Hiukan taas "halparenkaista"
Hiukan taas "halparenkaista"
Jep..kuten varmaan moni muistaa aikaisemmista rengaskeskusteluista, meikäläinen on (ollut) melkoisen fanaattinen "halparenkaiden vihaaja", enkä ainakaan ole uskonut että halvalla voisi mitenkään saada hyvää rengasta jne jne.
No, nyt tilanne on kuitenkin se että on hyvin lähellä ettenkö joutuisi pyörtämään..tai ainakin loiventamaan aiempaa kantaani asiaan.
Tuli tuossa muutama päivä sitten eteen tilanne jonka seurauksena CLK:hon meni kokeilumielessä alle kiekot jotka on varustettu 225/40/18" kokoisilla Nexen N3000 renkaalla.
Ennakkoluulot olivat tottakai meikäläisellä aivan valtavat.."mikä hiton Nexen?? TODELLINEN halparenkaiden halparengas ilmeisesti.. Ei VARMASTI pelaa sitten mitenkään.."
Otettiin sitten kuitenkin Mersusta saman kokoisilla Misukoilla varustetut kiekot pois ja pantiin em kiekot alle..ja eikun ajoon..
Ei voi muuta sanoa kuin että yllätys oli VALTAVA..
Tämä halparengas oli/on merkittävästi Micheliniä hiljaisempi, se vähäinenkin uraherkkyys vaikutti kadonneen johonkin jne jne
No, pitopuolesta (ääritilanteessa tai radalla) en osaa sen enempää sanoa sen paremmin märällä kuin kuivallakaan..mutta mutkaisella pikkutiellä nopeusrajoituksen mukaista, noin 80:n nopeutta ajaessa ei käytöksessä ollut pienintäkään valittamista, samoin motarilla menee hiljaisemmin kuin Misukka, eikä uraherkkyydestä ole tietoakaan, mukavuus tuntui muutenkin olevan kohdallaan myös siinä mielessä että tien pienet epätasaisuudet eivät tuntuneet rattiin oikeastaan mitenkään..kuten toisinaan 225/40 renkailla tuppaa tuntumaan.
Vaikuttaa siis vahvasti siltä että joutunen muuttamaan kantaani halparenkaiden osalta. Ilmeisesti on siis sittenkin mahdollista että halvallakin voi saada..jos nyt ei parasta mahdollista..niin ainakin Suomalaiseen peruskäyttöön hyvin toimivan renkaan.
Ja hintaerohan Pilot Sportiin lienee sitä luokkaa että yhdellä Misukka-kerralla saa varmaan ainakin kaksi..jos ei jopa kolme Nexen N3000 kertaa...pistää miettimään..
No, nyt tilanne on kuitenkin se että on hyvin lähellä ettenkö joutuisi pyörtämään..tai ainakin loiventamaan aiempaa kantaani asiaan.
Tuli tuossa muutama päivä sitten eteen tilanne jonka seurauksena CLK:hon meni kokeilumielessä alle kiekot jotka on varustettu 225/40/18" kokoisilla Nexen N3000 renkaalla.
Ennakkoluulot olivat tottakai meikäläisellä aivan valtavat.."mikä hiton Nexen?? TODELLINEN halparenkaiden halparengas ilmeisesti.. Ei VARMASTI pelaa sitten mitenkään.."
Otettiin sitten kuitenkin Mersusta saman kokoisilla Misukoilla varustetut kiekot pois ja pantiin em kiekot alle..ja eikun ajoon..
Ei voi muuta sanoa kuin että yllätys oli VALTAVA..
Tämä halparengas oli/on merkittävästi Micheliniä hiljaisempi, se vähäinenkin uraherkkyys vaikutti kadonneen johonkin jne jne
No, pitopuolesta (ääritilanteessa tai radalla) en osaa sen enempää sanoa sen paremmin märällä kuin kuivallakaan..mutta mutkaisella pikkutiellä nopeusrajoituksen mukaista, noin 80:n nopeutta ajaessa ei käytöksessä ollut pienintäkään valittamista, samoin motarilla menee hiljaisemmin kuin Misukka, eikä uraherkkyydestä ole tietoakaan, mukavuus tuntui muutenkin olevan kohdallaan myös siinä mielessä että tien pienet epätasaisuudet eivät tuntuneet rattiin oikeastaan mitenkään..kuten toisinaan 225/40 renkailla tuppaa tuntumaan.
Vaikuttaa siis vahvasti siltä että joutunen muuttamaan kantaani halparenkaiden osalta. Ilmeisesti on siis sittenkin mahdollista että halvallakin voi saada..jos nyt ei parasta mahdollista..niin ainakin Suomalaiseen peruskäyttöön hyvin toimivan renkaan.
Ja hintaerohan Pilot Sportiin lienee sitä luokkaa että yhdellä Misukka-kerralla saa varmaan ainakin kaksi..jos ei jopa kolme Nexen N3000 kertaa...pistää miettimään..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Hyvä että joku muukin on huomannut asian, itse otin kokeeksi tälle kesälle samankokoisen satsin Nexenin N3000 rengasta, ja mulla on sentään ollut jos jonkinlaista ja merkkistä kumia (rengasta ), ja nyt osu kyllä hinta ja laatusuhteeltaan enemmän kun Hyvä, ei voi kun kehua, ja kaiken lisäksi nätti rengas, ajo-ominaisuudet ovat erinomaiset, ei vetele, ei hae uria, on erittäin hiljainen,
Ps: sen verran olen kuullut vieraista pöydistä että kestäisi aika hyvin myös kulutusta
Ps: sen verran olen kuullut vieraista pöydistä että kestäisi aika hyvin myös kulutusta
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Itellä pyörii alla 215-45/17 Nangkankit 320 euroo sarja ja on äänettömät ja vetelee huomattavasti edellisiä continentaleita vähemmän. Kuten joskus jossain sanoin en maksa mistään misukan merkistä vaan renkaasta. Talvikumit on poikkeus mut kesällä menee ihan kaikki muu musta ja pyöree paitsi pinnatut.
RED POWER IHC DT-358
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Mulla alla 225/4018 ja 255/35/18 nexen N3000.
1 tkm kilometrin jälkeen täytyy sanoa että
hinta/ laaatu suhde on kohdillaan.
Ei tarvii montaa kertaa miettiä ostaako yli puolet
kalliimmat "merkkirenkaat" vai nää 2v takulla olevat
korean laatukumit
Vois sanoa vielä sen että jos kulmat ei ole ihan kohdillaan
ja kumit sulaa alle niin ei ehkä vitu***le niin paljoo kuin
tonnin merkki donitseilla.
1 tkm kilometrin jälkeen täytyy sanoa että
hinta/ laaatu suhde on kohdillaan.
Ei tarvii montaa kertaa miettiä ostaako yli puolet
kalliimmat "merkkirenkaat" vai nää 2v takulla olevat
korean laatukumit
Vois sanoa vielä sen että jos kulmat ei ole ihan kohdillaan
ja kumit sulaa alle niin ei ehkä vitu***le niin paljoo kuin
tonnin merkki donitseilla.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Minusta nimimerkki jva osoittaa kunnon miehen merkit, kun uskaltaa kääntää alkuperäisen jyrkän kantansa liittyen halpisrenkaisiin. Erittäin arvostettava ominaisuus. Todelliset kokemukset nexenin kokonaistaloudellisuudesta saataneen kuitenkin parin kesän jälkeen. Voisi kuvitella, että nexenin renkaat kuluvat esim. micheliniä nopeammin, mutta äänettömyys on renkaissa kyllä valtti, jos ominaisuudet muutenkin ovat hyvät. Tarinan opetus lienee siinä, että pitää kokeilla rohkeasti uusia tuotteita. Mutta nyt tulee väistämättä mieleen ajatus:"millainenkohan se uusi hyundai mahtaa oikein olla?"[/b]
En maalaa piruja seinille, mutta vasta parin kuukauden tai muutaman tuhannen kilometrinpäästähän sen tietää mitä ne renkaat on . Yleensä aina uutena rengas kuin rengas on suht tasainen. Erot alkavat ilmaantua radikaaleimmin vasta jonkin ajan kuluttua.
No mulle tuli alle Pirellit ja olisi kiva tosiaan kuulla noista "halppisrenkaista" juttua myöhemminkin, minkälaiset ne sitten loppupeleissä ovat. Onhan sekin kyllä totta, että tekniikka kehittyy ja tasoerot tasoittuvat, mutta itse olen ollut vielä niin arka (joskus Chevy Vanissa yhdet Kellyt alla), etten ole kyllä ihan helposti omaan autoon laittamassa ns tuntematonta
No mulle tuli alle Pirellit ja olisi kiva tosiaan kuulla noista "halppisrenkaista" juttua myöhemminkin, minkälaiset ne sitten loppupeleissä ovat. Onhan sekin kyllä totta, että tekniikka kehittyy ja tasoerot tasoittuvat, mutta itse olen ollut vielä niin arka (joskus Chevy Vanissa yhdet Kellyt alla), etten ole kyllä ihan helposti omaan autoon laittamassa ns tuntematonta
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Paremmin on ainakin minulla halppis renkaat kestänet kulutusta.Merkkirenkaissa on kai haettu über pitävyyttä kestävyyden kustannuksella.kardaani kirjoitti: Voisi kuvitella, että nexenin renkaat kuluvat esim. micheliniä nopeammin, mutta äänettömyys on renkaissa kyllä valtti, jos ominaisuudet muutenkin ovat hyvät.[/b]
Mulla on autossa alla 195 65 15 renkaat merkkiä Michelin energy viime kesänä alle laitetut.Talvirenkaina on aurora 175 80 14 ja ihmettelen kovasti että miksi micheliineissä on niin pehmeät rungot kun joutu laittamaan yli 3 bar painetta että vetely taipumukset häipyi.Talvirenkailla ei vedellyt vaikka olivat ns super ballooon sarjaa .Asian pointti on tässä se että nuo alla olevat misukat ovat viimeiset misukat jotka autoni alle laitan.Pitäs varmaan kokeilla noita nexeneitä jos 195 65 15 kokoa on saatavana.Eli ei se merkki rengasta tee.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Mistä olette nuita Nexen n3000:a ostaneet?
Kattelin täältä http://www.en.autothek.com/ kokoa 225/45/17, hintaa näytti tulevan 325e kuletuksineet + asennus tietenkin. Saako halvemmlla mistään?
Kattelin täältä http://www.en.autothek.com/ kokoa 225/45/17, hintaa näytti tulevan 325e kuletuksineet + asennus tietenkin. Saako halvemmlla mistään?
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Jox kirjoitti:Mistä olette nuita Nexen n3000:a ostaneet?
Kattelin täältä http://www.en.autothek.com/ kokoa 225/45/17, hintaa näytti tulevan 325e kuletuksineet + asennus tietenkin. Saako halvemmlla mistään?
pulju josta itse otin on rengasturku, mutta koko on 225/40ZR18", sarja oli 500 euroa.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Nyt kyllä kysyisin....
Olivatko Misukat ja Nexenit vertailukelpoisia keskenään muuten, kuin koon perusteella?
Nopeusluokka?
Kuormitusluokka ?
Vaikuttaa nimittäin rengasääniin ja renkaan rungon vetelyyn melkoisesti....
Olivatko Misukat ja Nexenit vertailukelpoisia keskenään muuten, kuin koon perusteella?
Nopeusluokka?
Kuormitusluokka ?
Vaikuttaa nimittäin rengasääniin ja renkaan rungon vetelyyn melkoisesti....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Hep
Lisäinfoa kaivattaisiin kuumeisesti ja pikaisesti, sillä itselläkin menossa hankintaprojekti parhaillaan
Vielä pähkäillään Continentalin, Pirellin, Vredesteinin ja Nexenien välillä
Lisäinfoa kaivattaisiin kuumeisesti ja pikaisesti, sillä itselläkin menossa hankintaprojekti parhaillaan
Vielä pähkäillään Continentalin, Pirellin, Vredesteinin ja Nexenien välillä
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Itellä ollut yhet pirellit P7000:t 215/45/17 ja ne ainakin lähes sulivat alle.
Renkaitten oston jälkeen saman tien pyöräkulmat säädettiin ja samalla kateltiin kaikki helat ja olivat ok,silti renkaat oli kesässä selvät sekä edessä että takana.En voi suositella pirellejä.Niin ja autona oli silloin w124 250D Ammus.
Tällä hetkellä on continentalin tehtaalla tehdyt halppis renkaat,viikingit.
Ne on ollu viime kesän ja näyttää siltä että menee tämänkin kesän(jossei muija suttaa niitä nahka kaljuiksi).
Ainut huono puoli on kovahko rengas ääni.
Seuraavat mullakin on noi nexenit,oon niistä niin paljon hyvää kuullu.
Renkaitten oston jälkeen saman tien pyöräkulmat säädettiin ja samalla kateltiin kaikki helat ja olivat ok,silti renkaat oli kesässä selvät sekä edessä että takana.En voi suositella pirellejä.Niin ja autona oli silloin w124 250D Ammus.
Tällä hetkellä on continentalin tehtaalla tehdyt halppis renkaat,viikingit.
Ne on ollu viime kesän ja näyttää siltä että menee tämänkin kesän(jossei muija suttaa niitä nahka kaljuiksi).
Ainut huono puoli on kovahko rengas ääni.
Seuraavat mullakin on noi nexenit,oon niistä niin paljon hyvää kuullu.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Emmekä odota. Edessä on pitkä ja kuuma kesä.Timo L. kirjoitti:Mielenkiintoista. Odotamme innolla syyskesän kommentteja!
Mutta mielenkiintoista kyllä, ennen kuin luin tämän, olin kallistumassa Falkeneihin (koko 225/45/17), hintaa sarjalle noin 395 €uroa.
Nyt voi mieli muuttua. Laittaakaahan heti kommenttia ja kokemuksia tänne mikäli tilaatte tuolta, siis täältä.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Meikäläisen kiire loppui.
Rengas-Turku ilmoitti, ettei Nexen -merkistä ole kokoa (215/55 x 16 93W).
Rengas-Turku ilmoitti, ettei Nexen -merkistä ole kokoa (215/55 x 16 93W).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Samat on luokat noissa..joten siinä mielessä voi vertailla hyvinkin.Ari66 kirjoitti:Nyt kyllä kysyisin....
Olivatko Misukat ja Nexenit vertailukelpoisia keskenään muuten, kuin koon perusteella?
Nopeusluokka?
Kuormitusluokka ?
Vaikuttaa nimittäin rengasääniin ja renkaan rungon vetelyyn melkoisesti....
Meikäläinen teki tässä nyt sellaisen tempauksen että Misukat meni kiertoon ja Nexenit tuli alle täysipäiväisesti.
Keräillään nyt sitten tämä kesä kokemuksia, saahan ne sitten vaihdettua pois jos kovin huonoja piirteitä alkavat osoittamaan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
No sittenhän joustetaan vähän siitä rengaskoostaAri66 kirjoitti:Meikäläisen kiire loppui.
Rengas-Turku ilmoitti, ettei Nexen -merkistä ole kokoa (215/55 x 16 93W).
Tuo 215 ei missään korkeusluokassa eikä isompia valmistajia lukuunottamatta ole kovin yleinen. Taasen 225/45/17 on pikkuhiljaa noussut yhdeksi yleisimmistä, kohta 18"+ ajavat ohi....
Mutta Arskalle,
-NOKIAN Z 205-55-16 Z 94, 395€
-FULDA EXTREMO 205-50-16 V 87, 330€
-NOKIAN NRE 205-55-16 H 91, 295€
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ohjekirja sanoo 215/55 x 16 93W.raul kirjoitti:No sittenhän joustetaan vähän siitä rengaskoostaAri66 kirjoitti:Meikäläisen kiire loppui.
Rengas-Turku ilmoitti, ettei Nexen -merkistä ole kokoa (215/55 x 16 93W).
Tuohonhan riittäisi nopeusluokaksi V, mutta kai noilla joku tarkoitus on, kun on kirjaan painettu.
Löysin Semperitit, Michelinit ja Aurorat jo, haku jatkuu...
En ala arpomaan muiden renkaiden kanssa ja liittyä samaan porukkaan, joka valittaa että väyrynen ei kulje suoraan
Minkä on tehdas suunnitellut, siten olkoon. Amen
Ongelmia tuottaa ET41 -vanteiden löytyminen.
Pitänee Veholle mennä.... -> kalliiksi tulee....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Ymmärrän tuon, ongelmahan on varsin todellinenAri66 kirjoitti:En ala arpomaan muiden renkaiden kanssa ja liittyä samaan porukkaan, joka valittaa että väyrynen ei kulje suoraan
Minkä on tehdas suunnitellut, siten olkoon. Amen
Mutta eiköhän tältäkin foorumilta löydy suoraan kulkevia väyrysiä, niin alkuperäistä suuremmalla kuin pienemmälläkin rengastuksilla olevia...
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Voi olla.raul kirjoitti:Mutta eiköhän tältäkin foorumilta löydy suoraan kulkevia väyrysiä, niin alkuperäistä suuremmalla kuin pienemmälläkin rengastuksilla olevia...
Yksityishenkilönä kattava vanne- ja rengastestaus vaan on melkoisen kallista puuhaa
Siksi pysytellään mieluusti jo tehtaalla valmiiksi pohdituissa arvoissa.
Soittokierros vannekauppiaille oli häkellyttävä
Eivät ne tunnu välittävän mitään ET -arvoista, tuumaavat vaan että ET 35 sopii (oletettavasti syystä, että heidän valikoimissaan on vain sitä) ja "niitä on satoja alle heitetty, ei me koskaan oo mitään eeteitä kateltu"....
Tekno-Pyörä oli ainoa, joka sanoi asialla olevan merkitystä.
(Ilmankos menestyikin TM:n testissä se liike).
Yhteenvetona on todettava, että jos asiakas ei tiedä mitä on ostamassa, kauppiaskaan ei välitä mitä alle tulee, kunhan saa varastonsa myytyä
Seuraus sitten se, että autoilijat ihmettelevät luikertelevia kulkineitaan
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tiedoksi, että mulla on tällä hetkellä autossa "alikokoiset" 205/55R16 renkaat ET37 vanteilla ja kulkee suoraan. Silti halajan tohon originaalikokoon 215/55R16 (ja vanne ET41) takaisin. Matalampi 235/45R17 ei oikein kiinnosta kun jo nyt jyrisee ihan tarpeeksi. Mieluummin laittaisin korkeampiprofiilista, muttei sekään oikein mahdu pyörimään edessä, jollei taas ala kikkailemaan ET:n kanssa ja 16" pienempi vanne ei taas mahdu.Ari66 kirjoitti:En ala arpomaan muiden renkaiden kanssa ja liittyä samaan porukkaan, joka valittaa että väyrynen ei kulje suoraan
Summa summarum, parhaimmat kyydit on väyrysestä tullut kyllä juuri tolla tehtaan orkkiskoolla olevilla vanteilla ja Continentalin Premium Contact renkailla. Se huono puoli noissa vaan on, että eivät kestä paljon yhtä kesää kauempaa.
Ari66 kirjoitti:Tekno-Pyörä oli ainoa, joka sanoi asialla olevan merkitystä.
(Ilmankos menestyikin TM:n testissä se liike).
Itse olen ostanut kaikkiin mahdollisiin peleihin renkaat vain Tekno-Pyörästä viimeset 15vuotta.
Siellähän käy myös runsaasti taksiautoilijoita juuri samasta syystä, että Isäntä tuntee alan ja tietää kaikista rengasasioista ja vanteista kaiken!
Eipä tarvii arpoa autojen kulkua renkaiden osalta!
PS: Accordiinkin uskalsin ottaa leveiksi kesäpyöriksi Maborit samasta syystä!
Hieman tuntemattomampi, vanha Amerikan-merkki, mutta mielettömän hyvä!
Viimeksi muokannut Juselius, Ti 09.05.2006 00:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
ET-luvuista olen itse pannut merkille sen että aika monet vannevalmistajat tarjoavat lähes pelkästään ET35 vanteita. Veikkaan että syy siihen on aika puhtaasti taloudellinen, koska tuo 35 on ET luku joka on "suurinpiirtein" sama kuin useimpien automerkkien/mallien originaalivanteissa.
Ei varmaankaan olisi kannattavaa valmistaa samaa vannetta millin välein olevalla ET:llä montaa eri automerkkiä varten, kun "keskiarvo-ET:kin" pelittää.
Sama juttu lienee keskireikien kanssa. Yhdellä (isolla) reiällä vanteet ja soviterenkailla sitten passaillaan kohdilleen.
Kun oman Mersun ohjekirjasta katsoo vannekokoja ET-lukuineen niin luulenpa että olisi jokseenkin mahdotonta löytää muualta kuin merkkiliikkeen jälkimarkkinoinnista vannekierrosta joka sopisi esim näihin vaatimuksiin:
Eteen 7.5J x 18 ET 37 ja taakse 8.5J x 18 ET 30 tai eteen 7.5J x 17 ET 36 ja taakse 8.5J x 17 ET 30.
Eli käytännössä on varmaankin niin että jos vannesatsin haluaa ostaa muualta kuin merkkiliikkeestä, joutuu tyytymään enemmän tai vähemmän kompromisseihin ainakin näiden ET-lukujen kanssa.
Omassa on tällä hetkellä alla 8.5J x 18 ET 30 sekä edessä että takana..ja hyvin pelittää. Mielestäni ainakin uraherkkyyden/vakauden osalta paremmin kuin tuolla em 17" orginaalisatsilla.
Saman ilmiön olin huomaavinani myös talvirenkailla..joissa vanne on sama sekä edessä että takana.
Ei varmaankaan olisi kannattavaa valmistaa samaa vannetta millin välein olevalla ET:llä montaa eri automerkkiä varten, kun "keskiarvo-ET:kin" pelittää.
Sama juttu lienee keskireikien kanssa. Yhdellä (isolla) reiällä vanteet ja soviterenkailla sitten passaillaan kohdilleen.
Kun oman Mersun ohjekirjasta katsoo vannekokoja ET-lukuineen niin luulenpa että olisi jokseenkin mahdotonta löytää muualta kuin merkkiliikkeen jälkimarkkinoinnista vannekierrosta joka sopisi esim näihin vaatimuksiin:
Eteen 7.5J x 18 ET 37 ja taakse 8.5J x 18 ET 30 tai eteen 7.5J x 17 ET 36 ja taakse 8.5J x 17 ET 30.
Eli käytännössä on varmaankin niin että jos vannesatsin haluaa ostaa muualta kuin merkkiliikkeestä, joutuu tyytymään enemmän tai vähemmän kompromisseihin ainakin näiden ET-lukujen kanssa.
Omassa on tällä hetkellä alla 8.5J x 18 ET 30 sekä edessä että takana..ja hyvin pelittää. Mielestäni ainakin uraherkkyyden/vakauden osalta paremmin kuin tuolla em 17" orginaalisatsilla.
Saman ilmiön olin huomaavinani myös talvirenkailla..joissa vanne on sama sekä edessä että takana.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Jep.Mulla ainakin väyskä alkoi kulkemaanraul kirjoitti:Ymmärrän tuon, ongelmahan on varsin todellinenAri66 kirjoitti:En ala arpomaan muiden renkaiden kanssa ja liittyä samaan porukkaan, joka valittaa että väyrynen ei kulje suoraan
Minkä on tehdas suunnitellut, siten olkoon. Amen
Mutta eiköhän tältäkin foorumilta löydy suoraan kulkevia väyrysiä, niin alkuperäistä suuremmalla kuin pienemmälläkin rengastuksilla olevia...
suorempaan kuin 124 konsanaan kun heitti
tarpeeksi isot nexenit alle ja maltillisen madalluksen.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
kaverilla on just tuollaaset nexenin 18tuumaaset 225:set ja on nillä ajellut jo useampia tuhansia, voi olla yli 5 tonnia jo rullattu (no,eihän se ole matka eikä mikään), rengasmelu ei ole muuttunut / ei ole lisääntynyt, eikä silmämääräisesti ole kulumistakaan erikoisemmin. pitoja löytyy aivan hyvin, uskoisin että nuo ainakin 30 000km kestää suht kovaakin vedätystä.