois) LCD-näyttöön. painelin liima-aluetta varoen muovitikulla kevein liikkein. LCD-näytössä ei aivan suoraan näe sähkön johdinaluetta, joten tarkistakaa AIEMMIN MITATUT MITAT.
- Piirilevyn pinnalle liimaaminen onkin jo helppoa edelliseen verrattuna.
- Keskimmäisen LCD-näytön kaapelia ei tarvitse vaihtaa... leikatkaa vain 1-2mm päätä lyhyemmäksi, että uusi kytkentäpinta johtaa sähkön.
- sitten vaan paketti kasaan... Mittarien viisarit menevät paikoilleen helpommin hieman kiertäen ja avot kaikki mittarit toimivat.

PS. kamera auttaa työssä, jollei muuten muista.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Vastaa Viestiin