Vahvistin ja cd-boksi W123:een? KUVIA

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Vahvistin ja cd-boksi W123:een? KUVIA

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Noh, tulipa tuossa hankittua pitkään hakemani Becker-paketti, halvalla kun sain. Eli pitää sisällään Mexico 2330-soittimen vermeineen, Silverstone 2630-makasiinin sekä Energy 300-vahvistimen.

Aiemmin en ole pelaillut vahvistinten saati boksien kanssa, joten nyt on hyvät neuvot tarpeen. Selailin kyllä foorumia ja mukavasti vinkitystä sainkin. Mutta aloitetaanpa yksinkertaisella kysymyksellä, että mihinkä paikkoihin olette asentaneet boxeja/vahvistimia W123:ssa? Vaatiiko vahvistin kuinka hyvän tuuletuksen... kun minulle on jostain jänyt päähän, että se lämpenee jonkun verran?
Entä asennus: kiinteästi ruuveilla vai kuinka?

Laitetaan lisää kysymyksiä, jahka käyn paketin MH:sta :-).
Viimeksi muokannut Timo L., Pe 16.01.2004 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Itsellä on ollut tavallisesti mersuissa boxi ja vahvistin takakontin takaseinässä kiinni, kun sen saa siihen helposti ja narut pujoitettua pellin takaa näkymättömiin. toinen paikka niille on etupenkkien alla, jos siellä on tilaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

OK, kiitosta. Tuo takaseinä pitää tutkia, tuntuu suht järkevältä paikalta. Etupenkkien allahan on ilmaröörit takajalkatilaan, ja kuvassa ainakin tuo vahvari näytti kooltaan melko isolta. Muutenkaan en viitsisi pohjan läpi ruuveja tyrkkiä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
garbaazh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 14.07.2003 20:30
Paikkakunta: Lilla Hoplax

Viesti Kirjoittaja garbaazh »

Mulla kanssa vahvari takakontin takapellissä. Lämpenemisestä en murehtisi 4 ohmin vastuksella. Mitä pienempi vastus, niin sitä kuumempana vahvistin luonollisesti käy. Käsittäkseni 2 ohmiakaan ei vielä tuota onkelmia. Proot jatkakoon...

Itseporautuvia ruuveja en ainakaan suosittele käytettävän.
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...

E320t cdi -00

Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
Avatar
HJL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 21.08.2003 14:58
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HJL »

Entisessä 123:ssa asensin boxin hanskalokeroon. Tosin ainakin se Pioneerin kuuden levyn vaihtaja oli senverran kookas, että joutui modifioimaan lokerosta takaseinän pois. Hyvin leikkaamalla tuli siisti paketti. Tilaakin jäi vielä rekisteriotteelle ja taskulampulle...
Takaosan sai kätevästi tuettua asennuskiskolla peltiin kiinni. Kiinnitys onnistui niin hyvin ettei löytynyt tiestä sellaisia kuoppia, että levy olisi pomppinut (vai olikohan kyseessä sittenkin boxin ominaisuus?)
Ainakin siinä sedanissa peräkontti oli senverran kostea tila, etten suosittelisi sinne hirveästi mitään elektroniikkaa sijoittamaan.
Ja vielä yksi hyvä puoli tästä asennusversiosta löytyi: ei pitkäkyntiset ainakaan ikkunoista katsellessa boxia huomaa...
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

HJL kirjoitti:Entisessä 123:ssa asensin boxin hanskalokeroon
Minulla oli myös Kenwoodin 6 CD:n vaihtaja hanskalokerossa. Lokeroa joutui myös modifioimaan. Mutta mahtaako 10 CD:n boxi mahtua ollenkaan? :roll:
230 C 1978
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No niin, jatketaanpa vanhaa ketjua. Mahdollisesti tulevana vkl:na olisi sen verran aikaa, että saisin paketin ainakin osaksi asennettua autoon. Sitä ennen on vielä monen monistuista kysymystä.

1. Mikä on vahvistimen virtajohdossa (?) oleva muovinen, painavahko, 4x5x8 cm-kokoinen Alpine-tekstein varustettu mötikkä? Mitä se tekee? Kaksi kullanväristä liitintä, joihin haarukkaliittimet työnnetään. Siitä virtalähteeseen päin on taas Rockford Fosgate-merkkinen sulakekotelo.

2. Mistä virta vahvistimelle? Akustako suoraan (siis akkumulaattorista, en aio lähteä vetämään piuhoja Perniöön asti :roll: )? Jos, niin kuinka?

Laitteista on kuvia, jotka aion pistää verkkoon, jahka saan ne kotikoneelle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sami S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.04.2003 20:06
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami S »

1. Voisiko olla jonkin sorttinen kondensaattori millä saadaan hieman jännitepiikkejä pienemmiksi?

2. Akulta suoraan kannattaa sähköt tuoda. Akun viereen oma sulake.
W123:ssa hansikaslokeron takana on aika iso kuminen läpivienti, joka tulee suoraan konehuoneeseen, jota pitkin on helppo vetää jännitekaapeli.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kiitos vastauksesta. Pitää laittaa linkkiä, jahka saan kuvat nettiin. Se RF:n kotelossa oleva tosi paksu sulake (?) lienee käypäinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tässä näkyy nyt se mötikkä. Eli mika tama on?

Täällä taas on kuva vahvistimen toisesta päädystä. Mikä on tuo vasemmalta lukien toinen liitin? Ks. symboli. Musta lienee maajohto punaisen ollessa virtajohto.

Mitä näillä vahvarin toisessa päädyssä olevilla säätimillä voidaan säätää? Mm. Bass, Treble jne.

Mankkaanhan sain kyllä suomenkielisen (!) käyttöoppaan kopion vehon kautta, mutta boksiin ja vahvariin moisia ei kuulemma ollut saatavilla. Pitänee yrittää sitten suoraan tehtaalta.

P.S. Vahvistimen pohjassa kerrotaan, että se on valmistettu USA:ssa. Eli ei liene Beckerin oma, kenenköhän?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Timo L. kirjoitti:Mikä on tuo vasemmalta lukien toinen liitin?
Määhän en noista autovehkeistä tiedä yhtään mitään, mutta näyttää ihan kytkimen symbolilta. :P
Timo L. kirjoitti:Tässä näkyy nyt se mötikkä. Eli mika tama on?
Ei se nyt ihan konkalta näytä... Voisko se olla jonkinmoinen "suodatin", joka poistaa virtapiikkejä tai jotain mahdollisesti sytytysjärjestelmästä tulevaa häiriösignaalia. :oops: Nyt saa nauraa meikäläisen suohon... :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tuo musta Alpine nyytti voisi olla häiriönsuodatin, jolla suodatetaan laturin synnyttämää rippelijännitettä pois joka kuuluu muuten aina musiikin taustalla.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Timo L. kirjoitti: Mikä on tuo vasemmalta lukien toinen liitin?
Herätevirta
c203 180K -05
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Timo L. kirjoitti:Mikä on tuo vasemmalta lukien toinen liitin? Ks. symboli. Musta lienee maajohto punaisen ollessa virtajohto
Heräte.
Timo L. kirjoitti:Mitä näillä vahvarin toisessa päädyssä olevilla säätimillä voidaan säätää? Mm. Bass, Treble jne.
Bass on basso ja treble on diskantti :)

Muista on paha sanoo mut luulisin että alipäästö (ei päästä esim. yli 100hz:n taajuuksia läpi ) ja ylipäästö (ei päästä esim. alle 100hz:n taajuuksia läpi) säädöt.

Jos sulla on parempi kuva tosta säätöpäästä niin laita tänne tai yv:nä mulle niin selvitetään kaikki namiskuukkelit :)
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

_Antti kirjoitti: Jos sulla on parempi kuva tosta säätöpäästä niin laita tänne tai yv:nä mulle niin selvitetään kaikki namiskuukkelit :)
Kiitoksia vastauksista tähän asti. Tokihan mie nyt tiedän bassot ja diskantit, mutta mutta... kun on nuo em. säädöt mankassakin.. eli jos diskantit on seiskalla mankassa, niin tuoltako saa vielä enemmän "kirkkautta"?

Säätimet basson ja diskantin lisäksi ovat crossover, sensitivity (siis 2 x b, d, c ja s), channel select, clipping protection, bass boost. Parempaa kuvaa ei vielä ole.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Säätimistä...

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Timo L. kirjoitti:... eli jos diskantit on seiskalla mankassa, niin tuoltako saa vielä enemmän "kirkkautta"?
Periaatteessa kyllä. (Edellyttäen että soittimen säädöt vaikuttavat (linja)lähtöihin)
Suuret korostukset saattavat lisätä myös kohinaa...
Timo L. kirjoitti: Säätimet basson ja diskantin lisäksi ovat crossover, sensitivity (siis 2 x b, d, c ja s), channel select, clipping protection, bass boost. Parempaa kuvaa ei vielä ole.
Tuplasäädöt ovat etu- ja takakanapareille erilliset. (voi käyttää myös 2-tie järjestelmän ohjaamiseen tms)

"sensitivity" = gain eli sisääntulevan signaalin voimakkuus. Säädä kohdilleen laittamalla ohjelmalähteestä(CD/radio) äänenvoimakkuus lähes täysille ja nosta vahvistimesta gainia siten, etteivät kaiuttimien ääni vielä säröydy.

"crossover" = jakotaajuus, eli molemmille kanavapareille on valittavissa jakotaajuus. (näyttäisi olevan väliltä 20Hz-200Hz ?)

"Off/LP/HP" valitset onko jakotaajuus käytössä, LP = Low Pass / alipäästösuodin eli jakotaajuutta matalammat taajudet päästetään lävitse ja HP = High Pass / ylipäästösuodin eli jakotaajuutta korkeammat taajuudet päästetään lävitse (kaiuttimille asti).

"channel select":llä voit luultavasti valita käytätkö neljää erillistä kanavaa vai yhdellä RCA-parilla molempia kanavapareja? (kuvasta ei erota tarpeeksi...)

"clipping protection", olisiko nimensä mukaan jokin sisääntulosignaalin leikkauksen ehkäisy toiminto/compressori? (arvailua)

"bass boost" on jonkinsortin bassokorostus joka vaikuttaa esim 45Hz tienoille +6 dB:llä tms. Näillä ne "jumps jumps" äänet saa syntymään! :lol:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Voiskohan toi clipping protection olla jonkin sortin subsonic suodin?
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

clipping protection melko varmaan ikäänkuin sulake, suojaa kaiuttimia ettei ne "leikkaa"
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

No se clipping protection...
Sehän tietysti suojaa diskantteja (ja korvia) tilanteessa, jolloin luukutetaan liikaa ja vahvistin leikkaa, jolloin syntyy korkeataajuisia komponentteja.
Siis kun tehot loppuu kesken, vrt. NAD:in Soft Clipping-kytkin kotiromuissa.
Siis jotenkin vaimentaa tai pehmentää, tiedä sitten miten... :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Säätimistä...

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kiitoksia tähän asti! Nyt olen jo paljon viisaampi. Tuollaiset "sukulaisen" mainitsemat käytännön vinkit ovat erittäin tervetulleita.

Mitä hyötyä jakotaajuudesta on?

Channel selectissä on vaihtoehdot 2, 3, 4. Onko se verrannollinen kajareiden vai kajariparien määrään? Vai..?
Olli Lajunen kirjoitti:
"crossover" = jakotaajuus, eli molemmille kanavapareille on valittavissa jakotaajuus. (näyttäisi olevan väliltä 20Hz-200Hz ?)

"Off/LP/HP" valitset onko jakotaajuus käytössä, LP = Low Pass / alipäästösuodin eli jakotaajuutta matalammat taajudet päästetään lävitse ja HP = High Pass / ylipäästösuodin eli jakotaajuutta korkeammat taajuudet päästetään lävitse (kaiuttimille asti).

"channel select":llä voit luultavasti valita käytätkö neljää erillistä kanavaa vai yhdellä RCA-parilla molempia kanavapareja? (kuvasta ei erota tarpeeksi...)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
_Antti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 592
Liittynyt: Ma 21.07.2003 16:21
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Timo L. kirjoitti:Channel selectissä on vaihtoehdot 2, 3, 4. Onko se verrannollinen kajareiden vai kajariparien määrään? Vai..?
Ilmeisesti määrä tarkoittaa montako kanavaa käytetään ja toi 3 on ns. trimode, jolloin yksi kanava subbarille ja kaksi yläpään kaikattimille.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: Säätimistä...

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Timo L. kirjoitti:...
Mitä hyötyä jakotaajuudesta on?
Jakotaajuudesta on hyötyä jos käyttää vahvistinta taajuuskaistaltaan rajoittuneiden elementtien esim subwooferin tai diskanttien ohjaukseen. Subbari esim toistaa vain matalat taajuudet, joten siltä on hyvä suodattaa korkeammat taajuudet pois. Toisaalta diskanteille ei ole järkeä syöttää matalia taajuuksia koska diskantit eivät niitä toista, mutta saattavat jopa vahingoittua.
Timo L. kirjoitti: Channel selectissä on vaihtoehdot 2, 3, 4. Onko se verrannollinen kajareiden vai kajariparien määrään? Vai..?
...
Channel selectin vaihtoehdot 2, 3, ja 4 tarkoittavat juuri vahvistimeen kytkettyjen kaiuttimien määrää.
Edit: Kun valinta siltauksesta tehdään kytkimestä eikä vain kaiutinkytkennöillä kannattaa varmistaa kumpi kanavapari sillataan tuolla "3" -valinnalla.

4-kanavaista vahvistinta jossa siis on 4 erillistä kanavaa tai 2 stereoparia, voidaan käyttää:
  • - "2- kanavaisena" kun molemmat kanavaparit ovat "sillattuina" (bridged), jolloin tehoa saadaan n. kaksinkertainen määrä. (tosin yksi tehokkaampi vahvistuskanava vie kaksi pienempitehoista kanavaa, tällöin yksi kaiutin kytketään (yleensä, riippuu vahvistimesta) stereoparin "+" liittimiin )
    - "3- kanavaisena" kun toinen kanavapari on sillattuna ja toista paria käytetään normaalina stereoparina
    - "4-kanavaisena" kun siltausta ei käytetä.
Olettaen että käytät vahvistinta 4 erillisen kaiuttimen vahvistimena, et tarvinne koko jakosuotimia. Halutessasi voit suodattaa kaikilta kaiuttimilta niin matalat taajuudet, joita ne eivät kuitenkaan voi toistaa. (molemmille kanavapareille valinta "HP" ja crossover minimiin. (ns. subsonic suodin) )

Minkälaiset/montako kaiutinta haluat kytkeä?
(Veikkaan että 2 etu- ja 2 takakaiutinta originaalipaikoille ;) )
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juup, kaksi eteen ja kaksi taakse. Tosin kaiuttimetkin joutuu uusimaan ainakin eteen, Explödit ovat aika heikossa hapessa. Suosituksia otetaan vastaan, vaikka taitaahan niitä löytää haullakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Peter A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 04.09.2003 12:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: cd-boksi W123:een

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Timo L. kirjoitti:mihinkä paikkoihin olette asentaneet boxeja/vahvistimia W123:ssa?
Oman farkku-123:ni kanssa meni pähkäilyksi tuo CD-boxin sijoittaminen, ei viitsinyt tavaratilaan sitä laittaa (koiran paikka), eikä se muuallekaan oikein sopinut (liian iso hansikaslokeroon ja johtojen sijoittelussa ongelmia).
Hansikaslokeron sisällä oleva harmaa (ainakin minulla) pahvimuoviviritys* lähtee kuitenkin ruuveilla irti (ovat piilossa sellaisten nappien alla).
Seuraavaksi voit askarrella tilaan kiinnikkeet boxille sekä pienen muovitaskun tärkeille papereille (sinne mahtuu paljon muutakin jos osaa käyttää tilan hyödyksi :)
Vaihtoehtonahan on tehdä siihen pahvimuoviviritykseen* reikä levymakasiinin vaihtamista varten ja sijoittaa sen boxin tavallaan normihansikaslokeron alapuolelle. Itsellä tälläinen projekti juuri kesken. Vaatii hieman säätöä mutta eipä vie boxi tavaransäilytystilaa hansikaslokerosta jos sitä on vailla..

* = pahvimuoviviritys eli hansikaslokeron sisuselementti
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: cd-boksi W123:een

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Peter kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:mihinkä paikkoihin olette asentaneet boxeja/vahvistimia W123:ssa?
Oman farkku-123:ni kanssa meni pähkäilyksi tuo CD-boxin sijoittaminen, ei viitsinyt tavaratilaan sitä laittaa (koiran paikka), eikä se muuallekaan oikein sopinut (liian iso hansikaslokeroon ja johtojen sijoittelussa ongelmia).
Hansikaslokeron sisällä oleva harmaa (ainakin minulla) pahvimuoviviritys* lähtee kuitenkin ruuveilla irti (ovat piilossa sellaisten nappien alla).
Seuraavaksi voit askarrella tilaan kiinnikkeet boxille sekä pienen muovitaskun tärkeille papereille (sinne mahtuu paljon muutakin jos osaa käyttää tilan hyödyksi :)
Vaihtoehtonahan on tehdä siihen pahvimuoviviritykseen* reikä levymakasiinin vaihtamista varten ja sijoittaa sen boxin tavallaan normihansikaslokeron alapuolelle. Itsellä tälläinen projekti juuri kesken. Vaatii hieman säätöä mutta eipä vie boxi tavaransäilytystilaa hansikaslokerosta jos sitä on vailla..

* = pahvimuoviviritys eli hansikaslokeron sisuselementti
Tuo on käynyt mielessä, pitää mittailla. Muuten, tuo hanskalokeron kotelo on aitoa "Frankfurter Allgemeinea", eli kierrätyspaperista valmistettu. Näin muistelen jostain esitteestä lukeneeni.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin