Tyhmä ei tiedä. 123 automaatti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lassi.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Pe 01.10.2004 08:30
Paikkakunta: Kalajoki

Tyhmä ei tiedä. 123 automaatti

Viesti Kirjoittaja Lassi.P »

Juu eli onko tietoo onko w123 korimalliin saadut automaatit 3 Vai 4 lovisia
Väittelyitä asiasta on käyty mutta kukaan ei osaa varmaa sanoa.

Itellä vaihtaa vain 3kertaa...?! onko se sitte rikki.?

Kiitos ja anteeks...
Kipinä on parasta nestemäisenä.!!
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Tyhmä ei tiedä. 123 automaatti

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

petonimylly kirjoitti:Juu eli onko tietoo onko w123 korimalliin saadut automaatit 3 Vai 4 lovisia
Väittelyitä asiasta on käyty mutta kukaan ei osaa varmaa sanoa.

Itellä vaihtaa vain 3kertaa...?! onko se sitte rikki.?

Kiitos ja anteeks...
Jo sulla vaihtaa kolme kertaa niin eikö se silloin ole 4 lovinen?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tyhmä ei tiedä. 123 automaatti

Viesti Kirjoittaja h3ba »

pyhimys kirjoitti:Jo sulla vaihtaa kolme kertaa niin eikö se silloin ole 4 lovinen?
Meikän laskujen mukaan kyllä :D
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Varmasti voi sanoa että 4 vaihdetta. :D
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Lassi.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Pe 01.10.2004 08:30
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Lassi.P »

kiitoksia Malm, siinä tule se vastaus jota tarvin.

itellä siis vaihtaa kahdesti ja kolme vaihdetta. eli 4 pelistä pois, kilometreillä varmaan osuutta asiaan 865tkm

ei muutaku uutta laatikkua.

Kiitos...
Kipinä on parasta nestemäisenä.!!
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

petonimylly kirjoitti:kiitoksia Malm, siinä tule se vastaus jota tarvin.

itellä siis vaihtaa kahdesti ja kolme vaihdetta. eli 4 pelistä pois, kilometreillä varmaan osuutta asiaan 865tkm

ei muutaku uutta laatikkua.

Kiitos...
äläpäs nyt hosu :D 123 lähtee yleensä kakkosella, mutta kunnon kuormalla lähtee ykkösellä (esim. asunto vaunu, jyrkkä mäki)koitas noi löytyykö sieltä se ykkönenkin :idea:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu. Normaalilla kaasulla se lähtee kakkosella liikkeelle.
Kokeiles reilulla kaasulla paikoiltaan lähtöä. Pitäs lähteä ykkösellä.
Avatar
Lassi.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Pe 01.10.2004 08:30
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Lassi.P »

Jaa , pitää käyä huomena kokeilee..

onkohan tuosa sitte joku 200d:n perä ku huutaa heti ku syötävä ku ajelee 90-100km/h
Kipinä on parasta nestemäisenä.!!
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Vakio 300:n kierrokset satasessa ovat 3068, onhan se aika paljon, onko autosi alkuperäinen 300 automaagi ? valmistenumerollahan tuo selviää.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Lassi.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Pe 01.10.2004 08:30
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Lassi.P »

Jaa noin paljon...

korin vaihto romu tuo on mutta niin saaterin hyvä peltinen.

tekniikka pitäs olla -79 langista

ei kerenny tänää kokeilee touta laatikon käyttäytymistä.
Kipinä on parasta nestemäisenä.!!
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Voihan sitä laittaa vaihteen valitsimesta pienitä pykälää, jolla käyttää vaan 1 ja 2 vaihdetta. Näkee että onko se 1 siellä. Kyllä 1 ja 2 eron huomaa nopeudesta. Ja nyt puhutaan siis vaihteista :lol:

Se voi kyllä hämät jos aina lähtee 2 vaihteella.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Roas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 11.01.2009 16:28
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Roas »

Hyvä että lähtee kakkosella. Asfaltti säästyy! :shock:
w210 E300 TD
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14031
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eikös Langissa ollut tiheämpi perävälitys?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Lassi.P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Pe 01.10.2004 08:30
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Lassi.P »

Nostetaas vanha aihe ylös niin ei tarvi uutta alottaa...

Eli nyt tarvis tietoo viisaammilta että mikä laatikko mahtaa olla vakio
w123 280pensasa, siis automaatti. ja passaako tuo diisseliin
Kipinä on parasta nestemäisenä.!!
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

No kun 123 automaatista juttua niin tarvisin vastauksen seuraaviin kysymyksiin.

Auto s123 300d A
Mistä säädetään 4. vaihteen kykeytymistä aikaisemmaksi?
Mitä öljyä ja paljonko laatikkoon kuuluu?
Onko suodatinta?

Kiitos etukäteen tietäville!!!
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jytäkkä kirjoitti:No kun 123 automaatista juttua niin tarvisin vastauksen seuraaviin kysymyksiin.

Auto s123 300d A
Mistä säädetään 4. vaihteen kykeytymistä aikaisemmaksi?
Mitä öljyä ja paljonko laatikkoon kuuluu?
Onko suodatinta?

Kiitos etukäteen tietäville!!!
löysää ohjauspaineen vaijeria hiukan
pistä ATF III 6.2 L turbiini tyhjennettynä
hommaa suodatin ja pohjan tiiviste
mutta mikä laatikko sulla on :roll: onko 722.3XX katoppa se nummero sieltä lootan alareunasta likeltä öljypohjaa, tässä esimerkki :idea:
Kuva
tämä loota 123 300D:stä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

jotakin vastausta

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

petonimylly kirjoitti:Nostetaas vanha aihe ylös niin ei tarvi uutta alottaa...

Eli nyt tarvis tietoo viisaammilta että mikä laatikko mahtaa olla vakio
w123 280pensasa, siis automaatti. ja passaako tuo diisseliin
Muistelen, että bensan laatikko ei mene Dieseliin. Eli asiaan vaikuttaa alipaine liitäntä (toisin päin taisi käydä, eli Dieselin -> bensaan )
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

touhottaja kirjoitti:
jytäkkä kirjoitti:No kun 123 automaatista juttua niin tarvisin vastauksen seuraaviin kysymyksiin.

Auto s123 300d A
Mistä säädetään 4. vaihteen kykeytymistä aikaisemmaksi?
Mitä öljyä ja paljonko laatikkoon kuuluu?
Onko suodatinta?

Kiitos etukäteen tietäville!!!
löysää ohjauspaineen vaijeria hiukan
:
Ohjauspaineen vaijeri?
Mistäköhän tuon löytää.
Itse en löytänyt kuin kickdownin ja käsikaasun vaijerit.
Pumpun kyljessä modulaattori josta lähtee alipaineletkut.

Kuva
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Ohjauspaineen vaijeri, taisi tuo vaijeri johdattaa harhaan.

Perinteinen alipainemokkulan säätö laatikon kyljestä vissiin oli kyseessä, ainakin se auttoi nelosen vaihtamisessa.
Ennen säätöä meni päälle 90-100 ja nyt jo jossain 70 korvilla.
Säädin kierroksen aukipäin.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin