Mites, Kaapo, oletko jo katsastanut uudemman kerran ilman sivuvilkkujaKaapo kirjoitti:Juu, ei tarvitse 126:ssa kairata reikiä lokareihin. Jotkut puhuvat, että asteluku olisi 15 tuon etuvilkun näkymiskulmaa ajatellen. Mutta enpä viitsinyt kysyä erikseen, ettei tule inssi katumapäälledieselflosse kirjoitti:Jos katsotaan niitä astelukuja, joiden mukaan sivuvilkut määräytyvät, niin 126:nen täyttää mielestäni pykälän ilman erillisiä sivutuikkujakin. Etuvilkku näkyy taka-akselin kohdalta, muistaakseni 8-asteen kulmasta. Tosin katsastusheebot eivät aina osaa katsoa .
Tiedä sitten, vaatiko mahdollisesti joku toinen kaveri tuikkuja vielä laittamaan esim. ensi vuonna. Kaiken järjen mukaan ei pitäisi.
Mittailin tuossa omasta kiesistä jotta taka-akselin kohdalta oikealla silmällä noin 20 cm kyljestä vilkku näkyy jo. Perustuen akseliväliin ja arvioituun 40 cm matkaan etuakselilta vilkulle sain näkyvyyskulmaksi noin 4 astetta.
Hoo Moilanen kirjoitti: lakitekstiä......
1.1.1985 jälkeen käyttöönotetussa autossa myös kaksi sivusuuntavalaisinta
Sivusuuntavalaisimen on sijaittava vähintään 500 mm ja enintään 1500 mm korkeudella
Sivusuuntavalaisimen tulee näkyä vaakatasossa taaksepäin vähintään 5-60° sektorilla auton kyljestä mitattuna
Eli tämä ehto täyttyisi . Mutta osaavatkohan ne katsastusteknikot samalla tavalla pää kenossa katsoa... . Onko kellään uutta tietoa tästä, siis W126 liittyen? Nuo orkkis-vilkuthan on sellaiset rivoitetut, ja se ripa johtaa valoa ulommas mitä korin pintapelti. Mitäs jos noihin ripoihin saisi sellaisen kirkkaan linssimäisen "nännin". Näinköhän johtaisi valoa vielä ulommas . Jos ei muuta niin tekisi kirkaasta liimasta tuollaisen "nypylän".