W211 tarkistettavaa ennen ostoa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

W211 tarkistettavaa ennen ostoa?

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Pitäisi muutaman päivän päästä lähteä Saksasta hakemaan -03 320cdi farkkua.
Auto on jo alustavasti varattu ja varalle katsottu muutama muukin.

Löytyisikö ko. autojen omistajilta vinkkejä, mitä olisi normaalien tarkastusten lisäksi erityisesti tarkistettava (mallityypistä johtuen) ennen rahojen tiskiin latomista?
Onko näissä ollut minkälainen maalipinnan kestävyys?

Auto ja varusteita:
320 CDI T
- Käyttöönotettu 07/03
- Ajettu 180.000 km
- Airmatic
- Vetokoukku (jostakin vetokoukun asennusohjeesta luin, että koukun yhteydessä pitäisi asentaa lisätuuletin, -Pitääkö paikkansa? Vedän pitkiä lomareissuja yleensä aina Alppien yli)
- Parktronic
- Bi-Xenon kurvivaloilla
- Thermatic
- Comand
- "Multikontursitze" penkit, -mikä suomenkielinen nimi onkaan
- Muistipaketti
- Lisälämmitin (ilmeisesti käytetty Webastoa?)

Kaikki autoon tai varusteisiin liittyvät tarkastushuomiot kiitollisuudella vastaanotetaan.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Automaattilaatikon toiminta kannattaa tutkia että ei ole minkäänlaista nykimistä. Selviää ajamalla tasaista vauhtia loivaan ylämäkeen noin 1400 kiekoilla tai cruisella. Jos on mahdollisuus niin suosittelen teettämään glykol-testin MB-liikkeessä automaatin kunnon varmistamiseksi.

Käytä testerissä jos on MB-liike lähistöllä. Siellä voi olla sähkövikoja jotka ei heti näy päälle päin.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Glykol testi?

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Onko ongelmia ollut laatikon jäähdyttimen kanssa jo näin "tuoreissa" autoissa?

Myyjä tässä tapauksessa = Mersuliike
Ajattelin pyytää vikakoodien tarkastuksen testerillä.

Onko softapäivityksiä tms. joita pitäisi tietää?
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Glykol testi?

Viesti Kirjoittaja Matti R »

pekkali kirjoitti:Onko ongelmia ollut laatikon jäähdyttimen kanssa jo näin "tuoreissa" autoissa?

Myyjä tässä tapauksessa = Mersuliike
Ajattelin pyytää vikakoodien tarkastuksen testerillä.

Onko softapäivityksiä tms. joita pitäisi tietää?
Jaahdytinongelma on erityisesti loppuvuoteen 2003 asti ja ilmenee yleensä jo 40 - 80 tkm aikana. Sinun ehdokkaassa voi olla jo vaihdettu, mutta voi silti tulla uudestaan. Jos ostat MB-liikkeestä niin vaadi Glykol-testi, tietävät kyllä mistä on kyse. Vaihtoautotakuun saat joka tapauksessa, en tosin tiedä miten pelaa Suomesta käsin.
Vaadi että tarkistavat softaversiot ja päivittävät uusimpiin. Käsittääkseni versiot näkyvät testerin tulosprintissa.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Sbc jarruyksikkö kannattaa tarkastaa että on kunnossa ja ettei tule heti kilometrit täyteen, on kallis ja testerillä näkyy.
RED POWER IHC DT-358
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Noita jarru yksiköitä ovat vaihtaneet takuuseen .
Onko kokemusta tietoa vaihdetaanko kaikki takuuseen,vai onko tuonti auto taas, peikko.?
Mikä aiheuttaa automaatti laatikoiden öljyn sotkun ,jäähdytys nesteen kanssa.?
Onko jokin tyyppivika,vai koskeeko vain tiettyjä malleja.
Olin juttusilla 270 cdi eemelin omistajan kanssa 211 kori,niin oli laatikko ja jarru hässäkkä vaihdettu ,vain jarrut takuuseen,oli niinsanottu suomiauto :evil:
Laatikko meni omaan piikkiin ja aika hinnakas veholla
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

kaltio15 kirjoitti:Mikä aiheuttaa automaatti laatikoiden öljyn sotkun ,jäähdytys nesteen kanssa.?
Onko jokin tyyppivika,vai koskeeko vain tiettyjä malleja.
Olin juttusilla 270 cdi eemelin omistajan kanssa 211 kori,niin oli laatikko ja jarru hässäkkä vaihdettu ,vain jarrut takuuseen,oli niinsanottu suomiauto :evil:
Laatikko meni omaan piikkiin ja aika hinnakas veholla
Valeon tekemä jäähdytin voi alkaa vuotamaan jäähdytysnestettä automaattiöljyjen sekaan, öljynjäähdytinhän on siinä alareunassa. Ensin rikkoo turbiinin, ja kai koko laatikon jos ajaa pidempään. Jos vaihdetaan pelkkä laatikko niin kohta menee sekin jos jäähdytintä ei vaihdeta. Koskee ainakin w211 mallia noin 2003 loppuun asti, mutta olen kuullut juttuja samasta ongelmasta myös C-mallin kanssa. Ainakin Saksassa tehdas korvaa osan, ajokilometreistä riippuen.
Konehuoneesta päin katsottuna en löytänyt jäähdyttimen valmistajan merkkiä. Behrin tekemässä ei tiettävästi ole samaa ongelmaa.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

vaihdelaatikon öljyt

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Tarkista se, että siihen automaattilaatikkoon on vaihdettu öljyt.

Se ei muistaakseni tuon ikäisissä kuulu huolto-ohjelmaan, mutta omasta ja muiden kokemuksesta voin sanoa, että jos sitä öljyä ei vaihdeta, niin laatikko alkaa nykimään ennemmin tai myöhemmin.

Sen SBC-yksikön joutuvat vaihtamaan tehtaan piikkiin, joten siitä en oli huolissani.

Jos kyseessä on se "ajodynaaminen" kuljettajan istuin eli se missä on hierontatoiminto ym. muut säädöt, niin tarkista että kaikki säädöt toimii.

Omaani tehtiin takuuremonttia aika paljon tuon penkin osalta ja airmaticciin vaihdettiin mm. 3 paria takaiskareita ja etutolpat kerran vähän yli 300 tuhanteen kilometriin.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

kaltio15 kirjoitti:Onko kokemusta tietoa vaihdetaanko kaikki takuuseen,vai onko tuonti auto taas, peikko.?
Tuskinpa tuontiautoja ainakaan ilmaiseksi korjaavat.
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

jarrut laittaa

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Zinovjev kirjoitti:
kaltio15 kirjoitti:Onko kokemusta tietoa vaihdetaanko kaikki takuuseen,vai onko tuonti auto taas, peikko.?
Tuskinpa tuontiautoja ainakaan ilmaiseksi korjaavat.
Kyllä sen SBC-yksikön joutuvat tehtaan piikiin laittamaan. Niitä on ainakin täällä päin vaihdeltu takuuajan loppumisen jälkeenkin autoihin ja maksaa ei ole tarvinnut.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
mikkiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 31.07.2007 11:03
Paikkakunta: kaakonkulma

Viesti Kirjoittaja mikkiz »

Zinovjev kirjoitti:Tuskinpa tuontiautoja ainakaan ilmaiseksi korjaavat.
Ainankin Lappeenrannassa on paikallisen jälleenmyyjän/merkkihuollon puolesta pelkkää hyvää sanottavaa. Ei paljoa tuontiauto-status merkinnyt, kun kys. asioita tiedustelin. Tehdashan ne takuukorjaukset maksaa, ei ne liikkeen maksettaviksi jää...

Maalipinta ei alle -04 mallisissa ole aivan yhtä kestävä kuin uudemmissa (-04 tuli "nano" tms. lakkakäsittely), tuon huomasi hyvin kun omaani Saksasta hain. Liian moni -03/alkuvuoden -04 malleista oli aika kurjassa kunnossa maalipinnan suhteen, oli kiveniskuja ja paljon!

Muuten kuulostaa oikein hyvältä! Varusteet juuri sopivat ja 320cdi 8) Airmatic on käytössä osoittautunut TODELLA loistavaksi varusteeksi :wink:, aivan ehdoton...
EX: S211 Avantgarde, Airmatic DC jnejne....
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Kiitoksia asiallisista vastauksista, -olen listannut ne mukaan.
MUTTA:
Kukaan ei ole kommentoinut lisäpuhallinta jos vetokoukku on asennettu.
Olisiko jollakin vetokoukku asennettuna 320CDI hin, onko siellä joku lisäpuhallin?
Varaamassani taitaa olla tehdasenteinen koukku, mutta ihan mielenkiinnon vuoksi...
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Vikalista

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

JOs Autossa on todella näinpaljon vika mahrollisuuksia Jo enenkuin sitä on
Ostanutkaan En kyllä menisi sinne päinkään Ei vaikeuksia ostaa kannata
Kun tätäkin foorumia seuraa Kaikki vähänkin uuremmat ei muuta kuin
vikoja vikojen perään ei minun hermoni kestäisi joka toinen otsikko on
Ei lähde käymään mikä se sellainen auto on Eihän sillä mitään virkaa ole
On se vaikka kuinka hieno kuinka hyvää ajaa ja kuinka hiljainen ja kallis
Mutta kun se ei käy Se sammuu kesken matkan ja kaikkea muuta vastavaa
Ei helvetissä minä pistän Vanhan 123 aamulla Käymään Lähden liikenteeseen Se kulkee ihan riittävästi Renkas ei kyllä pala mutta ei olisi
varakaan minä istun ihan mukavasti erittäin tukevalla penkillä minulla on l
lämmin ja on suhteellisen turvallistakin oma kolaritestini toristaa sen
ja varusteitakin on tempomatik sähköikkunat eeperi keskuslukitus kaukosäädöllä on navi joka toimii hasfriinä on plyyssi penkit istuinlämmittimet sun muuta Mutta kun ne on itse laittanut Ne toimii
Ainoa vika on kun nafta loppuu SE SAMMUU.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 tarkistettavaa ennen ostoa?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

[Moikka,kaverilla meni Glykoolit laatikkoon E211 320CDI farmari 03,aj.63000km,Oulun Veho korjas kahdesti laatikkoa,eli vaihtoi öljyjä,kunnes laatikko lopulta hajos kokonaan,vaihdettiin lauhdutin ja uusi laatikko tehdas makso kuulemma 50% silti oma osuus yli 10000euroa.

Jarrujen hydrauliyksikkö menee kuulemma takuuseen jos jarrunesteet vaihdettu huoltokirjan mukaan.

Itsellä samallainen sedan.30000 huollossa,lisäksi iän takia vaihdettiin jarrunesteet ja vaihteistoöljy huolto n.800euroa, huomautus allapallonivelissä väljyyttä,tehdas maksaa jonkun osan itselle maksettavaa kuulemma 300euroa,mutta ei kuulemma mitään kiirettä vaihtaa,(katsastus ei maininnu kyseistä vikaa)
Etupuskuri maali kupruilee,sormenpään kokoiselta alueelta,ottivat Veholla kuvat ja panivat eteenpäin,ei takuuseen koska yli 4vuotta vanha oli kuulemma vastaus.
Kuluttajasuojan mukaan tuotteen pitää kestää sen oletettu kestoikä tai muuten tuote on virheellinen,jospa se on mersun muovipuskurin kestoikä 4vuotta ja 40000km,no korjaus huippu maalarilla
maksaa 100euroä,tilasin ajan.
Muuten huippu auto, mutta kyllä tuo laatikko homma vähän pelottaa ja ihmetyttää,ettei tehdas pysty korjaamaan selvästi virheellistä tuotetta omilla kustannuksillaan,vaikka Vehokin myönti että näitä lauhduttimia on mennyt ja sen takia vaihdelaatikkoja.
Kylläkai tuosta jo kannattais käräjöidäkin.



quote="pekkali"]Pitäisi muutaman päivän päästä lähteä Saksasta hakemaan -03 320cdi farkkua.
Auto on jo alustavasti varattu ja varalle katsottu muutama muukin.

Löytyisikö ko. autojen omistajilta vinkkejä, mitä olisi normaalien tarkastusten lisäksi erityisesti tarkistettava (mallityypistä johtuen) ennen rahojen tiskiin latomista?
Onko näissä ollut minkälainen maalipinnan kestävyys?

Auto ja varusteita:
320 CDI T
- Käyttöönotettu 07/03
- Ajettu 180.000 km
- Airmatic
- Vetokoukku (jostakin vetokoukun asennusohjeesta luin, että koukun yhteydessä pitäisi asentaa lisätuuletin, -Pitääkö paikkansa? Vedän pitkiä lomareissuja yleensä aina Alppien yli)
- Parktronic
- Bi-Xenon kurvivaloilla
- Thermatic
- Comand
- "Multikontursitze" penkit, -mikä suomenkielinen nimi onkaan
- Muistipaketti
- Lisälämmitin (ilmeisesti käytetty Webastoa?)

Kaikki autoon tai varusteisiin liittyvät tarkastushuomiot kiitollisuudella vastaanotetaan.[/quote]
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

pekkali kirjoitti:Kiitoksia asiallisista vastauksista, -olen listannut ne mukaan.
MUTTA:
Kukaan ei ole kommentoinut lisäpuhallinta jos vetokoukku on asennettu.
Olisiko jollakin vetokoukku asennettuna 320CDI hin, onko siellä joku lisäpuhallin?
Varaamassani taitaa olla tehdasenteinen koukku, mutta ihan mielenkiinnon vuoksi...
Ei se mitään lisäpuhallinta tarvi, vetokoukun takia,jos et veturia yritä vetää.
Mutta toivottavasti ei tule aikaisemmin mainittuja ongelmia,mutta voihan ne olla jo korjattukin kun autolla vähän enempi kilsoja takana.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja pekkali »

jussilampi kirjoitti:
pekkali kirjoitti:Kiitoksia asiallisista vastauksista, -olen listannut ne mukaan.
MUTTA:
Kukaan ei ole kommentoinut lisäpuhallinta jos vetokoukku on asennettu.
Olisiko jollakin vetokoukku asennettuna 320CDI hin, onko siellä joku lisäpuhallin?
Varaamassani taitaa olla tehdasenteinen koukku, mutta ihan mielenkiinnon vuoksi...
Ei se mitään lisäpuhallinta tarvi, vetokoukun takia,jos et veturia yritä vetää.
Mutta toivottavasti ei tule aikaisemmin mainittuja ongelmia,mutta voihan ne olla jo korjattukin kun autolla vähän enempi kilsoja takana.
... ihan vaan kiinnosti, kun jouduin viime kesänä vaihtamaan radiaattorin Saksassa.
Syynä oli radiaattorin sisäinen epäpuhtaus joka ei liottamallakaan lähtenyt kotikonstein.
On kuulemma mitoitukseltaan nippa-nappa E300TD moniventtiilikoneessa.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Tässä hyvä kuva kun on tainnut huollot jäädä tekemättä .
Moottori suojan alla voi muhia yllätys,kannattaa ainakin kuunnella tarkkaan kuuluuko ylimääräistä supsutusta kopan alta kun moottorin kierroksia lisäilee.
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Re: Vikalista

Viesti Kirjoittaja kole »

j.s.lehti. kirjoitti:JOs Autossa on todella näinpaljon vika mahrollisuuksia Jo enenkuin sitä on
Ostanutkaan En kyllä menisi sinne päinkään Ei vaikeuksia ostaa kannata
Kun tätäkin foorumia seuraa Kaikki vähänkin uuremmat ei muuta kuin
vikoja vikojen perään ei minun hermoni kestäisi joka toinen otsikko on
Ei lähde käymään mikä se sellainen auto on Eihän sillä mitään virkaa ole
On se vaikka kuinka hieno kuinka hyvää ajaa ja kuinka hiljainen ja kallis
Mutta kun se ei käy Se sammuu kesken matkan ja kaikkea muuta vastavaa
Ei helvetissä minä pistän Vanhan 123 aamulla Käymään Lähden liikenteeseen Se kulkee ihan riittävästi Renkas ei kyllä pala mutta ei olisi
varakaan minä istun ihan mukavasti erittäin tukevalla penkillä minulla on l
lämmin ja on suhteellisen turvallistakin oma kolaritestini toristaa sen
ja varusteitakin on tempomatik sähköikkunat eeperi keskuslukitus kaukosäädöllä on navi joka toimii hasfriinä on plyyssi penkit istuinlämmittimet sun muuta Mutta kun ne on itse laittanut Ne toimii
Ainoa vika on kun nafta loppuu SE SAMMUU.
Ei ne uudet autot ihan näin huonoja ole, eikä tässäkään ketjussa mainitut viat kaikissa yksilöissä esiinny.
Minun W211 220cdi:ssä on vaihdettu vain sbc-yksikkö takuuseen. Muita vikoja ei ole ollut!
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Ei ne uudet autot ihan näin huonoja ole, eikä tässäkään ketjussa mainitut viat kaikissa yksilöissä esiinny.
Näin on! Nykyinen S211 on viattomimpia autoja mitä minulla on tähän saakka ollut. Ja autoja on ollut paljon. Normaalihuoltojen lisäksi tappiolistalle kuuluu vain laturin vapaakytkimen vaihto kesällä. Myös ajoltaan ja muilta ominaisuuksiltaan yksi parhaista, jollei paras!

Suosittelen!

Ja nuo mutu-jutut tai kaverin kaiman kummin koiralta kuullut jutut jättäisin myös vähemmälle painoarvolle :wink:
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Harald
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Su 29.07.2007 20:12
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Re: Vikalista

Viesti Kirjoittaja Harald »

j.s.lehti. kirjoitti:JOs Autossa on todella näinpaljon vika mahrollisuuksia Jo enenkuin sitä on
Ostanutkaan En kyllä menisi sinne päinkään Ei vaikeuksia ostaa kannata
Kun tätäkin foorumia seuraa Kaikki vähänkin uuremmat ei muuta kuin
vikoja vikojen perään ei minun hermoni kestäisi joka toinen otsikko on
Ei lähde käymään mikä se sellainen auto on Eihän sillä mitään virkaa ole
On se vaikka kuinka hieno kuinka hyvää ajaa ja kuinka hiljainen ja kallis
Mutta kun se ei käy Se sammuu kesken matkan ja kaikkea muuta vastavaa
Ei helvetissä minä pistän Vanhan 123 aamulla Käymään Lähden liikenteeseen Se kulkee ihan riittävästi Renkas ei kyllä pala mutta ei olisi
varakaan minä istun ihan mukavasti erittäin tukevalla penkillä minulla on l
lämmin ja on suhteellisen turvallistakin oma kolaritestini toristaa sen
ja varusteitakin on tempomatik sähköikkunat eeperi keskuslukitus kaukosäädöllä on navi joka toimii hasfriinä on plyyssi penkit istuinlämmittimet sun muuta Mutta kun ne on itse laittanut Ne toimii
Ainoa vika on kun nafta loppuu SE SAMMUU.
Joo-oh. Näin ollen kannattaa jättää kaikki W123:a uudemmat Mersut väliin ja uskoa ylläolevaa. Tervetuloa tälle vuosituhannelle.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Mitä mahtais tulla 211, 320 cdi -04 hinnaksi vuodenvaihteen jälkeen saksan tuonnille.
Vetääkö jopparit kuinka rajusti välistä ?
Pyynnit nettiautossa 36-48 th € välillä.
Kannattaisko hakea ,jopa itse ?
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

tommosta autoa ostaessa ei muuta tarvi tarkistaa, että lompsa tuli matkaan, kyllä ne aikanaan hajoaa.
250CE 1969
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: Vetokoukku?

Viesti Kirjoittaja harriba »

pekkali kirjoitti:Kiitoksia asiallisista vastauksista, -olen listannut ne mukaan.
MUTTA:
Kukaan ei ole kommentoinut lisäpuhallinta jos vetokoukku on asennettu.
Olisiko jollakin vetokoukku asennettuna 320CDI hin, onko siellä joku lisäpuhallin?
Varaamassani taitaa olla tehdasenteinen koukku, mutta ihan mielenkiinnon vuoksi...
Mulla on tehdaskoukku, joka taittuu puskurin alle. Tuo on siinä määrin tekninen kapistus että jos se on asennettuna, se on tehdasvaruste eikä mistään flekteistä tarvitse itse huolehtia. Jos koukku on kiinteä tarvikekoukku niin sitten vaan flektejä metsästämään.

Airmatic antaa muikeat kyydit, multikontursitzeä ilmankin elää ja webasto on mainio. Mikäli autossa ei ole, nakkaa puskuriin lohkarin töpseli ja siihen akkulaturi. Mulla oli joku Defan nyrkinkokoinen klunssi konepellin alla. Webasto lämmittää auton sisältä ja ulkoa vartissa, ja akku pysyy aina latingissa piuhan ansiosta. Kaukosäätimen kantama on varsin riittävä. Lohkaria tai sisätilalämppäriä et tarvitse.

Airmatic saattaa talvella lämpötilan vaihdellessa tehdä etunojapunnerruksia, ts. auto laskeutuu joskus itsestään tonttiin. Tuo on ominaisuus.

Huolenpitosopimus on varsin suositeltava, tosin tuossa niin paljon kilsoja ettei ehkä enää ole hintansa väärti.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Vastaa Viestiin