190 vm 88 2.0B turbotus rojekti
no niin taas ollaan uutta vekotinta väsäämässä turbo käyttöön. oisinkin kysellyt että mistäs saisin uuden pakosarjan? kellään tietoa tai valmista laippaa niin vois itse hitsailla. ahtimeksi tulee gt 40 (kait se joskus herää )
männiksi wisecot ( kiitos nfs tiedoista) ja tottakai tuo sähköinen ruutta. konetta olisi tossa talven aikana kasailla nippuun. tossa korissa riittää vähäksi aikaa puhdetta. ot: on muuten ne takapään puslat niin perkeleesti kiinni et kohta menee hermot.. ainiin ja tällä kertaa koneena 2.3 pikkutappinen.
männiksi wisecot ( kiitos nfs tiedoista) ja tottakai tuo sähköinen ruutta. konetta olisi tossa talven aikana kasailla nippuun. tossa korissa riittää vähäksi aikaa puhdetta. ot: on muuten ne takapään puslat niin perkeleesti kiinni et kohta menee hermot.. ainiin ja tällä kertaa koneena 2.3 pikkutappinen.
no niin päivitetään taas. eli turbo kotiutunut. (on muuten julmetun kokoinen) ja nyt mieltäni askaruttaa seuraava kysymys. turbon ja mekaanisen yhteis toiminta. osaisiko joku selittää miten saisin nämä kaksi pelaamaan rinta rinnan? eli lähinnä tuo kytkentä kiinnostaa. vedänkö kaikki ahto putket yhteenv ai miten? jos jotain havainnolistavaa kuvaa olisi niin sekin auttaisi. yhden diesel mersun löysin jossa kyseinen viretelmä mutta se oli jo liian nipussa saadakseni siitä kuvasta selvää. kiitos jo etukäteen kaikille jotka näkevät vaivaa jaselvetävät tätä kimuraa kysymystä.
ainiin ja atuosta jeesus että on ollut hitsattavaa korissa. noh eikai 83 vuosimallilta voi priima kuntoa odottaakaan..
ainiin ja atuosta jeesus että on ollut hitsattavaa korissa. noh eikai 83 vuosimallilta voi priima kuntoa odottaakaan..
Pelkkää teoriaa eli aiheesta en oikeasti tiedä yhtään mitään mutta, jos:
turbon tuotto on suurempi kuin kompressorin, niin kuin sen pitäisi olla laitetaan kompressori imemään ilmaa turbon kompurapesän läpi. Kun kompressori saavuttaa alarajapaineen, esimerkikisi 0,8 bar, sen bypass venttiili avautuu ja turboahdin alkaa puhaltamaan lisää ilmaa sitä kautta. Ahtimen painetta taasen ohjataan normaalisti hukkaportilla.
Mikäli kompressorin bypass venttiilin ja putken koko ei riitä tarvinnee rakentaa painekoteloon vaihtoehtoinen tulo ahtimen ilmalle tjms.
Onkos/eikös se ole näin "yksinkertaista" ?
turbon tuotto on suurempi kuin kompressorin, niin kuin sen pitäisi olla laitetaan kompressori imemään ilmaa turbon kompurapesän läpi. Kun kompressori saavuttaa alarajapaineen, esimerkikisi 0,8 bar, sen bypass venttiili avautuu ja turboahdin alkaa puhaltamaan lisää ilmaa sitä kautta. Ahtimen painetta taasen ohjataan normaalisti hukkaportilla.
Mikäli kompressorin bypass venttiilin ja putken koko ei riitä tarvinnee rakentaa painekoteloon vaihtoehtoinen tulo ahtimen ilmalle tjms.
Onkos/eikös se ole näin "yksinkertaista" ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Pitäisi tietää sylinterin mitat, haluttu puristussuhde ja kannentiivisteen paksuus kokoonpuristettuna sekä kannen palotilan tilavuus +- männän laen vaikutus palotilaan. Jos tilavuuksia ei ole tiedossa, on ne mitattava ja laskettava esim pleksilevyn ja pipetin avulla. Puristussuhde on (iskutilavuus+palotila)/palotila. Palotila on männän yläpuolelle jäävä tilavuus yläkuolokohdassa.hoitokoti kirjoitti:osaisiko joku laskea että mikä olisi hyvä laki korkeus männälle näin kovaaa turbo käyttöä ajatellen? ajatuksissa tilata mittatilaus männät mutta pitäisi tietää männän korkeus mitta? eli jos jollain matikka pelaa niin tack. :roll:
tomant
Sori mainos mutta mulla on täydellinen M102 2.0 kone jouten tallilla. Hinta 50 euroa. Laakerivika muuten pitäs olla ok. Halvempaa aihiota turbotukseen tuskin on.
Hakekaa pois ennekuin menee romu-ukolle syyssiivouksessa!
Sori topicin lainasta!
Ahti 050-3872544
Hakekaa pois ennekuin menee romu-ukolle syyssiivouksessa!
Sori topicin lainasta!
Ahti 050-3872544
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
tän kirjotuksen punanen turbo mersu löytyy nyt meitin tallilta,kaverin autona on... öljyvuotoja parsittu ja muutenkin siistitty konehuonetta vielä lisää... auto laitettu katsastus kuntoon muuten mutta ens vkolla ois tarkotus mennä hakeen toi tehopapru leimalle... sen jälkeeen vaihdetaan isompi (3") putki ym tarpeellista. omaa projektia pitkän tauon jälkeen aloin taas kasaileen ja just kirrailin kannen... cps merkkinen pahvi liekkirenkailla ja cps kannenpultit... kansi portattu ja imuvenat on 49.3mm... mittailin paljon jää tilaa männän ja venan väliin ni tietää sanoo nokan tekijälle ne... lähettää pari nokkaa työstettäväks ni voi kokeilla erilaisilla muodoilla niitä =) kuvia tulee taas josain vaiheessa kun saan kaverin tekeen vaan noi nettisivut...
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
166x1.2=199... Hmmm... Eikö kannattaisi varmuudeksi ottaa myös 166hp lappu (jos tekniikka 2.6E) kanssa jos sattuu ilkeä katsastushenkilö leimaamaan?laineracing kirjoitti:tossa penkityksessä se tulee luovuttaaan tehoja alle 199.3 hp ;D ja sit myöhemmin se luovuttaaa KISA säädöissä enemmän =D juu mulle se ei tullu mutta kaverille... tossa sitä pajotetaan meijän tallilla Siis (mbcustomin) tiloissa ;D
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
penkitys aika muuttunut koska autossa näköjäään muutakin laittamista eikä ole kerennyt kaveri sitä oikeen ropaileen... sähköt uusiks ainakin yhestä johtosarjasta kun puolan johto täysin sulanu muihin johtoihin kiinni! no auto toimii nyt jotenkin,seisoo vaan tuolla lumihangessa meijän pihalla leima tulee kyllä,tehot pysyy niin pieninä ;D
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
http://www.x-treme.fi/gallery/view_phot ... d=IMG_7365
siellä sivuilla muitakin kuvia... voimaa ihan kohtuullisesti... 3 rattaita ilman hampaita hyllyssä...
siellä sivuilla muitakin kuvia... voimaa ihan kohtuullisesti... 3 rattaita ilman hampaita hyllyssä...
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
http://www2.radalle.com/galleria/?cmd=k ... va_nro=114
ja tuollakin jottain...
ja tuollakin jottain...
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Jos vanha puristussuhde on 9,0 (190E 2.3) laskee 3 mm tasainen siivu puristussuhteen arvoon 7,16. Jos vanha puristussuhde on 10,5 (190E 2.3-16) laskee 3 mm tasainen siivu puristussuhteen arvoon 8,01.hoitokoti kirjoitti:...osaisko jok muuten laskea mitä tulee puritukseksi kun 2.3 motin männästä napsahtaa 3 mm pois??
Palotilan muutos on vakioporauksella 21,49 cm3. Jos mäntä ei ole tasalakinen, pitää alkuperäinen palotila mitata esim. pipetillä ja lasilevyllä.
Voit laskea uuden puristussuhteen kaavalla (Vs+Vp+Dm)/(Vp+Dm), missä Vs=sylinterin tilavuus (vakio 574,83 cm3), Vp=palotilan tilavuus =Vs/(puristussuhde-1) ja Dm=palotilan muutos
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020