W124 perän lukko löystynyt?
W124 perän lukko löystynyt?
Tervehdys,
Haut sanoilla lukkoperä jne eivät tuoneet mainittavaa valaistusta asiaan. Siispä kysyn seuraava:
Kärry on W124 94/-95, E 300 Diesel. Autossa on sladituskolmio, joka todistettavasti palaa usein.
Eka talvi meni hyvin, pitkää luisua silloin kuin halusi ja perä piti hyvin huonoissakin oloissa mäkilöhdöissä. Olin jopa positiivisesti yllättynyt "maasto-ominaisuuksista" vaikka Honda-mieheltä olo ei vielä tuntunutkaan.
Nyt kuluvana talvena ollaan oltu useammin k****ssa naurettavissa kuopissa sen vuoksi, että klassiseen tyyliin toinen rengas sutii.
Olen varma että perän lukon (?) ominaisuudet ovat huonontuneet ei ole sama kuin vuosi sitten. Renkaiden pitäisi olla ihan hyvässä hapessa, joten se ei ole vika. Voisko vika olla siinä että öljymäärä lienee vähentynyt stefan vuotaessa, enkä ole sinne mitään lisäillyt?
MSa
Haut sanoilla lukkoperä jne eivät tuoneet mainittavaa valaistusta asiaan. Siispä kysyn seuraava:
Kärry on W124 94/-95, E 300 Diesel. Autossa on sladituskolmio, joka todistettavasti palaa usein.
Eka talvi meni hyvin, pitkää luisua silloin kuin halusi ja perä piti hyvin huonoissakin oloissa mäkilöhdöissä. Olin jopa positiivisesti yllättynyt "maasto-ominaisuuksista" vaikka Honda-mieheltä olo ei vielä tuntunutkaan.
Nyt kuluvana talvena ollaan oltu useammin k****ssa naurettavissa kuopissa sen vuoksi, että klassiseen tyyliin toinen rengas sutii.
Olen varma että perän lukon (?) ominaisuudet ovat huonontuneet ei ole sama kuin vuosi sitten. Renkaiden pitäisi olla ihan hyvässä hapessa, joten se ei ole vika. Voisko vika olla siinä että öljymäärä lienee vähentynyt stefan vuotaessa, enkä ole sinne mitään lisäillyt?
MSa
Re: W124 perän lukko löystynyt?
Mitä ilmeisimmin.MSA kirjoitti:Voisko vika olla siinä että öljymäärä lienee vähentynyt stefan vuotaessa, enkä ole sinne mitään lisäillyt?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Terve,
Öljy EI siis suinkaan ole loppu vaan taso on jonkin verran laskenut. En ole laiskuuttani (ja sopivan öljyn puutteessa) saanut aikaiseksi lisäystä. Oman arvion mukaan (jos koko tilavuus on mainittu 1.0 - 1.1litraa) sieltä puuttuu 2-3dl tikulla arvioiden.
En ensimmäiseksi jaksanut uskoa, tämän öljymäärän olevan primäärisyy, sillä käsittääkseni tällä öljymäärällä levyt on vielä kunnolla kylvyssä ja siten asetelmien pitäisi olla kondiksessa. Toki voin olla väärässäkin.
====
Toinen kysymys: Kojetaulussa on siis tuo "ASD" valo, mutta muistaakseni se ei ole koskaan palanut, (korkeintaan käynnistyksessä muiden valojen vilkkuessa niin ikään). Eli onko se varoitusvalo vai merkkivalo toiminnasta? "kolmio" löytyy ja vilkkuu silloin tällöin.
MSa
Öljy EI siis suinkaan ole loppu vaan taso on jonkin verran laskenut. En ole laiskuuttani (ja sopivan öljyn puutteessa) saanut aikaiseksi lisäystä. Oman arvion mukaan (jos koko tilavuus on mainittu 1.0 - 1.1litraa) sieltä puuttuu 2-3dl tikulla arvioiden.
En ensimmäiseksi jaksanut uskoa, tämän öljymäärän olevan primäärisyy, sillä käsittääkseni tällä öljymäärällä levyt on vielä kunnolla kylvyssä ja siten asetelmien pitäisi olla kondiksessa. Toki voin olla väärässäkin.
====
Toinen kysymys: Kojetaulussa on siis tuo "ASD" valo, mutta muistaakseni se ei ole koskaan palanut, (korkeintaan käynnistyksessä muiden valojen vilkkuessa niin ikään). Eli onko se varoitusvalo vai merkkivalo toiminnasta? "kolmio" löytyy ja vilkkuu silloin tällöin.
MSa
ASD-valo ilmoittaa järjestelmässä olevasta viasta. Sen kuuluu sammua auton käynnistyttyä.MSA kirjoitti:Toinen kysymys: Kojetaulussa on siis tuo "ASD" valo, mutta muistaakseni se ei ole koskaan palanut, (korkeintaan käynnistyksessä muiden valojen vilkkuessa niin ikään). Eli onko se varoitusvalo vai merkkivalo toiminnasta? "kolmio" löytyy ja vilkkuu silloin tällöin.
Herättelen henkiin tätä vanhaa topicciani.
Perän öljyt on nyt vaihdettu. Ei se kuiva ollut, vaikka näin epäiltiinkin jossakin. Perässä oli about litra öljyä. Vieläpä ihan siistin näköistä.
Mutta edelleenkään ei perä pidä liukkaalla. On kuin ajaisi ilman mitään lukkoa.
Kuitenkin se pahuksen kardaanin stefa tihkuttaa edelleen öljyä... Hmmm. Jos siitä tulee öljyä ulos, mutta loota on täys öljyä, niin olisiko loogista ajatella että esim ASD:n hydrauliikka pääsee vuotamaan lootaan ja näin pitää öljyä lootassa stefan vuodosta huolimatta... Jos ASD vuotaa sinne, niin tod näk ei saa paineitakaan aikaseksi tai vähintään sotkee peräöljyjen ominaisuudet.
Sitten. Mistä löytyy tuo ASD rele. Haulla puhuttiin siitä, että sen poistamalla ja oikosulkemalla jotkut navat, niin voisi pakottaa lukon päälle ja testata pukeilla miten perä pitää...
MSa
Perän öljyt on nyt vaihdettu. Ei se kuiva ollut, vaikka näin epäiltiinkin jossakin. Perässä oli about litra öljyä. Vieläpä ihan siistin näköistä.
Mutta edelleenkään ei perä pidä liukkaalla. On kuin ajaisi ilman mitään lukkoa.
Kuitenkin se pahuksen kardaanin stefa tihkuttaa edelleen öljyä... Hmmm. Jos siitä tulee öljyä ulos, mutta loota on täys öljyä, niin olisiko loogista ajatella että esim ASD:n hydrauliikka pääsee vuotamaan lootaan ja näin pitää öljyä lootassa stefan vuodosta huolimatta... Jos ASD vuotaa sinne, niin tod näk ei saa paineitakaan aikaseksi tai vähintään sotkee peräöljyjen ominaisuudet.
Sitten. Mistä löytyy tuo ASD rele. Haulla puhuttiin siitä, että sen poistamalla ja oikosulkemalla jotkut navat, niin voisi pakottaa lukon päälle ja testata pukeilla miten perä pitää...
MSa
Mulla alkoi pitämään, kun vaihdoin oikeat öljyt sinne. Toiminta lakkaa, jos öljy ei ole just sitä mitä pitää
Merkkiliikkeestä saa, tais olla 20e/litra ja se litran purkki ei just ja just riitä.
Nasta 10 ASD-ohjausboksin alta (akun takana) kytketään maihin vaikka virtamittarin kautta, silloin se magneettiventtiili nappaa kiinni ja perään vaikuttaa öljynpaine. Pitäisi viedä virtaa noin 2 A.
Kliks!
Merkkiliikkeestä saa, tais olla 20e/litra ja se litran purkki ei just ja just riitä.
Nasta 10 ASD-ohjausboksin alta (akun takana) kytketään maihin vaikka virtamittarin kautta, silloin se magneettiventtiili nappaa kiinni ja perään vaikuttaa öljynpaine. Pitäisi viedä virtaa noin 2 A.
Kliks!
Öljy perässä on just sitä mitä sen pitää olla.
Täytyypä testailla noi vikakoodit läpi. ASD varoitusvalo (se punainen) vilkahtaa käynnistäessä mutta muuten ei huomauta mistään viasta.
voisiko se jarrupolkimen katkaisin siis olla rikki vaikka ASD valot ei varoita mistään? Se voisi selittää sen, että lukko ei mene päälle ja huonon kulun.... Mutta mikä selittäisi sen takalootan öljyn riittoisuuden? (katso edellinen kirjoitus taustoille)
MSA
Täytyypä testailla noi vikakoodit läpi. ASD varoitusvalo (se punainen) vilkahtaa käynnistäessä mutta muuten ei huomauta mistään viasta.
voisiko se jarrupolkimen katkaisin siis olla rikki vaikka ASD valot ei varoita mistään? Se voisi selittää sen, että lukko ei mene päälle ja huonon kulun.... Mutta mikä selittäisi sen takalootan öljyn riittoisuuden? (katso edellinen kirjoitus taustoille)
MSA
Jos se kartaanin stefa "hikoilee" ja kerää pölyä siihen stefan ympärille, niin sillä ei ole juuri mitään merkitystä siihen öjypintaan. Toinen juttu jos sieltä tulee tippoja. Itellä on hikoillut samoin ja vuodessa pinta laskee 1-2mm .MSA kirjoitti:Öljy perässä on just sitä mitä sen pitää olla.
Mutta mikä selittäisi sen takalootan öljyn riittoisuuden? (katso edellinen kirjoitus taustoille)
MSA
Sen lukkoperäöljyn kulumisen näkee siitä säiliöstä, kun merkkaa vaikka kynällä nykyisen pinnan säiliön kylkeen.
Vaihdoitteko kitkalevyt? Itseänikin hieman kiinnostaisi millainen homma tuo olisi.Lukko kyllä pitää kohtuullisesti,mutta ei ole niin ärtsy kuin entinen huutava perä...timo230e kirjoitti:Kun kitkalevyt kuluu liikaa niin metalli pinnat alkaa ottamaan kiinni ja kun vielä on öljyä välissä. Tämmönen oli mun perän tilanne kun avattiin.
Vaihdettiin vaan pari levyä paksummaksi ja uudet stefat, jos olis vaihtanut kaikki levyt maksais jotain 500€. Tekemistähän siinä riittää kun purkaa sen osiin, pitää ottaa iso hammas pyöräkin irti ennen kuin saa vaihdettua niitä levyjä.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126