Auton myynti saksaan netissä

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Auton myynti saksaan netissä

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Onkos kukaan myynyt autoa saksaan ja miten onnistuu esim mobilen tai autoscoutin kautta?
Olisi tuo museovanhus kiva laittaa sinnepäin menemään kun suomessa ei arvosteta. :roll:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Olen myynyt yhden auton saksalaisen paikallislehden kautta. Eka joka tuli autoa katsomaan osti sen heti.
En usko että Saksasta tulevat Suomeen asti renkaita potkimaan, joten auto pitää saada näytille Saksaan. Eihän sekään ongelma ole.
Auto pitää olla puunattu huippukuntoon jos aikoo hyvän hinnan saada.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Auto on kyllä kunnossa mutta miten sais netissä ilmoiteltua ettei tarvis autoa sinne raahailla?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
_W126_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 03.08.2006 16:49

Viesti Kirjoittaja _W126_ »

Mobilen kautta tuli joitakin vuosia sitten kaupattua muun merkkistä ja muutama tyyppi saksanmaalta osoittikin kiinnostusta,ratkaisevana kynnyksenä vaikutti tosiaankin olevan hyvistä kattavista valokuvista huolimatta etäisyys joten renkaidenpotkintavaiheeseen pääsy hankalaa.
Ilmoittelin tuolloin myös jonkinverran ulkomaisilla harrastelijasivustoilla osto/myynti osastoilla.
Auto meni kuitenkin lopulta kotimaahan.

Mobilesta jäi kyllä muuten hyvä maku, helppokäyttöinen,joustava ja mielestäni edullinen kun kuitenkin tavoittaa suuren määrän potentiaalisia kiinnostuneita,nykyään myös englanninkielisenä,johan siinä kestikin.

International Mercedes-Benz Club Forum Classifieds voisi olla yksi vaihtoehto
http://forum.mercedes-benz-clubs.com/viewforum.php?f=12
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Me laitettiin viime keväänä Brittiläiseen huutokauppaan mutsin miehen yksi 1957 chevy belair ja 1955 Ford fairlane sitä varten kulkevaan rekkaan. Kustannukset oli 350€/suunta jos kauppoja ei syntynyt. Jos ja kun kaupat syntyi, meni kustannukset ostajan piikkiin. Tukholmasta saatiin autot nostettua kyytiin.

Molemmat autot meni kaupaksi ja välityspalkkiota ei mennyt jos oli itse paikalla. Välitys maksoi 500€/auto. Tosin Chevyn hinta oli niin kova että auto ei mennyt ekassa huutokaupassa ja oli siellä 3 kuukautta, josta säilytyksestä piti maksaa 100€/kk. Eli meni vasta kuudennessa huutokaupassa + tuo välityspalkkio.

Ensin autoja yritettiin myydä mobilessa ja parissa brittiläisessä mutta suomi on KAUKANA ja tänne reissaaminen on kallista ja turhaa.

btw, molemmat autot myytiin USA:n
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

jytäkkä kirjoitti:Auto on kyllä kunnossa mutta miten sais netissä ilmoiteltua ettei tarvis autoa sinne raahailla?
Itse rekisteröidyin Autoscout24 sivuille mutta jouduin valehtelemaan asuinmaani Ranskaksi koska sivusto ei lue Suomea Eurooppaan kuuluvaksi :shock: . Laitoin myynti-ilmon sinne ja osoitteeseen tuli sitten F eli France...

Otsikkoon laitoin auton tietojen jälkeen isolla FINNLAND sekä teksiosuuteen oikean kaupungin ja maan. Mobileen en muistaakseni onnistunut rekisteröitymään :roll: . Niin, yksi sähköposti tuli Kanarian saarilta :D , ei johtanut kauppoihin.

Klubin palsta saattaa olla ihan OK kuten tuossa linkissä oli, vaatii vaan Klubin jäsenyyden.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
masasal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 03.08.2008 22:56
Paikkakunta: Fahrersitz

Viesti Kirjoittaja masasal »

Eipä tuo kovin vaikeaa ole. Laitoin jo neljä vuotta sitten mobileen erään harrasteautoni myyntiin. Myyntitekstiä sorvatessa meni ainakin pari sikspäkkiä, kuviin satsasin enemmän. Sähköpostitiedusteluitten perusteella kiinnostusta oli, lopuksi auto jäi kotimaahan kun näytin naapurikylän tosiostajalle sakemannien lähentely-yritykset ja ostotarjoukset.

Onhan noita brittifoorumeitakin yllin kyllin. Näyttää silloin tällöin olevan suomiautoja kaupan. Viimeksi näin punaisen EMW 327-cabrion, jonka arvo taitaa tietyissä piireissä olla kuusinumeroinen luku.
Mein W124 250 D ist kein neuer in Plastiktütchen eingeschweißter Legobaukasten
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13289
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

masasal kirjoitti: Onhan noita brittifoorumeitakin yllin kyllin. Näyttää silloin tällöin olevan suomiautoja kaupan. Viimeksi näin punaisen EMW 327-cabrion, jonka arvo taitaa tietyissä piireissä olla kuusinumeroinen luku.
Suunniteltiin kaverin kanssa laittaa hänen 3 kpl EMW projektejaan saksan nettiin (2 kpl sport cabriolet ja yksi coupe). KePö:n kautta meni kuitenkin vanhemmalle kaverille; ensimmäinen ilmoitus ja ensimmäinen soittaja. Mummoissa yli satkun sai isosta "romukasasta" :D . Oli moblassakin hiljattain maininta että kyseiset rojektit on Lahdessa; vissiin herätti kiinnostusta koska meni heti kaupaksi muutaman vuoden varastoinnin jälkeen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
masasal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 03.08.2008 22:56
Paikkakunta: Fahrersitz

Viesti Kirjoittaja masasal »

karra kirjoitti:
masasal kirjoitti: Onhan noita brittifoorumeitakin yllin kyllin. Näyttää silloin tällöin olevan suomiautoja kaupan. Viimeksi näin punaisen EMW 327-cabrion, jonka arvo taitaa tietyissä piireissä olla kuusinumeroinen luku.
Suunniteltiin kaverin kanssa laittaa hänen 3 kpl EMW projektejaan saksan nettiin (2 kpl sport cabriolet ja yksi coupe). KePö:n kautta meni kuitenkin vanhemmalle kaverille; ensimmäinen ilmoitus ja ensimmäinen soittaja. Mummoissa yli satkun sai isosta "romukasasta" :D . Oli moblassakin hiljattain maininta että kyseiset rojektit on Lahdessa; vissiin herätti kiinnostusta koska meni heti kaupaksi muutaman vuoden varastoinnin jälkeen.
Kyllä kyllä. Aikoinaan 50-luvulla emppuja tuli Suomeen iso kasa, kun ne eivät muualle kelvanneet. 100tkm oli autolle lähes pääsemätön paikka. Yhden hyvän empun oli se sitten 327 ai 340-(2) tekemiseen tarvitaankin monta vara-autoa tai sitten täytyy olla harrastelompakko TOSI hyvässä kunnossa.
Mein W124 250 D ist kein neuer in Plastiktütchen eingeschweißter Legobaukasten
Vastaa Viestiin