w210 madallus
Aika matalaltahan tuo sku:n auto näyttää, etenkin jos tuossa on "2" kumit ja tuossa Mikko T:llä "3" tai "4", vannekokokin voi hämätä, mutta voisi luulla että korkeuseroa olisi enemmän kun yhden kumikorkeuden ero n. vajaa 1 cm.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
huom siinä on 2 kumit vaa edes 3 kumit on takanaJuhis. kirjoitti:Aika matalaltahan tuo sku:n auto näyttää, etenkin jos tuossa on "2" kumit ja tuossa Mikko T:llä "3" tai "4", vannekokokin voi hämätä, mutta voisi luulla että korkeuseroa olisi enemmän kun yhden kumikorkeuden ero n. vajaa 1 cm.
korkeus on hyvä jos ajelee paljon katukivien yli, meinaa pohjapanssari raapia katukiviä.
mikko t:llä näytti olevan facelift malli eikös ne ole jo valmiiksi matalempia
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Tänään vaihtelin renkaita ja havainnoin että edessä on "3" ja takana "4" nystyrän kumit. KL:stä tuli tilattua noiden -35 H&R:en kanssa "1" kumit eteen ja taakse, joten meneeköhän se turhan tonttiin noilla, onkohan haettava paikallisesta "Vehosta" vielä välikoko. ....alla vielä 225/40R18 kumipyörätkin. (vanteiden specsejä en muista)sku kirjoitti:huom siinä on 2 kumit vaa edes 3 kumit on takana
korkeus on hyvä jos ajelee paljon katukivien yli, meinaa pohjapanssari raapia katukiviä.
mikko t:llä näytti olevan facelift malli eikös ne ole jo valmiiksi matalempia
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
210:n madallus
Mulla on w210 ja intrax -45 mm edessä ja takana, mutta olis kannattanu laittaa eteen -60 ja taakse -45 madaltavat tai sitten eteen -45 ja taakse vain
-30 mm madaltavat. nyt on perä vähän liian matalalla verrattuna etupäähän...
-30 mm madaltavat. nyt on perä vähän liian matalalla verrattuna etupäähän...
Re: 210:n madallus
laita taakse pykälää isommat kumit puolen tunninhomma jos pysyy työkalut kädessäkupla75 kirjoitti:Mulla on w210 ja intrax -45 mm edessä ja takana, mutta olis kannattanu laittaa eteen -60 ja taakse -45 madaltavat tai sitten eteen -45 ja taakse vain
-30 mm madaltavat. nyt on perä vähän liian matalalla verrattuna etupäähän...
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Olis tarkoitus vähän madaltaa ennen kevättä.
Toi Mikko T:n madallus näyttäisi sopivalta.
On vain hankala valita että ostaisko halvan sarjan ebaysta
vai ostaisko suomesta vähän kalliimman.
Onko kellään kokemusta noista halvemmista ebayn sarjoista
Tai sitten jotain linkkiä saksaan mistä löytyis h&r edullisemmin kuin suomesta.
Hintaeroa ei tuskin jää paljoo esim.H&R Jmtech E200 Cdi 218€.
Toi Mikko T:n madallus näyttäisi sopivalta.
On vain hankala valita että ostaisko halvan sarjan ebaysta
vai ostaisko suomesta vähän kalliimman.
Onko kellään kokemusta noista halvemmista ebayn sarjoista
Tai sitten jotain linkkiä saksaan mistä löytyis h&r edullisemmin kuin suomesta.
Hintaeroa ei tuskin jää paljoo esim.H&R Jmtech E200 Cdi 218€.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Sponsorilla (ainakin viime vuoden) oli E280:n H & R jouset 200e (ainakin viime vuonna). Oma mielipide, että helpommalla pääsee kun ostaa jonkun "merkkituotteen", kun ei hintaeroa kuitenkaan ole kun varmaan 50 euroa....jytäkkä kirjoitti:Tai sitten jotain linkkiä saksaan mistä löytyis h&r edullisemmin kuin suomesta.
Hintaeroa ei tuskin jää paljoo esim.H&R Jmtech E200 Cdi 218€.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W202:n omistajallakin pitää hämmentää vähän soppaa, H&R:n -40mm jouset on nyt vihdoin tulossa asennukseen, mutta noiden kumien kanssa on mietittävää eli pitäisikö asennuttaa vain vanhojen kummien päälle vai sanonko heti, että taakse yhtä pykälää isompi kumi?
En halua missään tapauksessa autoa, jossa on keula perää ylempänä.
Onko noissa yleensä vakiona perässä korkeampi kumi vai ovatko ne saman kokoiset? Ja autohan mulla oli mukavasti vielä heilahteleva c280 elegance (kaikkeen näköjään tottuu ja talvikelillä ei ole niin suurta merkitystä ja eikö sitä ole heiluvalla alustalla pitoakin paremmin?)
Onko kenelläkään teillä madallusjouset vakiojousilla elegance- varustelu autossa? Tuliko vain tärähtelevämpää huojuntaa ja Bilsteinin tilaukseen?
En halua missään tapauksessa autoa, jossa on keula perää ylempänä.
Onko noissa yleensä vakiona perässä korkeampi kumi vai ovatko ne saman kokoiset? Ja autohan mulla oli mukavasti vielä heilahteleva c280 elegance (kaikkeen näköjään tottuu ja talvikelillä ei ole niin suurta merkitystä ja eikö sitä ole heiluvalla alustalla pitoakin paremmin?)
Onko kenelläkään teillä madallusjouset vakiojousilla elegance- varustelu autossa? Tuliko vain tärähtelevämpää huojuntaa ja Bilsteinin tilaukseen?
Mulla on Elegancen vakio iskarit H&R:n madallussarjan kanssa. Pehmee kyyti, mutta joustaa kyllä tosi alas isoissa heitoissa, ottaa muovit välillä tiehen kiinni. Gummit edessä 2 nystyräiset ja takana 3 nystyräiset. Perää säädetty iskareilla hieman ylemmäks, kulki alussa perä tiessä (TOSI MATALALLA). Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan reunaan edessä 330 mm ja takana 340 mm.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Moi
Laitoin kans farkkuuni H&R:n jousisarjan olikohan -35mm ja avantgarden etuiskarit(lyhyemmät). Jousikumit on ykköset eli matalimmat. Etupää pysyi kohtuu mukavana mutta takapäässä menetys oli suurempi...noh ulkonäön eteen täytyy tehdä uhrauksia...
Mutta, mitä pidin huolestuttavampana. Auton pyörän asentokulmiahan ei saatu kohdalleen. Edessä camber miinus kahden luokkaa ja ohjearvohan on miinus 0,5 - 1,5. Takapään sain paremmaksi, joskin takatukivarret piti tehdä pitemmät.
Mitenkä teillä muilla joilla on yli 35mm madallus ja matalat jousikumit. Kuluuko renkaat altapois kun eturenkaiden kallistuma ei ole ohje arvojen sisällä? Vai huolehdinko turhaan...
Luin että parhaimmilla oli 60mm madallus sarjoja autoissaan, mitä tuolloin kulmat ovat(camber)?
t.Jussi
Laitoin kans farkkuuni H&R:n jousisarjan olikohan -35mm ja avantgarden etuiskarit(lyhyemmät). Jousikumit on ykköset eli matalimmat. Etupää pysyi kohtuu mukavana mutta takapäässä menetys oli suurempi...noh ulkonäön eteen täytyy tehdä uhrauksia...
Mutta, mitä pidin huolestuttavampana. Auton pyörän asentokulmiahan ei saatu kohdalleen. Edessä camber miinus kahden luokkaa ja ohjearvohan on miinus 0,5 - 1,5. Takapään sain paremmaksi, joskin takatukivarret piti tehdä pitemmät.
Mitenkä teillä muilla joilla on yli 35mm madallus ja matalat jousikumit. Kuluuko renkaat altapois kun eturenkaiden kallistuma ei ole ohje arvojen sisällä? Vai huolehdinko turhaan...
Luin että parhaimmilla oli 60mm madallus sarjoja autoissaan, mitä tuolloin kulmat ovat(camber)?
t.Jussi
W212
No nyt on Mersu matalampi ja huojunta rauhottui huomattavasti. Nyt autolla pystyy jo välillä nauttimaankin ajamisesta. Kiitokset erityisesti Jussille kokemustensa kertomisesta. Vakioiskareillakin toimii ihan OK. Tietysti, jos optimaalista sporttikyytiä haluaisi niin sitten pitäisi vaihtaa sportti-iskaritkin, mutta parannus on jo nyt sen verran hyvä että saa olla.
Pito huononi jonkin verran, mutta hiljaisissa vauhdeissa ja käännöksissä on nyt hauskempi mennä vähän perä luisussakin
Kumeina oli minulla edessä 2 ja takana 4.
Ehkäpä sittenkin mersustakin voi saada ajamisen iloa...
Pito huononi jonkin verran, mutta hiljaisissa vauhdeissa ja käännöksissä on nyt hauskempi mennä vähän perä luisussakin
Kumeina oli minulla edessä 2 ja takana 4.
Ehkäpä sittenkin mersustakin voi saada ajamisen iloa...
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Onko w210 alkuperäiset kumit 2 edessä ja 3 takana.
Löytyykö vielä jollain kuvia h&r jousilla eri kumivaihtoehdoilla?
Jouset on ostettuna ja aika varattuna jousien vaihtoon mutta
mietityttää mitkä kumit laittais...hmm.
Löytyykö vielä jollain kuvia h&r jousilla eri kumivaihtoehdoilla?
Jouset on ostettuna ja aika varattuna jousien vaihtoon mutta
mietityttää mitkä kumit laittais...hmm.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Terejytäkkä kirjoitti:Onko w210 alkuperäiset kumit 2 edessä ja 3 takana.
Löytyykö vielä jollain kuvia h&r jousilla eri kumivaihtoehdoilla?
Jouset on ostettuna ja aika varattuna jousien vaihtoon mutta
mietityttää mitkä kumit laittais...hmm.
Minulla on kuvia tuolla nettivaraosan puolella jossa kauppaan noita helmasarjoja http://www.nettivaraosa.com/429232
Kuvan autossa on H&R:n -35mm ja "ykkös" kumit ympäriinsä, jälkeenpäin ajateltuna olis voinut laittaa korkeammatkin kumit...niin sais nuo kulmat lähemmäksi.
Vakiona oli muistaakseni edessä viisi pykäläiset ja oliko neloset takana...Autohan on 300TDT -98 Classic
-Jussi-
W212
Mikäs nyt avuksi, kun ei tahdo h&r:n tarjoama madallus enää riittää? Eli uudet jouset tarvis hankkia n.50-60mm madaltava satsi, mutta mikä? Iskareina palvelee sprintit, joten tuskin tarvetta koko satsille
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03