Lohkolämmittimen asennus???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Lohkolämmittimen asennus???

Viesti Kirjoittaja RH »

Onko kukaan rohkea asentanut lohkolämmitintä 111 moottoriseen w124e:hen tai ekaan C-sarjaan. Ittellä tuli uskonpuute.
Auto on -94 220 te ja lämmitinelementti on Defan. Auto on nyt tallissa korkeuksissa ilman nesteitä ja starttimoottoria. Vaan kun se pahuksen vesiprikka, johon on prässätty peltinen mutterikanta keskelle ei oikein sovinnolla suostu kääntymään auki. itse asiassa en edes yrittänyt vielä vääntää, etten vaan pilaisi sitä, kun 22 millinen kuuskulmainen hylsy tuntui hiukan väljältä ja 21 ei taas sopinut ollenkaan. onko ko. tulpan irrotuksesta kellään kokemuksia? Tartteeko esim. jonkun erikoiskokoisen avaimen? uskaltaako esim. kuumentaa kaasupillillä? Kokemuksia? Ovat ainakin nuo polttoainevehkeet ja sytytyslaitteet vaarallisen lähellä.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Se tulppa on aika pahassa paikassa.. lämmitys todennäköisesti auttaa, suojaa lähellä olevat po -vehkeet vaikka foliolla?! Mä meinasin asentaa omaan letkulämppärin, se kuulemma toimii tossa M111 koneessa ok.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Heh, tuonne ylös voisi laittaa:
"Home - Ohje - Haku - Käyttäjälista - Lohkolämmittimen asennus - ..."

Asiaan.

Proppu lähtee nätisti irti kun lyö vasaralla sopivan rautatangon välityksellä propun reunan yhdestä kohti ruttuun ja sitten alkaa samalla tangolla lyömällä pyörittää sitä.

Ihan oikeasti.
Näin me niitä on korjaamolla laitettu, satoihin mersuihin, ja aina on proppu irronnut.

Lämmittämistä en ole kokeillutkaan, varmaan auttaa mutta kun monessa tapauksessa ei voi lämmittää ongelmitta ja propun saa muutenkin irti nin ...
wiimax.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

w203 kompressorissa lähti hyvin, kun ei yrittänytkään vääntää käsin.
Heti pulttipyssy paikoilleen ja täräytti irti.
Tuohon ei vaan pulttikone taida mahtua
Joku mersupurkaamo??
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ihanko tosissasi olet lyömisestä arvoisa asiantuntija Dealer vai yritätkö jekuttaa?
Itse olen aina ajatellut, että tuo keino on se viho viimeinen yritettävä sen jälkeen kun kaikki mutterin päät tms. on kierretty pyöreäksi ( oli asennus sitten mitä tahansa). Olen aina ajatellut, että jos kerran auton valmistaja on suunnitellut jonkin kohteen avaimella avattavaksi niin kai se tarttis auki siten yrittää saada.
Vaan, jos ihan oikeasti tosissasi olet, niin minähän syöksyn sitten heti aamulla takaisin ongelma- auton kimppuun ja yritän kertomallasi tavalla. Ja kun tarkemmin ajattelee, niin lyöminen sinällään jo saattaa herkistää kierteitä avautumaan paremmin...
Kiitoksia!
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

RH kirjoitti:Ihanko tosissasi olet lyömisestä arvoisa asiantuntija Dealer vai yritätkö jekuttaa?
Itse olen aina ajatellut, että tuo keino on se viho viimeinen yritettävä sen jälkeen kun kaikki mutterin päät tms. on kierretty pyöreäksi ( oli asennus sitten mitä tahansa). Olen aina ajatellut, että jos kerran auton valmistaja on suunnitellut jonkin kohteen avaimella avattavaksi niin kai se tarttis auki siten yrittää saada.
Vaan, jos ihan oikeasti tosissasi olet, niin minähän syöksyn sitten heti aamulla takaisin ongelma- auton kimppuun ja yritän kertomallasi tavalla. Ja kun tarkemmin ajattelee, niin lyöminen sinällään jo saattaa herkistää kierteitä avautumaan paremmin...
Kiitoksia!
Kyllä se lyömällä hyvin lähtee, uuteen koneeseen asennettiin elementti juuri niin kun kosaania ei ollut saatavilla, vanhaan koneeseen lämmitin propun punahehkuiseksi että tiivisteet paloivat ympäriltä ja sitten räikällä auki. Molemmat hyviä keinoja.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

RH kyseli:
"Ihanko tosissasi olet lyömisestä arvoisa asiantuntija Dealer vai yritätkö jekuttaa?
Itse olen aina ajatellut, että tuo keino on se viho viimeinen yritettävä sen jälkeen kun kaikki mutterin päät tms. on kierretty pyöreäksi"

Tosissani tosissani. :D
Ylhäältäpäin pääsee lyömään, sitä en muista oliko tuossa mallissa sama juttu kuin bensa C-mekkerissä että toinen puola pitää irrottaa; sitten on tilaa.
Meillä on sellainen puolisen metriä pitkä rauta, jonka pää on noin 10x4 mm teräväreunainen kantikas.

Propun reuna kannattaa lyödä yhdestä kohtaa kunnolla ruttuun (lyö aivan reunaan) että propun kierre antaa perään, ja sitten eri kohdasta alkaa lyömällä pyörittää - ja lyöntejä ei suunnata siihen avainkantaan vaan nimenomaan propun tasaiseen reunaan, se on niin pehmeä että muutamalla iskulla siihen tulee pykälä johon lyöntirauta alkaa "topata".

Heh, ja jos haluat tuota lyömistä pitää "viho viimeisenä yritettävänä" niin siinähän ei kauan mene kun "kierrät pyöreäksi" sen "mutterin" pään...
wiimax.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Jees!
Kiitoksia vaan vinkeistä. Tein ihan niin kuin neuvoit, ja voi pojat, että homma kävi helposti. :lol:
"Tackar & pockar"
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ole hyvä.

Ymmärrän että monia arveluttaa alkaa lyömällä irrottaa tuota proppua; itse kun on tuon homman tehnyt lukemattomia kertoja niin on huomannut konstin ehdottoman hyväksi.
wiimax.fi
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

RH kirjoitti:Jees!
Kiitoksia vaan vinkeistä. Tein ihan niin kuin neuvoit, ja voi pojat, että homma kävi helposti. :lol:
"Tackar & pockar"
Perskule, täytyisköhän unohtaa letkulämmittimen asennus ja laittaa tuo aito lohkolämppäri.. Saako sen 220:seen yläkautta asennettua kokonaisuudessaan? Nosturia ei ole mutta KYLMÄ monttu kyllä löytyy. Kävin kysymässä hintaa moiselle, defa maksoi muistaakseni 74e elementiltä ja 39e johtosarjalta.

EDIT: vastaan itselleni: ei saa. Elementin asennus maksoi 70 egee.
Viimeksi muokannut juha, La 20.11.2004 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3501
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

dealer kirjoitti:
Heh, ja jos haluat tuota lyömistä pitää "viho viimeisenä yritettävänä" niin siinähän ei kauan mene kun "kierrät pyöreäksi" sen "mutterin" pään...
Propun avaamiseen käytettävä hylsyhän kannattaa hioa suultaan tasaiseksi, ts huulien pyöristykset veks.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä se ISOleka on monessa hyvä työkalu, kun vaan osaa käyttää :D
Joku mersupurkaamo??
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3501
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Aki P kirjoitti:Kyllä se ISOleka on monessa hyvä työkalu, kun vaan osaa käyttää :D
"Ei väkisin, ei väkisin. - Haetaan isompi vasara." :wink:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Jos tallissa on niitä Kiinalaisia hylsyjä niin tosi hyvä konsti on hitsata migillä hylsy siihen proppuun suoraan kiinni ja antaa vähän aikaa jäähtyä niin lähtee tosi helposti irti :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

dealer kirjoitti:Ole hyvä.

Ymmärrän että monia arveluttaa alkaa lyömällä irrottaa tuota proppua; itse kun on tuon homman tehnyt lukemattomia kertoja niin on huomannut konstin ehdottoman hyväksi.
Missä kohtaa 320 cdi koneessa on lämmittimen paikka,onko itse asennus mahdoton,suuri ,vaikea toimenpide?
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

kaltio15 kirjoitti:Missä kohtaa 320 cdi koneessa on lämmittimen paikka,onko itse asennus mahdoton,suuri ,vaikea toimenpide?
Asennuspaikka Defan mukaan 320 CDI:ssä oikealla puolen lohkoa takaa katsottuna.

Vaikeuteen Väyrysessä en osaa ottaa kantaa. Riippunee oikeastaan kuin helposti proppuun pääsee käsiksi. W202:ssa ainakin alakautta startin purkamisen jälkeen homma hoituu...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ma 13.12.2004 15:13
Paikkakunta: Frankfurt am Main

Viesti Kirjoittaja Tero M »

Tartteeko esim. jonkun erikoiskokoisen avaimen? uskaltaako esim. kuumentaa kaasupillillä? Kokemuksia? Ovat ainakin nuo polttoainevehkeet ja sytytyslaitteet vaarallisen lähellä.
- Muistaakseni tarttee erikoishylsyn, jossa torx "sisäänpäin"
- Uskaltaa antaa pilliä, ja on oikeestaan pakko polttaa locktitet pois. Muuten ei irtoo ei sitten niin millään. :shock:
-> lohko mansikaks vaan kuin entisen pojan kamina :lol:

:oops: Korjaus: saa lämmittää jos ei muuten aukea tai ei viitsi hakata auki :oops:
Viimeksi muokannut Tero M, Pe 28.10.2005 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei sitten niin varmaan tarvitse lämmittää. :roll:
wiimax.fi
mud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 09.10.2005 13:11

Viesti Kirjoittaja mud »

Onko kellään tietoa mistä E230 -96 vois tuoda sisälämmittimen johdon sisälle? Käytin paikallisella nyrkkipajalla asennuttamassa moottorinlämmittimen ja sisälämppärille johdon mutta korjaaja ei ollu löytäny siisääntuontia.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

W210 läpivienti on siinä mistä menee alipaineletkuja sisälle, vänkärin puolella ihan sivussa aika ylhäällä.
Isolla meisselillä ylettyy lyömään muovit palasiksi letkujen ympäriltä, letkuja rikkomatta.
Reiästä mahtuu kaapeli, tiivistä läpivienti sillä ikkunanliimanauhalla.
wiimax.fi
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Johdetaanpa ajatusta hieman sivupolulle. Moottorin tai auton lämmittämiseen tämäkin tosin liittyy. Nykyään hyvin useassa paikassa e voi / saa pitää sisätilan lämmitintä päällä, koska sulakkeet on varsinkin isoilla parkkipaikoilla mitoitettu pelkän lohkolämmittimen mukaan.

Onko kukaan kokeillut, kuinka hyvin lohkolämmitin jaksaa lämmittää auton sisätilaa, jos nesteen laittaa kiertämään lämppärin kennon kautta? Saunaksihan autoa ei olisi tarkoitus muuttaa, jos nyt kuura irtoaisi paremmin tuulilasista. Lohkolämmitin on kyllä suunniteltu nimensä mukaisesti moottorin lämmittämiseen mutta mikä estää hullua suunnittelemasta. :D

Mersuissa on lähes jokaisessa kiertovesipumppu, joten nesteen saisi kiertämään. Puhaltimen rukkaaminen vaatisi vähän enemmän näpräämistä mutta taukolämmittimen kytkentöjä mukailemalla onnistunee.

EDIT: Niin ja tämä pohdinta koskee lähinnä 124:a.

t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, Pe 28.10.2005 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E500 – 211.070
mud
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 09.10.2005 13:11

Viesti Kirjoittaja mud »

Kiitoksia dealer. Vastaus löyty heti. Pitääpä huomenna kattoa jos sen onnistuis sisälle saamaan.
kapa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 22.06.2004 20:53
Paikkakunta: mikkeli

lämmmittimen pröpun irroitus

Viesti Kirjoittaja kapa »

turbo hylsyllä lähtee helpoiten ja taltalla ja vasaralla
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

sellasta kysysin aiheeseen liittyvaa, että misähän päin se on 290 td:ssä se elementin paikka kun ei oikeen ole löytynyt vaikka kuinka etsii ja näkeekö sen paremmin ala vai yläkautta?
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Sprinterissä jouduin tappelemaan tuon propun kanssa.Ekana aukaisin sen pulttipyssyllä ja aukesi,mutta kun nestettä olikin vielä koneessa piti saada proppu kiinni. Kun aukaisun hetki koitti hylsy vaan pyöri tyhjää(kuusikulma ja laadukas).Loppupelissä jouduin vetämään vanhan 24millisen hylsyn puikkokoneella kiinni proppuun.Lähti muuten auki helposti tuon jälkeen ja ei ollut tiukassakaan. :D
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
jarviti1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 23.12.2005 08:56

Lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja jarviti1 »

Itse laitoin w203 cdi. Lyömällä irti, mutta yleisohje kuuluu. Lämmitä sulkutulppaa esim. Kuumailmapuhaltimella jotta tulpan liima notkistuu. Tulppa irtoaa sen jälkeen nätisti räikällä.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

kohotetaanpa vaihteeksi tätä aihetta, taitaa monelle olla ajankohtainen.

C180 W202 -96 asennuksessa.
Luin forumin ohjeet, en heti totellut (jääräpää :oops: )
Yritin lämmittää ensin pikkutoholla, sitten pilleillä.
vääntöä, pulttipistoolia ja lopulta 22 mm hylsy pyörii ympyrää.
dealer kirjoitti: bensa C-mekkerissä että toinen puola pitää irrottaa; sitten on tilaa.
Meillä on sellainen puolisen metriä pitkä rauta, jonka pää on noin 10x4 mm teräväreunainen kantikas.

Heh, ja jos haluat tuota lyömistä pitää "viho viimeisenä yritettävänä" niin siinähän ei kauan mene kun "kierrät pyöreäksi" sen "mutterin" pään...
siis puola irti, 500 mm pitkä lyöntirauta, johon hitsasin palan moran terää, sillä proppua lyömään :arrow: johan alkoi liikkumaan
Saihan siinä 4 h tuherrettua jääräpäisyyttään.

Eli lyö proppu ensin liiikkeelle ja sitten väännä hylsyllä pois, seuraaville neuvoksi.

Mistä tässä mallissa sisähaara sisään? ehdotuksia :?:
autodidakti
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Itellekin tiedossa kerran opittujen konstien kertaamista. Saas nähdä käykö nyt helpommin, kun on kerran hommaa harjoitellut. Viikonvaihteessa pitäis vaimon C220 W202 saattaa "sähköautojen" kastiin kuuluvaksi. Eli minä myös kaipaan vinkkejä sisähaaroituksesta, niin ei tarvi sitten pähkäillä turhia.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Pistoke puskuriin, kuskin puoleisen etulampun alle. Puskurin päällä on lisäkorotusmuovi lamppujen kohdalla, siihen mahtui.
Helppo laitaa verkkovirtajohto.
Jos unohtuu irroittaa johdon, niin todenäköisesti lähtee rikkomatta paikkoja. Ei viitsi testata ainakaan heti :lol:

Kaapelin veto runkopalkin päällä pissapojan säiliölle, jossa valmiit pitimet ylösnostoa varten. Tulipellin yläosaa kiertäen muoviselle johtokourulle, josta haaroitus lohkolämmittimelle ja sisäpistookkeelle.
Lohkolämmittimelle periaateessa vain johdon pudotus paikoilleen
Sisätilanpistookkeelle jatkettiin johtokourussa tulipellin toiselle puolelle oikeaan laitaan, josta valmis läpivientilaatikko sisätiloihin.

Lämmitin on Calix
autodidakti
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

felmit kirjoitti:Pistoke puskuriin, kuskin puoleisen etulampun alle. Puskurin päällä on lisäkorotusmuovi lamppujen kohdalla, siihen mahtui.
Helppo laitaa verkkovirtajohto.
Jos unohtuu irroittaa johdon, niin todenäköisesti lähtee rikkomatta paikkoja. Ei viitsi testata ainakaan heti :lol:

Kaapelin veto runkopalkin päällä pissapojan säiliölle, jossa valmiit pitimet ylösnostoa varten. Tulipellin yläosaa kiertäen muoviselle johtokourulle, josta haaroitus lohkolämmittimelle ja sisäpistookkeelle.
Lohkolämmittimelle periaateessa vain johdon pudotus paikoilleen
Sisätilanpistookkeelle jatkettiin johtokourussa tulipellin toiselle puolelle oikeaan laitaan, josta valmis läpivientilaatikko sisätiloihin.

Lämmitin on Calix
Näitä noudattaen kokeillaan, vaikkakin ostamani tarvikkeet tunnustavat merkkiä Defa. Tuskinpa merkitystä tuolla.
Vastaa Viestiin