Mersun 2.9TD moottorin viat etc?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
olliman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 27.05.2005 12:30

Mersun 2.9TD moottorin viat etc?

Viesti Kirjoittaja olliman »

Mitäs mieltä olette 2.9td -98 moottorista?
Mitä tyyppivikoja? Onko jakajapumpulla?
Vuotaako pumput, kallis remontti?
Onko hyvä valinta esim. matkailuauton moottoriksi?
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

sprintterin kone

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Ompi kelpo kone erim. matkailukäyttöön
On kestävä ,varustettu sähköpumpulla ,ns.suoraruisku kone(vw tdi)
Huoltoväli 22500km jakoketju ja vesipumppu 400000km
Siihen automaattilaatikko perään ja ajoa.
Kulutus kympin hujakoilla.

Terveisin Jamppa

Sprinttereitä on
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Parsitaan nyt hieman.

Selvyyden vuoksi kone on mersun eikä VW:n. Perinteisellä mekaanisella Boscin jakajapumpulla, jossa sähköohjaus. Suuttimet perinteiset. Koneen alakerta sama kuin 124 250d, mutta iskun pituutta jatkettu.

Henkilöautoissa kulutus on 5-7 riippuen vuodenajasta, pakuissa ja wohnmobileissa voi olla se 10.
Itse vaihdan öljyt 15 000 välein. Kannentiiviste+ventiilin-nostajan kupit ja laturi meni 200 tkm.
Erinomainen kone, hyvin tehoa ja vääntöä kulutukseen nähden ( e210 korin pienikulutuksisin kone). Vie varmasti hyvin matkailuautoakin.

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia sähköpuolella, ei mitään vikatiloja sun muita. Kilometrejä on kertynyt 3:lla 290:llä yhteensä 150 tkm. Saattaisin ottaa vielä neljännenkin, jos niitä vielä olisi saatavilla kun vaihdan autoa.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 12:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Oiva valinta!

Erittäin vahva kone. Ei erityisiä tyyppivikoja. Pieni kulutus. Hyvä vääntö.

Kone on omiaan nimenomaan veturikäytössä. Vääntö on hieman ohut aivan alimmilla kierroksilla johtuen kiinteäsiipisestä ahtimesta. Mutta liikkeelle päästyään ollaan sitten sopivasti "alueella". Ja vääntöä riittää myös alemmilla kierroksilla.

Veturikäyttö on siinäkin mielessä hyvä, koska kone meinaa mennä tukkoon jos ajaminen on vain kevyttä pintakaasuttelua. Dieseliä pitäisi rasittaa sopivasti niin laitteet pysyvät vetreenä :wink: .

Kone on perustekniikkaa ja osia (myös käytettynä) saa suomesta jo varsin kiitettävästi. Uutena osat ovat yhtä kalliita kuin minkä tahansa laadukkaan dieselin. Huoltoväli on 15000km. :roll:
Viimeksi muokannut TIMO T T, Ma 27.02.2006 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 290TD T
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

PaHa kirjoitti:
Timo J kirjoitti:Koneen alakerta sama kuin 124 250d, mutta iskun pituutta jatkettu.
Onko 290:sen moottori todellakin w124 250:sen alakerrasta tehty?
Luulin että on ihan omansa, ainakin sisuskalut ovat vahvemmat.
Näin olen täältä forumilta lukenut. Eihän tuo mikään uus temppu olis mersulle, onhan se 350 ässän konekin tehty iskua jatkamalla niistä 124 300d koneista.

Periaatteessahan sielä ei kuitenkaan ole mitään muuta samaa kuin pelkkä raakalohko, muut osathan täytyy olla erimallia.

Mutta joka tapauksessa hyvin nuo koneet tuntuu toimivan.
Vastaa Viestiin