M112-koneisen C 280:n kiihtyvyysongelma RATKESI!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

M112-koneisen C 280:n kiihtyvyysongelma RATKESI!

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Moi!

Lueskelin tuossa äsken Ari66:n piiiiiiiitkän topicin aiheesta ilmamassamittari, ja tuli sellainen fiilis, että omassa autossani taitaa olla ilmamassamittarin vaihto edessä.

Nykytila on siis seuraavanlainen:

Auto käynnistyy, tyhjäkäy ja kiihtyy erinomaisesti lämpötilasta riippumatta, MUTTA kun kaasun painaa pohjaan, niin kierrosten nousu hidastuu tuossa 4000rpm:n kohdalla ja auto jää ikäänkuin "huutamaan" korkeille kierroksille ja automaattikin vaihtaa hieman nykäisten. Vähän pienemmällä kaasulla lähtee huomattavasti reippaammin liikkeelle ja vaihteistokin pelaa juuri niin kuin pitää..

Tehoa ja vääntöä on koko kierrosalueella jos tajuaa painaa vain noin puoleen väliin kaasua.

Mitäs sanotte, autolla on ajettu 205tkm ja vuosimalli on 1998. Tämähän oli se surullisenkuuluisa yksilö, jonka automaattivaihteiston täysremppaan meni 3500€ viime kesänä... nyt pelottaa, että on taas jotain vakavampaa kyseessä. Alle 500 euron remontti olisi tässä tilanteessa oikein positiivinen asia!

Lisätään nyt vielä tiedoksi, että bensan- ja ilmansuodin ovat uusia ja kunnossa.

Tässä vielä kuva että on helpompi hahmottaa konehuone

http://students.tukkk.fi/tuukka.simonen ... C280-9.JPG


EDIT:

Kävin Boschin huollossa, jossa asiantunteva ja mukava tyyppi tutkaili entisen ilmamassamittarin arvoja, ja totesi sen olevan viallinen. Vehon tyypit eivät tätä osanneet tehdä :? .

No, uusi mittari paikalle, ei mitään tarvikevaraosia vaan 220 euron alkuperäinen mittari ja ei kun koeajolle... mahanpohjan kutittelu nosti reippaan virneen naamalle, ja nyt on vihdoinkin sellainen fiilis, että autossa on kaikki kunnossa! 197 hv potkii ja sutii :twisted:
Vastaa Viestiin