Tarinaa ja kuvia (W124 E280 Lang -94)
Tarinaa ja kuvia (W124 E280 Lang -94)
Nonniin...viimeinkin sain kasattua muutamia asioita ja kuvia, koskien n. vuoden kestänyttä Lang-projektia. Siis auton etsiminen kesti liki vuoden.
Auto siis lopujen lopuksi löytyi Saksasta (Köln). Papereiden mukaan yksi omistaja, Koenig&Bauer-niminen yritys. Matkamittarin ja huoltokirjan mukaan taivalta oli ostohetkellä taitettu 128 tkm. Kukapa tietää, vaikka siinä oliskin kaikki kilometrit??
Tuontihommista päästiin sopimukseen Ylivieskalaisen Automyynti M.Kärkisen kanssa ( http://www.karkinen.fi ), joka sitten huolehti auton Suomeen, aina tullausta ja rekisteröintikatsastusta myöten. Voin lämpimästi suositella tätä yritystä kokemuksieni perusteella muillekin!
Autoverosta vastasin minä itse. Tullin määräämä vero olikin positiivinen yllätys, toisessa topicissa siitä olikin jo juttua. Maksettavaa tuli 3714€. Lähipäivinä pitäisikin tarrakilvet vaihtua peltisiin kilpiin.
Vajaan kuukauden kokemuksen perusteella, ei ole hetkeäkään tarvinut tällaisen auton hankkimista katua! On nimittäin aikalailla eri peli tuolla tien selässä, verrattuna vaikka tuohon talon toiseen mersuun, 200D -90. Kummasti tuo n.120 hevosen ero kuuluu ja tuntuu!! Epämieluisia yllätyksiä ei vielä ainakaan ole tullut...hyvä niin.
Aikalailla tuontikunnossa auto on edelleenkin, eikä mitään super-tuning haaveita olekaan. Mahdollisimman lähellä originaali-lookkia on mielestäni paras. Lisäpitkälasit vaihdettu ajovaloihin, näkö ja näkyvyys kohentuivat kumpikin. Jossakin vaiheessa olis tarkotus tummennuttaa molempien takaovien lasit ja takalasi, mutta hillitysti. Ehkä avarimaski vois käydä tyyliin?? Mielipiteitä, kommentteja??
Muutamia kuviakn tuli otettua, aloitetaan auton ulkopuolelta:
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko1.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko2.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko3.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko5.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko6.jpg
Ja muutama otos sisäpuolelta:
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis1.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis2.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis3.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis4.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis5.jpg
Tällasta näin aluksi....lisää asiaa ja kysymyksiä varmasti tulee ajan saatossa. Yritän kerätä niitä tähän topiciin, pysyvätpähän jossakin yhdessä paikassa. Nimenomaan siis tätä ko. automallia koskevat jutut.
Mielipiteitä, kommentteja, kysymyksiä otetaan vastaan!
Auto siis lopujen lopuksi löytyi Saksasta (Köln). Papereiden mukaan yksi omistaja, Koenig&Bauer-niminen yritys. Matkamittarin ja huoltokirjan mukaan taivalta oli ostohetkellä taitettu 128 tkm. Kukapa tietää, vaikka siinä oliskin kaikki kilometrit??
Tuontihommista päästiin sopimukseen Ylivieskalaisen Automyynti M.Kärkisen kanssa ( http://www.karkinen.fi ), joka sitten huolehti auton Suomeen, aina tullausta ja rekisteröintikatsastusta myöten. Voin lämpimästi suositella tätä yritystä kokemuksieni perusteella muillekin!
Autoverosta vastasin minä itse. Tullin määräämä vero olikin positiivinen yllätys, toisessa topicissa siitä olikin jo juttua. Maksettavaa tuli 3714€. Lähipäivinä pitäisikin tarrakilvet vaihtua peltisiin kilpiin.
Vajaan kuukauden kokemuksen perusteella, ei ole hetkeäkään tarvinut tällaisen auton hankkimista katua! On nimittäin aikalailla eri peli tuolla tien selässä, verrattuna vaikka tuohon talon toiseen mersuun, 200D -90. Kummasti tuo n.120 hevosen ero kuuluu ja tuntuu!! Epämieluisia yllätyksiä ei vielä ainakaan ole tullut...hyvä niin.
Aikalailla tuontikunnossa auto on edelleenkin, eikä mitään super-tuning haaveita olekaan. Mahdollisimman lähellä originaali-lookkia on mielestäni paras. Lisäpitkälasit vaihdettu ajovaloihin, näkö ja näkyvyys kohentuivat kumpikin. Jossakin vaiheessa olis tarkotus tummennuttaa molempien takaovien lasit ja takalasi, mutta hillitysti. Ehkä avarimaski vois käydä tyyliin?? Mielipiteitä, kommentteja??
Muutamia kuviakn tuli otettua, aloitetaan auton ulkopuolelta:
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko1.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko2.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko3.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko5.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko6.jpg
Ja muutama otos sisäpuolelta:
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis1.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis2.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis3.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis4.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis5.jpg
Tällasta näin aluksi....lisää asiaa ja kysymyksiä varmasti tulee ajan saatossa. Yritän kerätä niitä tähän topiciin, pysyvätpähän jossakin yhdessä paikassa. Nimenomaan siis tätä ko. automallia koskevat jutut.
Mielipiteitä, kommentteja, kysymyksiä otetaan vastaan!
Viimeksi muokannut E280Lang, Ti 18.04.2006 12:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Re: Tarinaa ja kuvia (W124 E280Lang)
:lol:Terve! Onnea hienolle autolle= on erittäin kaunis ja hieno yksilöE280Lang kirjoitti:Nonniin...viimeinkin sain kasattua muutamia asioita ja kuvia, koskien n. vuoden kestänyttä Lang-projektia. Siis auton etsiminen kesti liki vuoden.
Auto siis lopujen lopuksi löytyi Saksasta (Köln). Papereiden mukaan yksi omistaja, Koenig&Bauer-niminen yritys. Matkamittarin ja huoltokirjan mukaan taivalta oli ostohetkellä taitettu 128 tkm. Kukapa tietää, vaikka siinä oliskin kaikki kilometrit??
Tuontihommista päästiin sopimukseen Ylivieskalaisen Automyynti M.Kärkisen kanssa ( http://www.karkinen.fi ), joka sitten huolehti auton Suomeen, aina tullausta ja rekisteröintikatsastusta myöten. Voin lämpimästi suositella tätä yritystä kokemuksieni perusteella muillekin!
Autoverosta vastasin minä itse. Tullin määräämä vero olikin positiivinen yllätys, toisessa topicissa siitä olikin jo juttua. Maksettavaa tuli 3714€. Lähipäivinä pitäisikin tarrakilvet vaihtua peltisiin kilpiin.
Vajaan kuukauden kokemuksen perusteella, ei ole hetkeäkään tarvinut tällaisen auton hankkimista katua! On nimittäin aikalailla eri peli tuolla tien selässä, verrattuna vaikka tuohon talon toiseen mersuun, 200D -90. Kummasti tuo n.120 hevosen ero kuuluu ja tuntuu!! Epämieluisia yllätyksiä ei vielä ainakaan ole tullut...hyvä niin.
Aikalailla tuontikunnossa auto on edelleenkin, eikä mitään super-tuning haaveita olekaan. Mahdollisimman lähellä originaali-lookkia on mielestäni paras. Lisäpitkälasit vaihdettu ajovaloihin, näkö ja näkyvyys kohentuivat kumpikin. Jossakin vaiheessa olis tarkotus tummennuttaa molempien takaovien lasit ja takalasi, mutta hillitysti. Ehkä avarimaski vois käydä tyyliin?? Mielipiteitä, kommentteja??
Muutamia kuviakn tuli otettua, aloitetaan auton ulkopuolelta:
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko1.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko2.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko3.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko5.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... _ulko6.jpg
Ja muutama otos sisäpuolelta:
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis1.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis2.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis3.jpg
http://i30.photobucket.com/albums/c349/ ... g_sis4.jpg
Tällasta näin aluksi....lisää asiaa ja kysymyksiä varmasti tulee ajan saatossa. Yritän kerätä niitä tähän topiciin, pysyvätpähän jossakin yhdessä paikassa. Nimenomaan siis tätä ko. automallia koskevat jutut.
Mielipiteitä, kommentteja, kysymyksiä otetaan vastaan!
Onhan se huomiotaherättävä laitos, väri on hieno, lienee sama kun tuossa omassa E220:ssä. Sitä vaan, että jalkatilaa ei kyllä taida olla yhtään enempää kun "peruskopassakaan" eli aika vähän loppujen lopuksi.... vai oisko kuitenkin enempi? mites toi keskipenkkirivi liikkuu??? meneekö koko hivakka yhtenä puuna vai joka jakkara erikseen?? vai liikkuuko ollenkaan??.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
- ameriikanteijo
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: La 04.09.2004 10:50
- Paikkakunta: Oulu
No on siinä aaaautoa ja pitkästi Kun asiaan varmaankin vuodessa olet perehtynyt aikalailla niin miten saksassa on näitä tarjolla?Dieseli olis itellä tuolla takaraivossa kummittelemassa jo siitä lähtien kun ala.asteen koulutaksina oli pystäri langi kun täällä suomessa noita on niin pirun vähän niin olen (vaimolta salaa)ruvennut tuumimaan et josko sitä hakis tuommosen mutta onko noita saksassakaan tyrkyllä
W124 300D aut -89
hintaa
...hieno peli ....onnea ....automaatti olis poikaa ....jotenkin luulis että firmat jotka on tollasia uutena tilannut olisivat ruksineet rankalla kädellä varusteitakin ....mobilea kun selaa niin vaikuttavat kalliilta saksan maalla
Kiitokset kommenteista ja mielipiteistä!
Mukava kuulla, että "istuu" muidenkin silmään....se näyttää nimittäin olevan niin, että toiset haluaa Langin ja on niitäkin, joille se on painajainen vailla vertaa!
Langien hinnoittelusta muodostui vuodessa jonkinlainen käsitys. Vuosimalli ei niinkään ratkaise kun pyyntihintoja katsotaan. Joku saattaa pyytää -90 mallista enemmän, kuin toinen -93 mallista. Turhaa on kovinkaan tarkkoja lukuja luetella, koska jokainen auto on tapaus erikseen. Pyyntihinnat näissä -90 - 94 malleissa on viimeisen vuoden aikana olleet 14k€ - 20k€. Omassani oli pyyntihinta 17 500€. Karkeasti kai voi sanoa, että hyvä yksilö välittäjällä tuotettuna, suomi-huollettuna ja veroineen ei voi jäädä alle 20k€:n.
Viimeisen vuoden aikana näitä bensamalleja on mobile.de:ssä ollut tarjolla n.10kpl, eli ei ole saksan maallakaan runsaudenpulaa. Dieseleitä on muutamia myös, mutta en niistä ollut missään vaiheessa kovin kiinnostunut. Vanhalle taksille tyypillisesti niilä on ajettu suht paljon. Tällä hetkellä näyttää mobilessa olevan varteenotettavia bensatapauksia 2kpl. Jos jollakin on vakavasti suunnitelmissa tällainen Lang, mielelläni jaan kokemuksia. Eipä ole järkeä kovin monen käydä esim. katsomassa samoja autoja, joita ei missään tapauksessa kannata ostaa. Mainittakoon esimerkkinä Sulzbach-nimisellä paikkakunnalla oleva Lang. Sitä on käyty vilkaisemassa....ja kommentit olivat murskaavat: "Paikka on aivan kauhia lantaasi ja auto ei ole sinne päinkään, mitä kuvat ja puheet antaa ymmärtää"
Jalkatilaa ei ole yhtään liikaa, jos aikuisia ihmisiä pitäisi joka paikalla kuskata. Vähän ihmetyttääkin, miksei olisi tehty vaikka 20cm pitempänä tämä auto. Jalkatilat olisivat huomattavasti väljemmät. Toki asiaa auttaa kovasti keskimmäisen penkkirivin eteen-taakse säätömahdollisuus. Lyhytjalkaiset yhteen riviin ja pitempijälkaiset toiseen. Ja penkki sopivaan kohtaan. Keskimmäinen penkki liikkuu siis kokonaisuudessaan käsin vipua nostamalla ja selkänojaa voi liikutella kokonaisuudessaan sähköisesti. Ja sehän ei penskoja kiinnosta yhtään....ehei.
Mukava kuulla, että "istuu" muidenkin silmään....se näyttää nimittäin olevan niin, että toiset haluaa Langin ja on niitäkin, joille se on painajainen vailla vertaa!
Langien hinnoittelusta muodostui vuodessa jonkinlainen käsitys. Vuosimalli ei niinkään ratkaise kun pyyntihintoja katsotaan. Joku saattaa pyytää -90 mallista enemmän, kuin toinen -93 mallista. Turhaa on kovinkaan tarkkoja lukuja luetella, koska jokainen auto on tapaus erikseen. Pyyntihinnat näissä -90 - 94 malleissa on viimeisen vuoden aikana olleet 14k€ - 20k€. Omassani oli pyyntihinta 17 500€. Karkeasti kai voi sanoa, että hyvä yksilö välittäjällä tuotettuna, suomi-huollettuna ja veroineen ei voi jäädä alle 20k€:n.
Viimeisen vuoden aikana näitä bensamalleja on mobile.de:ssä ollut tarjolla n.10kpl, eli ei ole saksan maallakaan runsaudenpulaa. Dieseleitä on muutamia myös, mutta en niistä ollut missään vaiheessa kovin kiinnostunut. Vanhalle taksille tyypillisesti niilä on ajettu suht paljon. Tällä hetkellä näyttää mobilessa olevan varteenotettavia bensatapauksia 2kpl. Jos jollakin on vakavasti suunnitelmissa tällainen Lang, mielelläni jaan kokemuksia. Eipä ole järkeä kovin monen käydä esim. katsomassa samoja autoja, joita ei missään tapauksessa kannata ostaa. Mainittakoon esimerkkinä Sulzbach-nimisellä paikkakunnalla oleva Lang. Sitä on käyty vilkaisemassa....ja kommentit olivat murskaavat: "Paikka on aivan kauhia lantaasi ja auto ei ole sinne päinkään, mitä kuvat ja puheet antaa ymmärtää"
Jalkatilaa ei ole yhtään liikaa, jos aikuisia ihmisiä pitäisi joka paikalla kuskata. Vähän ihmetyttääkin, miksei olisi tehty vaikka 20cm pitempänä tämä auto. Jalkatilat olisivat huomattavasti väljemmät. Toki asiaa auttaa kovasti keskimmäisen penkkirivin eteen-taakse säätömahdollisuus. Lyhytjalkaiset yhteen riviin ja pitempijälkaiset toiseen. Ja penkki sopivaan kohtaan. Keskimmäinen penkki liikkuu siis kokonaisuudessaan käsin vipua nostamalla ja selkänojaa voi liikutella kokonaisuudessaan sähköisesti. Ja sehän ei penskoja kiinnosta yhtään....ehei.
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Siistiltähän se näyttää. Henkilökohtainen ihmetyksen aihe on manuaalivaihteisto.
Bensiinimoottoriset Langit ovat tosiaan harvemmin olleet ensikäytössä taksina. Niitä on usein käytetty suurten hotellien, yritysten tms. "lentokenttäsukkuloina", joilla hyvin toimeentuleva seurue on noudettu kentältä, ilman taksijonoista ym. arkipäiväisyyksistä välittämisiä . Useimmiten ovat myös ilmastoituja ja hyvillä varusteilla.
Bensiinimoottoriset Langit ovat tosiaan harvemmin olleet ensikäytössä taksina. Niitä on usein käytetty suurten hotellien, yritysten tms. "lentokenttäsukkuloina", joilla hyvin toimeentuleva seurue on noudettu kentältä, ilman taksijonoista ym. arkipäiväisyyksistä välittämisiä . Useimmiten ovat myös ilmastoituja ja hyvillä varusteilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hulppea laite ja kovasti siisti. Ajokilometrit eivät kuvien perusteella heti ensimmäiseksi epäilytä, sen verran "uudenkarhealta" kaikki näyttää.
Vaihteistovalinta on joskus mysteeri, niin tässäkin tapauksessa. Vaan myös omassa 126 SELissä on manuaski , Muilta osin varusteisto ei ole mitenkään karsittu, joten saituuttaan automaattia ei ole jätetty pois.
Automaatti ei hintansa puolesta ole myöskään pitkän 124:n hinnassa varmasti merkinnyt mitään. Taustalla lienee jokin muu syy, mutta mikä
Jossain allekirjoituksessa on tullut eteen lasautus, ajatuskulku jotenkin tähän suuntaan:
Pitää olla Lang, sillä tila-autosta ei kehtaa julkisella paikalla nousta.
Aika tavalla totuuden sanoja tässä tapauksessa
PS. edit: Mitenkähän lienee E280-mallin kanssa, helposti luulisi että automaatti on varusteistossa jo hinnat alkaen -mallissa. Tosin ennen aikaan 126:n 6-koneisten mallien oletuslaatikko oli manu - myös langissa - mutta että vielä pitkällä 90-luvullakin...
Vaihteistovalinta on joskus mysteeri, niin tässäkin tapauksessa. Vaan myös omassa 126 SELissä on manuaski , Muilta osin varusteisto ei ole mitenkään karsittu, joten saituuttaan automaattia ei ole jätetty pois.
Automaatti ei hintansa puolesta ole myöskään pitkän 124:n hinnassa varmasti merkinnyt mitään. Taustalla lienee jokin muu syy, mutta mikä
Jossain allekirjoituksessa on tullut eteen lasautus, ajatuskulku jotenkin tähän suuntaan:
Pitää olla Lang, sillä tila-autosta ei kehtaa julkisella paikalla nousta.
Aika tavalla totuuden sanoja tässä tapauksessa
PS. edit: Mitenkähän lienee E280-mallin kanssa, helposti luulisi että automaatti on varusteistossa jo hinnat alkaen -mallissa. Tosin ennen aikaan 126:n 6-koneisten mallien oletuslaatikko oli manu - myös langissa - mutta että vielä pitkällä 90-luvullakin...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Taisi vasta kasikoneissa bensapuolella olla näin.Kaapo kirjoitti: PS. edit: Mitenkähän lienee E280-mallin kanssa, helposti luulisi että automaatti on varusteistossa jo hinnat alkaen -mallissa.
Juuri selailin muuten 90-luvun taitteen TM-hinnastoa, lisähinta automaatille sekä 300E - että SE-malleissa eli M103:n perään oli vaatimattomasti 18 000 mk luokkaa.
No, niinkuin se nyt olisi tuonhintaisissa autoissa tuon taivaallista osaa tosiaan näytellyt...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juu, kun alkaa hieman miettiä taustaa, niin kyllähän sen näin onkin oltava. Nimittäin kun W140 300SE 2.8 oli sekin saatavissa manuaskilla, niin miksei sitten 124 samaisella (?) koneella.
Ensin alkuun vaan tuli mieleen, josko nuo enää manulootaa edes tarjoavat näinkin uusiin ja varsinkin erikoisempiin malleihin .
Mutta ei se mitään, kyllä sen väkisinvaihdettavan kanssa tulee toimeen, varsinkin bensa-asemalla. Keskimaitti on 9,4 litraa nyt talvioloissa. Tästä pitänee suurin ansio langettaa juuri lootalle.
Ensin alkuun vaan tuli mieleen, josko nuo enää manulootaa edes tarjoavat näinkin uusiin ja varsinkin erikoisempiin malleihin .
Mutta ei se mitään, kyllä sen väkisinvaihdettavan kanssa tulee toimeen, varsinkin bensa-asemalla. Keskimaitti on 9,4 litraa nyt talvioloissa. Tästä pitänee suurin ansio langettaa juuri lootalle.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Keskikonsolia kun katsoo tarkemmin, niin onkos tuossa "lapsilukko" kummankin kyljen takaikkunoille erikseen? Yleensä kuski saa takaovien ikkunakytkimet toimettomiksi yhdellä napilla.Aku P kirjoitti:Heh, ihmettelin että mikä nappiarmeija keskikonsolin takapäässä, kunnes valkeni että on muutama sähköikkunakin pirssissä...
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Joo...pitkässä on kaikkea enemmän!!Kaapo kirjoitti:Keskikonsolia kun katsoo tarkemmin, niin onkos tuossa "lapsilukko" kummankin kyljen takaikkunoille erikseen? Yleensä kuski saa takaovien ikkunakytkimet toimettomiksi yhdellä napilla.Aku P kirjoitti:Heh, ihmettelin että mikä nappiarmeija keskikonsolin takapäässä, kunnes valkeni että on muutama sähköikkunakin pirssissä...
Lapsilukot on tosiaan molemmille puolille erikseen. Ja takimmassa rivissä keskimmäinen nappi on "keskirivin istujien" ilonpilaaja. Eli sillä estetään selkänojan ajeleminen suuntaan...toiseen....suuntaan jne.
Vaihteisto arvelutti ehkä eniten tässä autossa itseänikin ja samoin ihmetytti. Mikä lie periaate ollut König&Bauerilla autoa tilatessa? Jotenkin sitä vain mielellään yhdistäisi tällaiseen autoon ja moottoriin automaattilootan. Mutta kun kaikkea ei voi saada...on asiasta haettava ne hyvät puolet. Arvelenpas, että ruokahaluun tällä laatikolla on suotuisa vaikutus. Ja aika pitkälti oppimiskysymys, vaikka ex-väykky oli automaatti....ei jostakin kumman syystä siltikään ole tullut sitä ikävä! Ei edes ohimennen! Kyllä tähän tottuu.
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Kaikkea hyväähän ei voi saada. Kaapolla näyttää menevän melkein litran vähempi menolientä ässällä kuin meikällä 220TE:llä tomaatin kanssa.Kaapo kirjoitti: Mutta ei se mitään, kyllä sen väkisinvaihdettavan kanssa tulee toimeen, varsinkin bensa-asemalla. Keskimaitti on 9,4 litraa nyt talvioloissa. Tästä pitänee suurin ansio langettaa juuri lootalle.
On muuten tavallaan aika lystikkään näköinen tuo langin sisusta kun keskimmäisellä penkillä on enempi pääntukia kuin takana.
Eikä teilläkään nyt vielä niin paljoa mene....tuota noin.....RH kirjoitti:Kaikkea hyväähän ei voi saada. Kaapolla näyttää menevän melkein litran vähempi menolientä ässällä kuin meikällä 220TE:llä tomaatin kanssaKaapo kirjoitti: Mutta ei se mitään, kyllä sen väkisinvaihdettavan kanssa tulee toimeen, varsinkin bensa-asemalla. Keskimaitti on 9,4 litraa nyt talvioloissa. Tästä pitänee suurin ansio langettaa juuri lootalle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ja ettei asia näyttäisi liian yksinkertaiselta, tämä auto oli jostakin käsittämättömästä syystä aikanaan tullut tehtaalta ILMAN takimmaisen rivin niskatukia!! Näytti sen verran kummajaiselta, että asiallehan piti tehdä heti tuontivaiheessa jotain.RH kirjoitti:
On muuten tavallaan aika lystikkään näköinen tuo langin sisusta kun keskimmäisellä penkillä on enempi pääntukia kuin takana.
Hommattiin hattuhylly (huopaosa), mallia "niskatukien kolot." Samoin niskatyynyt nivelmekanismeineen. Tyynyjähän ei tietenkään edes hulluntuurillakaan ole tarjolla oikealla kuosilla. Eikun oikeata kangasta hankkimaan Espoon autoverhoilusta Tyynyt verhoiltavaksi P.Hoffrenille Lahteen Sitten vain entinen hylly pois, uusi tilalle tyynyineen ja mekanismeineen. Näytti jo paljon paremmalta!! Ja tuli heleposti...
Alipaineella toimivaa kaatoa en sentään ole vielä viitsinyt viritellä kuntoon...
Kääntösädettä en muista ulkoa, mutta kyllä sen ajaessa ja kaupungissa tiedostaa, että akselien välissä on pitemmästi pohjalevyä, kuin normaalissa. Mutta ei ollenkaan tunnu vaivalloiselta tai kankealta kaupungissa. Itse asiassa tuon E280 koneen alavääntö tekee kaupunkiajon manuaaliaskillakin yllättävän miellyttäväksi.
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Ylläoleva on suunnilleen synonyymi sanoille "epätoivoista selittelyä".PM kirjoitti:Kaapo-parkakin on jo lopullisesti pehmentynyt, kun haikailee Mersun nykivän ja pykivän automaatin perään. Manuaali on loppujen lopuks aikas hyvä, siis jos voimansiirtolinja on vaan timmissä kunnossa.
Joskin siitä olen kyllä yhtä mieltä, että mersun tomaatin suora nelonen on saatanasta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Tännehän saadaan Lang-topikin oheen kohta "Kutoskoneisten Mersujen manuaskit maailmankartalle" -yhdistys
Ja parahin PM: ei haikailla; kyllä keppiaskiin ollaan näissä oloissa tyytyväisiä. Ja se vitonen, juu - kuka sitä nyt viitsii tienpäällä konetta suoralla vaihteella huudattaa
Ja parahin PM: ei haikailla; kyllä keppiaskiin ollaan näissä oloissa tyytyväisiä. Ja se vitonen, juu - kuka sitä nyt viitsii tienpäällä konetta suoralla vaihteella huudattaa
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Nimenomaan...Kaapo puhuu paljon, mutta jopa asiaakin! Se viides pykälä tulee todellakin tarpeeseen matka-ajossa. Vaikka eipä silti, kyllähän kuutosen murinaa kuuntelee mielellään korkeammillakin kierroksilla....mutta...jotenkin kivalta tuntuu satasessa, kun kieppimittarin neula laskee 2500 rpm paikkeille. Liekö tämä sitä nuukuutta?Kaapo kirjoitti:Tännehän saadaan Lang-topikin oheen kohta "Kutoskoneisten Mersujen manuaskit maailmankartalle" -yhdistys
Ja parahin PM: ei haikailla; kyllä keppiaskiin ollaan näissä oloissa tyytyväisiä. Ja se vitonen, juu - kuka sitä nyt viitsii tienpäällä konetta suoralla vaihteella huudattaa
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Käännetään veistä haavassa, jos autossasi olisi automaattiaski, se olisi viisipykäläinenE280Lang kirjoitti:Nimenomaan...Kaapo puhuu paljon, mutta jopa asiaakin! Se viides pykälä tulee todellakin tarpeeseen matka-ajossa.Kaapo kirjoitti:Tännehän saadaan Lang-topikin oheen kohta "Kutoskoneisten Mersujen manuaskit maailmankartalle" -yhdistys
Ja parahin PM: ei haikailla; kyllä keppiaskiin ollaan näissä oloissa tyytyväisiä. Ja se vitonen, juu - kuka sitä nyt viitsii tienpäällä konetta suoralla vaihteella huudattaa
124.023
Eikös tuohon aikaan ollut 4-lovinen automaatti vakiona ja 5-pykäläinen lisävarusteena, koodia nyt en muista. Vai kulkevatko Langit tuossakin asiassa omia teitään?Hemingway kirjoitti:Käännetään veistä haavassa, jos autossasi olisi automaattiaski, se olisi viisipykäläinenE280Lang kirjoitti:Nimenomaan...Kaapo puhuu paljon, mutta jopa asiaakin! Se viides pykälä tulee todellakin tarpeeseen matka-ajossa.Kaapo kirjoitti:Tännehän saadaan Lang-topikin oheen kohta "Kutoskoneisten Mersujen manuaskit maailmankartalle" -yhdistys
Ja parahin PM: ei haikailla; kyllä keppiaskiin ollaan näissä oloissa tyytyväisiä. Ja se vitonen, juu - kuka sitä nyt viitsii tienpäällä konetta suoralla vaihteella huudattaa
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Niin...mitenhän tuo lie tarkalleen ottaen on? Ohjekirja on saksankielinen, joten siitä ei saa kovin tarkkaa tolkkua....ainakaan jos ei ole edes yrittänytMatti R kirjoitti: Eikös tuohon aikaan ollut 4-lovinen automaatti vakiona ja 5-pykäläinen lisävarusteena, koodia nyt en muista. Vai kulkevatko Langit tuossakin asiassa omia teitään?
Joka tapauksessa siinä puhutaan 4- ja 5-lovisista automaateista. Onko tuo ollut lie valittavissa? Vai onko tietyt mallit 4-pykäläisiä ja toiset 5-pykäläisiä?
On myönnettävä, että jos puhtaalta pöydältä valitsemaan pääsisi....kyllä 5-portaisen liukuvan laatikon kohdalla olisi ruksi. Sitten seuraavaksi mieluisin tämä 5-manuaali.
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Niin, puhutaanko tässä nyt 5-manuaaleista vai 4- ja 5-v. automaateista?
No, joka tapauksessa:
-4-vaihteinen automaatti oli "vakioautomaatti"
-5-vaihteinen oli aluksi saatavilla vain 300 E-24:ään, 9/92 alkaen myös uusiin 6-sylinterisiin neliventtiilimoottoreihin pl.- tietyt spesiaalit kuten Lang ja alustat.
Kyllä tuo nelivaihteinenkin automaatti on mukava, nimittäin yhdistettynä 2,65:1 -perään . 230 E:ssä tahtoo jo huutaa motarinopeuksissa.
No, joka tapauksessa:
-4-vaihteinen automaatti oli "vakioautomaatti"
-5-vaihteinen oli aluksi saatavilla vain 300 E-24:ään, 9/92 alkaen myös uusiin 6-sylinterisiin neliventtiilimoottoreihin pl.- tietyt spesiaalit kuten Lang ja alustat.
Kyllä tuo nelivaihteinenkin automaatti on mukava, nimittäin yhdistettynä 2,65:1 -perään . 230 E:ssä tahtoo jo huutaa motarinopeuksissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi