190 vm 88 2.0B turbotus rojekti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Nikomb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Pe 29.04.2005 13:59
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja Nikomb »

voi voi.. :cry:

Mikäs turbo tossa muuten oli?
Ja oliko vakio kiertokanget?
W 124 230 - 86
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

Schwitzer S2B muokattu kompurapesä ja Pro Turbon omaa valua oleva Motorsport pakopesä . tais siinä olla vakio kanget. en ole ihan sata varma koska ei ollut mun rakentelema toi alakerta.
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

no niin taas ollaan uutta vekotinta väsäämässä turbo käyttöön. oisinkin kysellyt että mistäs saisin uuden pakosarjan? kellään tietoa tai valmista laippaa niin vois itse hitsailla. ahtimeksi tulee gt 40 (kait se joskus herää :) )
männiksi wisecot ( kiitos nfs tiedoista) ja tottakai tuo sähköinen ruutta. konetta olisi tossa talven aikana kasailla nippuun. tossa korissa riittää vähäksi aikaa puhdetta. :evil: ot: on muuten ne takapään puslat niin perkeleesti kiinni et kohta menee hermot.. :? ainiin ja tällä kertaa koneena 2.3 pikkutappinen. :oops:
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

no niin päivitetään taas. eli turbo kotiutunut. (on muuten julmetun kokoinen) ja nyt mieltäni askaruttaa seuraava kysymys. turbon ja mekaanisen yhteis toiminta. osaisiko joku selittää miten saisin nämä kaksi pelaamaan rinta rinnan? eli lähinnä tuo kytkentä kiinnostaa. vedänkö kaikki ahto putket yhteenv ai miten? jos jotain havainnolistavaa kuvaa olisi niin sekin auttaisi. yhden diesel mersun löysin jossa kyseinen viretelmä mutta se oli jo liian nipussa saadakseni siitä kuvasta selvää. :lol: kiitos jo etukäteen kaikille jotka näkevät vaivaa jaselvetävät tätä kimuraa kysymystä.
ainiin ja atuosta jeesus että on ollut hitsattavaa korissa. :roll: noh eikai 83 vuosimallilta voi priima kuntoa odottaakaan.. 8)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pelkkää teoriaa eli aiheesta en oikeasti tiedä yhtään mitään :lol: mutta, jos:

turbon tuotto on suurempi kuin kompressorin, niin kuin sen pitäisi olla laitetaan kompressori imemään ilmaa turbon kompurapesän läpi. Kun kompressori saavuttaa alarajapaineen, esimerkikisi 0,8 bar, sen bypass venttiili avautuu ja turboahdin alkaa puhaltamaan lisää ilmaa sitä kautta. Ahtimen painetta taasen ohjataan normaalisti hukkaportilla.

Mikäli kompressorin bypass venttiilin ja putken koko ei riitä tarvinnee rakentaa painekoteloon vaihtoehtoinen tulo ahtimen ilmalle tjms.

Onkos/eikös se ole näin "yksinkertaista" ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

tähän kun saisi vahvistuksen.. :D ja erittäin hyvät periaate/asennus kuvat.. :lol: eipä ole taas paljoa vaadittu. :oops:
Avatar
Mika_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 04.02.2004 21:31

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

tossahan oli aikast hyvä kuva. sitä johtuen taas kysymys.. :) onko tuo ilmaa ohjaava läppä pakko olla? eli jos syöttäsi molemmille samaan aikaan ilmaa? oisko siitä jotain haittaa? ei tarvitsisi mitään sähkö ohjauksia ruvata tohon rakenteleen. :oops: ja voi toki olla että ymmärsin taas jotain väärin.. :lol:
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

ja oisko tuo eatonin m45 sit hyvä kaveri tolle turbolle? ois kohtuu edullinen hankinta hinta. 8)
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

ja lisää tuppaa näitä mun ihmettely kysmyksiä. tossa wv:n kuvassa on esittetty että ilman suodatin olisi remmi ahtimelle? mites se onnistuu kun mun käsityksen mukaan noissa on vain yksi lähtö? :shock: eli mistä ketusta noi sitä ilmaa hörppii? oon nyt ihan kahvilla. :roll:
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

unohdetaan noi aikasemmat. olen ne jo tajunnut.. 8)
mutta asiaan. osaisiko joku laskea että mikä olisi hyvä laki korkeus männälle näin kovaaa turbo käyttöä ajatellen? ajatuksissa tilata mittatilaus männät mutta pitäisi tietää männän korkeus mitta? eli jos jollain matikka pelaa niin tack. :roll:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

hoitokoti kirjoitti:osaisiko joku laskea että mikä olisi hyvä laki korkeus männälle näin kovaaa turbo käyttöä ajatellen? ajatuksissa tilata mittatilaus männät mutta pitäisi tietää männän korkeus mitta? eli jos jollain matikka pelaa niin tack. :roll:
Pitäisi tietää sylinterin mitat, haluttu puristussuhde ja kannentiivisteen paksuus kokoonpuristettuna sekä kannen palotilan tilavuus +- männän laen vaikutus palotilaan. Jos tilavuuksia ei ole tiedossa, on ne mitattava ja laskettava esim pleksilevyn ja pipetin avulla. Puristussuhde on (iskutilavuus+palotila)/palotila. Palotila on männän yläpuolelle jäävä tilavuus yläkuolokohdassa.

tomant
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Sori mainos mutta mulla on täydellinen M102 2.0 kone jouten tallilla. Hinta 50 euroa. Laakerivika muuten pitäs olla ok. Halvempaa aihiota turbotukseen tuskin on.
Hakekaa pois ennekuin menee romu-ukolle syyssiivouksessa!

Sori topicin lainasta!

Ahti 050-3872544
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tän kirjotuksen punanen turbo mersu löytyy nyt meitin tallilta,kaverin autona on... öljyvuotoja parsittu :lol: ja muutenkin siistitty konehuonetta vielä lisää... auto laitettu katsastus kuntoon muuten mutta ens vkolla ois tarkotus mennä hakeen toi tehopapru leimalle... sen jälkeeen vaihdetaan isompi (3") putki ym tarpeellista. omaa projektia pitkän tauon jälkeen aloin taas kasaileen ja just kirrailin kannen... cps merkkinen pahvi liekkirenkailla ja cps kannenpultit... kansi portattu ja imuvenat on 49.3mm... mittailin paljon jää tilaa männän ja venan väliin ni tietää sanoo nokan tekijälle ne... lähettää pari nokkaa työstettäväks ni voi kokeilla erilaisilla muodoilla niitä =) kuvia tulee taas josain vaiheessa kun saan kaverin tekeen vaan noi nettisivut...
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

jaaha se eksy sitten sulle. joo se vuosi ainakin sieltä öljy pohjasta. :oops: kerro ihmeessä sitten mitä se luovutti tehoja (jäi kaivelemaan) :lol:
pidä hyvää huolta mun entiseestä kullasta. ja kait sitä joskus saa tulla katsomaan jos nurkilla pyörii. ? :roll: edit jaa se tulikin sun kaveril. no anyway ;)
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

tossa penkityksessä se tulee luovuttaaan tehoja alle 199.3 hp ;D ja sit myöhemmin se luovuttaaa KISA säädöissä enemmän =D juu mulle se ei tullu mutta kaverille... tossa sitä pajotetaan meijän tallilla Siis (mbcustomin) tiloissa ;D
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

laineracing kirjoitti:tossa penkityksessä se tulee luovuttaaan tehoja alle 199.3 hp ;D ja sit myöhemmin se luovuttaaa KISA säädöissä enemmän =D juu mulle se ei tullu mutta kaverille... tossa sitä pajotetaan meijän tallilla Siis (mbcustomin) tiloissa ;D
166x1.2=199... Hmmm... Eikö kannattaisi varmuudeksi ottaa myös 166hp lappu (jos tekniikka 2.6E) kanssa jos sattuu ilkeä katsastushenkilö leimaamaan?
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

penkitys aika muuttunut koska autossa näköjäään muutakin laittamista eikä ole kerennyt kaveri sitä oikeen ropaileen... sähköt uusiks ainakin yhestä johtosarjasta kun puolan johto täysin sulanu muihin johtoihin kiinni! :( no auto toimii nyt jotenkin,seisoo vaan tuolla lumihangessa meijän pihalla :lol: leima tulee kyllä,tehot pysyy niin pieninä ;D
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

valot oikkuileee vielkin... nastajammit asennettu ja niille käytiiin antamassa kyytiä aikas paljon... racemallin konepelti asennettu(mattamusta) 8)
Bousta
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 23.05.2006 00:33
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Bousta »

Vieläkö se on tämä projekti elossa?

Olis mukava lukea, vähän enemmänki näitä bensaturbo juttuja!

Ja kuvia saa laitella joka vaiheesta, meinaan kiinnostaa nämä jutut todella :twisted:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

http://www.x-treme.fi/gallery/view_phot ... d=IMG_7365
siellä sivuilla muitakin kuvia... voimaa ihan kohtuullisesti... 3 rattaita ilman hampaita hyllyssä...
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

ainiin unohtu mainita aikanaan että kesä ajettiin 1.3-1.7bar eikä ollu muita ongelmia kun vaihteisto ja kytkin...peräkin kesti kemppinä hienosti.. :lol:
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Onko hoitokodilla vielä pakosarjan laipalle tarvetta ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

kyllähän sitä olisi. tuolla tuo alakerta jo valmiina alakerran varastossa lepäilee. ;) osaisko jok muuten laskea mitä tulee puritukseksi kun 2.3 motin männästä napsahtaa 3 mm pois??
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

hoitokoti kirjoitti:...osaisko jok muuten laskea mitä tulee puritukseksi kun 2.3 motin männästä napsahtaa 3 mm pois??
Jos vanha puristussuhde on 9,0 (190E 2.3) laskee 3 mm tasainen siivu puristussuhteen arvoon 7,16. Jos vanha puristussuhde on 10,5 (190E 2.3-16) laskee 3 mm tasainen siivu puristussuhteen arvoon 8,01.

Palotilan muutos on vakioporauksella 21,49 cm3. Jos mäntä ei ole tasalakinen, pitää alkuperäinen palotila mitata esim. pipetillä ja lasilevyllä.

Voit laskea uuden puristussuhteen kaavalla (Vs+Vp+Dm)/(Vp+Dm), missä Vs=sylinterin tilavuus (vakio 574,83 cm3), Vp=palotilan tilavuus =Vs/(puristussuhde-1) ja Dm=palotilan muutos

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin