Mersun infrapuna-avain
Mersun infrapuna-avain
Hei !
Mersussani on kaksi avainta, josta toinen on "kuoleentunut", eli vaikka patterit vaihtaa, ei inrapuna säde avaa ovia, vaikka valo avaimen "silmässä" loistaakin punaisena.
Kun kysyin asiaa Veholta, vastaus on uuden avaimen hankinta hintaan 1000 mummoa.
Eikö avainta pysty millään "koti"konstilla herättämään henkiin ??
Mersussani on kaksi avainta, josta toinen on "kuoleentunut", eli vaikka patterit vaihtaa, ei inrapuna säde avaa ovia, vaikka valo avaimen "silmässä" loistaakin punaisena.
Kun kysyin asiaa Veholta, vastaus on uuden avaimen hankinta hintaan 1000 mummoa.
Eikö avainta pysty millään "koti"konstilla herättämään henkiin ??
Re: Mersun infrapuna avain
Terve.zacce kirjoitti:Hei !
Mersussani on kaksi avainta, josta toinen on "kuoleentunut", eli vaikka patterit vaihtaa, ei inrapuna säde avaa ovia, vaikka valo avaimen "silmässä" loistaakin punaisena.
Kun kysyin asiaa Veholta, vastaus on uuden avaimen hankinta hintaan 1000 mummoa.
Eikö avainta pysty millään "koti"konstilla herättämään henkiin ??
Jos oikein muistan niin menet autoon sisään ja suuntaat sen säätimeen taustapeiliä kohit ja painat nappia...heti sen jälkeen laitat samaisen avaimen virtalukkoon ja käännät virrat päälle...annat virrat olla vaikka 5 sekunttia päällä ja sitten sammutat virrat ja otat avaimen pois virtalukosta...nyt se pitäisi olla uudelleen aktivoitu...jotenkin näin se muistaakseni meni...kokeile ensin näin ja kerro onnistuko..jos ei onnistunu niin voin sen vielä varmistaa miten se tehtiin.
Re: Mersun infrapuna avain
..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 10:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mersun infrapuna avain
JEES ! Säästy rahaa taas !!!Terve.
Jos oikein muistan niin menet autoon sisään ja suuntaat sen säätimeen taustapeiliä kohit ja painat nappia...heti sen jälkeen laitat samaisen avaimen virtalukkoon ja käännät virrat päälle...annat virrat olla vaikka 5 sekunttia päällä ja sitten sammutat virrat ja otat avaimen pois virtalukosta...nyt se pitäisi olla uudelleen aktivoitu...jotenkin näin se muistaakseni meni...kokeile ensin näin ja kerro onnistuko..jos ei onnistunu niin voin sen vielä varmistaa miten se tehtiin
Tein niin että painoin avaimen virtalukkoon painaen jatkuvasti kaukosäätönappulaa samalla kun käänsin virrat päälle. Yks kaks taustapeilin vihreä valo välkähti merkiksi siitä että avain on aktivoitu.
Cool !!
Kiitti vinkistä ![/quote]
Re: Mersun infrapuna avain
bobby kirjoitti:zacce kirjoitti:Hei !
Mersussani on kaksi avainta, josta toinen on "kuoleentunut", eli vaikka patterit vaihtaa, ei inrapuna säde avaa ovia, vaikka valo avaimen "silmässä" loistaakin punaisena.
Kun kysyin asiaa Veholta, vastaus on uuden avaimen hankinta hintaan 1000 mummoa.
Eikö avainta pysty millään "koti"konstilla herättämään henkiin ??
Niin kun soitit /kävit veholla, niin myyjä /työnvastaanottaja, vain ilmoitti että uusi maksaa niin ja niin paljon, hän ei suinkaan lähde miettimään mahdollisia muita vikoja.
=)
itse ajelen polkupyörällä :D
Re: Mersun infrapuna avain
Noinhan se homma toimii.Jack kirjoitti:...myyjä /työnvastaanottaja, vain ilmoitti että uusi maksaa niin ja niin paljon, hän ei suinkaan lähde miettimään mahdollisia muita vikoja...
Itselläni toinen avain alkoi myöskin syksyllä hukkailla toimivuuttaan. Paristojen vaihtokaan ei auttanut, mutta vika katosi aina kun aktivoi avaimen samalla tavalla kuin Veli Zacce oli tehnyt. (Kyseessä oli siis se kokomuovinen palikka - ei "linkkuveitsiavain".) Mutta keljuahan se oli kun joka toinen viikko piti tehdä taikatemppuja.
Niinpä jouduin tilaamaan uuden avaimen. Lisäksi huollossa tehtiin joku ohjelmointijuttu huoltotietokoneen kanssa. Mutta nyt vika näyttäisi olevan kokonaan poissa.
-T
Mulla oli kanssa ongelmia yhden avaimen kanssa. Siinä ei tosin palanut edes patterin kuntoa ilmaiseva punainen valo. Vaikka palikka näyttää yhtenäiseltä, niin sen saa purettua lievää väkivaltaa käyttäen.
Toimimattomuuden syyksi paljastui juotoksistaan irronnut painikekytkin. Eli tuli juottamalla kuntoon. Tosin juottaja ei saa olla ainakaan krapuloissaan, tai kädet ei saa ainakaan täristä, koska painike on aika pieni ja juotetavat kohdat vielä pienempiä .
Toimimattomuuden syyksi paljastui juotoksistaan irronnut painikekytkin. Eli tuli juottamalla kuntoon. Tosin juottaja ei saa olla ainakaan krapuloissaan, tai kädet ei saa ainakaan täristä, koska painike on aika pieni ja juotetavat kohdat vielä pienempiä .
W124 E220T
Kyllä se mulla ainakin avaa ovet vähän alle kymmenestä metristä, jos ei ole esteitä välissä. Tietääkö joku missä kohti vastaanotin on autossa? En ole vaivautunut selvittämään. Onko se mahdollisesti taustapeilissä. Ajattelin vain kun siinä on lukitukseen liittyen punainen ja vihreä merkkivalo.
C220TD -97
Taustapeilissä (alapuolella) on sellainen pyöreä nuppi joka ottaa signaalin vastaan.juhos kirjoitti:Kyllä se mulla ainakin avaa ovet vähän alle kymmenestä metristä, jos ei ole esteitä välissä. Tietääkö joku missä kohti vastaanotin on autossa? En ole vaivautunut selvittämään. Onko se mahdollisesti taustapeilissä. Ajattelin vain kun siinä on lukitukseen liittyen punainen ja vihreä merkkivalo.
Patterin vaihto 124-koriseen?
No osaako kukaan opastaa minua, kuinka ohjelmoida alkuperäinen infrapuna-avain? Vaihdoin kakkosavaimeen patterit ja nyt pitäis saada keskuslukitus silläkin toimimaan. W124 E 300 D on auton tyyppi. Katsoisin käsikirjasta, mutta saksankielen taito ei riitä, sillä auto on tuotu Saksasta. Kiitos!
Re: Patterin vaihto 124-koriseen?
Mulla W 124 320 CE ja linkkuavain. Uuden avaimen aktivointi ko. vehkeessä:1996cm2E kirjoitti:No osaako kukaan opastaa minua, kuinka ohjelmoida alkuperäinen infrapuna-avain? Vaihdoin kakkosavaimeen patterit ja nyt pitäis saada keskuslukitus silläkin toimimaan. W124 E 300 D on auton tyyppi. Katsoisin käsikirjasta, mutta saksankielen taito ei riitä, sillä auto on tuotu Saksasta. Kiitos!
- toimivalla avaimella ovet lukkoon (kaukosäätöä käyttäen)
- opetettavan avaimen avainosa apparin oven lukkoon, käännetään avaimella lukko auki ja takaisin kiinni.
Meitsin uusi avain rupes ainakin näillä ohjeilla pelittämään.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Re: Mersun infrapuna avain
Terve vaan ongelmainen.bobby kirjoitti:Terve.zacce kirjoitti:Hei !
Mersussani on kaksi avainta, josta toinen on "kuoleentunut", eli vaikka patterit vaihtaa, ei inrapuna säde avaa ovia, vaikka valo avaimen "silmässä" loistaakin punaisena.
Kun kysyin asiaa Veholta, vastaus on uuden avaimen hankinta hintaan 1000 mummoa.
Eikö avainta pysty millään "koti"konstilla herättämään henkiin ??
Jos oikein muistan niin menet autoon sisään ja suuntaat sen säätimeen taustapeiliä kohit ja painat nappia...heti sen jälkeen laitat samaisen avaimen virtalukkoon ja käännät virrat päälle...annat virrat olla vaikka 5 sekunttia päällä ja sitten sammutat virrat ja otat avaimen pois virtalukosta...nyt se pitäisi olla uudelleen aktivoitu...jotenkin näin se muistaakseni meni...kokeile ensin näin ja kerro onnistuko..jos ei onnistunu niin voin sen vielä varmistaa miten se tehtiin.
Sattui sama ongelma, mutta avain ei aktivoitunut ollenkaan. Marssin Veholle kysymään ratkaisua ongelmaan, vastaus 180 EUR ja 2 vko odotus. Saitana en tilannut avainta, vaan ajattelin tehdä "keisarinleikkauksen" ja katsoa mitä se olisi syönyt. Avainta tukittuani tulin siihen tulokseen että avattua sen saa, muttei enää kiinni. Hankin pullon elektroniikan tarkkuuspuhdistajaa KONTAKT PRF 7-78 joka maksoi muistaakseni 2,5 EUR. Samaa ainette saa myös CRC:ltä. Sitten avaimen kimppuun, patterit pois ja pesä täyteen moista tavaraa. Pumppasin painonapista niin että ainetta valui varmasti jokaiseen soppee. Patterit paikoilleen ja avainta aktivoimaan. Nyt avain toimii paremmin kun kunnossa ollut.
ÄLÄ HEITÄ AVAINTA POIS jos sattuisi käymään niin ettei enään aktivointikaan auta. kannattaa ainakin kokeilla tätä konstia.
r.h
Re: Mersun infrapuna avain
Omaan kärryyn tuli hankittua uusi avain (n. 200 €)bobby kirjoitti:Terve.
Jos oikein muistan niin menet autoon sisään ja suuntaat sen säätimeen taustapeiliä kohit ja painat nappia...heti sen jälkeen laitat samaisen avaimen virtalukkoon ja käännät virrat päälle...annat virrat olla vaikka 5 sekunttia päällä ja sitten sammutat virrat ja otat avaimen pois virtalukosta...nyt se pitäisi olla uudelleen aktivoitu...jotenkin näin se muistaakseni meni...kokeile ensin näin ja kerro onnistuko..jos ei onnistunu niin voin sen vielä varmistaa miten se tehtiin.
Pääpirteissään aktivointi tapahtui em. tavalla. Tosin W124Eemelissä en tiedä peilissä olevan mitään em. kaltaisia sydeemejä, joten ikkuna auki ja avainta suuntasin kuskin oven "liikennevaloihin", painoin ehkä kerran tai kaksi ja sitten virtalukkoon virrat päälle ja pois. Sen jälkeen avain "peuhasi"
Ps. Veholta neuvoivat pitämään virtalukossa jonkun aikaan, se ei pelkästään tuntunut auttavan.
autodidakti
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
lukitus
oman 124 sen ohjekirjassa neuvotaan, patterin vaihdon jälkeen, tosiaan suuntaamaan kuskin oven" liikennevaloja" kohti 5 sekunnin ajan nappi pohjassa.
niinkuin bobby tossa jo totesikin.
niinkuin bobby tossa jo totesikin.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
siis felmit totesi.....
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Re: Mersun infrapuna avain
Itselläni toinen avaimista ei yllättäin toiminutkaan tänä aamuna. Päätin tehdä avaimelle keisarinleikkauksen. Syynä toimimattomuuteen oli painokytkimen irtoaminen piirilevyn juotoksista. Uudelleen juottamisen ja kokoamisen jälkeen avain toimii kuin uutena. Tässä lyhyesti aukaisuohjeet ja pari valokuvaa.huhtalar kirjoitti:
Saitana en tilannut avainta, vaan ajattelin tehdä "keisarinleikkauksen" ja katsoa mitä se olisi syönyt. Avainta tukittuani tulin siihen tulokseen että avattua sen saa, muttei enää kiinni. Hankin pullon elektroniikan tarkkuuspuhdistajaa
r.h
1. Patterikansi pois
2. Patterit pois
3. Vääsin moralla "taskun pohjalla" olevasta raosta
4. Vääsin sarannan kohdalta
5. Avasin ensin etupään, sitten vasta takapään (se pää missä on avain lenkki)
6. Kiinnilaitto vastakkaisessa järjestyksessä. Eli ensin kansi paikoilleen avaimenperälenkin päästä.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
- Tähtimursu
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su 07.05.2006 13:39
- Paikkakunta: Lahti
SUURKIITOKSET!
Suurkiitokset "Postimiehelle", erittäin selkeistä ohjeista!
Korjasin juuri MB:ni molemmat avaimet näiden ohjeiden/kuvien mukaan ja nyt minulla on kaksi täydellisesti toimivaa avainta. Painokytkimen irtoaminen näyttää olevan yleinen vika..
Yhteenlaskettu säästö paikallisen merkkiliikkeen hintojen mukaan n. 360 - 400 €. ja aikaa kului noin 10 minuuttia!
Onneksi on foorumi ja aktiivisia tiedonjakajia !!
Korjasin juuri MB:ni molemmat avaimet näiden ohjeiden/kuvien mukaan ja nyt minulla on kaksi täydellisesti toimivaa avainta. Painokytkimen irtoaminen näyttää olevan yleinen vika..
Yhteenlaskettu säästö paikallisen merkkiliikkeen hintojen mukaan n. 360 - 400 €. ja aikaa kului noin 10 minuuttia!
Onneksi on foorumi ja aktiivisia tiedonjakajia !!
C 180 AUT Elegance -95
W140:seen uusi avain vain tehtaalta, viikon odotus, hinta 210€.
Autoon "sovittaminen": virta päälle n.5sek, pois, kohdistus peiliin ja napin painoa n.5sek, ja käyntiin.
Saman joutui tekemään uudestaan jotta sai keskuslukituksen ja hälyn toimimaan. Sitten toimii.
Autoon "sovittaminen": virta päälle n.5sek, pois, kohdistus peiliin ja napin painoa n.5sek, ja käyntiin.
Saman joutui tekemään uudestaan jotta sai keskuslukituksen ja hälyn toimimaan. Sitten toimii.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Kiitokset myös tuosta hyvästä ohjeesta POSTIIMIES.Empä oisi muuten uskaltanu vääntään kuoria väkisin auki. Kytkinhän siellä oli irti ja eikä muuta kuin tinaten uudestaan kiinni. Aika tarkkaa hommaa ,mutta luupin kans luonnas hyvin .
Pulla Kahvit tarjoon ,jos annat tilinummeros mun yv:lle Olipas Hieno HOMMA,mut oli kuyllä helvatin piukas .
Terv. JEE
Pulla Kahvit tarjoon ,jos annat tilinummeros mun yv:lle Olipas Hieno HOMMA,mut oli kuyllä helvatin piukas .
Terv. JEE
Avaimesta vielä , tuossa omassa 99 cdi c mallin autossa ei ole peilinalla mitään- siinä on aivan tavallinen peili jossa alla on se vipu mistä käännellään himmennykset. Kuinkahan se on noin, eikös jo vanhemmissa sedaneissa ole se valojuttu siinä ? Mikshän tuossa ei ole ?
Apukuskin puolella ovessa on jotain muuta kuin normaali lukko, ei ole avaimenreikää. Kuskinpuolella on tavallinen avainreikä kyllä.
Ite avain on sellanen iso möhkäle, samoin kuin virtalukkon reikä . Siinä avaimessa on sellanen sisäänpainettava tavallinen avain, ilmeisesti jos patteri loppuu , niin saa ovet auki sillä. Virtalukkoon se ei sovi kuitenkaan.
Eli , käynnistyyköhän auto sitten kumminkin jos kaukosäädin lukituksen patterit loppuu ja ovet avaa tuolla tavallisen oloisella avaimella käsin ?
Tosiaan vähän ihmetyttää tuo taustapeilijuttu samalla.
Auto on ihan Vehon tuoma.
Sitten eräällä korjaamolla näin kummallisen c mallin dsl auton, siinä oli samanmoinen mittaristo muutoin, kuin että matka ja osamatkamittarit olivat ns vanhamallin rullamallia, eli näkyvissä kokoajan - ei tuollaset digitaalinumerot ollenkaan. En ole moista muualla nähnyt, onkohan se jokin varustetaso, tai vm juttu ?
Apukuskin puolella ovessa on jotain muuta kuin normaali lukko, ei ole avaimenreikää. Kuskinpuolella on tavallinen avainreikä kyllä.
Ite avain on sellanen iso möhkäle, samoin kuin virtalukkon reikä . Siinä avaimessa on sellanen sisäänpainettava tavallinen avain, ilmeisesti jos patteri loppuu , niin saa ovet auki sillä. Virtalukkoon se ei sovi kuitenkaan.
Eli , käynnistyyköhän auto sitten kumminkin jos kaukosäädin lukituksen patterit loppuu ja ovet avaa tuolla tavallisen oloisella avaimella käsin ?
Tosiaan vähän ihmetyttää tuo taustapeilijuttu samalla.
Auto on ihan Vehon tuoma.
Sitten eräällä korjaamolla näin kummallisen c mallin dsl auton, siinä oli samanmoinen mittaristo muutoin, kuin että matka ja osamatkamittarit olivat ns vanhamallin rullamallia, eli näkyvissä kokoajan - ei tuollaset digitaalinumerot ollenkaan. En ole moista muualla nähnyt, onkohan se jokin varustetaso, tai vm juttu ?
Tinasin kanssa tuon kytkimen yli vuosi sitten ja hyvin on toiminut.jee kirjoitti:Kytkinhän siellä oli irti ja eikä muuta kuin tinaten uudestaan kiinni.
Mulla oli sillon patterikin niin lopussa että taustapeilin ja oven valot piti parinkymmenen sekunnin discovälkkeen.
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Komas avain
Mikäs se kolmas avain on? semmonen litteä mistä laähtee metalli aivain irti. Onko se oviin vara-avain vai tä?
MB C 180 kompressor -07
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
EX-MB CLK 200 kompressor sport coupe -98
EX-MB 190 1.8i AUT -90
Avainparisto pitäisi pari vuotta kestää .
Tietysti, jos on saanut valmiiksi vanhat paristot.
Itse olen ottanut tavaksi vaihtaa paristot käyttöavaimeen joka syksy, samalla vaihtaa raitisilmasuotimen, ajovalolamput ja pyyhkijän sulan.
Vanha paristo kiertoon vara-avaimeen.
Mutta pariston hengissä olemisen voi testata: infapuna tuikahtaa, kun nappia painaa hetken.
Toisaalta, jos taskussa painelee usein nappia, koodaus hukkuu. Eli sitä ei kannata huvikseen napsutella
Tietysti, jos on saanut valmiiksi vanhat paristot.
Itse olen ottanut tavaksi vaihtaa paristot käyttöavaimeen joka syksy, samalla vaihtaa raitisilmasuotimen, ajovalolamput ja pyyhkijän sulan.
Vanha paristo kiertoon vara-avaimeen.
Mutta pariston hengissä olemisen voi testata: infapuna tuikahtaa, kun nappia painaa hetken.
Toisaalta, jos taskussa painelee usein nappia, koodaus hukkuu. Eli sitä ei kannata huvikseen napsutella
autodidakti