Vahvistin ja cd-boksi W123:een? KUVIA
Vahvistin ja cd-boksi W123:een? KUVIA
Noh, tulipa tuossa hankittua pitkään hakemani Becker-paketti, halvalla kun sain. Eli pitää sisällään Mexico 2330-soittimen vermeineen, Silverstone 2630-makasiinin sekä Energy 300-vahvistimen.
Aiemmin en ole pelaillut vahvistinten saati boksien kanssa, joten nyt on hyvät neuvot tarpeen. Selailin kyllä foorumia ja mukavasti vinkitystä sainkin. Mutta aloitetaanpa yksinkertaisella kysymyksellä, että mihinkä paikkoihin olette asentaneet boxeja/vahvistimia W123:ssa? Vaatiiko vahvistin kuinka hyvän tuuletuksen... kun minulle on jostain jänyt päähän, että se lämpenee jonkun verran?
Entä asennus: kiinteästi ruuveilla vai kuinka?
Laitetaan lisää kysymyksiä, jahka käyn paketin MH:sta .
Aiemmin en ole pelaillut vahvistinten saati boksien kanssa, joten nyt on hyvät neuvot tarpeen. Selailin kyllä foorumia ja mukavasti vinkitystä sainkin. Mutta aloitetaanpa yksinkertaisella kysymyksellä, että mihinkä paikkoihin olette asentaneet boxeja/vahvistimia W123:ssa? Vaatiiko vahvistin kuinka hyvän tuuletuksen... kun minulle on jostain jänyt päähän, että se lämpenee jonkun verran?
Entä asennus: kiinteästi ruuveilla vai kuinka?
Laitetaan lisää kysymyksiä, jahka käyn paketin MH:sta .
Viimeksi muokannut Timo L., Pe 16.01.2004 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Itsellä on ollut tavallisesti mersuissa boxi ja vahvistin takakontin takaseinässä kiinni, kun sen saa siihen helposti ja narut pujoitettua pellin takaa näkymättömiin. toinen paikka niille on etupenkkien alla, jos siellä on tilaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
OK, kiitosta. Tuo takaseinä pitää tutkia, tuntuu suht järkevältä paikalta. Etupenkkien allahan on ilmaröörit takajalkatilaan, ja kuvassa ainakin tuo vahvari näytti kooltaan melko isolta. Muutenkaan en viitsisi pohjan läpi ruuveja tyrkkiä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mulla kanssa vahvari takakontin takapellissä. Lämpenemisestä en murehtisi 4 ohmin vastuksella. Mitä pienempi vastus, niin sitä kuumempana vahvistin luonollisesti käy. Käsittäkseni 2 ohmiakaan ei vielä tuota onkelmia. Proot jatkakoon...
Itseporautuvia ruuveja en ainakaan suosittele käytettävän.
Itseporautuvia ruuveja en ainakaan suosittele käytettävän.
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
Entisessä 123:ssa asensin boxin hanskalokeroon. Tosin ainakin se Pioneerin kuuden levyn vaihtaja oli senverran kookas, että joutui modifioimaan lokerosta takaseinän pois. Hyvin leikkaamalla tuli siisti paketti. Tilaakin jäi vielä rekisteriotteelle ja taskulampulle...
Takaosan sai kätevästi tuettua asennuskiskolla peltiin kiinni. Kiinnitys onnistui niin hyvin ettei löytynyt tiestä sellaisia kuoppia, että levy olisi pomppinut (vai olikohan kyseessä sittenkin boxin ominaisuus?)
Ainakin siinä sedanissa peräkontti oli senverran kostea tila, etten suosittelisi sinne hirveästi mitään elektroniikkaa sijoittamaan.
Ja vielä yksi hyvä puoli tästä asennusversiosta löytyi: ei pitkäkyntiset ainakaan ikkunoista katsellessa boxia huomaa...
Takaosan sai kätevästi tuettua asennuskiskolla peltiin kiinni. Kiinnitys onnistui niin hyvin ettei löytynyt tiestä sellaisia kuoppia, että levy olisi pomppinut (vai olikohan kyseessä sittenkin boxin ominaisuus?)
Ainakin siinä sedanissa peräkontti oli senverran kostea tila, etten suosittelisi sinne hirveästi mitään elektroniikkaa sijoittamaan.
Ja vielä yksi hyvä puoli tästä asennusversiosta löytyi: ei pitkäkyntiset ainakaan ikkunoista katsellessa boxia huomaa...
[url=http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/IAT_edest.jpg][size=84]- OLKOON VOIMA KANSSANNE:[/size][/url]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y253/HJL/W123/meset_allek2.jpg[/img]
No niin, jatketaanpa vanhaa ketjua. Mahdollisesti tulevana vkl:na olisi sen verran aikaa, että saisin paketin ainakin osaksi asennettua autoon. Sitä ennen on vielä monen monistuista kysymystä.
1. Mikä on vahvistimen virtajohdossa (?) oleva muovinen, painavahko, 4x5x8 cm-kokoinen Alpine-tekstein varustettu mötikkä? Mitä se tekee? Kaksi kullanväristä liitintä, joihin haarukkaliittimet työnnetään. Siitä virtalähteeseen päin on taas Rockford Fosgate-merkkinen sulakekotelo.
2. Mistä virta vahvistimelle? Akustako suoraan (siis akkumulaattorista, en aio lähteä vetämään piuhoja Perniöön asti )? Jos, niin kuinka?
Laitteista on kuvia, jotka aion pistää verkkoon, jahka saan ne kotikoneelle.
1. Mikä on vahvistimen virtajohdossa (?) oleva muovinen, painavahko, 4x5x8 cm-kokoinen Alpine-tekstein varustettu mötikkä? Mitä se tekee? Kaksi kullanväristä liitintä, joihin haarukkaliittimet työnnetään. Siitä virtalähteeseen päin on taas Rockford Fosgate-merkkinen sulakekotelo.
2. Mistä virta vahvistimelle? Akustako suoraan (siis akkumulaattorista, en aio lähteä vetämään piuhoja Perniöön asti )? Jos, niin kuinka?
Laitteista on kuvia, jotka aion pistää verkkoon, jahka saan ne kotikoneelle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
1. Voisiko olla jonkin sorttinen kondensaattori millä saadaan hieman jännitepiikkejä pienemmiksi?
2. Akulta suoraan kannattaa sähköt tuoda. Akun viereen oma sulake.
W123:ssa hansikaslokeron takana on aika iso kuminen läpivienti, joka tulee suoraan konehuoneeseen, jota pitkin on helppo vetää jännitekaapeli.
2. Akulta suoraan kannattaa sähköt tuoda. Akun viereen oma sulake.
W123:ssa hansikaslokeron takana on aika iso kuminen läpivienti, joka tulee suoraan konehuoneeseen, jota pitkin on helppo vetää jännitekaapeli.
Kiitos vastauksesta. Pitää laittaa linkkiä, jahka saan kuvat nettiin. Se RF:n kotelossa oleva tosi paksu sulake (?) lienee käypäinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tässä näkyy nyt se mötikkä. Eli mika tama on?
Täällä taas on kuva vahvistimen toisesta päädystä. Mikä on tuo vasemmalta lukien toinen liitin? Ks. symboli. Musta lienee maajohto punaisen ollessa virtajohto.
Mitä näillä vahvarin toisessa päädyssä olevilla säätimillä voidaan säätää? Mm. Bass, Treble jne.
Mankkaanhan sain kyllä suomenkielisen (!) käyttöoppaan kopion vehon kautta, mutta boksiin ja vahvariin moisia ei kuulemma ollut saatavilla. Pitänee yrittää sitten suoraan tehtaalta.
P.S. Vahvistimen pohjassa kerrotaan, että se on valmistettu USA:ssa. Eli ei liene Beckerin oma, kenenköhän?
Täällä taas on kuva vahvistimen toisesta päädystä. Mikä on tuo vasemmalta lukien toinen liitin? Ks. symboli. Musta lienee maajohto punaisen ollessa virtajohto.
Mitä näillä vahvarin toisessa päädyssä olevilla säätimillä voidaan säätää? Mm. Bass, Treble jne.
Mankkaanhan sain kyllä suomenkielisen (!) käyttöoppaan kopion vehon kautta, mutta boksiin ja vahvariin moisia ei kuulemma ollut saatavilla. Pitänee yrittää sitten suoraan tehtaalta.
P.S. Vahvistimen pohjassa kerrotaan, että se on valmistettu USA:ssa. Eli ei liene Beckerin oma, kenenköhän?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Määhän en noista autovehkeistä tiedä yhtään mitään, mutta näyttää ihan kytkimen symbolilta.Timo L. kirjoitti:Mikä on tuo vasemmalta lukien toinen liitin?
Ei se nyt ihan konkalta näytä... Voisko se olla jonkinmoinen "suodatin", joka poistaa virtapiikkejä tai jotain mahdollisesti sytytysjärjestelmästä tulevaa häiriösignaalia. Nyt saa nauraa meikäläisen suohon...Timo L. kirjoitti:Tässä näkyy nyt se mötikkä. Eli mika tama on?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Heräte.Timo L. kirjoitti:Mikä on tuo vasemmalta lukien toinen liitin? Ks. symboli. Musta lienee maajohto punaisen ollessa virtajohto
Bass on basso ja treble on diskanttiTimo L. kirjoitti:Mitä näillä vahvarin toisessa päädyssä olevilla säätimillä voidaan säätää? Mm. Bass, Treble jne.
Muista on paha sanoo mut luulisin että alipäästö (ei päästä esim. yli 100hz:n taajuuksia läpi ) ja ylipäästö (ei päästä esim. alle 100hz:n taajuuksia läpi) säädöt.
Jos sulla on parempi kuva tosta säätöpäästä niin laita tänne tai yv:nä mulle niin selvitetään kaikki namiskuukkelit
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Kiitoksia vastauksista tähän asti. Tokihan mie nyt tiedän bassot ja diskantit, mutta mutta... kun on nuo em. säädöt mankassakin.. eli jos diskantit on seiskalla mankassa, niin tuoltako saa vielä enemmän "kirkkautta"?_Antti kirjoitti: Jos sulla on parempi kuva tosta säätöpäästä niin laita tänne tai yv:nä mulle niin selvitetään kaikki namiskuukkelit
Säätimet basson ja diskantin lisäksi ovat crossover, sensitivity (siis 2 x b, d, c ja s), channel select, clipping protection, bass boost. Parempaa kuvaa ei vielä ole.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Säätimistä...
Periaatteessa kyllä. (Edellyttäen että soittimen säädöt vaikuttavat (linja)lähtöihin)Timo L. kirjoitti:... eli jos diskantit on seiskalla mankassa, niin tuoltako saa vielä enemmän "kirkkautta"?
Suuret korostukset saattavat lisätä myös kohinaa...
Tuplasäädöt ovat etu- ja takakanapareille erilliset. (voi käyttää myös 2-tie järjestelmän ohjaamiseen tms)Timo L. kirjoitti: Säätimet basson ja diskantin lisäksi ovat crossover, sensitivity (siis 2 x b, d, c ja s), channel select, clipping protection, bass boost. Parempaa kuvaa ei vielä ole.
"sensitivity" = gain eli sisääntulevan signaalin voimakkuus. Säädä kohdilleen laittamalla ohjelmalähteestä(CD/radio) äänenvoimakkuus lähes täysille ja nosta vahvistimesta gainia siten, etteivät kaiuttimien ääni vielä säröydy.
"crossover" = jakotaajuus, eli molemmille kanavapareille on valittavissa jakotaajuus. (näyttäisi olevan väliltä 20Hz-200Hz ?)
"Off/LP/HP" valitset onko jakotaajuus käytössä, LP = Low Pass / alipäästösuodin eli jakotaajuutta matalammat taajudet päästetään lävitse ja HP = High Pass / ylipäästösuodin eli jakotaajuutta korkeammat taajuudet päästetään lävitse (kaiuttimille asti).
"channel select":llä voit luultavasti valita käytätkö neljää erillistä kanavaa vai yhdellä RCA-parilla molempia kanavapareja? (kuvasta ei erota tarpeeksi...)
"clipping protection", olisiko nimensä mukaan jokin sisääntulosignaalin leikkauksen ehkäisy toiminto/compressori? (arvailua)
"bass boost" on jonkinsortin bassokorostus joka vaikuttaa esim 45Hz tienoille +6 dB:llä tms. Näillä ne "jumps jumps" äänet saa syntymään!
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
No se clipping protection...
Sehän tietysti suojaa diskantteja (ja korvia) tilanteessa, jolloin luukutetaan liikaa ja vahvistin leikkaa, jolloin syntyy korkeataajuisia komponentteja.
Siis kun tehot loppuu kesken, vrt. NAD:in Soft Clipping-kytkin kotiromuissa.
Siis jotenkin vaimentaa tai pehmentää, tiedä sitten miten...
Sehän tietysti suojaa diskantteja (ja korvia) tilanteessa, jolloin luukutetaan liikaa ja vahvistin leikkaa, jolloin syntyy korkeataajuisia komponentteja.
Siis kun tehot loppuu kesken, vrt. NAD:in Soft Clipping-kytkin kotiromuissa.
Siis jotenkin vaimentaa tai pehmentää, tiedä sitten miten...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Säätimistä...
Kiitoksia tähän asti! Nyt olen jo paljon viisaampi. Tuollaiset "sukulaisen" mainitsemat käytännön vinkit ovat erittäin tervetulleita.
Mitä hyötyä jakotaajuudesta on?
Channel selectissä on vaihtoehdot 2, 3, 4. Onko se verrannollinen kajareiden vai kajariparien määrään? Vai..?
Mitä hyötyä jakotaajuudesta on?
Channel selectissä on vaihtoehdot 2, 3, 4. Onko se verrannollinen kajareiden vai kajariparien määrään? Vai..?
Olli Lajunen kirjoitti:
"crossover" = jakotaajuus, eli molemmille kanavapareille on valittavissa jakotaajuus. (näyttäisi olevan väliltä 20Hz-200Hz ?)
"Off/LP/HP" valitset onko jakotaajuus käytössä, LP = Low Pass / alipäästösuodin eli jakotaajuutta matalammat taajudet päästetään lävitse ja HP = High Pass / ylipäästösuodin eli jakotaajuutta korkeammat taajuudet päästetään lävitse (kaiuttimille asti).
"channel select":llä voit luultavasti valita käytätkö neljää erillistä kanavaa vai yhdellä RCA-parilla molempia kanavapareja? (kuvasta ei erota tarpeeksi...)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ilmeisesti määrä tarkoittaa montako kanavaa käytetään ja toi 3 on ns. trimode, jolloin yksi kanava subbarille ja kaksi yläpään kaikattimille.Timo L. kirjoitti:Channel selectissä on vaihtoehdot 2, 3, 4. Onko se verrannollinen kajareiden vai kajariparien määrään? Vai..?
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: Säätimistä...
Jakotaajuudesta on hyötyä jos käyttää vahvistinta taajuuskaistaltaan rajoittuneiden elementtien esim subwooferin tai diskanttien ohjaukseen. Subbari esim toistaa vain matalat taajuudet, joten siltä on hyvä suodattaa korkeammat taajuudet pois. Toisaalta diskanteille ei ole järkeä syöttää matalia taajuuksia koska diskantit eivät niitä toista, mutta saattavat jopa vahingoittua.Timo L. kirjoitti:...
Mitä hyötyä jakotaajuudesta on?
Channel selectin vaihtoehdot 2, 3, ja 4 tarkoittavat juuri vahvistimeen kytkettyjen kaiuttimien määrää.Timo L. kirjoitti: Channel selectissä on vaihtoehdot 2, 3, 4. Onko se verrannollinen kajareiden vai kajariparien määrään? Vai..?
...
Edit: Kun valinta siltauksesta tehdään kytkimestä eikä vain kaiutinkytkennöillä kannattaa varmistaa kumpi kanavapari sillataan tuolla "3" -valinnalla.
4-kanavaista vahvistinta jossa siis on 4 erillistä kanavaa tai 2 stereoparia, voidaan käyttää:
- - "2- kanavaisena" kun molemmat kanavaparit ovat "sillattuina" (bridged), jolloin tehoa saadaan n. kaksinkertainen määrä. (tosin yksi tehokkaampi vahvistuskanava vie kaksi pienempitehoista kanavaa, tällöin yksi kaiutin kytketään (yleensä, riippuu vahvistimesta) stereoparin "+" liittimiin )
- "3- kanavaisena" kun toinen kanavapari on sillattuna ja toista paria käytetään normaalina stereoparina
- "4-kanavaisena" kun siltausta ei käytetä.
Minkälaiset/montako kaiutinta haluat kytkeä?
(Veikkaan että 2 etu- ja 2 takakaiutinta originaalipaikoille )
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Juup, kaksi eteen ja kaksi taakse. Tosin kaiuttimetkin joutuu uusimaan ainakin eteen, Explödit ovat aika heikossa hapessa. Suosituksia otetaan vastaan, vaikka taitaahan niitä löytää haullakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: cd-boksi W123:een
Oman farkku-123:ni kanssa meni pähkäilyksi tuo CD-boxin sijoittaminen, ei viitsinyt tavaratilaan sitä laittaa (koiran paikka), eikä se muuallekaan oikein sopinut (liian iso hansikaslokeroon ja johtojen sijoittelussa ongelmia).Timo L. kirjoitti:mihinkä paikkoihin olette asentaneet boxeja/vahvistimia W123:ssa?
Hansikaslokeron sisällä oleva harmaa (ainakin minulla) pahvimuoviviritys* lähtee kuitenkin ruuveilla irti (ovat piilossa sellaisten nappien alla).
Seuraavaksi voit askarrella tilaan kiinnikkeet boxille sekä pienen muovitaskun tärkeille papereille (sinne mahtuu paljon muutakin jos osaa käyttää tilan hyödyksi
Vaihtoehtonahan on tehdä siihen pahvimuoviviritykseen* reikä levymakasiinin vaihtamista varten ja sijoittaa sen boxin tavallaan normihansikaslokeron alapuolelle. Itsellä tälläinen projekti juuri kesken. Vaatii hieman säätöä mutta eipä vie boxi tavaransäilytystilaa hansikaslokerosta jos sitä on vailla..
* = pahvimuoviviritys eli hansikaslokeron sisuselementti
Re: cd-boksi W123:een
Tuo on käynyt mielessä, pitää mittailla. Muuten, tuo hanskalokeron kotelo on aitoa "Frankfurter Allgemeinea", eli kierrätyspaperista valmistettu. Näin muistelen jostain esitteestä lukeneeni.Peter kirjoitti:Oman farkku-123:ni kanssa meni pähkäilyksi tuo CD-boxin sijoittaminen, ei viitsinyt tavaratilaan sitä laittaa (koiran paikka), eikä se muuallekaan oikein sopinut (liian iso hansikaslokeroon ja johtojen sijoittelussa ongelmia).Timo L. kirjoitti:mihinkä paikkoihin olette asentaneet boxeja/vahvistimia W123:ssa?
Hansikaslokeron sisällä oleva harmaa (ainakin minulla) pahvimuoviviritys* lähtee kuitenkin ruuveilla irti (ovat piilossa sellaisten nappien alla).
Seuraavaksi voit askarrella tilaan kiinnikkeet boxille sekä pienen muovitaskun tärkeille papereille (sinne mahtuu paljon muutakin jos osaa käyttää tilan hyödyksi
Vaihtoehtonahan on tehdä siihen pahvimuoviviritykseen* reikä levymakasiinin vaihtamista varten ja sijoittaa sen boxin tavallaan normihansikaslokeron alapuolelle. Itsellä tälläinen projekti juuri kesken. Vaatii hieman säätöä mutta eipä vie boxi tavaransäilytystilaa hansikaslokerosta jos sitä on vailla..
* = pahvimuoviviritys eli hansikaslokeron sisuselementti
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi