Muutoskatsastamattomat osat / sakot? *kuvat lisätty*
Muutoskatsastamattomat osat / sakot? *kuvat lisätty*
onko kukaan saanut muutoskatsastamattomista osista sakkoja? tuli tuossa mieleen ajellessa omalla mebella jossa on katastusta oottavat 17" pallot.. että mitä poliisisetä tykkää jos tulee ratsia?
vai onko niillä tapana kiinnitellä huomiota moisiin asioihin?
vai onko niillä tapana kiinnitellä huomiota moisiin asioihin?
Viimeksi muokannut Migself, Ke 31.05.2006 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2.3 l
eihän ne ratsioissa mitään muuta tee, kun puhalluta.
kerran ajettiin kaverin kaa ratsiaan, sillä oli katsastamaton audi ja mulla oli mekkeri, mutta ei korttia. kumpaakin vähän jännitti mennä siihen, mutta ihan hyvin se meni. "puhallus tähän...hyvää matkaa". harvemmin ne mitään kyselee.
kerran ajettiin kaverin kaa ratsiaan, sillä oli katsastamaton audi ja mulla oli mekkeri, mutta ei korttia. kumpaakin vähän jännitti mennä siihen, mutta ihan hyvin se meni. "puhallus tähän...hyvää matkaa". harvemmin ne mitään kyselee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
heh heh, no kyllä se joskus vielä sinullakin natsaa...pera8x kirjoitti:eihän ne ratsioissa mitään muuta tee, kun puhalluta.
kerran ajettiin kaverin kaa ratsiaan, sillä oli katsastamaton audi ja mulla oli mekkeri, mutta ei korttia. kumpaakin vähän jännitti mennä siihen, mutta ihan hyvin se meni. "puhallus tähän...hyvää matkaa". harvemmin ne mitään kyselee.
Pahimmillaan ruuvataan kilvet pois eli jos auto/rengas on katsastuskelpoinen yhdeistelmä niin se kannattaa toki katsastaa, pääsee helpommalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
kun itselläni on semmoonen onkelma.. kun pitäs viedä katastukseen nuo 17" pallot.. mitä ne kattoo siellä? tilanpuutteesta ei pitäisi sikseen olla puutetta vaikka reippaammin ajaessa narskauttavat korokkeissa.. kääntäessä yms. eivät raavi..
sitten kun tuntuu että tuleevat vähän yli kaaresta.. vaikkeivat tulekkaan mutta se näyttää vaan siltä.. tuossa muutamia kuvia havainnollistamaan..
eivät nuo vanteet mitkään kauhian rumatkaan ole tuohon noiden 15" jälkeen
sitten kun tuntuu että tuleevat vähän yli kaaresta.. vaikkeivat tulekkaan mutta se näyttää vaan siltä.. tuossa muutamia kuvia havainnollistamaan..
eivät nuo vanteet mitkään kauhian rumatkaan ole tuohon noiden 15" jälkeen
2.3 l
mahottoman korkeeks nous kyllä toi auto vaikka onki puotettu
tuossa kävin kentällä kääntelemässä ja linkkuja tekemässä niin ei se mihinkään ota kiinni.. paitsi kun korokkeeseen reippaammin työntää niin korahtaa.. vasemmalla takana on aika ahdasta.. (iskari tai jousi menossa.. tai menny)
mitenkä ne muuten katsastaavat nuo vanteet?
ajeleevat pilistä konttoorin pihalla?
tuossa kävin kentällä kääntelemässä ja linkkuja tekemässä niin ei se mihinkään ota kiinni.. paitsi kun korokkeeseen reippaammin työntää niin korahtaa.. vasemmalla takana on aika ahdasta.. (iskari tai jousi menossa.. tai menny)
mitenkä ne muuten katsastaavat nuo vanteet?
ajeleevat pilistä konttoorin pihalla?
2.3 l
Joo mulla inssi nosti ensin keulan ylös ja tsekkaili normaalit katsastus kohdat.. Ja sit se laski keulan alas ja paineli "hieman" ja sit mittas korkeuden. Muutos katsastus suoritettiin tosiaan samalla kertaa ku vuosikatsastuskin. Itseäni jäi hieman mietityttämään tuo mittaus menetelmä että ensin nosti keulan ilmaan ja sit kohta mitataan ajamatta siinä välissä. Keulahan laskee aika paljon vielä tuosta kun sillä pienen lenkin heittää.. Paljonkohan tuo muutoskatsastus maksu noille renkahille mahtaa olla?ISÄNTÄ kirjoitti:Mullakin ajo lenkin, ja mittas kaaresta vanteen keskelle. Nyt lukee otteessa sentilleen paljonko saa olla.. Ja kyse oli alustasarjasta, joka oli mennyt ilman muutoskatsastusta jo kaksista leimoista läpi???
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Alustaahan ei ole pakko muutoskatsastaa noin vanhaan autoon,renkaitten muutoskatsastuksessa ei mittoja kaarista oteta.Kuitenkin se alustakin kannattaa samalla leimata,menee samalla rahalla/vaivalla,eipähän ole liikkuvilla sitten sanomista tien päällä.Nimimerkillä:35€ taas meni,235/45 renkaan tilalle merkittiin koko 235/40 taakse Aina voi jotain keksiä.
Ei edes välttämättä ole mikään iskari/jousi vika jos kiinni ottaa,Jostain syystä tuntuu aina joku kulma olevan ahtaampi kuin toinen...ei kun kurkkimaan mihin ottaa ja kaarelle vähän taivutushoitoa.
Ei edes välttämättä ole mikään iskari/jousi vika jos kiinni ottaa,Jostain syystä tuntuu aina joku kulma olevan ahtaampi kuin toinen...ei kun kurkkimaan mihin ottaa ja kaarelle vähän taivutushoitoa.
YHYHYHYe320 kirjoitti:Näin.. Rahaa oli 5x kalliimpiin vanteisiin muttei oikeasti tarvittavaan alustan osaan.vasemmalla takana on aika ahdasta.. (iskari tai jousi menossa.. tai menny)
Viimeksi muokannut AM, To 01.06.2006 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex 124:sta katsastaessani isommille kiekoille inssi sano vaan että kyllähän sä tiedät mitä tapahtuu jossei ne tuola mahdu oleen.
Sanoin että kyllä tiedän.
Sitten se kysy: "Onko joka nurkassa saman kokoset?"
Sanoin on. Ja merkinnät otteeseen ja hyvää matkaa.
Näin täällä päin.
Sanoin että kyllä tiedän.
Sitten se kysy: "Onko joka nurkassa saman kokoset?"
Sanoin on. Ja merkinnät otteeseen ja hyvää matkaa.
Näin täällä päin.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
no arvaa tajuaako moista heittoa 15" valsseilla.. ja satsi siinä kyllä on joka on muutoskatsastettu... että..e320 kirjoitti:Näin.. Rahaa oli 5x kalliimpiin vanteisiin muttei oikeasti tarvittavaan alustan osaan.vasemmalla takana on aika ahdasta.. (iskari tai jousi menossa.. tai menny)
sentin tai kaksi se vasen takakulma on alempana.. muttei se sen kummemmin ryystä kun muuallakaan..
2.3 l
Taitaa olla 50e.Zalbeer kirjoitti:Paljonkohan tuo muutoskatsastus maksu noille renkahille mahtaa olla?
Ei mulla inssit sanonu mitään vaikka alustasarja+ "liian isot" vanteet...
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Mites tuo sitten on jos alustasarjan muutoskatsastaa ja inssi mittaa keskiöstä kehään. Kirjoitetaanko mitat otteeseen? Miten sitten kun jouset parissa vuodessa vähän kuoleentuu ja auto laskee vähän entisestään? Tuleeko leimaa enään vai joutuuko sitten lisäämään paksumman säätökumin joka vuosi
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Mitat laitetaan otteeseen.Kysyin myöskin tuosta jousien väsymisestä,ja vastaus oli että ei sitä ihan millilleen tulkita,sentin pari saa huoletta heittää.Selitäppäs tuo taas tuolla tien päällä niin...B. Wikström kirjoitti:Mites tuo sitten on jos alustasarjan muutoskatsastaa ja inssi mittaa keskiöstä kehään. Kirjoitetaanko mitat otteeseen? Miten sitten kun jouset parissa vuodessa vähän kuoleentuu ja auto laskee vähän entisestään? Tuleeko leimaa enään vai joutuuko sitten lisäämään paksumman säätökumin joka vuosi
Viime vuonna muutoskatsastus oli 25€,tänä vuonna samalla konttorilla 35€,ihan hyvä on korotuksien vuosivauhti
40 € ottivat multa, kun toissa päivänä muutoskatsastin 99-mallisen Ibitzan madallussarjan. Kumma juttu kun madallussarja on ollut siinä uudesta alkaen ja mennyt aina ennen leimasta läpi näillä systeemeillä. TÜV-todistukset ja muut asiakirjat löytyivät kyllä muttei rekisteriotteessa ollut alustasta mainintaa. Eli nyt ollaan 40 € köyhempiä ja otteessa on pari riviä tekstiä madallussarjasta . Kuulemma säädökset muuttuneet takautuvasti tuon 99-vuoden jälkeen
Osaako joku sanoa tai antaa linkkiä mistä alkaen ko. laki on ollut sama? Ketkula Metroauto ei halua maksaa muutoskatsastusta vedoten siihen ettei laki ollut voimassa 99 auton ollessa uusi.AM kirjoitti:Itse asiassa laki on ollut aina sama, niihin ei vaan ole aiemmin puututtu.Olisikohan AKElta tullut ohjeistuksia muutoskatsastukseen..
Enpä osaa sanoa varmaksi milloin on laki ollut voimassa,tämän vuosituhannen puolella niitä on käsittääkseni enemmän alettu vasta vaatimaan?Kuitenkin tuon ikäinen auto pitää muutoskatsastaa ja luultavasti vaativat TÜV lappusetkin jousista.Eli jos auto lähiaikoina ostettu niin kyllähän autoliikkeen pitäisi maksaa,autohan ei ole lain mukaan ollut laillinen myytäessä...Leka kirjoitti:Osaako joku sanoa tai antaa linkkiä mistä alkaen ko. laki on ollut sama? Ketkula Metroauto ei halua maksaa muutoskatsastusta vedoten siihen ettei laki ollut voimassa 99 auton ollessa uusi.AM kirjoitti:Itse asiassa laki on ollut aina sama, niihin ei vaan ole aiemmin puututtu.Olisikohan AKElta tullut ohjeistuksia muutoskatsastukseen..
Kiitos vastauksesta. Auto on nyt siis ostettu yksityiseltä, mutta se olisi tarvinnut muutoskatsastuksen jo ennen kuin se 99 myytiin liikkeen esittelyautona.
Tiedustelin asiaa AKElta ja muutoskatsastus on ollut pakollinen 1.1.1993 alkaen alustan korkeuden muutoksissa. Eli kyllä tämä myyjäliikkeen munaus on.
Tiedustelin asiaa AKElta ja muutoskatsastus on ollut pakollinen 1.1.1993 alkaen alustan korkeuden muutoksissa. Eli kyllä tämä myyjäliikkeen munaus on.
Tulipa vaan mieleeni, että onkohan noilla katsastusviranomaisilla velvollisuutta puuttua näihin madallus/vanne ja rengas-asioihin...Edellinen omistaja on madaltanut tuota omaani sen verran, että nosturille ajokin on todella tarkkaa puuhaa (pohjamuovista n.10cm maanpintaan, 225/45-17 mahtuu juuri ja juuri pyörimään). Rek.otteessa ei mitään merkintää. Eipä katsastusmies ole kertaakaan sanonut muutakun: "katsopas, ettei ota kiinni, kun ajan nosturille". Ei kovin hauska tilanne, jos sinivuokot sakottaa moisen takia. Milläpä sen todistaa, ettei ole madallettu viime katsastuksen jälkeen..Eli seuraavan kerran täytynee pyytää konttorilta merkintä asiasta..
Ensinnäkin katsastusviranomaista ei enää ole,ihan siviilihenkilöitä ne on Ja kyllä on velvollisuus puuttua,sinun auton tapauksessa ei välttämättä auton korkeuteen koska a)auto on laillisen korkuinen b)tuon ikäistä ei tarvitse välttämättä muutoskatsastaa.
Rengaskoko pitää ja kannattaa muutoskatsastaa,ihme jos ei ole kukaan huomannut jos noilla renkailla katsastettu
Rengaskoko pitää ja kannattaa muutoskatsastaa,ihme jos ei ole kukaan huomannut jos noilla renkailla katsastettu
Juu, sorry nuo väärät termit niistä "ihmisistä" Ja noilla vanteilla en ole käynyt katsastuksessa, tarkoitus olisi ne käyttää näytillä. Tarkoitatko nyt, että auton pudotus niin matalaksi, kuin omasta mielestäni on ilman remonttia mahdollista, ei tarvitse muutoskatsastusta, kun maavaraa on 9-10cm? Itse kuvittelin, että tuommoista itse madallettua autoa ei saisi edes muutoskatsastettua, jos se on liian matala(oliko se raja nyt 8 vai 9cm tai jottai..). En muuten tajua, kuinka kakkosnelosen saa matalemmaksi ilman muokkausta, kun ei tuota omaa voisi tipauttaa milliäkään ilman, että vakiopalloilla ottais kaariin kiinni. Ja nuo eturenkaatkin on "optimikohdalla" auton pituussuunnassa. Noh, itselleni tuo kelpaa mainiosti nykyisellään.
Mulla vaan katsastussetä kysy että "ootko vannekaupoilla käyny, näyttää aika isoilta" kun heitin A-Mursuun 17" AMG:t alle ja menin muutoskatsastamaan. Ei se mitään mittaillu tai edes testaillut. Pihalla katsoi taskulampulla vasemman etupyörän kohdalta, otti renkaan koon gummin kyljestä ylös paperille ja sanoi että "käyn tekemäs paperit, odottele tuolla". Ei tainnu paljo kiinnostaa
No 8cm on se raja korin matalimmasta kohdasta.Muutoskatsasta korkeus samalla kuin renkaatkin,menee samalla maksulla.Pakko ei ole alustaa muutoskatsastaa,mutta eipähän niin helposti tule sanomista tien päällä poliiseilta(voi tulla silti,katsastusmies on kuulemma tosiaan vain siviilimies )
Ja renkaathan eivät saa jousituksen/ohjauksen missään asennossa ottaa kiinni mihinkään,muuten niitä ei hyväksytä.Katsastusmenettelyt eroavat eri asemilla,joskus on vain otettu numerot renkaan kupeesta ylös kun taas joskus setä on ajellut pomppurataa edestakaisin en kyllä tiedä missä edes kerran kävi,jonkun 5min ajeli autolla,olisko käyny kioskilla samalla reissulla
Ja renkaathan eivät saa jousituksen/ohjauksen missään asennossa ottaa kiinni mihinkään,muuten niitä ei hyväksytä.Katsastusmenettelyt eroavat eri asemilla,joskus on vain otettu numerot renkaan kupeesta ylös kun taas joskus setä on ajellut pomppurataa edestakaisin en kyllä tiedä missä edes kerran kävi,jonkun 5min ajeli autolla,olisko käyny kioskilla samalla reissulla
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Meilläpäin inssi mittasi ja totesi, jotta laitetaan otteeseen sentti tai puolitoista matalampi lukema, kun kumminkin laskee käytössä...B. Wikström kirjoitti:Mites tuo sitten on jos alustasarjan muutoskatsastaa ja inssi mittaa keskiöstä kehään. Kirjoitetaanko mitat otteeseen? Miten sitten kun jouset parissa vuodessa vähän kuoleentuu ja auto laskee vähän entisestään? Tuleeko leimaa enään vai joutuuko sitten lisäämään paksumman säätökumin joka vuosi
Sen enempää ei pitäisi laatujousen kitistyäkään. Ja mittaus on tietysti tehtävä ennen pukille nostoa, muuten menee vithuiks.
Terveisin
Tero
Tero