Vaha ongelma ?
Vaha ongelma ?
vahasin autoni tuossa kk sitten , glymillä , ekaks punaisella ja kultainen päälle, kultaisen hinkkasin vasta seuraavana päivänä pois.
Ennen näin tehtynä on talvi mennyt pesun kannalta huoletta, suolapaskat ja muut lähtee helpolla.
Nyt on oon huomannut että pintaan jää kerros pientä "hienon hienoa hiekkaa" , ja on todella piukassa, pinttyy oikeen kiinni. Monta kertaa sama homma vahauksen jälkeen, ennen ei ole siis tätä tehnyt (oli tosin vanhalla auto missä tää toimis ku unelma).
Pesu hoidatettu siis samalla pesuaineella (ei liuottimella) ja sienellä, ja letkulla. Nykyään jos haluaa paskat pois niin pitää vähintään kahteen kertaan pestä kyljet
mistä johtuu ? vai pitääkö alkaa käyttää ensin pinelineä ja sitten käsipestä ? (kestääkö vaha liuotinta ? )
Ennen näin tehtynä on talvi mennyt pesun kannalta huoletta, suolapaskat ja muut lähtee helpolla.
Nyt on oon huomannut että pintaan jää kerros pientä "hienon hienoa hiekkaa" , ja on todella piukassa, pinttyy oikeen kiinni. Monta kertaa sama homma vahauksen jälkeen, ennen ei ole siis tätä tehnyt (oli tosin vanhalla auto missä tää toimis ku unelma).
Pesu hoidatettu siis samalla pesuaineella (ei liuottimella) ja sienellä, ja letkulla. Nykyään jos haluaa paskat pois niin pitää vähintään kahteen kertaan pestä kyljet
mistä johtuu ? vai pitääkö alkaa käyttää ensin pinelineä ja sitten käsipestä ? (kestääkö vaha liuotinta ? )
Alat peseen Pinelinellä ja käyttään Turtlen tai Korrekin teflonvahaa, ei noi Autoglymin litkut kestä kuin harrasteautossa joka seisoo 99% ajasta tallissa. Tietenkin jos jaksaa hieroa kuukauden välein...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
no voishan tuokin olla , kyljissä silti helmeilee pisarat sen näköisesti että olis vielä vahaa jäljellä , tiedä sittenBenzo kirjoitti:Vanha maalipinta on kulunut, ja siinä on huokosia jonne vaha imeytyy, ja pysyy eri lailla, uudessa maalipinnassa ei ole "kynsiä" eli ei niitä naarmuja, ja huokosia, se on niin tiivis vielä. Pienoinen ero siinä on, vanhaan pintaan kerrostuu vahat eri lailla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
mitä ihmettä tielaitos kylvää tuonne tielle, nimittäin meillä on 3kpl autoja pihassa, kaikissa on kyljet pesun jäljiltä kuin hiekkapaperia hinkkais..
vahattu ihan normaalisti paitsi firman hissukkaa..
vaikka kuinka pesee asporex aineella niin siltikki kädellä koskettuna auton pinta ei ole puhdaas vaan semmoinene hiekan tuntuinen..
ei ollut viime talvena..
vahan laadulla/merkillä ei ole merkitystä kokeiltu on.
millä kyljet taas "sileäksi" jotta uskaltaa vahata jottei p*ska jää vahan alle "piiloon"..??
vahattu ihan normaalisti paitsi firman hissukkaa..
vaikka kuinka pesee asporex aineella niin siltikki kädellä koskettuna auton pinta ei ole puhdaas vaan semmoinene hiekan tuntuinen..
ei ollut viime talvena..
vahan laadulla/merkillä ei ole merkitystä kokeiltu on.
millä kyljet taas "sileäksi" jotta uskaltaa vahata jottei p*ska jää vahan alle "piiloon"..??
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
Nyt kun tuli puheeksi niin täsmälleen saman homman olen huomannut itsekin!
Glymiä olen käyttänyt jo vuosia ja vastaavaa en aikaisemmilta vuosilta muista!
Mielestäni kyse ei edes ole siitä etteikö vaha kestäisi pinnassa, koska meikäläinen on kiistatta "himovahaaja"..eli vahaan auton vähintään kerran kuukaudessa.
Viimeksi kun Mersua pesin..vajaat viikko sitten..niin ihmettelin täsmälleen samaa asiaa kuin topicin aloittaja. Pesin auton tavanomaisesti käsin, AG:n pesuaineella. Näkyvä lika tuntui irtoavan erittäin hyvin..auto oli periaatteessa puhtaan näköinen jo ensihuuhtelun jälkeen (siis ilman pesuainetta/sienellä pesua), sienipesussa maalipinta ei tuntunut mitenkään poikkeavalta ja huuhtelun jälkeen vesi helmeili hienosti ja valui melkein noroina pois pelliltä. Hämmästys oli kuiteniin suuri siinä vaiheessa kun aloin säämiskällä CLK:ta kuivaamaan...helmat tuntuivat tosiaan olevan kuin hienojakoista hiekkakapaperia!!!!!!!
Homman erikoisuutta lisää vielä se että pesu oli ensimmäinen viimeisimmän vahauksen jälkeen..josta oli vajaat viikko aikaa, joten vahan huonosta kestävyydestä tuskin voi olla kyse?!
Yksi selitys asialle voisi olla se mitä paikallisessa sanomalehdessä joku aika sitten mainittiin. Eli sen muutaman viikon takaisen parin päivän lumikelin takia suurin osa ihmisistä "paniikkivaihtoi" alle NASTArenkaat "varmuuden vuoksi" jo loka- marraskuun vaihteessa, jonka seurauksena ne samaiset nastat nyt rouhivat suht lämpimissä keleissä asfaltista irti pieniä hiukkasia sellaista tahtia että oksat pois.
Eli onko siis niin että ko "hiekka" tosiaan on hienonhienoa hiekkaa jonka liioitellun ajoissa "varmuuden vuoksi" alle laitetut nastat ovat tiestä rouhineet irti ja joka nyt lentelee sadeveden mukana maalipintoihin?!
Tiedä häntä..mutta joka tapauksessa kyrsii kun alle viikko sitten vahattu auto on maalipinnaltaan yhtä karhea kuin joskus taannoin oli nykyistä huonommin hoitamani maalipinta keväällä koko talven jäljiltä
Glymiä olen käyttänyt jo vuosia ja vastaavaa en aikaisemmilta vuosilta muista!
Mielestäni kyse ei edes ole siitä etteikö vaha kestäisi pinnassa, koska meikäläinen on kiistatta "himovahaaja"..eli vahaan auton vähintään kerran kuukaudessa.
Viimeksi kun Mersua pesin..vajaat viikko sitten..niin ihmettelin täsmälleen samaa asiaa kuin topicin aloittaja. Pesin auton tavanomaisesti käsin, AG:n pesuaineella. Näkyvä lika tuntui irtoavan erittäin hyvin..auto oli periaatteessa puhtaan näköinen jo ensihuuhtelun jälkeen (siis ilman pesuainetta/sienellä pesua), sienipesussa maalipinta ei tuntunut mitenkään poikkeavalta ja huuhtelun jälkeen vesi helmeili hienosti ja valui melkein noroina pois pelliltä. Hämmästys oli kuiteniin suuri siinä vaiheessa kun aloin säämiskällä CLK:ta kuivaamaan...helmat tuntuivat tosiaan olevan kuin hienojakoista hiekkakapaperia!!!!!!!
Homman erikoisuutta lisää vielä se että pesu oli ensimmäinen viimeisimmän vahauksen jälkeen..josta oli vajaat viikko aikaa, joten vahan huonosta kestävyydestä tuskin voi olla kyse?!
Yksi selitys asialle voisi olla se mitä paikallisessa sanomalehdessä joku aika sitten mainittiin. Eli sen muutaman viikon takaisen parin päivän lumikelin takia suurin osa ihmisistä "paniikkivaihtoi" alle NASTArenkaat "varmuuden vuoksi" jo loka- marraskuun vaihteessa, jonka seurauksena ne samaiset nastat nyt rouhivat suht lämpimissä keleissä asfaltista irti pieniä hiukkasia sellaista tahtia että oksat pois.
Eli onko siis niin että ko "hiekka" tosiaan on hienonhienoa hiekkaa jonka liioitellun ajoissa "varmuuden vuoksi" alle laitetut nastat ovat tiestä rouhineet irti ja joka nyt lentelee sadeveden mukana maalipintoihin?!
Tiedä häntä..mutta joka tapauksessa kyrsii kun alle viikko sitten vahattu auto on maalipinnaltaan yhtä karhea kuin joskus taannoin oli nykyistä huonommin hoitamani maalipinta keväällä koko talven jäljiltä
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Ja paska tarttuu muovihelmoihin kymmenenkertaa kovempaan kuin peltiin, muovihelmojen puhtaanapito on erittäin työlästä, ainakin minulla, vaikka ne pitää hyvässä vahassa, ja jos erehtyy jättämään huonoilla keleillä viikottaisen pesun väliin, niin tiukassa istuu
Kyllä noitten autojen puhtaanapito on aikaa vievää ja työlästä, 5 tuntia meni kun sain valmiiksi w201 kösen, muoviosat oli niin hemmetin karheat, ettei luistanut ollenkaan, homma alkoi 2x pesulla, kun oli niin paskanen, sitten säämiskällä kuivaus, kerros vahaa, kiillotus, kerros toista vahaa ja kiillotus, sisältäen puskurit ja muovihelmat. Vahojen kuivumiset eivät aikaa liiemmin pidentäneet, korkeintaan puolisentuntia. Ei tollasta hommaa mielellään tee kuin sunnuntaisin.
Ja hyöty on kuitenkin aika lyhytaikainen, kahta autoa kun puurrat vuoron perään, niin joskus tulee mieleen että olisiko sitä parempia harrastuksia
Kyllä noitten autojen puhtaanapito on aikaa vievää ja työlästä, 5 tuntia meni kun sain valmiiksi w201 kösen, muoviosat oli niin hemmetin karheat, ettei luistanut ollenkaan, homma alkoi 2x pesulla, kun oli niin paskanen, sitten säämiskällä kuivaus, kerros vahaa, kiillotus, kerros toista vahaa ja kiillotus, sisältäen puskurit ja muovihelmat. Vahojen kuivumiset eivät aikaa liiemmin pidentäneet, korkeintaan puolisentuntia. Ei tollasta hommaa mielellään tee kuin sunnuntaisin.
Ja hyöty on kuitenkin aika lyhytaikainen, kahta autoa kun puurrat vuoron perään, niin joskus tulee mieleen että olisiko sitä parempia harrastuksia
Kun ei oikein viitsisi sitä liuotinta käyttää kun paraskin vaha lähtee sen mukana kuin tuhka tuuleen..ja sen verran usein tulee/joutuu autoa pesemään ettei ihan joka pesun jälkeen viitsisi vahata vaikka kuinka "himovahaaja" olenkin..mjo33400 kirjoitti:Käytä liuotinpesuvahaa ( tai oliko se liuotin vaha pesu, mutta kuitenkin korrekin ) kun peset auton käsin ja vahaa sen jälkeen.
Eikun se tässä ihmetyttää että esim SLK:n kanssa ei samaa ongelmaa ilmennyt missään vaiheessa, vaikka hoitoaineet ja tavat olivat täsmälleen samat..ja sama juttu oli myös Audin kanssa. Glymin punainen+kulta vahana ja Glymin shampoolla pesu ja koko talvi meni ilman liuotinta täysin ongelmitta. Nyt ei ole edes suolakelit vielä alkaneet...
No, jos olen oikein asiat ymmärtänyt niin vm -00 SLK:ssa ja tuossa nykyisessä CLK:ssa on eri lakka pinnassa, CLK:ssa kait pitäisi olla se Mersun kehittämä, paremmin naarmuja kestävä "nanolakka", joten olisiko se ero sitten siinä? Tiedä häntä..?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Ja aivan samaa olen ihmetellyt ääneen tänä syksynä!!!JACKHAMMER kirjoitti:mitä ihmettä tielaitos kylvää tuonne tielle, nimittäin meillä on 3kpl autoja pihassa, kaikissa on kyljet pesun jäljiltä kuin hiekkapaperia hinkkais..
vahattu ihan normaalisti paitsi firman hissukkaa..
vaikka kuinka pesee asporex aineella niin siltikki kädellä koskettuna auton pinta ei ole puhdaas vaan semmoinene hiekan tuntuinen..
ei ollut viime talvena..
vahan laadulla/merkillä ei ole merkitystä kokeiltu on.
millä kyljet taas "sileäksi" jotta uskaltaa vahata jottei p*ska jää vahan alle "piiloon"..??
Ei lähde puhtaiksi kyljet ollenkaan. Näyttää puhtailta, mutta on aivan karkea se pinta. Vaikka itse vahaan n 2 viikon välein, niin siltikkään ei ole mitään apua. Ihan älytön homma pestä autoa
Muutama hetki sitten, kun tuli ekat lumet ja liukkaat, niin meni pesusienet kerrasta ihan tukkeeseen ja suoraan heitettävä roskiin!
Mutta onneksi en siis itse ole vain vainoharhainen
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
No ammattiin liityen tämä tietysti olisi...Kun noita raatoja tulee pestyä lähes päivittäin.
Niin se nykysuola on muuten sitten todella lujaa tavaraa.Se on lähes joka kerta melkein poltettava autopesuaineet kiinni maalipintaan eli antaa vaikuttaa niinkauan että vesi haihtunut tästä shamppoosta(vesi+pesuaine).
Silloin kun sen on antanut kunnolla muhia, toivoa voi olla sen irtoamisesta.Ja sen jälkeen huolellinen Painevesi huuhtelu helmoihin.
Jonka jälkeen myös huolellinen shamppoo-sienipesu siinä parhaiten toimii ne ns.vahashamppoot.
Ja lopuksi kun kuivaat autoa yleensä näkee mihin sitä on jäänyt.Ja usein käytetään myös liuotinta siinä esihuuhteluissa mutta kandee vaan levittää luikkaria siitä kykilinjasta alespäin mikä just jää siihen möhnän alle
Tällä välttää sen vahan irroituksen.Ja vahata ei voi koskaan periaatteessa liikaa:eli aina pieni vahapinta kuin mahollista talvisin..Ja kun noi nykyajan nestemäiset vahat on viel suht helppoja levittää ja työstää
Näin sen työni puolesta teen.Ja oikeassa ja hyvin sen Benzo kiteytti:
T:yko h
Ps.EPK tuu käymään meil ni katotaan jos keksittäis niihin jotai
Niin se nykysuola on muuten sitten todella lujaa tavaraa.Se on lähes joka kerta melkein poltettava autopesuaineet kiinni maalipintaan eli antaa vaikuttaa niinkauan että vesi haihtunut tästä shamppoosta(vesi+pesuaine).
Silloin kun sen on antanut kunnolla muhia, toivoa voi olla sen irtoamisesta.Ja sen jälkeen huolellinen Painevesi huuhtelu helmoihin.
Jonka jälkeen myös huolellinen shamppoo-sienipesu siinä parhaiten toimii ne ns.vahashamppoot.
Ja lopuksi kun kuivaat autoa yleensä näkee mihin sitä on jäänyt.Ja usein käytetään myös liuotinta siinä esihuuhteluissa mutta kandee vaan levittää luikkaria siitä kykilinjasta alespäin mikä just jää siihen möhnän alle
Tällä välttää sen vahan irroituksen.Ja vahata ei voi koskaan periaatteessa liikaa:eli aina pieni vahapinta kuin mahollista talvisin..Ja kun noi nykyajan nestemäiset vahat on viel suht helppoja levittää ja työstää
Näin sen työni puolesta teen.Ja oikeassa ja hyvin sen Benzo kiteytti:
Että näin...Ei muutakuin antoisia autonpesuhetkiä teillekin, kyllä sitä joku arvostaa että jaksaa puurtaa näiden romujen kimpussa..Ja hyöty on kuitenkin aika lyhytaikainen, kahta autoa kun puurrat vuoron perään, niin joskus tulee mieleen että olisiko sitä parempia harrastuksia Laughing
T:yko h
Ps.EPK tuu käymään meil ni katotaan jos keksittäis niihin jotai
W903
V126
W203
V126
W203
Bentso kirjoitti:
Ja paska tarttuu muovihelmoihin kymmenenkertaa kovempaan kuin peltiin, muovihelmojen puhtaanapito on erittäin työlästä, ainakin minulla, vaikka ne pitää hyvässä vahassa, ja jos erehtyy jättämään huonoilla keleillä viikottaisen pesun väliin, niin tiukassa istuu
Itse pesen ja kuivaan ja sitten vahaan, enkä ole huomannut ongelmia.
Puhdistusteho on hyvä.
Siis tarkoitin sitä liuotin pesua.
Ja paska tarttuu muovihelmoihin kymmenenkertaa kovempaan kuin peltiin, muovihelmojen puhtaanapito on erittäin työlästä, ainakin minulla, vaikka ne pitää hyvässä vahassa, ja jos erehtyy jättämään huonoilla keleillä viikottaisen pesun väliin, niin tiukassa istuu
Itse pesen ja kuivaan ja sitten vahaan, enkä ole huomannut ongelmia.
Puhdistusteho on hyvä.
Siis tarkoitin sitä liuotin pesua.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Ensimmäiset lyö näilläkin leveysasteilla nastarenkaat alle syyskuun lopulla, eipä ole ihme että on töhnää ilmassa. Parina päivänä tämän syksyn aikana olis ehkä nastoista ollut jotain hyötyä, itse aattelin laittaa piikkipyörät alle lain pykälien mukaan ens keskiviikkona.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: To 22.09.2005 20:47
No niin..juuri pesin Mersun. Edellisestä pesusta on 6vrk aikaa, tällä välillä en ole ajanut kuin muutaman kymmenen kilsaa ja senkin pelkästään kaupungissa = suolaamattomilla teillä (en ole edes käynyt lähellä sisääntuloväyliä joista suolaa ajautuu renkaissa kaupunkiin)
Silti kyljet/helmat olivat TAAS karheat kuin hiekkapaperi..Glymin shampoo oli täysin turhaa kamaa jos tuota karheutta halusi pestä pois. Liuottimella lähti..mutta työtä teetti sekin.
MITÄ HITTO TUON AIHEUTTAA??? En tosiaan ole moista aiempina talvina huomannut. CLK on taatusti huolella vahattu ja hyvässä vahassa..ja esim viime talvena en tarvinnut liuotinta edes maantiellä ajettujen suolakylpyjen jälkeen..nyt ei meinaa liuotinkaan riittää edes pienen kaupunkiajelun jälkeen
Silti kyljet/helmat olivat TAAS karheat kuin hiekkapaperi..Glymin shampoo oli täysin turhaa kamaa jos tuota karheutta halusi pestä pois. Liuottimella lähti..mutta työtä teetti sekin.
MITÄ HITTO TUON AIHEUTTAA??? En tosiaan ole moista aiempina talvina huomannut. CLK on taatusti huolella vahattu ja hyvässä vahassa..ja esim viime talvena en tarvinnut liuotinta edes maantiellä ajettujen suolakylpyjen jälkeen..nyt ei meinaa liuotinkaan riittää edes pienen kaupunkiajelun jälkeen
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Tiedän ton tunteen...se rassaa miestä,mutta nyt kun mulla on alla tuo DX rolla niin tälläiset asiat ei tosiaan päätä vaivaajva kirjoitti:No niin..juuri pesin Mersun. Edellisestä pesusta on 6vrk aikaa, tällä välillä en ole ajanut kuin muutaman kymmenen kilsaa ja senkin pelkästään kaupungissa = suolaamattomilla teillä (en ole edes käynyt lähellä sisääntuloväyliä joista suolaa ajautuu renkaissa kaupunkiin)
Silti kyljet/helmat olivat TAAS karheat kuin hiekkapaperi..Glymin shampoo oli täysin turhaa kamaa jos tuota karheutta halusi pestä pois. Liuottimella lähti..mutta työtä teetti sekin.
MITÄ HITTO TUON AIHEUTTAA??? En tosiaan ole moista aiempina talvina huomannut. CLK on taatusti huolella vahattu ja hyvässä vahassa..ja esim viime talvena en tarvinnut liuotinta edes maantiellä ajettujen suolakylpyjen jälkeen..nyt ei meinaa liuotinkaan riittää edes pienen kaupunkiajelun jälkeen
Odotas kun saan mersun alle niin taas alkaa aivot olla romukunnossa ja olen taas valmis lahtaamaan kaikki himosuolaajat tien päältä
Mitä tohon vahaamiseen tulee niin kun täällä etelässä asuu ja ei oo mitään tallia käytettävänä niin ainut on noi tee-se-itse hallit,mutta mutta se hinta.
Esim jos peset autos liukkarilla ja sen jälkee kuivaat ja alat vahata ja sit jonkin ajan päästä kiillotat ja sit meet kassalle niin kyllä hirvittää mikä lasku siitä syntyi ja sen jälkee takas suolapaskaan ajelee niin kyllä siinä vaiheessa kabiini on täynnä sellasta textii,ettei todellakaan olis painokelpoista
Ainut tapa on mennä appiukon tiluksille lämpimään isoon talliin vahailee autoo,mutta sitä matkaa kertyy sitte 700km edestakas
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
jva kirjoitti
"Yksi selitys asialle voisi olla se mitä paikallisessa sanomalehdessä joku aika sitten mainittiin. Eli sen muutaman viikon takaisen parin päivän lumikelin takia suurin osa ihmisistä "paniikkivaihtoi" alle NASTArenkaat "varmuuden vuoksi" jo loka- marraskuun vaihteessa, jonka seurauksena ne samaiset nastat nyt rouhivat suht lämpimissä keleissä asfaltista irti pieniä hiukkasia sellaista tahtia että oksat pois."
Oma veikkaus on, että juuri tuosta on kyse.
Ja todellakin myös minä olen huomannut saman "karheusilmiön" autoa pestessä, vaikken mikään himovahaaja olekkaan.
"Yksi selitys asialle voisi olla se mitä paikallisessa sanomalehdessä joku aika sitten mainittiin. Eli sen muutaman viikon takaisen parin päivän lumikelin takia suurin osa ihmisistä "paniikkivaihtoi" alle NASTArenkaat "varmuuden vuoksi" jo loka- marraskuun vaihteessa, jonka seurauksena ne samaiset nastat nyt rouhivat suht lämpimissä keleissä asfaltista irti pieniä hiukkasia sellaista tahtia että oksat pois."
Oma veikkaus on, että juuri tuosta on kyse.
Ja todellakin myös minä olen huomannut saman "karheusilmiön" autoa pestessä, vaikken mikään himovahaaja olekkaan.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
juur tästä olen ymmälläni, ihmetyttää mikä hitto nyt on erilailla kuin ennenjva kirjoitti:No niin..juuri pesin Mersun. Edellisestä pesusta on 6vrk aikaa, tällä välillä en ole ajanut kuin muutaman kymmenen kilsaa ja senkin pelkästään kaupungissa = suolaamattomilla teillä (en ole edes käynyt lähellä sisääntuloväyliä joista suolaa ajautuu renkaissa kaupunkiin)
Silti kyljet/helmat olivat TAAS karheat kuin hiekkapaperi..Glymin shampoo oli täysin turhaa kamaa jos tuota karheutta halusi pestä pois. Liuottimella lähti..mutta työtä teetti sekin.
MITÄ HITTO TUON AIHEUTTAA??? En tosiaan ole moista aiempina talvina huomannut. CLK on taatusti huolella vahattu ja hyvässä vahassa..ja esim viime talvena en tarvinnut liuotinta edes maantiellä ajettujen suolakylpyjen jälkeen..nyt ei meinaa liuotinkaan riittää edes pienen kaupunkiajelun jälkeen
asian vierestä
Aikamoista riskiä PM....jos oot tälläkin viikolla päästellyt meneen.PM kirjoitti:Ensimmäiset lyö näilläkin leveysasteilla nastarenkaat alle syyskuun lopulla, eipä ole ihme että on töhnää ilmassa. Parina päivänä tämän syksyn aikana olis ehkä nastoista ollut jotain hyötyä, itse aattelin laittaa piikkipyörät alle lain pykälien mukaan ens keskiviikkona.
Re: asian vierestä
Pakko oli nöyrtyä eilen ja laittaa piikkipyörät alle, vieläkin hävettää.kakskuuskytäse kirjoitti:Aikamoista riskiä PM....jos oot tälläkin viikolla päästellyt meneen.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: asian vierestä
E-hei siinä mitään noloa ole. Mukavampi näitä kiesejä on terveenä korjailla pyörillään...kun, että katoltaan ojista ja itse "lanssin" kyydissä.PM kirjoitti:Pakko oli nöyrtyä eilen ja laittaa piikkipyörät alle, vieläkin hävettää.kakskuuskytäse kirjoitti:Aikamoista riskiä PM....jos oot tälläkin viikolla päästellyt meneen.
Tästä nyt ei saa selvää Erkkikään !!
Re: asian vierestä
Tuossa äsken pesin yhden auton jossa ei ole vahaa ollenkaan pinnassa ja oli älyttömän paskainen. Autolla oli kuitenkin ajettu pääasiassa vain suolaamattomia teitä. Pinnassa ei ollut yhtään karheutta. Sitten, kun on pessyt noita suolatuilla teillä ajettuja säännöllisesti vahattuja autoja niin niissä on tosiaan sellainen karhea ja paskainen kerros tiukassa pinnassa. Eli mahtaa johtua tuo juuri tuosta perhanan suolauksesta. Pinelinellä olen pessyt.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!