Talvivinkkejä uudelle w202 kuskille?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Talvivinkkejä uudelle w202 kuskille?
Moro kaikille!
Nyt on edessä eka talvi takatuupparilla.
Olisiko vinkkejä mitä huomioida? Esim.hiekkasäkkiä
takaluukkuun ym. Esim, jäätyykö/hajoaako lampunpesurin viikset ym.
Autossa ei ole ajonvakautusta, ABS löytyy.
Nyt on edessä eka talvi takatuupparilla.
Olisiko vinkkejä mitä huomioida? Esim.hiekkasäkkiä
takaluukkuun ym. Esim, jäätyykö/hajoaako lampunpesurin viikset ym.
Autossa ei ole ajonvakautusta, ABS löytyy.
Mese on vaan aina Mese;-)
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
kaasu vaan pohjaan mutkissa.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Omalla perstuntumalla tuo c-malli on edeltäjäänsä 190:iä huomattavasti tasapainoisempi peli ajella. Takana on painoa selvästi enemmän, liikkeellelähdöt onnistuu suht. helposti. Autossahan on akku sijoitettuna tavaratilaan, joka tuo lisäpainoa vetäville pyörille.
Hyvät talvirenkaat tietysti auttaa asiaa.
Raitisilmasuodatin kannattaa uusia joskus.
Hyvät talvirenkaat tietysti auttaa asiaa.
Raitisilmasuodatin kannattaa uusia joskus.
Ei tarvii hiekkasäkkiä, kunnon renkailla pärjää normaalikäytössä.
Lampunpesurien viikset todennäköisesti jäätyy, mutta jos viitseliäisyyttä löytyy niin asenna erillinen katkaisija pesureille niin että pesurit joko toimivat tai eivät toimi normaalisti viiksestä painaessa.
Itsellä oli tuossa S124:ssa semmoinen ja tuntui kyllä melko hyödylliseltä.
Nykyisessä ei ole, kun ei ole pesureitakaan.
Lampunpesurien viikset todennäköisesti jäätyy, mutta jos viitseliäisyyttä löytyy niin asenna erillinen katkaisija pesureille niin että pesurit joko toimivat tai eivät toimi normaalisti viiksestä painaessa.
Itsellä oli tuossa S124:ssa semmoinen ja tuntui kyllä melko hyödylliseltä.
Nykyisessä ei ole, kun ei ole pesureitakaan.
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Kunnon renkaat alle, ja siinäpä se. Erinomaisesti pärjää, vaikkei ole lukkoa tai luistonestoa. Hauskoja luisutteluja.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
lisää
Mitenkähän tuo tuulilasin pyyhkijä, kun sitä ei saa nostettua ylös/ irti lasista ? Vaan noita tulevia lumipyryjä ajatellen...
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: lisää
Kyllä ainakin omassani se nousee ihan normaalisti.Henry V. kirjoitti:Mitenkähän tuo tuulilasin pyyhkijä, kun sitä ei saa nostettua ylös/ irti lasista ? Vaan noita tulevia lumipyryjä ajatellen...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: lisää
Miksei saa? Kyllä se nousee ja pysyy irti, kun kiskot silkan väkivallan avulla niin pitkälle, että naksahtaa ja lukittuu.Henry V. kirjoitti:Mitenkähän tuo tuulilasin pyyhkijä, kun sitä ei saa nostettua ylös/ irti lasista ? Vaan noita tulevia lumipyryjä ajatellen...
Takaisin saanti onkin huomattavasti pelottavamman tuntuista, lukitus pitää kuin postikki, eli vaatii voimaa ja melkoista uskoa Mersun osien kestävyyteen, kun sitä painaa takaisin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Jos et ole ajanut aikaisemmin takatuupparilla, niin harjoittele mahdollisuuksien mukaan liukkaalla pyörähtämisiä. Takaa työntävä käyttäytyy ihan eri tavalla kuin etuveto. Äkillinen kaasu liukkaalla pyöräyttää perän satavarmasti. Samoin jos vedätät ylämäkeen tai valoista lähdettäessä.
Vaatii siis uuden opettelua ja mieluummin omassa hallinnassa.
Vaatii siis uuden opettelua ja mieluummin omassa hallinnassa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Hyvä talviauto se 202 on, mutta aika huono etenemään. Jos ei
ole kokemusta takavetoisista, niin harjoittelua tarvitaan.
Autokoulussa varmaankin opetetaan liukkaalla ajoa nykyään, mutta
tuskin takavetoisella. Kannattaa mennä talvella järven jäälle, kun jää on
paksua ja lunta vähän. Huom. varo kiviä ja sulia, jäätie tai muu
varma paikka olisi paras. Siellä voi rauhassa kokeilla hallinnan menetystä
ja palautusta kovassakin vauhdissa. Maantiellä ei kannata harjoitella.
Painonjakautuma on aika lähellä 50/50, joten auto on luonnostaan vakaa.
202 on hyvin tasapainoinen ajaa. Pito irtoaa kyllä, mutta perä ei
pyörähdä helpolla. Kun perä lahtee luistamaan, niin tarvitaan
nopea ja riittävän syvä vastaohjaus. Jos vastaohjaus myöhästyy, perä
luistaa toiselle puolelle. Vastaohjausta on vaikea liioitella, sen tulee
olla niin nopea ja syvä kuin mahdollista. Sitä pitäisi harjoitella niin kauan,
että se tulee refleksinä. Vastaohjauksessa ratti pitää myös palauttaa
alkuasentoon nopeasti. Kytkin tulisi painaa pohjaan luiston aikana,
automaatissa ei ehdi eikä kannata tehdä tehdä mitään vaihdevivulle.
Tätä kannattaa harjoitella siellä järven jäällä
ensin hitaassa ja sitten nopeammassa vauhdissa. Nopeassa vauhdissa
aikaa on vähemmän ja luistot ovat rajuja. Itse olen onnistunut
oikaisemaan C280:n jäisellä moottoritiellä 120 km/t vauhdissa,
kun tyhmyyttäni painoin liikaa kaasua eikä ASR enää toimi tuossa
vauhdissa. Siinä kyllä oli kaiteet lähellä. Ei voi varoa liikaa tämmöisen
tehokkaan auton kanssa.
Normaalissa ajossa mutkat ja risteykset ajetaan niin, että
auton vauhti hidastetaan jarruttamalla jo ennen mutkaa. Sitten
mutka ajetaan hitaasti kevyellä kaasulla läpi. Jos pito ei riitä, kaasun
hellittäminen muuttaa auton yliohjaavaksi ja mutka ei mene pitkäksi.
Jos jarruttaa vielä mutkassa ja pito ei riitä, auto jatkaa tangentin
suuntaan eli suuntaa ei pysty itse valitsemaan. Kun jarruttaa
suoralla ennen mutkaa, auto jatkaa samaan suuntaan, jos pito ei riitä.
Tämä ajotyyli ei hidasta keskinopeuksia, koska mutkan jälkeiselle
suoralle saa hyvän alkuvauhdin.
Paremmat renkaat tulee laittaa taakse. Jos renkaat ovat käytetyt,
tulee katsoa päiväys ja nastojen kunto. Yli 5 vuotta vanhat renkaat
kannattaa vaihtaa uusiin, samaten jos nastoja puuttuu. Tässä
autossa tarvitaan nastarenkaat, en suosittele nastattomia.
Pidon kanssa tulee ongelmia, jos toinen takapyörä on kuopassa.
Auto voi jäädä jumiin ruoholle, hiekalle tai lumelle. Oma C220 jäi
jopa asfaltille. Autossa oli peräkärry ja se oli pysäköity jyrkkään mäkeen
puiden alle. Puista oli pudonnut jotain marjoja tielle ja se oli niin liukas,
ettei auto liikkunut. Pakko oli ottaa kärry pois ja siirtää molemmat toiseen
paikkaan. Luistonestosta on hyötyä. Jos ei ole luistonestoa, lapio ja
köysi kannattaa pitää mukana. Se hiekkasäkkikin on hyvä. Jos ei
ole hiekkasäkkiä, voi käyttää lattiamattoja. Itse pääsin kerran hangesta
niiden avulla. Matot pantiin takapyörien alle ylösalaisin eli ruutupuoli
lumeen päin. Pitoa tuli juuri sen verran lisää, että auton sai liikkeelle.
Automaattivaihteista voi kuskikin työntää. Tätä ei voi suositella, jos
lähellä on muitakin. Tälläkin konstilla on kerran päästy hangesta.
Jos luistonestoa ei ole, niin vielä voi liikkellelähtöä helpottaa painamalla
seisontajarrun hiukan päälle. Tämä toimii kuin köyhän miehen luistonesto
ja momenttia tulee hiukan molemmille pyörille.
ole kokemusta takavetoisista, niin harjoittelua tarvitaan.
Autokoulussa varmaankin opetetaan liukkaalla ajoa nykyään, mutta
tuskin takavetoisella. Kannattaa mennä talvella järven jäälle, kun jää on
paksua ja lunta vähän. Huom. varo kiviä ja sulia, jäätie tai muu
varma paikka olisi paras. Siellä voi rauhassa kokeilla hallinnan menetystä
ja palautusta kovassakin vauhdissa. Maantiellä ei kannata harjoitella.
Painonjakautuma on aika lähellä 50/50, joten auto on luonnostaan vakaa.
202 on hyvin tasapainoinen ajaa. Pito irtoaa kyllä, mutta perä ei
pyörähdä helpolla. Kun perä lahtee luistamaan, niin tarvitaan
nopea ja riittävän syvä vastaohjaus. Jos vastaohjaus myöhästyy, perä
luistaa toiselle puolelle. Vastaohjausta on vaikea liioitella, sen tulee
olla niin nopea ja syvä kuin mahdollista. Sitä pitäisi harjoitella niin kauan,
että se tulee refleksinä. Vastaohjauksessa ratti pitää myös palauttaa
alkuasentoon nopeasti. Kytkin tulisi painaa pohjaan luiston aikana,
automaatissa ei ehdi eikä kannata tehdä tehdä mitään vaihdevivulle.
Tätä kannattaa harjoitella siellä järven jäällä
ensin hitaassa ja sitten nopeammassa vauhdissa. Nopeassa vauhdissa
aikaa on vähemmän ja luistot ovat rajuja. Itse olen onnistunut
oikaisemaan C280:n jäisellä moottoritiellä 120 km/t vauhdissa,
kun tyhmyyttäni painoin liikaa kaasua eikä ASR enää toimi tuossa
vauhdissa. Siinä kyllä oli kaiteet lähellä. Ei voi varoa liikaa tämmöisen
tehokkaan auton kanssa.
Normaalissa ajossa mutkat ja risteykset ajetaan niin, että
auton vauhti hidastetaan jarruttamalla jo ennen mutkaa. Sitten
mutka ajetaan hitaasti kevyellä kaasulla läpi. Jos pito ei riitä, kaasun
hellittäminen muuttaa auton yliohjaavaksi ja mutka ei mene pitkäksi.
Jos jarruttaa vielä mutkassa ja pito ei riitä, auto jatkaa tangentin
suuntaan eli suuntaa ei pysty itse valitsemaan. Kun jarruttaa
suoralla ennen mutkaa, auto jatkaa samaan suuntaan, jos pito ei riitä.
Tämä ajotyyli ei hidasta keskinopeuksia, koska mutkan jälkeiselle
suoralle saa hyvän alkuvauhdin.
Paremmat renkaat tulee laittaa taakse. Jos renkaat ovat käytetyt,
tulee katsoa päiväys ja nastojen kunto. Yli 5 vuotta vanhat renkaat
kannattaa vaihtaa uusiin, samaten jos nastoja puuttuu. Tässä
autossa tarvitaan nastarenkaat, en suosittele nastattomia.
Pidon kanssa tulee ongelmia, jos toinen takapyörä on kuopassa.
Auto voi jäädä jumiin ruoholle, hiekalle tai lumelle. Oma C220 jäi
jopa asfaltille. Autossa oli peräkärry ja se oli pysäköity jyrkkään mäkeen
puiden alle. Puista oli pudonnut jotain marjoja tielle ja se oli niin liukas,
ettei auto liikkunut. Pakko oli ottaa kärry pois ja siirtää molemmat toiseen
paikkaan. Luistonestosta on hyötyä. Jos ei ole luistonestoa, lapio ja
köysi kannattaa pitää mukana. Se hiekkasäkkikin on hyvä. Jos ei
ole hiekkasäkkiä, voi käyttää lattiamattoja. Itse pääsin kerran hangesta
niiden avulla. Matot pantiin takapyörien alle ylösalaisin eli ruutupuoli
lumeen päin. Pitoa tuli juuri sen verran lisää, että auton sai liikkeelle.
Automaattivaihteista voi kuskikin työntää. Tätä ei voi suositella, jos
lähellä on muitakin. Tälläkin konstilla on kerran päästy hangesta.
Jos luistonestoa ei ole, niin vielä voi liikkellelähtöä helpottaa painamalla
seisontajarrun hiukan päälle. Tämä toimii kuin köyhän miehen luistonesto
ja momenttia tulee hiukan molemmille pyörille.
Tämä on tärkeä pointti!Paremmat renkaat tulee laittaa taakse. Jos renkaat ovat käytetyt,
tulee katsoa päiväys ja nastojen kunto. Yli 5 vuotta vanhat renkaat
kannattaa vaihtaa uusiin, samaten jos nastoja puuttuu. Tässä
autossa tarvitaan nastarenkaat, en suosittele nastattomia.
Jouduin kerran luisuun ison Bemarin kanssa, kun urheilin nastattomilla talvirenkailla.
Aivan suoralla tiellä loivassa alamäessä perä pyrki edelle, vaikka nopeutta ei ollut kuin 70 km/h. Tiellä oli kevyttä pakkaslunta ja ilmeisesti myös hiukan jäätä. Onneksi ei ollut vastaantulijoita ja sileät sorapenkat, jonne voi nojata.
Renkaissa ei kannata säästää. Hyväksi havaitut nastarenkaat eikä aja liian kuluneilla.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Kiitos kovasti kaikille hyvistä vinkeistä. Täytyy vain harjoitella huolella jossain turvallisessa paikassa. Onko vinkkiä kytkentäpaikalle sille pesurin viiksille? Eli sellainen että menisi molemmat puolet kerralla pimeäksi.
Pistän varoiksi hiekkasäkin, köyden ja lapion takaluukkuun niin eiköhän se siitä sitten
Mikä olisi oikea lämpötila auton mittarin mukaan? Mun lämmöt pysyy tasan 80c ja tuntuu että ne saisi olla vähän korkeammat, eli kannattaako vaihtaa termostaattia vai olla näissä arvoissa?
Pistän varoiksi hiekkasäkin, köyden ja lapion takaluukkuun niin eiköhän se siitä sitten
Mikä olisi oikea lämpötila auton mittarin mukaan? Mun lämmöt pysyy tasan 80c ja tuntuu että ne saisi olla vähän korkeammat, eli kannattaako vaihtaa termostaattia vai olla näissä arvoissa?
Mese on vaan aina Mese;-)
Riittää ainakin lämmitykseen, sillä Mersun lämmityslaite on erittäin tehokas.Mikä olisi oikea lämpötila auton mittarin mukaan? Mun lämmöt pysyy tasan 80c ja tuntuu että ne saisi olla vähän korkeammat, eli kannattaako vaihtaa termostaattia vai olla näissä arvoissa?
Kai tiedät sen, että koneen seisoessa voit pitää kabiinin lämpimänä aikas pitkään, kun pidät virrat päällä. Konehuonessa on pieni kiertopumppu, joka pyörittää jäähdytysnestettä. Tai näin ainakin minun kärryssä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
JarkkoN:ltä tuli tosi hyvä peruspaketti takatuupparille. Renkaiden merkitystä ei voi ylikorostaa takavetoautolla.
Takavetoisella pitää olla erityisen varovainen polanneteillä kaistanvaihdoissa. Tasakaasu on paras ystävä liukkailla keleillä kaikissa nopeuksissa.
Renkaiksi suosittelen Michelin X-Icea, todella hyvät renkaat. Jääharjoittelussa on tärkeä käydä sen takia, että huomaa pitokyvyn rajallisuuden ja mitä silloin pitää tehdä ja mitä on tehtävissä.
202 on tasapainonen ajettava ja sillä pärjää liukkaillakin keleillä, mutta kyllä pitkälle tuiskutaipaleelle jää pedillä mieluummin lähtisin Audilla.
Mutta onhan takavetoisella niin mukava välillä luistattaa perääkin risteyksissä eli kaikille leikkimielisille mukavaa lisäpuuhastelua...
Takavetoisella pitää olla erityisen varovainen polanneteillä kaistanvaihdoissa. Tasakaasu on paras ystävä liukkailla keleillä kaikissa nopeuksissa.
Renkaiksi suosittelen Michelin X-Icea, todella hyvät renkaat. Jääharjoittelussa on tärkeä käydä sen takia, että huomaa pitokyvyn rajallisuuden ja mitä silloin pitää tehdä ja mitä on tehtävissä.
202 on tasapainonen ajettava ja sillä pärjää liukkaillakin keleillä, mutta kyllä pitkälle tuiskutaipaleelle jää pedillä mieluummin lähtisin Audilla.
Mutta onhan takavetoisella niin mukava välillä luistattaa perääkin risteyksissä eli kaikille leikkimielisille mukavaa lisäpuuhastelua...
Lähes pelkkää positiivista kerrottavaa
Samaa mieltä olen muiden kanssa. Mersun C-sarja on erinomainen talviauto. Toimii hyvin kaikissa keleissä.
Ajo-ominaisuuksia kehun ihan surutta. Kesällä erinomainen mutta talvella suorastaan hauska. Vaikka keulalla on painoa paljon autoa on vaikea saada puskemaan. Taittuu mutkaan aivan uskomattoman hyvin ja jos haluaa leikkiä niin kaasua kevyesti painamalla saa luistot joista etuvetojen omistajat vain näkee märkiäunia . Täytyy tunnustaa että W202 on ehkä paras auto ajaa talvella mitä ole ikinä itse ajanut. Alusta on hienosti tasapainossa. Jotain ihan muuta mitä mersulta olisi odottanut.
Jos saa jostain antaa vähän negatiivista palautetta niin se on lämmityslaite. Se voisi olla tehokkaampi ainakin jaloille. Kovimmilla lähes 30 asteen pakkasilla tuppaa tulla vilu jaloille.
Ajo-ominaisuuksia kehun ihan surutta. Kesällä erinomainen mutta talvella suorastaan hauska. Vaikka keulalla on painoa paljon autoa on vaikea saada puskemaan. Taittuu mutkaan aivan uskomattoman hyvin ja jos haluaa leikkiä niin kaasua kevyesti painamalla saa luistot joista etuvetojen omistajat vain näkee märkiäunia . Täytyy tunnustaa että W202 on ehkä paras auto ajaa talvella mitä ole ikinä itse ajanut. Alusta on hienosti tasapainossa. Jotain ihan muuta mitä mersulta olisi odottanut.
Jos saa jostain antaa vähän negatiivista palautetta niin se on lämmityslaite. Se voisi olla tehokkaampi ainakin jaloille. Kovimmilla lähes 30 asteen pakkasilla tuppaa tulla vilu jaloille.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Itse olen käynyt aina ekojen lumien tullessä pyörittämässä autoa jollain tyhjällä isolla parkkipaikalla/kentällä. Saa edes jonkinnäköistä tuntumaa... Ja 20kg hiekkasäkki kulkee talven takakontissa. Viime talvena ei meinannut saksan kitkoilla päästä risteyksistä eteenpäin kun oli perä niin kevyt. Nyt on onneksi hyvät nastat alla, mutta säkki kulkee silti mukana vakauttamassa menoa... tosin autokin on eri mallia, mutta kuitenkin...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Kiitos vielä kaikille vinkeistä.
Mulla on alla siinä Euromasterin kumivalmisteet talvirenkaina. niihin en ole todellakaan tyytyväinen kun ei ole pysyneet nastat paikallaan. Harkitsen Hakkapeliitta5 tai sitten MICHELIN X-ICE NORTH tai Continental ContiWinterViking 2 NASTA. Olisiko kommetteja noista renkaista?
Ai niin Hyvää joulua kaikille Mersusteille!!!
Mulla on alla siinä Euromasterin kumivalmisteet talvirenkaina. niihin en ole todellakaan tyytyväinen kun ei ole pysyneet nastat paikallaan. Harkitsen Hakkapeliitta5 tai sitten MICHELIN X-ICE NORTH tai Continental ContiWinterViking 2 NASTA. Olisiko kommetteja noista renkaista?
Ai niin Hyvää joulua kaikille Mersusteille!!!
Mese on vaan aina Mese;-)
nokian nastat on hyvät jos se pyöränlaakerilta kuulostava ujellus ei vaivaa tosin radiota kun laittaa vähän kovemmalle niin sitten niillä onkin ilo ajaa
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
spede10 kirjoitti:Jos et ole ajanut aikaisemmin takatuupparilla...
OT Mersut ovat kyllä takavetoisia, mutta eivät takatuuppareita. Takatuuppari tarkoittaa autoa, jossa on moottorikin takana, vrt. VW pahnanpuhaltimet.MKC280 kirjoitti:JarkkoN:ltä tuli tosi hyvä peruspaketti takatuupparille...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala